Fox

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

Fox

#1 Bericht door Greuf » dinsdag 17 mei 2005, 12:00

Hoi, vorig jaar ben ik met Fox naar Thailand geweest, dit was een rondreis. Alles was perfect geregeld en de vakantie was geweldig. Dit jaar gaan we echter op eigen houtje, hebben we wat meer vrijheid! Ik hoorde dat er dit jaar wat meer problemen zijn met Fox (hoge extra toeslagen e.d.). Ik heb alleen maar goede ervaring met Fox!

Gast

#2 Bericht door Gast » zaterdag 04 juni 2005, 21:19

Ik heb vorig jaar ook met FOX een reis gedaan, de organisatie is prima in orde (soms hadden we een luxer hotel verwacht dan we kregen, maar okay). Maar het groepsreizen vond ik verschrikkelijk, dat is echter niet aan FOX te verwijten.

Ing

Re: Fox

#3 Bericht door Ing » zaterdag 09 juli 2005, 02:43

bedankt voor info..thnks..

justin

#4 Bericht door justin » vrijdag 03 maart 2006, 05:16

Fox is erg duur in de verhouding met de hotels die ze in bepaalde plaatse aanbieding,de opvang was prima maar de hotels waardeloos.Ik doe geen zaken meer met fox.

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

#5 Bericht door Lelie » zondag 02 april 2006, 21:52

Hoi,

Ik zit zelf ook te denken om een rondreis door Thailand te maken met Fox. Het is gewoon handig dat alles geregeld is. Als het mij bevalt kan ik altijd nog een keer op eigen houtje, maar ik ken niemand die daar ook heen wil.
Zijn er ook mensen die mee zijn gegaan met een single-reis?

Als ik reisverslagen lees, merk ik dat er een heleboel ouderen meegaan met zo'n groepsreis. (Gemiddelde leeftijd 60 jaar). Niks mis mee, maar ik zou het leuker vinden als er ook mensen van mijn leeftijd (eind twintig) meegaan.

Graag hoor ik ervaringen.

Groetjes van Marloes

Inge

#6 Bericht door Inge » donderdag 20 april 2006, 14:24

Vorig jaar okt/nov de gouden lotusreis van Fox gedaan. Is zeer goed bevallen. Wat er word gezegd over dure en slechte hotels is absoluut niet waar. Ik heb allerlei soorten reizen vergeleken en Fox is voor deze reis wel de goedkoopse. Bij andere zit er of geen lunch,diner of weinig excursies bij. Wij hadden 1 hotel wat wat minder was maar dat zou ook geschrapt worden. Onze groep bestond uit de leeftijd 24 t/m 74 dus heel erg verschillend. De meeste waren tussen de 30 en 55 jaar, maar dat zal ook met elke reis wel verschillend zijn. Als je een hele complete reis wilt zou ik weer deze kiezen,je ziet van alles wat, heerlijk eten, veel varen en je kunt ter plekke beslissen of je nog wat extra excursies bij wilt boeken Wij hebben aan alles meegedaan en waren 220 euro p/p kwijt,hier zat ook vaak eten bij. De gouden Lotus Heeft ontbijt en diner erbij maar vaak wordt dat lunch omdat je toch onderweg bent. op 1 plek na kun je ook sávonds heel erg makkelijk ergens gaan eten.

gast

#7 Bericht door gast » woensdag 07 juni 2006, 12:40

Als je als een kuddedier mee wilt met een groepsreis van Fox moet je dat zeker doen blehhhh meer dan 30 personen, nee ik bedank ervoor!

peterd1961
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 265
Lid geworden op: zondag 30 april 2006, 07:03
Locatie: Pathum Thanee

#8 Bericht door peterd1961 » woensdag 07 juni 2006, 13:49

Als je naar zo'n heerlijk land als thailand gaat!!! is het toch eeuwig zonde als je elke avond in een hotel gaat zitten eten. Dat is toch een gemiste kans in een land met zo'n eet cutuur.

gr Peter

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#9 Bericht door henkypenky » woensdag 07 juni 2006, 16:29

peterd1961 schreef:in een land met zo'n eet cutuur
wat is er dan zo mis met thais hotel-eten ( ervaringen ? waar ? ) en is er zo speciaal aan de thaise eet ' cultuur ' ?
er zijn in die keuken ook al zoveel invloeden van andere aziatische keukens zoals de chinese , indische en de malay .
okay , de lekkere vaak pittige gerechten daar ben ik het mee eens maar verder vind ik het in die zeer eenvoudige en goedkope eetgelegenheden soms maar een zooitje hoor en vaak bediening van likmijnvestje :lol:
er zijn nu een keer mensen ( ik niet ) die er de vorkeur aan geven in het hotel waar ze overnachten te gaan eten . wat is daar mis mee ? er zijn legio hotels in thailand waar ze goed eten op tafel brengen en vele hotels hebben prima restaurants . er is ook nog leven buiten pattaya en phuket-hotels hoor :)
ik eet echt heel graag eens bij een food-stall of in zo'n omgebouwde garage omdat het lekker goedkoop is maar dezelfde gerechten die ze daar serveren kun je ook tegen een iets duurdere prijs in vele thaise hotels bestellen .
live and let live !

PK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 10 augustus 2005, 12:29

#10 Bericht door PK » zondag 18 juni 2006, 15:11

Begin vorig jaar hebben we zelf een reis samengesteld naar Maleisie via Fox. Eind vorig jaar hadden we de kans om ook nog een reis naar Thailand te maken en onze eerste keuze was om dit nogmaals via Fox te regelen. Maleisie was uiterst prima bevallen, goede hotels, voor een schappelijk prijs!
Helaas kregen wij te horen dat er geen individuele reizen meer samengesteld konden worden bij Fox omdat dit te bewerkelijk zou zijn voor de organisatie. Wij konden dus kiezen uit;
- boeken van groepsrondreis
- startpakket
- elders vakantie naar Thailand boeken.

Wij hebben uiteindelijk voor het laatste gekozen;
De tickets hebben we via 333-travel geregeld (aanrader, snelle/goede service en betaalbaar!) en de hotels + enkele transfers en twee excursies via Greenwood (ook zeker een aanrader!!!!!)

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#11 Bericht door javier » dinsdag 06 februari 2007, 10:47

Een vriend van mij werkt als reisleider bij Fox. Hij vertelde me laatst dat de gemiddelde leeftijd van Fox reizigers "tussen de 75 en dood" is. Gein met Geriaten!! Wellicht een afspiegeling van de oprukkende vergrijzing in NL.
people who make no mistakes, make nothing

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#12 Bericht door Mart » dinsdag 06 februari 2007, 11:55

Vorige week nog een groep FOX toeristen bij ons op bezoek gehad. En dat was beslist niet 75 ++, dus ik twijfel aan het vorige bericht. :wink:

Ik wil graag met jouw vriend in kontact komen.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
pietk
Expat
Expat
Berichten: 445
Lid geworden op: woensdag 24 augustus 2005, 14:48
Locatie: Chiangmai

#13 Bericht door pietk » dinsdag 06 februari 2007, 12:09

Zie ze hier in Chiang Mai ook wel eens en ondanks dat ik brildragend ben, kan ik duidelijk zien dat de meeste beslist niet tot de 75+ generatie behoren.

Gast

#14 Bericht door Gast » dinsdag 06 februari 2007, 19:26

Wij zijn ook 2 keer met FOX gegaan (Thailand Gouden Zuiden en Maleisie)
Wij vonden het erg prettig, vooral de Thailand reis was te gek. Wij hadden inderdaad een gevarieerde groep, maar meer dan de helft was toch wel rond onze leeftijd 25-30 jaar.
Het leuke was dat we de eerste keer thailand deden, alles was geregeld en we zijn op veel plaatsen geweest. De volgende keren Thailand hebben we zelf geboekt en geregeld omdat we nu een beetje weten hoe het gaat in Thailand, en de plaatsjes die we op de rondreis leuk vonden zijn we heen teruggegaan. Zo'n rondreis is misschien iets duurder maar als je voor de eerste keer gaat, kan ik een (groeps)rondreis aanbevelen.

kuki
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 23
Lid geworden op: dinsdag 19 september 2006, 20:14
Locatie: Kerkrade

#15 Bericht door kuki » dinsdag 06 februari 2007, 19:28

Anonymous schreef:Wij zijn ook 2 keer met FOX gegaan (Thailand Gouden Zuiden en Maleisie)
Wij vonden het erg prettig, vooral de Thailand reis was te gek. Wij hadden inderdaad een gevarieerde groep, maar meer dan de helft was toch wel rond onze leeftijd 25-30 jaar.
Het leuke was dat we de eerste keer thailand deden, alles was geregeld en we zijn op veel plaatsen geweest. De volgende keren Thailand hebben we zelf geboekt en geregeld omdat we nu een beetje weten hoe het gaat in Thailand, en de plaatsjes die we op de rondreis leuk vonden zijn we heen teruggegaan. Zo'n rondreis is misschien iets duurder maar als je voor de eerste keer gaat, kan ik een (groeps)rondreis aanbevelen.
sorry, vergeten in tel oggen :oops:

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”