Duiken

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marijn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 20 april 2005, 11:53
Locatie: Emmeloord-Groningen

Duiken

#1 Bericht door Marijn » maandag 25 april 2005, 13:34

Wat is de beste plek in Thailand om te leren duiken? Ik heb nog nooit gedoken, maar wil graag voor een redelijke prijs (tot 200 euro) mijn openwater certificaat van PADI halen. Ik zit te denken aan een eiland en het MOET in de periode Juli. omdat het dan regentijd is in sommige gebieden, wat raden jullie me aan? Ik zit te hopen op rust, mooi en niet teveel irritante jongeren (ben zelf ook 22, maar hou niet van lawaaierige mensen en steden :))

Goed, een hele lijst dus, en waar zou ik het beste terecht kunnen? Alvast bedankt!

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#2 Bericht door Greuf » maandag 25 april 2005, 14:03

Een hele lijst, maar toch maar 1 antwoord: Ko Tao!

Dit is een backpackerseiland wat voor een groot deel gericht is op het duiken. Je kan bij de meeste hotels/guesthouses een duikcursus inclusief hotel overnachtingen boeken!

Marijn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 20 april 2005, 11:53
Locatie: Emmeloord-Groningen

#3 Bericht door Marijn » maandag 25 april 2005, 15:15

Nu komen we elkaar hier weer tegen :) leuk.

Heb je misschien ook nog een tip over de hotels of bungalowtjes? Ik wil deze keer graag van tevoren iets regelen. heb al wel op internet gezocht, en daar richten de meesten zich op Koh Samui.

iemand ervaring?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#4 Bericht door Greuf » maandag 25 april 2005, 16:48

Zijn we elkaar al eens ergens tegen gekomen dan... :?: !!!

Je kunt eens kijken op http://www.kohtao.com/ hier staan links naar hotels/resorts die duik cursussen verzorgen!

Marijn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 20 april 2005, 11:53
Locatie: Emmeloord-Groningen

#5 Bericht door Marijn » maandag 25 april 2005, 17:13

het hele item over vliegen van en naar Krabi en AirAsia hebben we elkaar tegengekomen! (een paar dagen terug)

bedankt! heb je zelf ook gedoken in die omgeving? Waar kan ik op rekenen qua mooie plaatjes in juli?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#6 Bericht door Greuf » maandag 25 april 2005, 18:29

Oh oke haha, niet op gelet! Ben zelf wel op Ko Tao geweest, maar dan om te snorkelen. Wil wel graag mn padi halen en dat gaat zeker op Ko Tao gebeuren, je hebt daar alleen maar duikscholen, alles draait om duiken daar! Tijdens het snorkelen was het zicht heel goed, ben zelf in juni geweest. Weet natuurlijk niet hoe dit met duiken is!
Ben op Ko Tao en op Ko Samui geweest, maar vond Ko Tao echt veel gaver, veel relaxtere sfeer en alleen maar backpackers, geen toeristen van 50+ met loodzware koffers!

Marijn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 20 april 2005, 11:53
Locatie: Emmeloord-Groningen

#7 Bericht door Marijn » maandag 25 april 2005, 20:28

heb je ook een prijsindicatie? Ik heb op internet onderhand duikscholen op Tao gevonden, en die vragen voor een PADI OWD ongeveer 9000 baht. Soms ietsje meer, soms ietsje minder. Is het voordeliger om het ter plaatse uit te zoeken?

Trouwens, waar moet ik op rekenen qua overnachten? Ik ben op zoek naar een goedkoop, rustig bungalowtje, aan het strand. Waar kan ik het beste terecht, voor hoe veel geld?

Greuf
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 241
Lid geworden op: vrijdag 15 april 2005, 18:40
Locatie: Breda
Contacteer:

#8 Bericht door Greuf » dinsdag 26 april 2005, 07:31

Denk dat je het beter ter plekke kan regelen, het is immers laagseizoen als je gaat en dan zijn er veel minder toeristen, waardoor de prijzen lager zijn! Wij hebben zelf in het volgende hotel geslapen:

http://www.on-koh-tao.com/jp-resort.htm

Was niet echt luxe maar goed genoeg en aan een super rustig strand. Heb je de lonely planet al geraadpleegd, daar staan hotels in alle prijklassen in! Verder zou ik niet weten wat de prijs van een duikcurus is, zou het gewoon ter plaatse uitzoeken, duikscholen zijn er immers genoeg!

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”