Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Beste Airline

#301 Bericht door Ben » woensdag 27 mei 2015, 16:31

casper26 schreef:

oK THANKS! vraagje wat is het verschil tussen saver en super saver class?
het is beide economy...
En hebben de vluchten die naar thailand gaan wel allemaal een eigen tv schermpje zeg maar?
Kan daar niet uitkomne op de site

THanks!
Supersaver berperkte uitgave saver meerder tickecs prijzen kunnen verschillen
maar ook de opties die erbij horen zoals bv verblijf in tijd .

China EVA KLM allen tv scherm afmetingen kunnen verschillen KLMhttp://www.klm.com/travel/th_en/prepare_for_tr ... /index.htm en EVAhttp://www.evaair.com/en-global/flying-with-us ... on-demand/ met boeing 777 china Airbus 340 http://www.china-airlines.com/en/check/ ... -3-5-3.htm

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Beste Airline

#302 Bericht door prajak » woensdag 27 mei 2015, 16:41

Er is toch veel veranderd, de laatste 13 jaar, heer Ben.

Toen ik nog heen en weer vloog, twee keer per jaar, bestond het 'scherm' in economy uit een doek dat werd neergelaten en vastgezet en later uit een lcd scherm waar meestal de route op werd afgebeeld. In de nacht ging het uit want men moest pitten. Soms was er een film, een nieuwe film dat wel, en het geluid kwam uit een oortje en dan moest je kanaal 1 drukken.

Nu heb je een eigen scherm in economy en meer snufjes. En het vliegen is niet duurder geworden. Daarom maken die clubs dikke verliezen.....

Ik ben blij dat ik niet meer hoef te vliegen.

casper26
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: woensdag 13 mei 2015, 16:27

Re: Beste Airline

#303 Bericht door casper26 » woensdag 27 mei 2015, 18:29

Ben schreef:
casper26 schreef:

oK THANKS! vraagje wat is het verschil tussen saver en super saver class?
het is beide economy...
En hebben de vluchten die naar thailand gaan wel allemaal een eigen tv schermpje zeg maar?
Kan daar niet uitkomne op de site

THanks!
Supersaver berperkte uitgave saver meerder tickecs prijzen kunnen verschillen
maar ook de opties die erbij horen zoals bv verblijf in tijd .

China EVA KLM allen tv scherm afmetingen kunnen verschillen KLMhttp://www.klm.com/travel/th_en/prepare_for_tr ... /index.htm en EVAhttp://www.evaair.com/en-global/flying-with-us ... on-demand/ met boeing 777 china Airbus 340 http://www.china-airlines.com/en/check/ ... -3-5-3.htm
Als ik super saver doe krijg ik economy S
saver economy N

ik snap niet echt het verschil? kan iemand mij dat uitleggen?Heeft de een meer stoelruimte? of wat is het

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

Re: Beste Airline

#304 Bericht door max » woensdag 27 mei 2015, 19:25

casper26 schreef:Als ik super saver doe krijg ik economy S
saver economy N

ik snap niet echt het verschil? kan iemand mij dat uitleggen?Heeft de een meer stoelruimte? of wat is het
Het verschil is vrij simpel. Bij de supersaver (S-Klasse) zit je bij stijgen en landen op klapstoeltjes in het gangpad, op kruishoogte heb je een staanplaats. Bij de Saver (N-Klasse) heb je een stoel tussen twee mensen, in de nog duurdere economy klasse het je een stoel aan het gangpad of raam.

Nu zonder dollen. Elke klasse heeft zijn eigen voorwaarden en regels. Veelal worden er op lijnvluchten diverse soorten tickets verkocht met een verschillende geldigheidsduur of max. retour (bijv. 1 maand, 3 maand, 6 maand, 1 jaar) maar ook mogelijkheid voor het wijzigen van je vertrekdata als je besluit korter of langer te blijven. Over het algemeen geldt hoe goedkoper des te korter verblijf en minder flexibiliteit. Daarbij speelt vraag en aanbod ook een rol. Een beperkt aantal stoelen wordt voordeliger verkocht, deze worden ook weer aangeduid met een andere klasse. Prijsopbouw van vliegtickets in tijd en geld is en blijft een vrij ondoorzichtig gegeven en kan weer van dag tot dag verschillen waarbij in het achterhoofd moet worden gehouden dat de maatschappij een zo groot mogelijke winst probeert te halen. Boek je een economy ticket probeer de op dat moment goedkoopste klasse binnen economy te boeken welke bij je reis past want je zit op dezelfde stoel in hetzelfde vliegtuig met dezelfde piloot en dezelfde stewardessen en dezelfde service en dezelfde tijden.

Max
Als je merkt dat je op een dood paard rijdt, kom er dan vanaf.

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Beste Airline

#305 Bericht door Gardensafari » woensdag 27 mei 2015, 21:00

Elst heeft mij in het zeepdildo-topic verweten een oudere man te zijn met RARE ideëen.
Maar jouw onderschrift is ook heel erg! :Whistle:

Verder heb je helemaal gelijk. Het heeft geen zin om je in al die tariefcodes te verdiepen. Als je met datums boekt, krijg je vanzelf de juiste code. Alleen tickets die je later nog kunt veranderen qua datum zijn fiks duurder.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Beste Airline

#306 Bericht door Jeanette » woensdag 27 mei 2015, 21:45

casper26 schreef:
Jeanette schreef:Geen van beiden.
hoezo niet?

welke maatschappij ozuden jullie dan kiezen?
wil wel graag rechstreeks....

en dan komt china airlines er wel t goedkoopste uit
Dat staat in de poll hier boven toch?
Wat is de beste airline om mee te vliegen?
Mahan Airlines 2% 2% [ 4 ]
Cathay Pacific 4% 4% [ 11 ]
China Airlines 16% 16% [ 41 ]
Emirates 9% 9% [ 22 ]
EVA Air 31% 31% [ 78 ] x
KLM 6% 6% [ 16 ]
LTU 2% 2% [ 5 ]
Thai Airways 12% 12% [ 30 ]
Singapore Airlines 13% 13% [ 34 ]
Anders, laat het ons dan weten! 5% 5% [ 13 ]
Aantal stemmen : 254
We vliegen Elite-class voor rond de €1000,- pp en 6 weken hotel met ontbijt is +/- €1000,- voor samen.

Eva-air zit met Elite lekker ruim en de tijden vind ik ook prima.

[8)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#307 Bericht door driver » woensdag 27 mei 2015, 23:04

casper26 schreef:
Jeanette schreef:Geen van beiden.

hoezo niet?

welke maatschappij ozuden jullie dan kiezen?
wil wel graag rechstreeks....

en dan komt china airlines er wel t goedkoopste uit
china en eva hebben vaak aanbiedingen dat ontloopt elkaar dan niet zoveel denk ik.
Heb met beide gevlogen en mij maakt het niet uit met welke ik vlieg.
Het eten vindt ik altijd beroerd en alcohol boeit me niet in een vliegtuig en het zitten duurt me altijd te lang ;)

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1181
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

Re: Beste Airline

#308 Bericht door Kees » maandag 02 november 2015, 20:54

EVA AIR doet in ieder geval een poging voor de beste airline, 10 kg extra bagage voor alle klasse :thumbsup:

http://www.evaair.com/en-global/check-i ... llowances/
Niet klagen, maar dragen.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#309 Bericht door driver » maandag 02 november 2015, 21:46

Kees schreef:EVA AIR doet in ieder geval een poging voor de beste airline, 10 kg extra bagage voor alle klasse :thumbsup:

http://www.evaair.com/en-global/check-i ... llowances/
Wij vliegen begin December met Eva dit keer. 1.5 week geleden pas geboekt voor 605 euro pp economic class.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Beste Airline

#310 Bericht door Jeanette » maandag 02 november 2015, 23:34

Deze mail kregen we vandaag ...
【Promotion in Elite with departure in Christmas season】

At this moment, we have promotional fares in our Elite Class directly from Amsterdam to Bangkok or further into Asia.
Fares are starting from EUR 1,095.- in Christmas holiday period, with departure in between 12 December 2015 – 26 December 2015.
We vallen er dus allebei buiten Arie.
Maar ja, wij betaalden dus €950,- per ticket voor 29-12

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Beste Airline

#311 Bericht door Ben » maandag 16 november 2015, 17:59

Extra betalen voor stoelkeuze KLM
Passagiers in de toeristenklasse van KLM en Air France moeten extra gaan betalen, als ze langer dan 30 uur voor vertrek een zitplaats willen selecteren. Nu is dat nog gratis, maar voor verre vluchten met ingang van 26 januari gaat dat 20 euro per enkele reis kosten.






"We beginnen met onze bestemmingen in Azië, Latijns Amerika en de Cariben. Later in 2016 gaat dit ook gelden voor Europese vluchten", zegt directeur Harm Kreulen van KLM Nederland.

Alleen als passagiers vanaf 30 uur voor vertrek online gaan inchecken, kunnen ze volgens hem nog gratis een stoel uitkiezen. "Een uitzondering maken we voor veelvliegers met een Flying Blue Elite-status, voor groepen groter dan negen personen en families met jonge kinderen. KLM zorgt er bijvoorbeeld voor dat gezinnen kosteloos bij elkaar kunnen zitten", aldus Kreulen.

'Eerlijker verdelen'

Volgens hem is de situatie nu zo dat zakenreizigers met een flexibel, volbetaald ticket in economyclass en families die laat boeken geen keuze meer hebben, omdat bijna alle stoelen dan al bezet zijn. "We willen de beste plaatsen, bijvoorbeeld bij het gangpad, eerlijker verdelen."

Het gaat hier om standaardstoelen. Voor voorkeursplaatsen met meer been- en zitruimte, zoals bij de nooduitgang, op de voorste rijen of in de comfortzone, geldt volgens Kreulen al langer een reserveringstoeslag, ongeacht het tijdstip van selectie.

Hij kan nog niet zeggen hoeveel extra inkomsten de nieuwe maatregel KLM gaat opleveren. "Het is in eerste instantie bedoeld om later boekende reizigers, groepen en gezinnen beter te bedienen."


Slimme zet KLM Air France zo krijg je de vliegtuigen wel vol :cheesy:

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Beste Airline

#312 Bericht door driver » maandag 16 november 2015, 18:24

Jeanette schreef:Deze mail kregen we vandaag ...
【Promotion in Elite with departure in Christmas season】

At this moment, we have promotional fares in our Elite Class directly from Amsterdam to Bangkok or further into Asia.
Fares are starting from EUR 1,095.- in Christmas holiday period, with departure in between 12 December 2015 – 26 December 2015.
We vallen er dus allebei buiten Arie.
Maar ja, wij betaalden dus €950,- per ticket voor 29-12
Jullie gaan langer dan 4 weken toch dan betaal je ook meer vlgs mij voor tickets ?
Ik was eigenlijk nog wel blij met 605,00 pp economic class op 2 December en 29 weer terug.
Temeer omdat ik ook vrij laat nog geinformeerd had bij zowel 333 als Thailand Travel waar ik nu de tickets gekocht heb.

Dat rechtstreeks bij een maatschappij boeken lukt mij nooit voor weinig en dat achterlijke ticket spy met al die fantastische aanbiedingen die ze hebben is mij veel te omslachtig want ik vindt nooit die tickets naar BKK voor bijv 390 euro oid en zowel is het een enkele reis ;)

Zowel 333 als TT zijn aardige gasten en als die er ook nog wat aan verdienen mij prima verder.

gr driver

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Beste Airline

#313 Bericht door genesis » maandag 16 november 2015, 22:52

Zondag 8 November terug gevlogen vanaf BKK naar Amsterdam met China Airlines.

In BKK in de C.I. lounge was de dame (niet de gebruikelijke die ik altijd zag, want die was vriendelijke en verschafte topservice), maar een jongere dame die meer geinteresseerd was in haar telefoon dan de klant en ook nog tot 2 keer toe vergat aan te geven dat de incheckbalie open was en ook dat boarding verlaat was en toen die begon kregen dat ook niet aangegeven ondanks dat ze in alle gevallen belooft had dat wel te doen.

Het was ongeveer een jaar geleden dat ik voor het laatst in de C.I. lounge was geweest maar het zag er wat meer 'shabby' uit en het eten was in assortiment en kwaliteit er op achteruit gegaan.

In het vliegtuig was de service karig, en de bediening soms haast nors en het was het cabine personeel soms duidelijk te veel moeite om op normale verzoeken te reageren. Maar ik had in het verleden al eens aangegeven dat het me steeds meer opviel dat de lange dagen en uren volgens mij het cabine personeel begint op te breken, dus daar kan ik best begrip voor opbrengen naar die mensen toe. Maar beter word het er niet op.

Genesis

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Beste Airline

#314 Bericht door genesis » maandag 16 mei 2016, 11:55

We willen zo medio januari 2017 naar Thailand na de 15de, heeft iemand al een schappelijke prijs gevonden voor een non-stop? En dan niet met een 'wabbi-Babbi' maatschappij als een russische vliegtuig maatschappij waar de kans van niet geheel 'uhh' heelhuids aankomen is gegarandeerd :mrgreen: :angel:

Genesis

pong
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1377
Lid geworden op: woensdag 07 januari 2009, 14:30

Re: Beste Airline

#315 Bericht door pong » maandag 16 mei 2016, 13:18

Het aanbod nonstop is dan zeer beperkt, enkel nog KLM en EVA, want China stopt ermee (gaat nonstop AMS-TPE vliegen), dus dat kan je zo zelf nazoeken.
Heb zelf bemerkt dat EVA meestal de prijzen al heeft omhoog gegooid-was voorheen meest rond de 530/550 wel te vinden, nu toch minimaal 600. KLM hangt helemaal af van tijdelijk aanbod, en dan wordt je meestal via Paris/CDG met hun FRanse stakingsgeile bazen vervoerd.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”