Thaise taal studeren in BKK

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Thaise taal studeren in BKK

#1 Bericht door frumau » maandag 11 april 2005, 08:00

Ik wil eind dit jaar een taalcursus gaan doen in Bangkok. Ik heb al informatie over de Chulalongkorn doorgenomen omdat die ideaal bij het werk van mijn vrouw in de buurt zal liggen en ik dan een lift kan krijgen. Bovendien wordt er over Chula over het algemeen positief gesproken. De lessen zien er o.k. uit alleen wel vrij duur. B 25.000(= 523 euro's!) per les van 5 weken(100 uur/800 woorden vocabulair)...
AUA Bangkok laat je als een soort familie Thai leren zonder een echt schoolmodel. Dat trektt mij niet zo.
Hebben er hier mensen op het forum Thai gestudeerd in Bangkok enige aanbevelingen? Het liefst gebaseerd op ervaring.. En het liefst wat goedkoper als het kan :wink:
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

taal

#2 Bericht door Andre » maandag 11 april 2005, 09:29

Hoi Frumau,

Ik heb zelf (helaas) niet de beste ervaring met het leren van de Thaise taal. Heb lang geleden 2 afzonderlijke pogingen gedaan om middels prive-lessen de Thaise taal te bemachtigen. Dit bij inlingua of zoiets.
Hierbij leer je dagelijkse zinnetjes/woorden/cijfers en de tijd in het thais uit te spreken.
Nu, inmiddels jaren verder, zit ik er weer aan te denken om mijn de matige kennis van de Thaise taal te verbreden. Mocht ik daar aanbeginnen, dan staat het script/alfabet op de eerste plaats. Ben namelijk van mening dat, als je het script kent, je de taal beter en sneller leert.
Overigens een vriend van mij heeft Thais geleerd op de Chulalonkorn Universiteit. Zeer succesvol trouwens. Zowel lezen, schrijven als spreken.

Misschien iets duurder.......

Trouwens Teun, studenten die de Havo en talen in het pakket hebben, kunnen daar over het algemeen goed mee terecht.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Re: taal

#3 Bericht door frumau » maandag 11 april 2005, 12:21

Andre schreef:Hoi Frumau,

Ik heb zelf (helaas) niet de beste ervaring met het leren van de Thaise taal. Heb lang geleden 2 afzonderlijke pogingen gedaan om middels prive-lessen de Thaise taal te bemachtigen. Dit bij inlingua of zoiets.
Hierbij leer je dagelijkse zinnetjes/woorden/cijfers en de tijd in het thais uit te spreken.
Nu, inmiddels jaren verder, zit ik er weer aan te denken om mijn de matige kennis van de Thaise taal te verbreden. Mocht ik daar aanbeginnen, dan staat het script/alfabet op de eerste plaats. Ben namelijk van mening dat, als je het script kent, je de taal beter en sneller leert.
Overigens een vriend van mij heeft Thais geleerd op de Chulalonkorn Universiteit. Zeer succesvol trouwens. Zowel lezen, schrijven als spreken.

Misschien iets duurder.......

Trouwens Teun, studenten die de Havo en talen in het pakket hebben, kunnen daar over het algemeen goed mee terecht.

Andre
Hoi André,

Ik ben al een maandje of twee met het script bezig en ik ken nu wel de meeste tekens en accenten. Uitspraak gaat iets beter. Mijn vocabulaire is echter bedroevenswaardig dus daar probeer ik dit jaar voordat ik verhuis nog hard aan te werken. Eind deze maand de moeder van mijn vrouw op bezoek en dan hoop ik wat meer met haar te kunnen praten dan de laatste keer.. :)
Ik heb ook de site van Inlingua bekeken. Nog niets iets over prijzen kunnen vinden. Dus heb ik ze gemailed. Maar na jouw commentaar zal ik misschien toch maar van hen afzien...
Weet iemand wat over de Nisa Thai language school?
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: taal

#4 Bericht door jumbo » donderdag 27 april 2006, 04:57

frumau schreef:
Andre schreef:Hoi Frumau,

Ik heb zelf (helaas) niet de beste ervaring met het leren van de Thaise taal. Heb lang geleden 2 afzonderlijke pogingen gedaan om middels prive-lessen de Thaise taal te bemachtigen. Dit bij inlingua of zoiets.
Hierbij leer je dagelijkse zinnetjes/woorden/cijfers en de tijd in het thais uit te spreken.
Nu, inmiddels jaren verder, zit ik er weer aan te denken om mijn de matige kennis van de Thaise taal te verbreden. Mocht ik daar aanbeginnen, dan staat het script/alfabet op de eerste plaats. Ben namelijk van mening dat, als je het script kent, je de taal beter en sneller leert.
Overigens een vriend van mij heeft Thais geleerd op de Chulalonkorn Universiteit. Zeer succesvol trouwens. Zowel lezen, schrijven als spreken.

Misschien iets duurder.......

Trouwens Teun, studenten die de Havo en talen in het pakket hebben, kunnen daar over het algemeen goed mee terecht.

Andre
Hoi André,

Ik ben al een maandje of twee met het script bezig en ik ken nu wel de meeste tekens en accenten. Uitspraak gaat iets beter. Mijn vocabulaire is echter bedroevenswaardig dus daar probeer ik dit jaar voordat ik verhuis nog hard aan te werken. Eind deze maand de moeder van mijn vrouw op bezoek en dan hoop ik wat meer met haar te kunnen praten dan de laatste keer.. :)
Ik heb ook de site van Inlingua bekeken. Nog niets iets over prijzen kunnen vinden. Dus heb ik ze gemailed. Maar na jouw commentaar zal ik misschien toch maar van hen afzien...
Weet iemand wat over de Nisa Thai language school?
Ik ben bezig om op mijn werk een cursus thai te organiseren voor de paar buitenlanders hier, vanuit het engels
Zo gauw ik wat meer tariefinformatie heb en zo zal ik dat posten in een nieuw onderwerp

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#5 Bericht door fredlk » donderdag 27 april 2006, 05:53

Ik heb vorig jaar een cursus van 30 uur gehad voor 8,000 Baht bij Baan Phasaa Thai (Ploenchit). Ik heb vrij veel woorden en zinnen geleerd, maar de kwaliteit van de docenten was erg wisselend. Als de één verhinderd was, kreeg ik ineens een ander en dat was erg verwarrend. Elk docent was van een verschillend of lager niveau en had een ander uitleg voor hetgeen wat ik de dag ervoor had geleerd.

Groetjes,

Fred.
"What we think, we become."

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#6 Bericht door thongdee » vrijdag 28 april 2006, 07:15

toen ik 19 en 20 jaar was heb ik In Thailand gewoont met men vrouw.
Daarna hier een restaurantje begonnen (In Belgie), ik leerde al vrij snel de taal te spreken , gewoon met te luisteren en proberen te praten .
Sinds enkele jaartjes terug heb ik mezelf leren lezen en schrijven via de PC .
Gewoon met het alfabet te leren (hoge , middel en lage klinkers ) daarna al de medeklinkers , dan wat puzzelen ....
Na een tijdje begin je woordjes te kennen waarvan je denkt ,spreken ze die zo uit ?(omdat je ze kunt lezen)
Wel nu gaat het echt vlot vele Thais mensen die met me praten denken dat ik jaren in Thailand heb gewoont !
Het komt er gewoon op neer dat je alle dagen blijft oefenen (elke morgen doe ik ongeveer 20 a 30 minuten .
gewoon zalig als je de taal kent !
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

slaapkleedprinsesje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 5
Lid geworden op: zondag 02 juli 2006, 12:07
Locatie: Gent

#7 Bericht door slaapkleedprinsesje » zondag 02 juli 2006, 12:19

Eh hey!

Ik was ook van plan om (binnen twee jaar wel pas) die cursus in Bangkok te volgen voor 25.000 bath. Maar ik dacht dat dat voor een volledig "jaar" was. Dus twee keer die drie maand.Dan komt het eigenlijk gewoon neer als een studierichting "thais" en in België kost het ook 500 euro om aan den unif te studeren he :)
En er moestens minstens 10 mensen ingeschreven zijn, anders begonnen ze ook niet aan de lessen. Dat is ook wel een minpunt waar ik denk je rekening mee moet houden?
Maar ik dénk dat deze cursus eigenlijk wel één van de betere is, omdat ze aan een universiteit gegeven wordt + het aantal woorden dat ze van je verwachten te kennen.

GOJIRA3D
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 82
Lid geworden op: zondag 18 juni 2006, 00:42
Locatie: Rucphen
Contacteer:

#8 Bericht door GOJIRA3D » maandag 03 juli 2006, 23:23

Hallo allemaal
ik ga binne kort 16 feb naar thailand en oefen ben net begonnen met the thaise taal via de pc met een progje heb 2 verschilende progje's die ik gebruik.
het is heel simpel er worden woord oefeningen gedaan met behulp van foto's het is een leuke taal om te leren.
als ik ga oefennen dan doe ik tegelijker tijd Darten zo pak ik twee vlegen in een klap ik wordt bete met darten en ik oefen de taal lol.
ik krijg over 4 weken thaise mensen te loge dus kan ik van hun wat leren.

ik hoop het een en ander te verstaan als ik naar thailand ga ik probeer over drie weken als mijn vakantie er op zit , 5 maal per week wil gaan leren en darten natuurlijk.

groetjes Edwin

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”