greenwood travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
johanb1979
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 14
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 14:50

greenwood travel

#1 Bericht door johanb1979 » woensdag 23 maart 2005, 14:37

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met greenwood travel?
Schijnt wel een goede reisorganisatie te zijn, maar ik ken het verder niet zo goed.

Ik hoor het graag!

Johan

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: greenwood travel

#2 Bericht door Edje » woensdag 23 maart 2005, 19:16

johanb1979 schreef:Hallo,

Heeft er iemand ervaring met greenwood travel?
Schijnt wel een goede reisorganisatie te zijn, maar ik ken het verder niet zo goed.

Ik hoor het graag!

Johan
Wil je een volledig verzorgde reis boeken of alleen maar een ticket. Aleen voor tickets, zoek op het web tot één maand voor vertrek, niet gelukt ga naar 333travel.nl
Groetjes; Edje

LindaS

Greenwood travel

#3 Bericht door LindaS » woensdag 11 mei 2005, 12:37

Greenwood Tavel is echt fantastisch. Wij zijn in januari 18 dagen geweest en hebben vooraf alles vanuit NL geregeld met greenwood. Alles was echt super goed geregeld. Goeie gidsen, ovberla optijd een taxibusje met chaufeeur dat klaarstond, etc. Echt een aanrader.

Iwan

#4 Bericht door Iwan » maandag 19 juni 2006, 19:36

Vorig jaar Thailand KohChang incl zeilen gedaan, alles toppie geregeld, we preberen dit jaar weer met hun!

Iwan

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#5 Bericht door PaulV » dinsdag 20 juni 2006, 07:35

Wij boeken sinds vorig jaar elke reis naar Thailand (3 a 4 keer/jaar) via GT. Waarom? Alles is altijd goed geregeld. Als er iets fout gaat zijn zij 24/7 bereikbaar en lossen direct je problemen op, maar het belangrijkste is dat zij voorzover ik hun prijzen heb kunnen vergelijken met de diverse boekingssites voor onze bestemming (Bangkok/Hua Hin) ruimschoots de laagste boekingstarieven hebben (scheelt vaak meer dan 10%). Ook de vluchten zijn (Eva en China) zijn slechts rond 20 euro duurder het rechtstreekse laagste niet-annuleerbare tarief van de beide vliegmaatschappijen en daar krijg je bovendien de eerste 2 hotelnachten en transport luchthaven-hotel gratis bij in.


groet,
Paul

Maaike&Fons
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 34
Lid geworden op: dinsdag 11 april 2006, 19:21
Locatie: wormer

#6 Bericht door Maaike&Fons » maandag 26 juni 2006, 18:49

ik heb al 8 jaar ervaring met greenwood travel en ben nog steeds zeer tevreden, ook dit jaar zullen wij hun zeker gebruiken om van onze vakantie een topvakantie te maken !!

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Vol ontroering

#7 Bericht door nicod » donderdag 29 juni 2006, 20:07

IK heb de berichten aangaande GT aandachtig gelezen. En ik ben ontroerd. Wat ik mis zijn de verhalen over de niet zo best afgelopen ervaringen. Ik zoek altijd de balans tussen goed en minder goed. Als Greenwood de beste organisatie is hoor ik dat graag. Dat zou een hoop (reis)tijd schelen. Gasten prima, maar zijn er ook reguliere (forum)bezoekers?, dat zou een hoop reistijd schelen.(en daarmee bedoel ik niet dat ervaren gebruikers meer ervaring hebben)

Paul V jouw berichten heb ik al gezien :D

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#8 Bericht door Kees » donderdag 29 juni 2006, 23:45

Wij hebben in augustus vorig jaar Green Wood Travel aangeschreven voor een boeking voor het Baiyoke Sky hotel in januari. We hebben toen gevraagt of zij goedkoper waren dan wat wij op een internet-site hadden gevonden. We kregen daags erna een bericht van hun, dat zij daar niet onder konden gaan. Hebben toen een bericht terug gestuurd of zij toch voor ons de boeking wilde doen, daar zij slechts THB 100 duurder waren. Helaas tot op de dag van vandaag nog niets van hun mogen vernemen. Moeten ook toegeven dat wij er ook geen navraag verder meer bij GWT hebben gedaan. Er kan natuurlijk altijd wel eens wat mis gaan bij hun. Echter in verleden, zo'n 10 jaar geleden, goede ervaringen met GWT gehad.

janet

#9 Bericht door janet » zaterdag 01 juli 2006, 12:53

Hoi,
Wij hebben ook geboekt bij greenwoodtravel.
Is het normaal dat je het volledige bedrag vooraf in Nederland moet betalen?
Zou eerst een gedeelte vooraf moeten betalen, nl van de hotels die waarbij greenw. ook vooraf moet betalen, en de rest in BKK ter plaatse.
Nu werd ineens gezegd dat dat alleen kon als je in het Prince Palace hotel logeert....
Dit vond ik wel vreemd.
Ook had ik al revieuws gelezen van mensen die gewoon ter plekke betalen, terwijl het al eerder geboekt was.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

Re: Vol ontroering

#10 Bericht door Thaifreak » zondag 02 juli 2006, 09:58

nicod schreef:IK heb de berichten aangaande GT aandachtig gelezen. En ik ben ontroerd. Wat ik mis zijn de verhalen over de niet zo best afgelopen ervaringen. Ik zoek altijd de balans tussen goed en minder goed. Als Greenwood de beste organisatie is hoor ik dat graag. Dat zou een hoop (reis)tijd schelen. Gasten prima, maar zijn er ook reguliere (forum)bezoekers?, dat zou een hoop reistijd schelen.(en daarmee bedoel ik niet dat ervaren gebruikers meer ervaring hebben)

Paul V jouw berichten heb ik al gezien :D
Nicod,

Wij zijn al reeds meerdere jaren met Greenwood op reis geweest en zijn altijd zeer tevreden geweest. Blijkbaar door de goed mond-op-mond reclame en door de aanbevelingen van de website http://www.thailandvoorbeginners.nl hebben zij zo'n uitbreiding gekend die zij nog aan het verwerken zijn. Ze hebben net een aantal nieuwe mensen in dienst, maar die moeten natuurlijk ook nog ingewerkt worden. Daardoor zijn er bepaalde mensen die lang op een antwoord moeten wachten (waaronder wij). Aangezien wij dit jaar toch maar enkel voor ons 2 een paar hotelkamers willen boeken, hebben we hier nu ook niet direct een probleem mee. Vorige 2 keren hebben met een aantal kennissen een rondreis gedaan, zelf in elkaar gestoken en met een Thaise gids en daarbij was alles zeer goed in orde(gids, transfers, minivan, hotels allemaal prima geregeld en voor een goede prijs).

Onze indruk is ook dat de prijzen een goede 100 Baht boven de prijzen van de websites zitten en daardoor gaat onze voorkeur ook uit naar Greenwood.

Normaal moet je inderdaad niet vooraf betalen, als je reis begint in Bangkok en er geen binnenlandse vluchten door hen geboekt zijn. Enkel met de vooraf betaling heb ik wat problemen en dat is namelijk met hun wisselkoersen van Baht naar Euro. Je kan namelijk op hun Nederlandse bankrekening storten en dan betaal je het bedrag in euro's. Als je dit eens gaat narekenen en je een groot bedrag moet betalen kan je volgens mij beter de bankkosten betalen om de overschrijving naar Thailand te doen.

Als je reserveringen maakt dan krijg je voordien een gedetailleerd voorstel, lees dit goed na, want alles wat hierop vermeld staat, zal ook geboekt worden. Ik heb overGreenwood al veel posstieve berichten over Jack gelezen, maar zeker op dit punt, moet je zijn werk goed nakijken. Mocht er toch iets fout gegaan zijn dan zullen zij hun uiterste best doen om dit recht te zetten.

Maar ondanks deze kleinen minpuntjes blijven wij het volledige vertrouwen hebben in Greenwood. Volgens mij beste prijs/kwaliteitsverhouding.

Inge
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 330
Lid geworden op: vrijdag 05 mei 2006, 12:14

Inge

#11 Bericht door Inge » maandag 10 juli 2006, 19:42

Dit jaar waren wij van plan om onze tickets ect. te boeken via greenwood travel. Ik had er veel positieve reacties over gelezen dus dacht, mooie prijs dus laten we dat maar doen!!
Een mail gestuurd, wel vrij snel al antwoord, alleen konden ze nog geen boeling doen omdat de vluchttarieven nog niet bekend waren. De tarieven stonden wel op hun site (wij vertrekken nu op 22. okt. )
Ik baalde eigenlijk wel want had ook gelezen, hoe vlugger je boekt, des te meer kans op een goedkope vlucht. Na even wat zoekwerk kwam ik uit bij bmair, bleek dus ook samen te werken met greenwood.
BM air zit bij ons vlakbij, dus dezelfde middag nog naartoe gereden, alles geboekt wat ik wilde ( hun hadden dus wel de vluchttarieven!!!!!) en al met al was het nog goedkoper dan greenwood.
Al met al vind ik het wel jammer van greenwood want volgens mij bieden ze verder wel een goede service, alleen in mijn geval is het niet helemaal goed gegaan. Misschien voor volgende keer een optie!!!

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#12 Bericht door Sis » maandag 10 juli 2006, 19:52

Vaak kijk eerst of ik via internet een ticket kan boeken, indicatie prijs. Maar elke keer kom ik toch bij 333travel terecht. Je wordt snel en vriendelijk geholpen. Vorig week 3 mnd ticket gekocht, vertrek 3 okt voor € 769,- inlcusief.
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Meya
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 27 juni 2007, 14:47

#13 Bericht door Meya » woensdag 27 juni 2007, 15:36

hoi,

Wij hebben een tijdje geleden samen met greenwoodtravel onze ideale reis uitgezocht. We hadden natuurlijk op allerlei fora positieve dingen gelezen over GWT en waren gerust in de zaak.
nadat het programma in orde was, vroegen ze ons vrij snel om te betalen, wat wij ook altijd direct deden.
Een week voor het vertrek (vertrek is op 01/07/07) begon de ellende:
We hadden nu toch al wel lang op onze tickets gewacht en vonden het wel tijd worden dat ze eindelijk werden opgestuurd. Opeens kregen we een mail met daarin dat we nog 130 euro extra moesten betalen omdat hij (Jack) een foutje had gemaakt en het tarief van vorig jaar had gebruikt ipv dat van dit jaar voor de vliegtickets. Maar om zomaar alles te geloven en direct te betalen... Dit vonden we toch maar niets en we hebben dan ook terug gemaild dat we verwachtten de tickets zo snel mogelijk te ontvangen. een dag later waren ze gelukkig daar, de tickets.
MAAR met een mail van Jack waarin hij zei dat ze een eerlijk bedrijf waren en de klanten eerlijk behandelden, en hij verwachtte dan ook dat wij eerlijk onze 130 euro nog zouden betalen.

-Wij vinden een plotse verhoging van een offerte die al geruime tijd betaald is ook niet eerlijk. GWT heeft altijd aangegeven dat deze offerte dient als betalings- of incheckbewijs.
-Wij hebben de tickets wel heel laat gekregen.
-Op verschillende fora kreeg ik de reactie van mensen die zelfs al in Thailand waren en nog moesten bijbetalen en waarmee gedreigd werd dat ze Thailand niet meer zouden kunnen verlaten moesten ze niet betalen.
-Van onze luchtvaartmaatschappij hebben wij kunnen achterhalen dat wij inderdaad met het promotietarief vliegen, wat naar mijn weten overeenkomt met het vroegere tarief.
-Wanneer een bedrijf een fout maakt, als het dat al is, is het toch zeer ongepast om hiervoor de klant te laten opdraaien. Wanneer we op voorhand wisten wat het ons ging kosten, hadden we wellicht iets anders gezocht of zelf online vliegtickets geboekt...

GWT maakt er blijkbaar een gewoonte van om af en toe mensen te laten bijbetalen op een onrechtvaardige en zeer klantonvriendelijke manier.
Ik begrijp goed dat niet iedereen klachten heeft over GWT en velen zeer tevreden zijn.
Maar ik wil gewoon even aantonen dat het ook anders kan, het moet je maar overkomen!

Wij vertrekken zondag op reis en hopen dat wij geen verdere hinder meer zullen ondervinden. Dat voor de rest alles goed geregeld is en dat we een super vakantie tegemoet gaan! Maar ik ben er bang voor...

(wordt vervolgd)

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#14 Bericht door RuudThai » dinsdag 02 oktober 2007, 14:16

Wij wonen in Thailand. Wij willen volgend voorjaar naar Nederland op vakantie. Dus gekeken op de website van Greenwood Travel.
Daar staan alleen tickets voor China Airlines. Maar wij zijn gewend met Thai Airways te reizen omdat we dat de beste airline vinden en daar ook frequent flyer pasjes hebben.
Dus vorige week een emailtje gestuurd met een vraag in die richting.
Maar tot op heden geen antwoord en dat vind ik voor een commerciële organisatie toch wel lang duren. Ik bedoel, aan tickets voor 4 personen zullen ze toch wel wat verdienen!
Geven ze überhaupt wel antwoord op e-mails?

Groet,
Ruud

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#15 Bericht door Okie » dinsdag 02 oktober 2007, 15:02

Ruud, Greenwood is in mijn ogen zeer laks met het beantwoorden van e-mails. Mijn ouders doen ook geen zaken meer met hun, na drie maal mailen. Eerste antwoord kwam na ongeveer 2 maanden en toen hadden ze alles op mijn aanraden maar via 333 travel geregeld.

Probeer het eens bij 333 travel ze hebben een kantoor in Bangkok, meer info op hun website

http://www.333travelasia.com/

Zag net dat ddar ook alleen tickets worden aan geboden voor China air, maar ik denk wel dat ze thai air ook kunnen regelen. Zal niet de goedkoopste optie zijn denk ik.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”