Luchthavenbelasting

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Scooby-doo

Luchthavenbelasting

#1 Bericht door Scooby-doo » woensdag 27 april 2005, 17:34

Wij willen in juli 2005 van Amsterdam via Bangkok naar Saigon vliegen (retourticket).

Bij BM Air vraagt men buiten de prijs van het ticket 140 Euro luchthavenbelasting :evil:
Bij Vliegtarieven.nl gekeken die vragen bijna hetzelfde.

Ik vind dit behoorlijk veel geld.
Hoe zit het met jullie ervaringen hierover en weet iemand een reisburo die goedkoper is met de luchthavenbelasting :?:

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#2 Bericht door Kroezez » woensdag 27 april 2005, 17:47

Ja heb die prijzen van luchthavenbelasting ook altijd een vreemd iets gevonden en volgens mij kan het ook nog wel eens verschillen...

Ik meen dat het bij dreizen en 333 travel 65 euro is, dus waar nu precies die verschillen inzitten...??

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » donderdag 28 april 2005, 12:27

Luchthavenbelasting wordt door de luchthaven, niet het reisbureau bepaald. Reisbureau's hebben allerlei extra fees zoals CC kosten, boekingskosten, ticket garantie fee, etc.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

pong

taxes

#4 Bericht door pong » donderdag 28 april 2005, 13:08

het hang van de AIRPORT af, en daarbovenop komen de admin/boekingskosten van het reisburo.
Reken maar, dat ELK vliegveld dat je benut (opstappen/overstappen) zion 25-30 EUR kost. sommige lane zijn echter VEEEEEEEL duurder, bvb de USA rekent ook voor douane/controle etc, zodat op AMS-NYk wel 200 eur extra komt.
Het leuke van Thailand is nog steeds, dat je TER PLEKKE OP HET VLIEGVELD moet betalen: 500 bt (ALLEEN als je OPstapt, overstap ZONDER de douane te passeren is gratis!!), maar dit wordt 700 en 1000 op het nwe vliegveld, dus je betaalt ook enkel als je echt gaat (probeer maar eens dit geld terug te krijgen bij cancellen......)
Overigens: als je dit niet weet ben je toch echt een groentje in het reizen
(ik weet nog dat het 120 Bt in BKK kostte)
het leuke van Duitsld boeken is, dat het daar wettelijk verplicht is ALLE taxen meteen te noemen, zodat duurkoop toch veel goedkoper kan blijken

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”