greenwood travel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#31 Bericht door Ben » dinsdag 09 oktober 2007, 04:53

RuudThai schreef:
RuudThai schreef:Maar ik zal nog even wachten op antwoord van Greenwood Travel, zoals Mart al aanraadde. Ik hoef niet direct weg, volgend voorjaar pas.
Dat "even" vind ik nu inmiddels wel voorbij zijn gegaan.
Afgelopen zondag opnieuw dezelfde mail gestuurd met het verzoek om er nog eens aandacht aan te willen besteden.
Dan denk je: de 1e werkdag daarna zullen ze wel razendsnel actie ondernemen.
Maar helaas, nu moeten ruim 1000 potentiële klanten op dit forum vernemen dat er geen bericht is teruggekomen.
Zo wordt het nooit wat met je bedrijf, als je dit te vaak flikt :cry: !

Groet,
Ruud

Zal ze wel ff mailen met een liknk naar deze topic wie weet
helpt het :lol: :lol:

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#32 Bericht door Okie » dinsdag 09 oktober 2007, 06:56

Zal ze wel ff mailen met een liknk naar deze topic wie weet
helpt het
Nou maar hopen dat ze je mailtje lezen Ben :wink: en er dan ook wat mee doen.

Okie

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#33 Bericht door PaulV » dinsdag 09 oktober 2007, 14:20

Dat je je mail beantwoord hoort te krijgen staat wat mij betreft buiten kijf. Dat dat ook te lang kan duren hoor je mij ook niet over.
Maar wat mankeert er nou aan om even te bellen i.p.v. te blijven mailen en je elke keer te moeten ergeren aan het feit dat je weer niet boven aan de stapel terecht komt.

Okie schreef:
Als ik in Nederland iets bestel via de telefoon of via e mail en daarna bevestig, dan verwacht ik dat de ondernemer dan verdere actie onderneemt en niet dat hij niks meer laat horen Dat is gewoon zeer slecht ondernemersschap en raak je klanten en potentieële klanten kwijt. Als je inderdaad achter je dingen en spullen moet aan gaan lopen en moet gaan bellen of alles in orde is of dat er nog geleverd wordt, nou dan heb ik wel wat anders te doen, voor hem 10 andere, ondanks eerdere moeite en al zou ik dan meer moeten betalen.

Als ikzelf zo zou werken dan kan ik wel op de bank thuis blijven zitten.
Mijn ervaring is dat je via de telefoon sneller response hebt dan via de mail. Vandaar ook mijn suggestie om te bellen. En bij GWT ervaar ik elke 3 maanden weer dat er dan directe actie wordt genomen. Het is er nou eenmaal een gekkenhuis, dus verbaasd het mij niet zoveel dat de mailtjes vaak te laat of helemaal niet beantwoord worden. Maar je kunt natuurlijk ook blijven mailen en hopen op betere tijden. Of een ander bureau zoeken en je verhaal weer helemaal opnieuw doen en hopen dat die wel op tijd reageren.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#34 Bericht door Mart » dinsdag 09 oktober 2007, 20:35

PaulV schreef:
Mijn ervaring is dat je via de telefoon sneller response hebt dan via de mail. Vandaar ook mijn suggestie om te bellen.
Hai Paul, Ik ben al een poosje weg uit NL. Wat kost een email naar Thailand en wat een telefoongesprek :wink:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#35 Bericht door PaulV » dinsdag 09 oktober 2007, 20:46

Ha die Mart,

Een e-mail kost natuurlijk niets, maar dat wist jij allang.

Een telefoontje vanuit NL naar het vaste toestel van Greenwood via 1643 kost 1,5 ct per minuut.
Een telefoontje naar het mobiele nummer van Ernst Otto Smit via 1643 kost 3 ct/min (goedkoper dan vast naar mobiel bellen binnen NL)

Een post intikken op het forum, nadenken over de formulering, tikfouten verwijderen etc kost mij meestal 5 tot 10 minuten voor een redelijk genuanceerd antwoord.
Een telefoontje met Ernst Otto kost meestal een stuk minder.

Nogmaals, laat onverlet dat ook ik vindt dat de mail gewoon beantwoord zou moeten worden. Maar de keuze tussen bellen of ergeren vindt ik eenvoudig. Na het telefoontje is de eerste ergernis weg en hou ik een positief gevoel over omdat ik weet dat het dan goed geregeld is. Blijven mailen en weer geen antwoord krijgen of vervolgens dezelfde ervaring elders opdoen kost veel meer tijd en houd de negatieve stemming waarin ik dan terecht zou komen veel te lang in stand.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#36 Bericht door marceziani » dinsdag 09 oktober 2007, 20:51

Ik heb er alle begrip voor dat het bij GWT aardig druk kan zijn af en toe. Dus ik zal morgen ook eens bellen. Is niet duur met Skype of - beter nog - met Voipbuster (1,2 eurocent per minuut incl. BTW) en dan weet ik gelijk wat meer. Ik vind het lang moeten wachten op reactie ook erg vervelend. En om mijzelf deze ergernis te besparen, ga ik morgen bellen.

Voor degene die niet willen bellen, niet beschikken over Skype of Voipbuster of per sé alles per mail / internet willen regelen:
http://www.asiarooms.com
http://www.sawadee.com
http://www.directrooms.com
Eigenlijk voor iedereen die op zoek is naar een hotel, zijn deze sites de moeite waard. Heb je een leuk hotel op het oog, check dan even de prijzen bij alledrie de sites. Dat kan zeer zeker de moeite waard zijn.

Voorbeeld: een De Luxe room in het Tiakab Beach Resort in Hua Hin kost via Asiarooms 74 euro per kamer per nacht in het hoogseizoen. Via Directrooms is diezelfde kamer 45 euro en via Sawadee kost ie 36 euro. Afrondings- en koersverschillen daargelaten. (Greenwood en BMAir hebben dit resort niet op hun site staan).
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#37 Bericht door marceziani » woensdag 10 oktober 2007, 13:32

marceziani schreef:...en via Sawadee kost ie 36 euro.
Klopt niet helemaal. Bij het tarief van 1.600 THB per kamer komt in het hoogseizoen nog 300 baht bij (Peak Season Surcharge). Dus dan wordt het zo'n 43 euro in plaats van 36 euro, maar dat terzijde. Verschillen tussen diverse partijen kunnen hoe dan ook aardig oplopen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10295
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#38 Bericht door RuudThai » woensdag 10 oktober 2007, 14:04

PaulV schreef:Een post intikken op het forum, nadenken over de formulering, tikfouten verwijderen etc kost mij meestal 5 tot 10 minuten voor een redelijk genuanceerd antwoord.
Een telefoontje met Ernst Otto kost meestal een stuk minder.
Als ik het per e-mail stuur, dan kan ik rustig nadenken over de formulering en precies aangeven wat ik wil. En ik krijg het antwoord zwart op wit terug, zodat je alles duidelijk hebt.

Een bedrijf dat zijn e-mailklanten niet serieus neem, neem IK dus zeker niet serieus.

Groet,
Ruud

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#39 Bericht door PaulV » woensdag 10 oktober 2007, 19:23

Ruud Thai schreef:
Als ik het per e-mail stuur, dan kan ik rustig nadenken over de formulering en precies aangeven wat ik wil.
Hallo Ruud,

De enige vragen die ik telefonisch stel aan Greenwood zijn:
1. Of ze mijn mail hebben ontvangen, die ik per datum x heb verzonden.
Nadat ze vervolgens hebben gezocht en de mail hebben ontdekt, al dan niet terzijde geschoven/ongeopend/op de stapel "te beantwoorden" is de vervolgvraag:
2: wanneer ik de beantwoording kan verwachten.
Soms wordt meteen nog even gescand of er toelichtende vragen gesteld moeten worden en zo niet krijg ik direct te horen wat het probleem is, of het gewoon afgehandeld kan worden en wanneer ik de bevestiging per mail zal ontvangen (meestal aangevuld met een excuus voor het wachten).
Totale tijdsduur: zelden langer dan 3 a 4 minuten.

Ik ga zeker niet opnieuw het hele verhaal doen. Daarvoor had ik die eerste mail al verstuurd en die kunnen ze dan ter plekke even doorlezen. Mij gaat het erom welke reactie het meest in je eigen belang is als beantwoording van een e-mail te lang vraag op zich laat wachten.
En dan denk ik dat bellen je het minste tijd en ergernis kost.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
veeteetje
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 12:59
Locatie: Lienden
Contacteer:

Re: greenwood travel

#40 Bericht door veeteetje » woensdag 28 september 2011, 16:35

Even dit topic naar boven halen... wij zijn nu ook bezig met Greenwood Travel en vooralsnog hebben we op ELKE e-mail binnen 48 uur reactie gehad en dat vind ik erg netjes want bij bijv. Koning Aap wacht ik al sinds een dinsdag eind augustus op een prijsvoorstel wat ik diezelfde week op vrijdag of de maandag erop zou krijgen. We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb gisteren weer een mail gestuurd dat ik er nog steeds op wacht maar tot nog toe geen reactie.

Wij hebben bij GT contact met Jack van Lieshout en ik merk dat hij een plan opgesteld heeft dat helemaal voldoet aan wat wij wilden.

Wat me wel opvalt is dat er bij de excursies (zoals die Ayutthaya Cruise en nog eentje met Ayutthaya en nog wat en de River Kwai Bridge) toch behoorlijk wat reacties zijn die niet helemaal gelukkig over komen. Dat is wel een reden waardoor ik twijfel of we de tocht naar Ayutthaya vanuit Bangkok zelf regelen ter plaatse... en idem voor de Bridge.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: greenwood travel

#41 Bericht door Pieter » donderdag 29 september 2011, 01:14

veeteetje schreef:Even dit topic naar boven halen... wij zijn nu ook bezig met Greenwood Travel en vooralsnog hebben we op ELKE e-mail binnen 48 uur reactie gehad en dat vind ik erg netjes want bij bijv. Koning Aap wacht ik al sinds een dinsdag eind augustus op een prijsvoorstel wat ik diezelfde week op vrijdag of de maandag erop zou krijgen. We zijn inmiddels 3 weken verder en ik heb gisteren weer een mail gestuurd dat ik er nog steeds op wacht maar tot nog toe geen reactie.

Wij hebben bij GT contact met Jack van Lieshout en ik merk dat hij een plan opgesteld heeft dat helemaal voldoet aan wat wij wilden.

Wat me wel opvalt is dat er bij de excursies (zoals die Ayutthaya Cruise en nog eentje met Ayutthaya en nog wat en de River Kwai Bridge) toch behoorlijk wat reacties zijn die niet helemaal gelukkig over komen. Dat is wel een reden waardoor ik twijfel of we de tocht naar Ayutthaya vanuit Bangkok zelf regelen ter plaatse... en idem voor de Bridge.
diethelm travel

(maar dat is omdat een vriendin daar werkt en ik korting krijg)

pieter
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”