Wat te zien in 3 weken

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Frank

Wat te zien in 3 weken

#1 Bericht door Frank » zondag 20 maart 2005, 12:37

Ik en mijn vriendin willen 3 weken naar Thailand, maar hebben geen idee welk deel we het beste kunnen gaan ontdekken.
Onze voorkeur gaat uit naar Cultuur en Natuur. Kan iemand ons hierbij helpen.
BVD,
Frank

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » zondag 20 maart 2005, 13:26

Hi Frank,

Dat is een hele ruime vraagstelling die heel veel antwoorden kan hebben. Thailand is een land rijk aan cultuur en natuur in vele plaatsen. Als dit, tenminste dat neem ik aan, je eerste reis is zou ik een kleine selectie maken van interesante plaatsen en die af gaan. Het is niet nodig om te veel te plannen, is het leuk dan blijf je langer, niet leuk, meteen verder reizen.

Een idee....
Dag 1-3 - Bangkok - Moet je gezien hebben en kan een overweldigende indrul maken. Kijk in wat te zien in Bangkok in een ander onderwerp van het forum.

Dag 4- - Ayuthaya - Niet ver van Bangkok verwijderd maar een interesante plaats met veel cultuur.

Dag 5- 8 - Chiang Mai - Hier vindt je beide, cultuur en natuur.

Dag 9-10 - Chiang Rai - Mooie natuur en de mogelijkheid om een trekking te maken.

Dag 11-13 - Kanchaniburi - Cultuur, geschiedenis en natuur...

Dag 14 - Bangkok - Even terug....

Dag 15-20 - Aan de kust uitrusten. Vlieg naar Phuket, rij naar Hua hin etc...

Alleen maar een idee... Als je meer antwoorden wil hebben op meer specifieke vragen, ga je gang...

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » zondag 20 maart 2005, 17:26

heel thailand is rijk aan cultuur en natuur, met uitzondering van de toeristenplaatsen...

bangkok heeft zijn specifieke bangkok cultuur... dat kan je niet missen

reis verder de isaan in , dan ben je echt in thailand ...

maakt niet uit waar je gaat... net als manuel zeg ik , als je het ergens naar je zin hebt , blijf daar dan een poosje , vind je er niks aan, dan wegwezen


willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » maandag 21 maart 2005, 06:59

Willem,

Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik Isarn niet aanraad voor een vakantie ganger die hier voor het eerst heer komt. Tweede bezoek OK.

Te veel mensen hebben al geen idee waar ze terecht komen en om de schok niet te groot te maken zou ik toch de wat meer toegankelijke steden en gebieden aanraden voor een eerste bezoek.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » dinsdag 22 maart 2005, 04:39

Manuel

je kan gelijk hebben ...

maar iedereen moet voor zichzelf weten waar hij heen gaat ..

het lijkt mij in ieder geval een goed idee , om een goed reisboek te kopen , dan bedoel ik niet de lonely planet....waarschijnlijk kan je daarin je ideeen opdoen
niets is perfect en niets is blijvend

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Dual Pricing

#6 Bericht door Teun, DE ECHTE » dinsdag 22 maart 2005, 05:26

Zullen we hem waarschuwen Willem, of beter , sensetizen?
Watch the "backstabbers" they never relax.

Fransmaster
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: donderdag 17 februari 2005, 22:52
Locatie: Brabander

#7 Bericht door Fransmaster » dinsdag 22 maart 2005, 20:36

Wat is er mis met de Isaan manuel ? :lol:

Ik voel me d'r anders aardig thuis hoor.

Gr. Frans de Isaanier

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » woensdag 23 maart 2005, 05:44

Niks mis met Isarn...!

Ik zou het alleen niet aanraden aan een bezoeker die voor het eerst naar Thailand komt. Meesten zullen een beetje meer ervaring nodig hebben voordat ze Isarn kunnen waarderen. Ook verwachten de meeste het plaatje wat buiten Thailand verkocht wordt. En dan praten we snel over de meer touristiche gebieden.

Als mensen dan echt interesse tonen, ja, dan Isarn of vele andere gebieden in Thailand die wat minder bekend zijn.

steven007

#9 Bericht door steven007 » zaterdag 26 maart 2005, 14:25

Dag Frank,

Ik ben vorig jaar van 1 tot 24 oktober met de rugzak door Thailand getrokken. Het was voor mij ook de eerste keer, en het was ontzettend leuk! Ik denk ook dat ik een perfecte keuze gemaakt heb in de dingen die ik op mijn programma geplaatst had.
Als je wil dat ik je mijn volledige voorbereiding eens doormail moet je jouw émailadres maar eens doorgeven.
In het kort zag mijn programma als volgt uit
- 2 tot 3 dagen Bangkok (tempels en de leuke avondmarktjes bezoeken, tochtje op de chao phraya rivier en de khlongs - thaibox - en het nachtleven (is maar tot 1u) dat je ook absoluut gezien moet hebben). Goede raad: blijf niet te lang in Bkk! Je MOET het gezien hebben en je zult ook blij zijn het gezien te hebben, maar je zult zeer blij zijn om verder te kunnen gaan!
- met de bus naar Ayutthaya (90km ten noorden van BKK). Daar met de fiets van de ene prachtige ruïne-tempel naar de andere! Ontzettend prachtig en een ideale plek om even uit te rusten na de lange vlucht en de eerste erg zware dagen in BKK
- met de nachttrein richting het noorden, naar Chiang Mai. De nachttrein duurt een 12-tal uur maar als avonturier moet je het gedaan hebben, gewoonweg fantastisch! Ik vond het SUPER!
- in chiang mai heb ik me wat verveeld eigenlijk. het is wel de ideale vertrekplaats voor trekkings, maar ik had voor mezelf op voorhand uitgemaakt daar niet aan mee te doen (vaak veel geld, voor snel snel snel....je moet er geluk mee hebben)
- ben dan ook niet lang in Chiang Mai gebleven en ben met de bus naar Soppong gereden (tussen Chiang Mai en Mae Hong Son = grens met Birma). Daar in Soppong moto gehuurd, en ganser dagen rondgereden in de bergen....gewoonweg prachtig!! MOET je doen!
- daarna verder met de bus naar Chiang Mai. Ook daar dagen met de moto rondgereden en naar de long-necks geweest. De natuur is daar prachtig: bergen-mist-koud-warm-uitgerekte rijstvelden-...
- vlucht vanuit mae hong son naar chiang mai en vanuit chiang mai vlucht naar bangkok.
- vlucht bangkok naar het eiland ko chang
- een ganse week op het mooie eiland "uitgerust" maar dat was spijtig buiten de interessant-doende hippy's gerekend!
groetjes,
steven

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”