Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#16 Bericht door sala » woensdag 07 september 2005, 23:15

Ey is dit een domme vraag? Maar wat is de goedkoopste vliegmaatschappij dan vanaf schiphol vertrekt? Of ligt dit aan een reisbureau? Krijg ik vaste klant korting? Kan ik op 1 of andere manier korting krijgen als ik alleen maar van amsterdam naar bkk wil vliegen, zonder hoofdsteward tezijn? Ik heb totaal geen verstand van vliegtickets boeken, werd in het verleden altijd door me moeder gedaan.

Luxe en been ruimte maken mij niets uit. Wat ik wil is dat ik op een vast traject (adam-bkk) goedkoop kan vliegen voor de rest van me leven. Ik heb tot nu toe alleen met china airlines gevlogen en heel vroeger met thai airways. Tips?

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#17 Bericht door Bart » vrijdag 09 september 2005, 11:51

Korting kun je krijgen mis je regelmatig vliegt (zeg maar wekelijks) ....met dezelfde maatschappij! Veel maatschappijen hebben programma's voor airmiles.
Je moet echt wel wat airmiles maken voor je in aanmerking komt!
Particulier ga je dit niet redden!

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#18 Bericht door Eric » zondag 11 september 2005, 00:15

Het is heel simpel vanaf Schiphol. China airlines is van de drie die vanaf spl vliegen de goedkoopste, KLM de duurste, en EVA-air zit er een beetje tussen in. Ik vindt EVA-air wel de beste van de drie.

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#19 Bericht door thongdee » woensdag 05 oktober 2005, 07:23

altijd met China airlines gevlogen uit gemakzucht , Thai is beter maar moet dan overstappen en houden we niet van .....

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#20 Bericht door Willeke » woensdag 05 oktober 2005, 20:08

Tja.... China Airlines landde in het verleden nog wel eens op plaatsen waar het niet gepland was http://www.airdisaster.com/cgi-bin/airl ... a+Airlines , vandaar dat mijn keuze gevallen was op Eva air.
Hoe dan ook...... je kunt altijd in het verkeerde vliegtuig komen zitten, maar ik kijk het van tevoren wel na hoe het er statistisch gezien voor staat..... dat krijg je met vliegangst :roll:

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

ligt er aan ...

#21 Bericht door henkypenky » vrijdag 14 oktober 2005, 10:48

in de economy class wat mij bereft emirates en malaysia als beste 2 .
betere klasse zeker als nummer 1 de nogal dure singapore-airlines en van de goedkopere ten eerste voor de vriendelijkheid en hulpvaardigheid : china airlines .
live and let live !

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#22 Bericht door Martijn J » maandag 05 december 2005, 10:33

Iemand nog nieuwe ervaringen? Dit omdat op http://www.turbulentie.nl wat minder positieve ervaringen zijn gedeeld ten aanzien van EVA. China lijkt daar beter uit de bus te komen.
Ben erg benieuwd aangezien ik voor mijn reis naar Thailand in mei nog kan kiezen tussen EVA, China en KLM.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#23 Bericht door Okie » maandag 05 december 2005, 15:43

Ik vind het wel mee vallen die negatieve reacties, 6 stuks op een totaal van 19. Er zijn altijd mensen die wel wat te zeuren hebben. En ja als je incheckt op BKK en je staat er vroeg, Middernacht dan moet je lang wachten want die balie gaat niet eerder open dan 12.30 am. Je kan je plaatsen van te voren reserveren bij je vlucht bevestiging of al bij het boeken van je vlucht. Dan is het helemaal niet nodig om zo vroeg in de rij te staan. Je gaat echt wel mee als je vlucht bevestigd is.
Ik heb zelf al meer als 20 vluchten gemaakt met EVA en niks als lof voor deze maatschap.

Okie

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#24 Bericht door dirk » maandag 05 december 2005, 20:45

Okie, ben het helemaal met je eens. Ik heb ook alleen maar positieve ervaringen met EVA.
Mijn zoon en ik houden nogal van vissen, in Thailand kopen we altijd onze spullen. Als we terug gaan worden de (te) lange hengels netjes ingenomen bij de gate in Bangkok en op Schiphol staat er weer iemand van EVA aan de bagageband met onze hengels. En altijd onbeschadigd.
Tijdens de vluchten altijd netjes behandeld, veel beter dan "onze" KLM. Heb met de KLM maar 2 keer gevlogen, maar dat is genoeg voor mij geweest.
Nu is het EVA of China waar we ook positief over kunnen praten.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Goed voor

#25 Bericht door JohanS » maandag 23 januari 2006, 16:25

Inderdaad China en EVA zijn gemakkelijke verbindingen vanuit Amsterdam. Maar ivm de service moet men nu ook niet te hoog van de toren roepen. Wij hebben reeds meerdere malen gevlogen met hen en hun service zou ik 'OK' noemen maar ook niet echt meer dan dat.
Indien ik moet kiezen tussen China en EVA denk ik dat het EVA zal zijn.

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#26 Bericht door Mystic » zaterdag 04 maart 2006, 08:58

Kees schreef:Ja, ook wij voor EVA-Air, omdat we Evergreen de Luxe kunnen boeken voor een redelijke prijs, dit t.o.v. bijvoorbeeld de Dynastie Class van China Air.
Niets aan toe te voegen ;)
Grote stoelen zijn heel fijn voor vriendje (2m) en ik (1.82)
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Eva Air

#27 Bericht door Edje » zaterdag 04 maart 2006, 17:57

Toevallig vandaag eens rondgeneust op de div. sites voor een vlucht van medio mei tot medio juni. Ik weet dat de service bij Eva goed is maar het prijsverschil liegt er niet om.
De 3 goedkoopste rechtstreekse vluchten Economy Class, retour.
LTU € 406, incl. alle toeslagen € 486. ( vertrek vanaf Dusseldorf )
CA € 499, incl. alle toeslagen € 645.
EVA € 499, incl. alle toeslagen € 670.
Buiten de normale toeslagen die CA berekend oftewel Schiphol, berekent Eva nog een toeslag van €15. voor Security Charge en € 9. Bookingfee.
Hiermede wordt Eva zo'n klein beetje de duurste maatschappij van de 3.
Door het verschil van € 184 per persoon, voor ons totaal € 368., hebben wij besloten met LTU te vliegen.
http://www.ltu.de
Groetjes; Edje

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#28 Bericht door Okie » zaterdag 04 maart 2006, 20:55

Duidelijk toch, maar ik woon op een steenworp afstand van Schiphol en ga toch echt niet 4-5 uur in de trein of auto zitten om in Duitsland te komen en vliegen is dan ook geen optie meer want dan zit ik op hetzelfde bedrag als EVA of China air.

M.A.W. het ligt er maar net aan waar je woont, Edje in Heerlen is zo in Duitsland dus is de keus makkelijk, voor mij ook dus :)

Okie

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Prijs

#29 Bericht door JohanS » zondag 05 maart 2006, 11:38

Vliegmaatschappijen allen vergelijken op prijs kan niet.
Het is zoals appels met peren vergelijken, het gaat niet op.
Voor ons belgen is het nog moeilijker vermits er geen rechtstreekse vluchten vanuit brussel gaan wij hebben steeds een eerste vlucht ter connectie met de rechtstreekse vlucht naar Bangkok en wat iedereen ook mag zeggen zo goed zijn de verbindingen per trein ook niet.
Ik woon in het zuiden van belgisch limburg en per trein doe ik er 5 uur op om in amsterdam te geraken.
Dus verkies ik een vlucht vanuit brussel naar bv Frankfurt om daarna rechtstreeks door te vliegen. Het hangt allemaal van zo veel factoren af dat 1 bepaalde maatschappij als beste uitroepen eigenlijk niet kan wat wat een goede maatschappij voor een amsterdammer is is zeker geen goede maatschappij voor mijzelf.

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#30 Bericht door rocopi » zondag 05 maart 2006, 12:16

Als rolstoeler is EVA Air voor mij de beste, hele goede service zeker op het vliegveld in Bangkok waar je uitstekend geholpen wordt. :D :P
Altijd Vrolijk

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”