Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Beste Airline

#1 Bericht door Chang » donderdag 17 februari 2005, 22:57

Wat is volgens jullie de best airline om mee te vliegen?

Vergeet ook niet om je ervaringen te schrijven!

Chang,
side admin

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Rechstreeks

#2 Bericht door Teun, DE ECHTE » vrijdag 18 februari 2005, 08:25

dat is van belang. Ik ben het met baffoon eens dat SA de beter van de lijst is, maar het duurt lang en is duurder.

Dan ga ik voor Thai

CA is ook goed maar de stoel spacing is een probleem en ook de hoogte van die zijflappen van de hoofdsteun

MA is ook goed

KLM waar ik normaal mee vlieg, om redenen werk en airmiles, is natuurlijk ok, maar die ouwe wufte wijven die ze stewardessen noemen werken op mijn zenuwen
Watch the "backstabbers" they never relax.

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

Singapore Airlines

#3 Bericht door Kees2 » vrijdag 18 februari 2005, 18:37

Als je naar Phuket of Samui gaat moet je bij EVA of China Airlines ook overstappen in Bangkok. Dan is wellicht Singapore Airlines wel weer vergelijkbaar? Je kan ten slotte eenvoudig van Singapore naar Phuket of Samui vliegen.

Chris
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 10:08

#4 Bericht door Chris » woensdag 02 maart 2005, 13:48

Ben vorig jaar voor de eerste keer met china gevlogen Hiervoor altijd met singapore en ik wist ineens weer waarom Betaal bij vliegtarieven.nl Gemiddeld altijd hetzelfde soms minder Als met eva bij 333travel Ik moet er wel bij zeggen dat ik dus alleen in het zuiden zit dus is het voor mij een heel goede optie

paul

#5 Bericht door paul » maandag 11 april 2005, 15:28

Wij hebben 2 maal gevlogen met Austrian Airlines. Die besteden uit aan Lauda Air en zijn volwaardige dochter van Lufthansa. Je vliegt vanaf Ams via Wenen naar Bkk. De vliegtuigen tussen Wenen en Bkk zijn nieuw, zeer goed en de service is meer dan perfect.

Totaal cijfer: 9

Oh ja, we boeken dan via Dreizen. Die maakt vaak de prijzen niet bekend, maar een retour ligt (al drie jaar) onder de 400 euro + ca 65 euro belastingen.

Nadeel: 9 maanden per jaar geldt dat je pas 3 dagen vooraf kan boeken en je moet met 2 personen reizen. De overige 3 maanden is het vaak een vaste aanbieding (meestal periode 15/3 -15/6).

Vliegtijden zijn overigens weer gunstig !

Ander klein nadeel: het is altijd weer even zoeken naar die speciale (lijnvlucht) aanbieding bij de Dreizen shops/Dreizen boekingstelefoon, men kan het vaak niet direct terug vinden, maar even doorzetten en je komt gegarandeerd die prijs/aanbieding tegen. Hij zit altijd bij de afdeling lijnvluchten van Dreizen, en laat ze dan zoeken op vertrek Ams om ca 20.00, vertrek uit Wenen om ca 23.30, en terug uit Bkk eveneens om 23.30.

Een heel verhaal, maar uhhh Lauda Air dus :)
Succes

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

van slecht naar zeer goed

#6 Bericht door Edje » maandag 11 april 2005, 18:00

Hier onze, mijn vrouw en ik, mening over de vliegmaatschappijen waar wij mee hebben gevlogen:
Slecht,KLM; Duur, slechte service(het lijkt tijdens de vlucht wel of er geen personeel aan boord is)En als er wel stuwardessen waarneembaar zijn zijn het allemaal afgedankte omaatjes die nog iets willen bij verdienen. In dit opzicht ben ik het met Teun eens. Geen keuze tussen 2 maaltijden die ook niet te v.....reten was. Maken ook problemen bij een beetje overgewicht. Voor ons nooit meer KLM, onze zg NL trots.

Matig, China Air; Prijs kwaliteit verhouding goed. Genoeg personeel tijdens de vlucht aanwezig, vriendelijke mooie Thaise meiden. Grote nadeel, alweer met Teun eens, de zitpositie heeft te weinig beenruimte, hierdoor gaan de stoelen ook niet in een lekkere slaapstand. Moet een medepassagier bv naar toilet dan moet je zelf op je zetel kruipen om medepassagier doorgang te verlenen. Voordeel voor ons: vertrekt één uur later uit A'dam dan Eva, meer tijd om op Schiphol te komen.

Goed, Eva Air; Zelfde als China met als voordeel de betere zitpositie.

Zeer Goed, Thai Airways; Soms iets duurder of goedkoper dan China en Eva. De service aan boord vind ik ronduit voortreffelijk. Comfortabele zit posities. Mooie zeer hoflijke bediening, een pilsje of Bacootje meer of minder maakt niet uit. Nadeel: geen rechtstreekse vluchten. Is de prijs ongeveer gelijk aan China Of Eva dan kiezen wij toch voor Thai Airways, ondanks de overstap in Kopenhagen,Frankfort of Munchen.
Groetjes; Edje

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#7 Bericht door ting dong Eddy » dinsdag 24 mei 2005, 14:49

AIRLINES - Passenger Opinion Forum
http://www.airlinequality.com/Forum/seats.htm

Eddy
paratroopers never die ! they only fly away

alida
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 19:09
Locatie: Winschoten

#8 Bericht door alida » woensdag 29 juni 2005, 21:15

Die tip over Thai airways zal ik in gedachten houden.. Ik heb zelf verschillende keren met Malaysian gevlogen en ben zeer tevreden. Goede stoelen, goede service, heerlijk eten.. Ik vond het gewoon een luxe. Eigen tv, je kon de route goed volgen en dat vond ik met name een hele leuke ervaring.
Just know that we have nothing to loose,
So you’d better get ready to choose

ramrod
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2005, 08:32

#9 Bericht door ramrod » maandag 01 augustus 2005, 16:13

Hoi ,

Hoe is bij Thai air de stoel afstand,ik ben zelf 1.92 dus is voor mij wel van enig belang dat ik een beetje ruimte heb.Kan je bij Thai wellicht je stoel van te voren vast zetten ?

Weet iemand hier welke maatschapij de grotste stoel afstand heeft van de maatschapijen die naar Bangkok vliegen?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#10 Bericht door Okie » maandag 01 augustus 2005, 16:55

Hoi Ramrod

In principe is het mogelijk om bij elke maatschappij een stoel van te voren te reserveren maarrrrrrrrrr, dat gaat alleen als je reis buro een beetje moeite voor je doet. Bij 333 travel bijvoorbeeld, kan je aangeven waar je wil zitten en hun reserven de stoel voor jou. Als je online bij de airline boekt kan je ook je stoel nummer reserveren.

Okie

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#11 Bericht door ting dong Eddy » maandag 01 augustus 2005, 18:41

ramrod schreef:Hoi ,

Hoe is bij Thai air de stoel afstand,ik ben zelf 1.92 dus is voor mij wel van enig belang dat ik een beetje ruimte heb.Kan je bij Thai wellicht je stoel van te voren vast zetten ?

Weet iemand hier welke maatschapij de grotste stoel afstand heeft van de maatschapijen die naar Bangkok vliegen?
Vlieglinks, beenruimte, kwaliteit en dergelijke.
Airline Quality
Beenruimte volgens E-Bookers
Seatguru.com
Turbulentie.nl
Beenruimte volgens Vliegtarieven
paratroopers never die ! they only fly away

ting dong Eddy
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 46
Lid geworden op: vrijdag 11 maart 2005, 23:52
Locatie: genk belgié

#12 Bericht door ting dong Eddy » maandag 01 augustus 2005, 18:48

paratroopers never die ! they only fly away

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

Beste Airline

#13 Bericht door rocopi » dinsdag 02 augustus 2005, 18:48

EVA Air
Altijd Vrolijk

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#14 Bericht door Eric » woensdag 07 september 2005, 18:07

Ik boek EVA-air, je moet wel evergreen-klasse vliegen. kost ff meer, maar je hebt zeeën van ruimte.

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#15 Bericht door Kees » woensdag 07 september 2005, 19:12

Ja, ook wij voor EVA-Air, omdat we Evergreen de Luxe kunnen boeken voor een redelijke prijs, dit t.o.v. bijvoorbeeld de Dynastie Class van China Air.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”