Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
hanshu

Re: Beste Airline

#256 Bericht door hanshu » donderdag 25 september 2014, 15:43

YankeeDoodle schreef:
perry schreef:De beste Airline is voor mij dat ik :asian22: heel aankom.

1 Eten is niet zo belangrijk.
2 Moet goed kunnen zitten.
3 De prijs moet de 700 euro niet overstijgen.
4 de eventuele tussen stop niet meer dan 2 uur.
5 Bij voorkeur s'morgens in Bangkok aankomen.

En voor de rest intereseert het mij geen hol knappe of lelijke stewardessen.
Ik heb ook maar een paar eisen:
1. Er moeten vleugels aanzitten;
2. Hij moet opstijgen en landen (het liefst in één geheel en op de bedoelde luchthaven)
3. en dan, na het eten en een glaasje wijn: de wonderpil voor lange afstanden (PB voor het merk) en hupsakee, gehele weg slapen en morgen gezond weer op.
Toelichting: de prijs is voor mij minder belangrijk dan het aantal tussenstops of de overstaptijd en ik vlieg NIET met Aeroflot [|(
En je woont in Amsterdam...voor de deur instappen en hoppa? KLM of China airways of EVA air dus.......

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#257 Bericht door perry » donderdag 25 september 2014, 16:20

hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:
perry schreef:De beste Airline is voor mij dat ik :asian22: heel aankom.

1 Eten is niet zo belangrijk.
2 Moet goed kunnen zitten.
3 De prijs moet de 700 euro niet overstijgen.
4 de eventuele tussen stop niet meer dan 2 uur.
5 Bij voorkeur s'morgens in Bangkok aankomen.

En voor de rest intereseert het mij geen hol knappe of lelijke stewardessen.
Ik heb ook maar een paar eisen:
1. Er moeten vleugels aanzitten;
2. Hij moet opstijgen en landen (het liefst in één geheel en op de bedoelde luchthaven)
3. en dan, na het eten en een glaasje wijn: de wonderpil voor lange afstanden (PB voor het merk) en hupsakee, gehele weg slapen en morgen gezond weer op.
Toelichting: de prijs is voor mij minder belangrijk dan het aantal tussenstops of de overstaptijd en ik vlieg NIET met Aeroflot [|(
En je woont in Amsterdam...voor de deur instappen en hoppa? KLM of China airways of EVA air dus.......
Amsteram is voor mij eigelijk geen optie meer Dusseldorf is voor mij Dichterbij
Werk om te leven leef niet om te werken.

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beste Airline

#258 Bericht door YankeeDoodle » donderdag 25 september 2014, 19:28

hanshu schreef:
YankeeDoodle schreef:
perry schreef:De beste Airline is voor mij dat ik :asian22: heel aankom.

1 Eten is niet zo belangrijk.
2 Moet goed kunnen zitten.
3 De prijs moet de 700 euro niet overstijgen.
4 de eventuele tussen stop niet meer dan 2 uur.
5 Bij voorkeur s'morgens in Bangkok aankomen.

En voor de rest intereseert het mij geen hol knappe of lelijke stewardessen.
Ik heb ook maar een paar eisen:
1. Er moeten vleugels aanzitten;
2. Hij moet opstijgen en landen (het liefst in één geheel en op de bedoelde luchthaven)
3. en dan, na het eten en een glaasje wijn: de wonderpil voor lange afstanden (PB voor het merk) en hupsakee, gehele weg slapen en morgen gezond weer op.
Toelichting: de prijs is voor mij minder belangrijk dan het aantal tussenstops of de overstaptijd en ik vlieg NIET met Aeroflot [|(
En je woont in Amsterdam...voor de deur instappen en hoppa? KLM of China airways of EVA air dus.......
Ligt voor de hand, toch? En terug een taxi, als ik al ooit terug ga, hahahaha :crazy:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Beste Airline

#259 Bericht door RuudThai » vrijdag 26 september 2014, 17:25

YankeeDoodle schreef: Toelichting: de prijs is voor mij minder belangrijk dan het aantal tussenstops of de overstaptijd en ik vlieg NIET met Aeroflot [|(
Dit intrigeert mij, dus waarom je niet met Aeroflot vliegt.
Ik heb 4 jaar geleden met Aeroflot Bangkok-Moskou-Amsterdam v.v. gevlogen en ik heb daar geen klachten over. Op de heenweg moest ik op Sheremetyevo overstappen op een KLM-toestel en dat was een beetje krap zitten voor mij met m'n 1.90 m. en aan het raam, maar ik mocht van oma stewardess op een andere plaats aan het gangpad zitten wat wel prettig was met m'n lange benen.

In de Aeroflottoestellen - wat overigens gewone goede Boeings waren en geen Tupulev of andere B-klasse Russische toestellen - kreeg ik bij het inchecken meteen een zitplaats bij een nooduitgang toegewezen zodat ik heerlijk onderuit gezakt met de benen gestrekt kon reizen.
Prima service in die toestellen!

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Beste Airline

#260 Bericht door RuudThai » vrijdag 26 september 2014, 17:39

Wat mij opeens opvalt in deze topic is de telkens bovenaan een pagina staande uitslag van een enquête betreffende de beste airline.
Deze enquête lijkt mij ondertussen zwaar gedateerd. Bijv. Mahan en LTU vliegen niet meer (of alleen nog maar viavia) tussen Amsterdam en Bangkok en een airline als Etihad of Qatar staat er nog niet bij.
Kan de forumleiding misschien eens een nieuwe enquête opzetten ter vervanging van deze?

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#261 Bericht door driver » vrijdag 26 september 2014, 18:02

Nu de russen in beeld zijn...Ik heb 3 dagen geleden op uiteraard goedkope vluchten gezocht en kwam uit bij Ukrain airlines.
A,dam-Kiev-BKK en vise versa.
Prijs was incl alles 990,00 euro voor 2 personen.

Maar ja...gezien de recente gebeurtenissen van de MH17 vraag ik me af of ze nu dat gebied mijden of er gewoon weer overheen vliegen ?
Bang voor een 2de actie ben ik overigens niet maar Suk keek toch wat benauwd toen ik vertelde dat deze vlucht gunstig was qua prijs maar...

gr driver

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Beste Airline

#262 Bericht door Pieter » vrijdag 26 september 2014, 18:57

Tip voor december condor vanaf frankfurt


Pieter

georgessiam
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 32
Lid geworden op: maandag 26 april 2010, 13:53

Re: beste airline

#263 Bericht door georgessiam » vrijdag 26 september 2014, 22:19

willy_1957 schreef:Ik vloog al twee maal met Biman en ik zou liegen als ik moest zeggen dat het een succes was. De prijs was nauurlijk erg goed met 598 euro heen en terug en er is geen limit op de tijd dat je in Thailand blijft.Nu Biman echter niet meer op Zaventem land ga ik Mahan Air proberen.Op andere forums waren de commentaren overwegend positief wat Mahan betreft,dus ga ik het er maar op wagen ,op twee november vertrek ik naar Chiang Mai, de vlucht BKK-Chiang Mai doe ik met Thai-airlines.
Hoi Willy,
Als ik het woordje Biman hoor,dan komen mijn grijze nekharen naarboven.
Indertijd (1986) had ik met deze maatschappij al 2x gevlogen.
Op tijd vertrekken stond niet in hun woordenboek,vertragingen van 3 a 4 uur waren normaal,men moest voor de koptelefoon 1 dollar betalen.
Het eten aan boord was een ramp (een soort broodbol met wat vlees in) drankjes cola etc kosten moest je cash betalen.
Stoelen waren tot op de draad versleten,ook de inrichting,roze of rode bloemenmotieven aan de muur doet me denken aan de flower power indertijd.
Andere negatieven ervaringen waren,kakkerlakken aan boord,entertainment was een dikke nul (toen) een Indische film zonder Engelstalige ondertiteling werd herhaaldelijk malen vertoon tijdens de vlucht.
5 radio kanalen en 1 kanaal engelstalige muziek (bandje van 25 min)
Aan boord stonkt het naar dierenhuiden, die de mensen gewoon onverpakt naast hun stoelen legden.
Nu ik kan nog andere dingen bedenken zoals het Dhaka International Airport,maar ik zal je mijn uitleg besparen.
Waren er wel possitieve dingen te melden?ja slechts 1 ,namelijk ik was verdomd blij dat we arriveerde op Schiphol.
Dit waren mijn euch.... ervaringen over Biman !
Met vriendelijke reisgroet,
georgessiam.

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beste Airline

#264 Bericht door YankeeDoodle » vrijdag 26 september 2014, 23:02

RuudThai schreef:
YankeeDoodle schreef: Toelichting: de prijs is voor mij minder belangrijk dan het aantal tussenstops of de overstaptijd en ik vlieg NIET met Aeroflot [|(
Dit intrigeert mij, dus waarom je niet met Aeroflot vliegt.
Ik heb 4 jaar geleden met Aeroflot Bangkok-Moskou-Amsterdam v.v. gevlogen en ik heb daar geen klachten over. Op de heenweg moest ik op Sheremetyevo overstappen op een KLM-toestel en dat was een beetje krap zitten voor mij met m'n 1.90 m. en aan het raam, maar ik mocht van oma stewardess op een andere plaats aan het gangpad zitten wat wel prettig was met m'n lange benen.

In de Aeroflottoestellen - wat overigens gewone goede Boeings waren en geen Tupulev of andere B-klasse Russische toestellen - kreeg ik bij het inchecken meteen een zitplaats bij een nooduitgang toegewezen zodat ik heerlijk onderuit gezakt met de benen gestrekt kon reizen.
Prima service in die toestellen!
Dat heb ik overgehouden uit de tijd dat ik nog voor Ericsson in China werkte. In die tijd (90'er jaren) vlogen de Chinezen op binnenlandse vluchten met toestellen van Russische makelij (Iljoeshin's en Tupulev's) en klapte er gemiddeld één per maand naar beneden. Vanuit het bedrijf was het dus niet toegestaan te boeken op die bepaalde vluchten.
En verder heb ik tot op de dag van vandaag geen enkel vertrouwen in welk produkt uit Rusland dan ook, en ook niet in de personen die het bedienen. Als je ooit in Rusland een fabriek van dichtbij hebt gezien, dan ben je voor het leven genezen. :mrgreen:
Ik heb het dus niet over comfort of de kwaliteit van service, ik heb het over het uitsluiten van een mogelijk risiso dat je niet hoeft te nemen omdat er genoeg alternatieven zijn.
In NYC neem ik 's avonds laat ook geen metro, maar een taxi......... ander voorbeeld, maar hetzelfde verschil..........

Bovendien houd ik er mijn eigen sancties tegen bepaalde landen en/of bedrijven op na.
En ik weet dat ik niet de enige ben die zo denkt en verrot in elkaar zit...... :crazy:
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#265 Bericht door driver » zaterdag 27 september 2014, 08:43

Pieter schreef:Tip voor december condor vanaf frankfurt


Pieter
mij te ver aanreizen Pieter ook per trein vindt ik maar frankfurt is wel vaker voordelig las ik.

Ik las iets over Mahan Air maar dat is ook een oude post denk ik want Mahan vliegt m.i niet meer vanaf Dusseldorf en Belgie op BKK.
Heb er zelf ook mee gevlogen en beviel me prima overigens.

Ben wel benieuwd op mijn post over Ukrain Airlines via Kiev of dat nu te doen is en of er hier inmiddels mensen zijn die dat gaan boeken of al gedaan hebben / hadden ?

gr driver

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Beste Airline

#266 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 27 september 2014, 10:41

Ik ben (voordat in de Ukraine de pleuris uitbrak) nog met Ukraine Airlines heen en weer naar Kiev gevlogen vanaf Amsterdam. Geen klachten, behalve dan dat de vliegers Russen waren (althans degene die op het Public Adress system de reizigers toesprak) want dat hoor ik aan de tongval. Buiten EU heb ik geen ervaringen met UA en ben ook niet van plan dit te gaan uitproberen (zie mijn vorige standpunt).
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#267 Bericht door perry » zaterdag 27 september 2014, 11:32

laatste tijd nogal wat problemen met Internet boekingen dan krijg je 3 dagen later een melding dat je noch 336 euro bij moet betalen echt niet :twisted

Vooral bij Flüge de website is volgens mij niet te vertrouwen.
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#268 Bericht door driver » zaterdag 27 september 2014, 11:58

perry schreef:laatste tijd nogal wat problemen met Internet boekingen dan krijg je 3 dagen later een melding dat je noch 336 euro bij moet betalen echt niet :twisted

Vooral bij Flüge de website is volgens mij niet te vertrouwen.
Perry, internet boekingen via Fluge en Ukraine of bedoel je in het algemeen ?
Cheap Tickets had ik die ukrain Airways gezien maar bellen naar hun kost je dan weer zoveel per minuut tot een max van 20,00 maar ik weiger om bedrijven te bellen die het normale beltarief niet hanteren.
Heb ze wel gemaild omdat er bij mijn vriendin in het paspoort staat...miss Sukanya.. en vul ik dat in op een bevestigings ticket komt er te staan miss Suk... daar had ik ze over gemaild en 3 dagen later reactie terug dat ik dan een kopie kon sturen van haar paspoort dan zouden hun het verder afhandelen.
Kopie opsturen wil ik dan nog wel doen omdat ik niet zo bang ben dat ze het voor andere dingen gebruiken maar pas na 3 dagen reactie en inbellen tegen wat duurder tarief ...ik heb nog niet gereageerd verder.

gr driver

perry
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1208
Lid geworden op: zondag 12 maart 2006, 23:53
Locatie: Weeze/Udonthani.

Re: Beste Airline

#269 Bericht door perry » zaterdag 27 september 2014, 12:27

driver schreef:
perry schreef:laatste tijd nogal wat problemen met Internet boekingen dan krijg je 3 dagen later een melding dat je noch 336 euro bij moet betalen echt niet :twisted

Vooral bij Flüge de website is volgens mij niet te vertrouwen.
Perry, internet boekingen via Fluge en Ukraine of bedoel je in het algemeen ?
Cheap Tickets had ik die ukrain Airways gezien maar bellen naar hun kost je dan weer zoveel per minuut tot een max van 20,00 maar ik weiger om bedrijven te bellen die het normale beltarief niet hanteren.
Heb ze wel gemaild omdat er bij mijn vriendin in het paspoort staat...miss Sukanya.. en vul ik dat in op een bevestigings ticket komt er te staan miss Suk... daar had ik ze over gemaild en 3 dagen later reactie terug dat ik dan een kopie kon sturen van haar paspoort dan zouden hun het verder afhandelen.
Kopie opsturen wil ik dan nog wel doen omdat ik niet zo bang ben dat ze het voor andere dingen gebruiken maar pas na 3 dagen reactie en inbellen tegen wat duurder tarief ...ik heb nog niet gereageerd verder.

gr driver
Hoi Driver
Het is vooral de website Flüge.de en het ergste is die hangen overal mee tussen inderdaad een uur bellen en dan noch geen antwoordt mijn vrouw heeft net Vandaag geboekt Dusseldorf-Bangkok 616 euro met Ethihad morgen vertrekt ze maar gewoon normaal geboekt.
Via het Reisburau hier in Kevelaer gelijk betalen en het is afgehandelt.
Ik doe het niet meer via Internet ik heb er genoeg van geen vertrouwen meer in.

Gr Perry
Werk om te leven leef niet om te werken.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#270 Bericht door driver » zaterdag 27 september 2014, 12:58

Hi Perry..okee duidelijk.
Internetboekingen kunnen makkelijk zijn en goedkoper maar via een ouderwetse ? loop maar naar binnen winkel heb je wel direct contact en alles gelijk geregeld.

gr driver

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”