Enkeltje echt?

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Bangkokboy
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 16 maart 2005, 15:23

Enkeltje echt?

#1 Bericht door Bangkokboy » woensdag 16 maart 2005, 15:53

Kom je echt met een enkeltje Thailand in? Wil niet terug gestuurd worden nl. Maar wil het er op wagen.
Gewoon 30 dagen he...

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

enkeltje

#2 Bericht door Edje » woensdag 16 maart 2005, 18:59

Je komt met een single ticket gewoon Th. binnen, als je maar zorgt dat je de 30ste dag na binnenkomst weer uitreist anders ben je het haasje als je later weg gaat. als ik me niet vergis per dag 200 bath. Ben je na 6 weken het land niet uit dan gaan ze je zoeken en hangt je een gavangenisstraf boven het hoofd, of nog erger je wordt bestempelt als ongewenst vreemdeling en komt Thailand nooit meer in.
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Overstay

#3 Bericht door Manuel » donderdag 17 maart 2005, 04:30

Officieel moet je bij binnenkomst in Thailand, waneer je een 30 dagen stempel krijgt, een bewijs hebben van het doorreisen naar een andere bestemming. Meestal zou dit een retour ticket zijn. Het probleem is vaak niet de immigratie in Thailand maar dat komt bij het inchecken. De vliegmaatschappijen zijn verplicht aan de wettelijke voorwaarden van immigratie te voldoen en indien je geweigerd wordt in Thailand zal de vlieg maatschappij je op hun kosten moeten terug vliegen en ze krijgen een boete.

Daar ik altijd met een enkel ticket Thailand binnenkwam heb ik ervaring met verschillende maatschappijen en landen waar moeilijk gedaan kan worden. Grootste problem heb ik gehad met BA in Sydney. Ze wilden me niet op de vlucht laten maar nah et spreken met de supervisor toch gevlogen…. (Zeer veel entry stempels in het paspoort en ze wilden dat ik hun liet zien dat ik genoeg middelen van bestaan had)

Indien je langer dan de vermelde tijd op de stempel in Thailand blijft dan ben je in principe een illegale vreemdeling. Vanaf dat moment maakt het niet uit of dat 1 dag is of een half jaar. Indien je jezelf ‘aangeeft’ bij immigratie waneer je het land verlaat betaal je 200 Baht boete per dag. Maximale boete is 20.000 Baht. (Dus na 100 dagen is het weer ‘gratis’…)

Het problem van ‘overstay’ is dat je bij aanhouding of controle overgedragen wordt aan de immigratie politie. Je wordt vast gezet in het detentie centrum op Suan Plu totdat je jezelf een ticket het land uit kunt veroorloven. Indien niemand je helpt met geld of een ticket dank an je er jaren zitten. Bij vertrek uit Thailand wordt je paspoort gestempeld als zijnde een ongewenste vreemdeling.

Mijn raad is…. Zorg dat je een geldig visa hebt want er komen meer en mer controles en meer mogelijkheden om in de problemen te komen.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Overstay

#4 Bericht door Edje » donderdag 17 maart 2005, 20:01

Manuel schreef:Officieel moet je bij binnenkomst in Thailand, waneer je een 30 dagen stempel krijgt, een bewijs hebben van het doorreisen naar een andere bestemming. Meestal zou dit een retour ticket zijn. Het probleem is vaak niet de immigratie in Thailand maar dat komt bij het inchecken. De vliegmaatschappijen zijn verplicht aan de wettelijke voorwaarden van immigratie te voldoen en indien je geweigerd wordt in Thailand zal de vlieg maatschappij je op hun kosten moeten terug vliegen en ze krijgen een boete.

Daar ik altijd met een enkel ticket Thailand binnenkwam heb ik ervaring met verschillende maatschappijen en landen waar moeilijk gedaan kan worden. Grootste problem heb ik gehad met BA in Sydney. Ze wilden me niet op de vlucht laten maar nah et spreken met de supervisor toch gevlogen…. (Zeer veel entry stempels in het paspoort en ze wilden dat ik hun liet zien dat ik genoeg middelen van bestaan had)

Indien je langer dan de vermelde tijd op de stempel in Thailand blijft dan ben je in principe een illegale vreemdeling. Vanaf dat moment maakt het niet uit of dat 1 dag is of een half jaar. Indien je jezelf ‘aangeeft’ bij immigratie waneer je het land verlaat betaal je 200 Baht boete per dag. Maximale boete is 20.000 Baht. (Dus na 100 dagen is het weer ‘gratis’…)

Het problem van ‘overstay’ is dat je bij aanhouding of controle overgedragen wordt aan de immigratie politie. Je wordt vast gezet in het detentie centrum op Suan Plu totdat je jezelf een ticket het land uit kunt veroorloven. Indien niemand je helpt met geld of een ticket dank an je er jaren zitten. Bij vertrek uit Thailand wordt je paspoort gestempeld als zijnde een ongewenste vreemdeling.

Mijn raad is…. Zorg dat je een geldig visa hebt want er komen meer en mer controles en meer mogelijkheden om in de problemen te komen.
Dit komt toch overeen met het verhaal van mij.
Groetjes; Edje

Petra

#5 Bericht door Petra » dinsdag 29 maart 2005, 16:10

Ook wij hebben een enkeltje geboekt omdat wij later over land doorreizen naar Maleisie (en Indonesie en Australie en .. :wink: ). Wel willen we langere tijd in Thailand blijven (langer dan de 30 dagen en we gaan ook naar Cambodja en Laos en dan via het noorden van Thailand helemaal naar het zuiden). We willen dus een multiple entry visum. Heeft iemand ervaring of dit wordt afgegeven als je een enkeltje hebt?

Petra
http://www.langevakantie.nl

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » woensdag 30 maart 2005, 18:36

Petra schreef:Ook wij hebben een enkeltje geboekt omdat wij later over land doorreizen naar Maleisie (en Indonesie en Australie en .. :wink: ). Wel willen we langere tijd in Thailand blijven (langer dan de 30 dagen en we gaan ook naar Cambodja en Laos en dan via het noorden van Thailand helemaal naar het zuiden). We willen dus een multiple entry visum. Heeft iemand ervaring of dit wordt afgegeven als je een enkeltje hebt?

Petra
http://www.langevakantie.nl
Kijk op de website van http://www.thaiconsulateamsterdam.org
Groetjes; Edje

Marijn
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: woensdag 20 april 2005, 11:53
Locatie: Emmeloord-Groningen

#7 Bericht door Marijn » woensdag 20 april 2005, 12:28

beetje laat, maar mag ik nog een tip geven?

Boek voor een paar euro (10 euro ofzo) een enkele reis BKK-Penang met AisAsia.

dan heb je een bewijs van het land verlaten, en ze kunnen niet meer moeilijk doen. ook niet bij inchecken.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”