kind in paspoort

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
maver
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 07 mei 2005, 20:08

kind in paspoort

#1 Bericht door maver » zaterdag 04 juni 2005, 13:51

Hallo,
wij gaan met onze drie kinderen deze zomer naar Thailand. De oudste twee hebben een eigen paspoort, maar de jongste niet. Zij is 13 en staat bij haar moeder in het paspoort. Is dit voldoende of moet zij een eigen paspoort? Volgens ons reisbureau wel en volgens de Thaise ambassade niet. Heeft er iemand al eens gereisd met kinderen in het paspoort, en gaf dat moeilijkheden? Ze staat er met foto en al in!

Hartelijke groet,
Ellen

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » zaterdag 04 juni 2005, 14:28

Hi Ellen,

Een aantal jaren geleden toen onze kinderen nog geen eigen paspoort hadden en wij naar Thailand gingen stonden ze gewoon in het paspoort van mijn vrouw. Nooit geen problemen gehad. Even gezocht op een paar sites en daar kwam ik dit tegen:

The inclusion of a child or children on a parent’s passport can cause problems if the parent wants to travel out of Thailand without the child or children. Thai immigration laws prescribe that a child sharing a parent’s passport must leave the country with the parent. The solution is to have separate passports issued for children.

Met andere worden, het mag wel als je maar gelijktijdig Thailand weer verlaat. De oplossing een paspoort voor je dochter kan je beter dus mee wachten tot ze 16 jaar is.
Als ik jou was zou ik gewoon even een telefoontje naar de Thaise ambassade plegen voor de zekerheid.

Dirk.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: kind in paspoort

#3 Bericht door Edje » zaterdag 04 juni 2005, 18:33

maver schreef:Hallo,
wij gaan met onze drie kinderen deze zomer naar Thailand. De oudste twee hebben een eigen paspoort, maar de jongste niet. Zij is 13 en staat bij haar moeder in het paspoort. Is dit voldoende of moet zij een eigen paspoort? Volgens ons reisbureau wel en volgens de Thaise ambassade niet. Heeft er iemand al eens gereisd met kinderen in het paspoort, en gaf dat moeilijkheden? Ze staat er met foto en al in!

Hartelijke groet,
Ellen
Als de Thaise ambassade zegt dat het niet nodig is moet je daar maar van uit gaan. Als zij het niet weten weet niemand het meer.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”