Kosten leven in thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marcel&Jolanda
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: maandag 18 april 2005, 18:00

Kosten leven in thailand

#1 Bericht door Marcel&Jolanda » maandag 18 april 2005, 18:03

Hallo,

wij zijn Marcel & Jolanda, bijna 15 jaar getrouwd en nederland zat.
We zitten te kijken om te emigreren naar Bali of Thailand.

Bali hebben we wel gegevens van maar van Thailand hebben we nog niet kunnen vindne wat het leven kost.

Dus de vraag is wat je per maand kwijt bent om te leven, behalve aan hypotheek of huur we willen een huis kopen indien mogelijk.

Dus verzekeringen, auto rijden, eten, uit eten en kleding etc, wat ben je kwjit per maand :?:

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » woensdag 20 april 2005, 05:28

Voordat ik specifieke antwoorden ga geven....

Ga eerst eens voor een paar maanden op vakantie naar Thailand. Ga kijken hoe het hier is en vind uit of je hier zou kunnen en willen verblijven. In die periode heb je waarschijnlijk ook de meeste antwoorden op je vragen gevonden.

Succes!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#3 Bericht door Edje » woensdag 20 april 2005, 17:22

Manuel schreef:Voordat ik specifieke antwoorden ga geven....

Ga eerst eens voor een paar maanden op vakantie naar Thailand. Ga kijken hoe het hier is en vind uit of je hier zou kunnen en willen verblijven. In die periode heb je waarschijnlijk ook de meeste antwoorden op je vragen gevonden.

Succes!
Zeer goed antwoord Manuel, dit dacht ik ook al te zeggen.
Een zeer grote rol is je levensstijl. Wil je in Th. blijven dan moet je minimaal een inkomen van 65.000 bath, aantoonbaar, pm hebben. Is je levensstijl huisje, boompje, beestje en ga je niet in een van de grotere steden wonen, dan heb je een heerlijk leven voor € 500. pm excl. vaste lasten. Energie, water en eten kosten in Th. een fractie van NL
Groetjes; Edje

willy_1957
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 16:49
Locatie: moerbeke-waas
Contacteer:

#4 Bericht door willy_1957 » woensdag 12 oktober 2005, 16:59

65000 baht per persoon of per koppel?Wat als ik in Thailand wil gaan wonen bij mijn vriendin?Ik was in juni 3 weken in Thailand(Chiang Mai) en omgerekend naar euro kwam ik toe met 600 euro per maand,en dan had ik niets te kort,voorbeeld,we gingen samen eten in een uitstekend restaurant "The Riverside",een restaurant dat voor de doorsnee Thai te duur is,maar wij aten er voor 7 a 8 euro voor twee wel te verstaan.Bezoek je een noodleshop waar op de middag mensen hun lunchpauze doorbrengen dan betaal je inclusief drankje welgeteld 1 euro.Maar zoals de andere mensen hier raad ik je ook aan eens een vakantie te boeken en de ervaring zal je meer leren,want tenslotte zijn we allen verschillend in onze behoeften en kun je er niet echt een getal op plakken

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”