Afgelopen met Phuket Air?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

Afgelopen met Phuket Air?

#1 Bericht door Kees2 » woensdag 13 april 2005, 00:37

Het Ministerie van Luchtvaart in Thailand heeft de volledige vloot van Phuket Air aan de grond gezet en geen van de 19 vliegtuigen van de luchtvaartmaatschappij toegestaan om internationale of binnenlandse routes te vliegen tot zij veilig zijn verklaard voor passagiers. M. Chaisak Angkasuwan van het Thaise Ministerie: 'Wij hebben alle vluchten van Phuket Air binnen Thailand en overzee afgelast en controleren nu vliegtuig voor vliegtuig.'

De maatregel van de Thaise luchtvaartautoriteit is een reactie op hun Britse 'collega's', die verklaarden geen verdere vluchten van Phuket Air in Groot-Brittanniรซ meer toe te laten zonder de garantie te hebben dat de vliegtuigen aan de internationale norm voldoen.

Eerder al maakte het Britse Ministerie van Buitenlandse Zaken bekend dat de Britse instantie van de Burgerluchtvaart drie vliegtuigen had geรฏnspecteerd die door Phuket Air op de vluchten naar Gatwick werden gebruikt. Twee daarvan voldeden niet volledig aan de internationale luchtvaartnormen.

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#2 Bericht door Kroezez » woensdag 13 april 2005, 12:08

Ben benieuwd.
Heb zelf voor juni geboekt met hun. Achteraf had ik mischien beter wat kunnen afwachten.

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Afgelopen

#3 Bericht door Chang » woensdag 13 april 2005, 16:10

Kees2,

Er gaan inmiddels vele wilde verhalen over Phuket Air ten ronde, zo is een faillisement al door Kras genoemd (overigens later weer ingetrokken).

Duidelijk is wel dat er onderhoudsmankementen aan het licht zijn gekomen.

Lees hier wat Phuket Air er over het Sharjah incident schrijft: http://www.phuketairlines.com/media/Sta ... ja_en.html

en wat ze er aan gaan doen:
http://www.phuketairlines.com/media/Sta ... ran_en.htm

Een feit is dat er onderhoudsmankementen aan de vliegtuigen zijn ontdekt: http://aviation-safety.net/news/newsitem.php?id=1401

en hier op luchtvaartnieuws:
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=8042

En hier wat Phuket Gazette schrijft: http://www.phuketgazette.net/news/index.asp?id=4215

En wat de Bangkok Post schrijft: http://www.bangkokpost.net/News/13Apr2005_news01.php

Het zal nog wel een staartje krijgen...

Chang

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Ze vliegen weer

#4 Bericht door Chang » zondag 17 april 2005, 12:35

Dit bericht stond gisteren op luchtvaartnieuws:
Vluchtoperaties Phuket Air bijna volledig hervat

16-04-2005

BANGKOK - De vluchtuitvoering van het Thaise Phuket Air is weer zo goed als volledig hervat. De Thaise overheid hield vorige week nog alle toestellen van de maatschappij aan de grond om ze aan een grondige veiligheidsinspectie te onderwerpen. Veertien toestellen, waaronder twee Boeing 747’s, zijn inmiddels weer vrijgegeven, zo meldt de Telegraaf. Daardoor kunnen ook de vluchten naar Schiphol weer normale doorgang vinden.

Op Schiphol heeft de Inspectie Verkeer en Waterstaat inmiddels één van de 747’s aan een extra controle onderworpen. Daarbij kwamen geen technische gebreken aan het licht. Wel werd de bemanning opgedragen hun navigatiekaarten te vernieuwen.

Chang

Dennis

Phuket Air

#5 Bericht door Dennis » dinsdag 19 april 2005, 20:40

Wij hebben besloten om de reis met KRAS te annuleren. Bij KRAS doen ze net of er niets aan de hand is, heel vreemd

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

Niets aan de hand?

#6 Bericht door Kees2 » zondag 24 april 2005, 14:43


frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#7 Bericht door frumau » zondag 24 april 2005, 15:41

Nou zeg. Pucket Airlines komen er in de commentaren van Britse burgers op http://www.airlinequality.com/Forum/phuket.htm niet al te best vanaf. Ik houd het maar op Eva Air/China Airlines/Thai Airways totdat er beter commentaar komt..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gast

#8 Bericht door Gast » dinsdag 26 april 2005, 19:59

Een collega van mij zou zondagavond terugreizen met Phuket Air (volgens mij geboekt bij KRAS). Hij zit dus nog in Bangkok en komt vermoedelijk woensdagavond/nacht weer terug in A'dam (niet met Phuket Air overigens !

Hij was not amused voor zover ik de berichten heb begrepen !

paul

Gast

#9 Bericht door Gast » donderdag 28 april 2005, 19:39

Collega terug gekeerd. Met lof over Kras, kreeg drie gratis overnachtingen, alles werd keurig geregeld en verzorgd. Vloog overigens terug met Phuket Air, no problems gehad zegt hij !

Paul

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#10 Bericht door Edje » vrijdag 29 april 2005, 19:23

Anonymous schreef:Collega terug gekeerd. Met lof over Kras, kreeg drie gratis overnachtingen, alles werd keurig geregeld en verzorgd. Vloog overigens terug met Phuket Air, no problems gehad zegt hij !

Paul
OK maar toch. 3 dagen geheel verzorgt door kras, maar als ik ik op een bepaalde datum thuis moet zijn in verband met, dan zit je toch mooi te kijken, niet dan. Ik heb het overwogen om met Phuket te vliegen voor de aantrekkelijke prijzen, maar ik wil wel zekerheid. Dit heb je wel bij de andere reeds eerder genoemde maatschappijen.
Groetjes; Edje

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#11 Bericht door Kroezez » zaterdag 30 april 2005, 17:27

Yep het is afgelopen met Phuket Air.

Net op teletekst gelezen dat de vergunning is ingetrokken door weer een incident met een piloot of iets dergelijks..

Hoop voor een goede passende oplossing voor degene die met phuket air zouden vliegen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#12 Bericht door Edje » zaterdag 30 april 2005, 18:27

Kroezez schreef:Yep het is afgelopen met Phuket Air.

Net op teletekst gelezen dat de vergunning is ingetrokken door weer een incident met een piloot of iets dergelijks..

Hoop voor een goede passende oplossing voor degene die met phuket air zouden vliegen.
Dus, door al de problemen met Phuket air adviseer ik iedereen niet meer te boeken bij deze maatschappij. Je zuur verdiende vakantie begint bij de vlucht en dat is bij Phuket air geen pretje gezien alle postings. Tip voor alle reisburo's, schrap Phuket air uit uw lijsten.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Bijna einde verhaal

#13 Bericht door max » woensdag 11 mei 2005, 16:22

Phuket Air mag tot 1 juli zeker niet meer vliegen op Schiphol. Daarnaast hebben zij nog een betalingsachterstand van 150.000 euro op Londen.

Phuket Air probeert zijn landingsrechten weer terug te krijgen op Nederland. Ik twijfel of dit zal lukken. Vorige week heeft overigens een vliegtuig van Phuket nog een noodlanding moeten maken (op een vlucht Bangkok naar Indonesië).

Vooralsnog zijn duizenden(!) nog in afwachting of hun vlucht nog wel door gaat, of door een andere maatschappij zal worden overgenomen. Deze mensen zitten aan een kontrakt vast en kunnen dit niet meer ontbinden zonder geld kwijt te raken. Terwijl er op de dag van vandaag nog hoogseizoenstoelen vrij zijn bij EVA en KLM (China zit nagenoeg vol).

Het kan zijn dat Phuket na 1 juli weer gewoon vliegt op Nederland. Wil Phuket zijn landingsrechten terug krijgen, dan moeten ze een door de Thaise luchtvaart goedgekeurd toestel sturen naar Nederland, dan wordt deze in Nederland gekeurd, en pas dan mogen ze weer vliegen. Als een maatchappij 150.000 euro niet meer kan betalen (er staat een toestel van Phuket aan de ketting in Londen), dan zal de kans vrij klein zijn dat we ooit nog een toestel van Phuket Air in Nederland zien.

max

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”