Permanente Verblijfsvergunning en Thais Staatsburgerschap

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Permanente Verblijfsvergunning en Thais Staatsburgerschap

#1 Bericht door frumau » zondag 20 maart 2005, 21:17

Permanente Verblijfsverguning en Thais staatsburgerschap

1)Je kan na het drie jaar ononderbroken gehad hebben van een visum je permanente verblijfsverguning aanvragen. Je hoeft hier niet eens voor de volle drie jaar geweest zijn. Je vraagt de PV gewoon aan zodra je de derde verleninging hebt gekregen.
2) Je kan Thais Staatsburgerschap aanvragen na het drie jaar de Permanente Verblijfsverguning gehad te hebben.
3) Er is een quota van 100 PV's en TSB's per nationaliteit per jaar.
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » zaterdag 26 maart 2005, 00:33

jasper,

deze info is nieuw voor mij...
ik weet wel dat er een resident visa bestaat, maar daar is zeer moeilijk aan te komen...

wat wordt er verder onder thais staatsburgerschap verstaan ??

altijd gehoord , dat je de thaise nationaliteit alleen door geboorte kan krijgen

willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#3 Bericht door frumau » zaterdag 26 maart 2005, 13:43

Hoi Willem,

Een residence permit is een soortemet permanente verblijfsverguning. Die is lastig te verkrijgen, maar het is absoluut niet onmogelijk. Ik ga er na 3 jaar mijn trouwvisum verlengd te hebben zeker weten voor. Na de derde verlening kun je hem aanvragen. En dan is het afwachten hoelang het duurt en of je inderdaad aan alle vereisten voldoet(oa drie jaar lang op een woning in Thailand geregistreerd staan en andere zaken).
Als je een staatsburgerschap hebt mag je stemmen en land aanschaffen, etc(Je krijgt dan een Thais paspoort). Dit kan met een permanente verblijfsverguning niet. Deze zou je na drie jaar een permanente verblijfsverguning gehad te hebben kunnen aanvragen. Je kennis van de Thaise taal en Thailand moet dan wel top zijn.. :) Er zijn ook andere vereisten, maar die heb ik nu even niet bij de hand..
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”