Actuele Ticketprijzen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#736 Bericht door jumbo » maandag 22 augustus 2022, 02:07

Ik vlieg zelf de laatste tijd met Finn Air vanwege de tijden, laat vliegen redelijk op tijd aankomen bevalt me lekker
Iedereen is vermoeid en slaapt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Actuele Ticketprijzen

#737 Bericht door johnny013 » maandag 22 augustus 2022, 04:04

Adrie schreef: zondag 21 augustus 2022, 11:18
johnny013 schreef: zondag 21 augustus 2022, 10:28 Mijn ervaring was al die tijd, vul je gegevens in en vertrekdata e.d. en hun komen met een mooie oplossing, en terugkijkend altijd voor de laagste prijs... ik kwam meestal uit bij EVA-AIR omdat overstappen geen optie was voor mij... slechts een enkele keer met KLM en China-airlines...

Dat van die lange kan kloppen... ik ben al heel lang 200 cm en een 125 kg, maar heb absoluut niets met Tilburg... wel met Amsterdam en Groningen...
Oke, nee ik dacht ff ivm 013
China airlines is voor mij ook al ff geleden, die zijn toen gestopt met tussenstop BKK en nu
alleen via Taipei te boeken, maar vind dat niet een logische route.

Tot voor Corona eigenlijk altijd met Eva primium economy, maar dat prijsverschil van 200 is ook al ff verleden tijd,
en gaat meer naar de 300
Daar komt bij dat wanneer je zelf je plek wilt kiezen daar ook nog een 70 euro bij komt voor een retourvlucht
en dat voor mij maal 2 vind ik toch wel te gek worden

Trouwens dacht ik te hebben vernomen dat die classe vervalt en alleen economy en bussines te boeken is
op de route AMS>> BKK

Priminum economy kan nog wel met Eva dacht ik als je via London vliegt, maar ook weer niet logisch.

We gaan het in November wel weer mee maken, en die vlucht ben je ook weer snel vergeten wanneer je in de taxi
zit naar Pattaya 8-)

De laatste keer dat ik gevlogen heb was op oudejaarsavond 2019 en wegens overboeking ging er iemand naar de premium economy en werd ik opgeschaald naar Business class.
Ben niet van plan ooit weer naar NL te vliegen, dus dit was een mooie afsluiting...
Ik heb overigens nooit betaald voor een stoel, de keren dat ik economy heb gevlogen zat ik altijd bij de nooduitgang, alwaar je ruim twee meter niets voor je hebt, en ik heb wel eens gehoord dat de Airline je dat niet mag weigeren omdat er 201 cm in mijn paspoort staat, maar heb er nooit problemen mee gehad.
Al was het in-checken al begonnen als ik op Schiphol kwam, melde ik me eerst bij de EVA balie tegenover de incheck en daar gaf men mij de gewenste stoel voor zowel de heen als terugreis.
Het is zoals het is...

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#738 Bericht door Adrie » maandag 22 augustus 2022, 16:59

jumbo schreef: maandag 22 augustus 2022, 02:05
Adrie schreef: zondag 21 augustus 2022, 11:25
Nadeel vind ik dat ik mijn creditcard mee moet nemen en moet tonen bij check in.
Heb die card maar gebruik die eigenlijk nooit.
Ik zou denken dat je een CC altijd bij je draagt, maar als frequent flyer is er daar geen vraag naar
en zeker niet als je rechtstreeks boekt en zelf reist
Nou, ik heb het voorheen meegemaakt dat men de creditcard waarmee de tickets betaald waren wilde zien.

Card gaat normaal niet mee en word opgeborgen in een kluis.
Pinpas gaat wel mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Actuele Ticketprijzen

#739 Bericht door Herbergier » dinsdag 23 augustus 2022, 02:46

Als je eenmaal hier in Thailand woont en je gebruikt alleen nog maar een Thaise bank voor al je betalingen, krijg je hier als buitenlander zijnde niet zo makkelijk meer een creditcard, maar geven ze je al snel een debit card, met wel meestal een logo van Mastercard, Promptcard en/of UnionPay, hiermee kan je overal bij een ATM of in een winkel pinnen en betalingen doen via internet.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
paknampo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 342
Lid geworden op: woensdag 03 april 2013, 12:42

Re: Actuele Ticketprijzen

#740 Bericht door paknampo » dinsdag 23 augustus 2022, 20:01

Inderdaad alles wordt duurder, of de euro wordt minder waard.
Omdat Eva nog niet via Bangkok vloog, ben ik dit jaar 2 keer met Qatar gevlogen.
Tussenstop via Doha, dacht rond de 2 a 3 uur, wat mij betreft prima.
In februari via sandbox Phuket.
Wel een klein nadeel, de 2e keer terug uit Bangkok was het erg druk bij incheck ivm met groot vliegtuig A380.
Beter of heel vroeg of op het laatste moment inchecken.

Gister geboekt over 3 weken Eva, rechtstreeks €1100 bij d-reizen economy
Voor december €950 betaalt
Eva, mooie vertrek tijd Bangkok na ontbijt naar het vliegveld, Qatar is minder moet je een nacht extra boeken vertrekt 02.30 uur
Inderdaad per 1 oktober gaat men met de Dreamliner vliegen die heeft geen evergreen meer.
Wat ik begrijp mag je 2 koffers per persoon meenemen.
We gaan het zien.

Gr.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#741 Bericht door pjotter » woensdag 24 augustus 2022, 01:58

Klopt. EVA vroeg altijd naar mijn creditcard waarmee ik het ticket had gekocht. Ook als mijn vriendin naar NL kwam, samen met een NL maat van me, vroeg men de creditcard. Vandaar dat ik hem dan het ticket liet betalen met ZIJN creditcard en ik het geld op zijn rekening stortte. Er was/is een mogelijkheid dit te vermijden door eoa formulier in te vullen en naar EVA te sturen enkele dagen voor vertrek.
Adrie schreef: maandag 22 augustus 2022, 16:59
jumbo schreef: maandag 22 augustus 2022, 02:05
Adrie schreef: zondag 21 augustus 2022, 11:25
Nadeel vind ik dat ik mijn creditcard mee moet nemen en moet tonen bij check in.
Heb die card maar gebruik die eigenlijk nooit.
Ik zou denken dat je een CC altijd bij je draagt, maar als frequent flyer is er daar geen vraag naar
en zeker niet als je rechtstreeks boekt en zelf reist
Nou, ik heb het voorheen meegemaakt dat men de creditcard waarmee de tickets betaald waren wilde zien.

Card gaat normaal niet mee en word opgeborgen in een kluis.
Pinpas gaat wel mee natuurlijk.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#742 Bericht door pjotter » woensdag 24 augustus 2022, 02:00

Voor December 950€ is een mooi prijsje voor deze na-covid tijden zie ik wel 👍
paknampo schreef: dinsdag 23 augustus 2022, 20:01 Inderdaad alles wordt duurder, of de euro wordt minder waard.
Omdat Eva nog niet via Bangkok vloog, ben ik dit jaar 2 keer met Qatar gevlogen.
Tussenstop via Doha, dacht rond de 2 a 3 uur, wat mij betreft prima.
In februari via sandbox Phuket.
Wel een klein nadeel, de 2e keer terug uit Bangkok was het erg druk bij incheck ivm met groot vliegtuig A380.
Beter of heel vroeg of op het laatste moment inchecken.

Gister geboekt over 3 weken Eva, rechtstreeks €1100 bij d-reizen economy
Voor december €950 betaalt
Eva, mooie vertrek tijd Bangkok na ontbijt naar het vliegveld, Qatar is minder moet je een nacht extra boeken vertrekt 02.30 uur
Inderdaad per 1 oktober gaat men met de Dreamliner vliegen die heeft geen evergreen meer.
Wat ik begrijp mag je 2 koffers per persoon meenemen.
We gaan het zien.

Gr.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#743 Bericht door pjotter » woensdag 24 augustus 2022, 02:10

Thaise Creditcard is niet ZO moeilijk, alleen het 'credit deel' is er dan eigenlijk niet. Amerikanen gebruiken dat creditdeel vrij veel heb ik begrepen maar ik heb dat eigenlijk nooit gebruikt. Ook niet in NL met 12-16% rente 🙄. Je moet een fixed deposit rekening openen en daar het bedrag opstorten wat je als limiet wilt. Het is dus eigenlijk een pre-paid mastercard. Vooral dat 'mastercard' wilde ik hebben. Gewoon tickets, hotels etc. boeken in Thaise Baht.

Ik weet dat er mensen zijn die dit soort zaken kunnen betalen met een reguliere debit card, maar het is mij nooit gelukt. (Kasikorn EN Bangkok) Bank alles na laten kijken, card geschikt gemaakt voor online aankopen etc.
maar helaas.

Paar maanden geleden Emirates naar NL geboekt en de MasterCard werkte perfect. Gewoon in THB. Geen relatief dure conversies meer via de NL creditcard.
Herbergier schreef: dinsdag 23 augustus 2022, 02:46 Als je eenmaal hier in Thailand woont en je gebruikt alleen nog maar een Thaise bank voor al je betalingen, krijg je hier als buitenlander zijnde niet zo makkelijk meer een creditcard, maar geven ze je al snel een debit card, met wel meestal een logo van Mastercard, Promptcard en/of UnionPay, hiermee kan je overal bij een ATM of in een winkel pinnen en betalingen doen via internet.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Actuele Ticketprijzen

#744 Bericht door Herbergier » woensdag 24 augustus 2022, 04:21

pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 02:10 Thaise Creditcard is niet ZO moeilijk, alleen het 'credit deel' is er dan eigenlijk niet. Amerikanen gebruiken dat creditdeel vrij veel heb ik begrepen maar ik heb dat eigenlijk nooit gebruikt. Ook niet in NL met 12-16% rente 🙄. Je moet een fixed deposit rekening openen en daar het bedrag opstorten wat je als limiet wilt. Het is dus eigenlijk een pre-paid mastercard. Vooral dat 'mastercard' wilde ik hebben. Gewoon tickets, hotels etc. boeken in Thaise Baht.

Ik weet dat er mensen zijn die dit soort zaken kunnen betalen met een reguliere debit card, maar het is mij nooit gelukt. (Kasikorn EN Bangkok) Bank alles na laten kijken, card geschikt gemaakt voor online aankopen etc.
maar helaas.

Paar maanden geleden Emirates naar NL geboekt en de MasterCard werkte perfect. Gewoon in THB. Geen relatief dure conversies meer via de NL creditcard.
Herbergier schreef: dinsdag 23 augustus 2022, 02:46 Als je eenmaal hier in Thailand woont en je gebruikt alleen nog maar een Thaise bank voor al je betalingen, krijg je hier als buitenlander zijnde niet zo makkelijk meer een creditcard, maar geven ze je al snel een debit card, met wel meestal een logo van Mastercard, Promptcard en/of UnionPay, hiermee kan je overal bij een ATM of in een winkel pinnen en betalingen doen via internet.
Ik kan met mijn debit card van de SCB, met het mastercard en promptcard logo, elke dag bij een SCB ATM max. 30.000 baht pinnen, normaal is dit 20.000 baht, ik heb dat wel zelf telefonisch met het hoofdkantoor van de SCB in Bangkok moeten regelen, ook heb ik via het hoofdkantoor moeten regelen dat ik online betalingen kan doen.
IK kan dit eigenlijk al jaren maar ik moest vorige maand een nieuwe debit card aanvragen, omdat de oude nu verlopen is en ik moest die limit van 30.000 baht en het online betalen wel opnieuw aanvragen, dat werd niet automatisch overgezet op mijn nieuwe debit card.
Dit alles heb ik natuurlijk wel allemaal geregeld via een vriendelijke medewerkster van de SCB bank hier in Buriram.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Actuele Ticketprijzen

#745 Bericht door driver » woensdag 24 augustus 2022, 06:36

Prijzen Eva economy zijn aardig omhoog gegaan de laatste maanden blijkbaar.
820/950 euro PP de komende maanden wat ik zie bij Thailand Travel.
Dat vanaf 699 wat op hun site staat vindt ik nergens tot nu toe.
Nu ben ik niet van plan naar Thailand te gaan dit jaar maar het wordt er allemaal niet goedkoper op.
Altijd gevlogen voor 550/700 euro PP.

Creditcard lees ik ook eea over.
Ik heb tig jaar een Anwb Visa Card gehad werkte perfect overal.
Nooit rood staan alleen in de plus ➕.
Nu een SNS bank Visa Card en werkt ook prima.
Kost vlgs mij 18,50 per jaar maar is gewoon makkelijk vindt ik als een bankpas bijvoorbeeld niet functioneert.

Eventuele aankopen via de card zijn verzekerd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#746 Bericht door pjotter » woensdag 24 augustus 2022, 14:28

Aha, ja dat mastercard logo heb ik alleen dus op die "Creditcard". "Union pay" op mijn Bangkok bank debitcard en "Visa" op mijn Kasikorn bank debit card. Heeft niets te maken met b.v. een NL echte visacard.

Dat maximaal pinnen is bij de Kasikorn automaat 30,000฿ en vele anderen 20,000฿ idd. Maar......(Was even wennen tov NL), dit is per keer !! Als je meer wilt, duw je je debitcard nogmaals in de ATM en kun je weer geld opnemen. (WEL weer 220฿ kosten🙄) UPDATE: SORRY, FOUTJE. GEEN kosten natuurlijk. Meestal is de standaard limiet 50k฿ per dag. In de Kasikorn app kan ik dit verhogen tot 200k฿ per dag. In mijn Bangkok bank app kan ik dat niet. Ook in het filiaal van de Bangkok bank EN een kantoor in Bangkok heb ik eens gevraagd om dit iets te verhogen maar het antwoord was "mee dai".
Herbergier schreef: woensdag 24 augustus 2022, 04:21
pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 02:10 Thaise Creditcard is niet ZO moeilijk, alleen het 'credit deel' is er dan eigenlijk niet. Amerikanen gebruiken dat creditdeel vrij veel heb ik begrepen maar ik heb dat eigenlijk nooit gebruikt. Ook niet in NL met 12-16% rente 🙄. Je moet een fixed deposit rekening openen en daar het bedrag opstorten wat je als limiet wilt. Het is dus eigenlijk een pre-paid mastercard. Vooral dat 'mastercard' wilde ik hebben. Gewoon tickets, hotels etc. boeken in Thaise Baht.

Ik weet dat er mensen zijn die dit soort zaken kunnen betalen met een reguliere debit card, maar het is mij nooit gelukt. (Kasikorn EN Bangkok) Bank alles na laten kijken, card geschikt gemaakt voor online aankopen etc.
maar helaas. Dat mastercard logo (rode en oranje cirkel) vind ik toch vreemd op jouw debitcard. Zie dit alleen op 'credit cards'.

Paar maanden geleden Emirates naar NL geboekt en de MasterCard werkte perfect. Gewoon in THB. Geen relatief dure conversies meer via de NL creditcard.
Herbergier schreef: dinsdag 23 augustus 2022, 02:46 Als je eenmaal hier in Thailand woont en je gebruikt alleen nog maar een Thaise bank voor al je betalingen, krijg je hier als buitenlander zijnde niet zo makkelijk meer een creditcard, maar geven ze je al snel een debit card, met wel meestal een logo van Mastercard, Promptcard en/of UnionPay, hiermee kan je overal bij een ATM of in een winkel pinnen en betalingen doen via internet.
Ik kan met mijn debit card van de SCB, met het mastercard en promptcard logo, elke dag bij een SCB ATM max. 30.000 baht pinnen, normaal is dit 20.000 baht, ik heb dat wel zelf telefonisch met het hoofdkantoor van de SCB in Bangkok moeten regelen, ook heb ik via het hoofdkantoor moeten regelen dat ik online betalingen kan doen.
IK kan dit eigenlijk al jaren maar ik moest vorige maand een nieuwe debit card aanvragen, omdat de oude nu verlopen is en ik moest die limit van 30.000 baht en het online betalen wel opnieuw aanvragen, dat werd niet automatisch overgezet op mijn nieuwe debit card.
Dit alles heb ik natuurlijk wel allemaal geregeld via een vriendelijke medewerkster van de SCB bank hier in Buriram.
Laatst gewijzigd door pjotter op donderdag 25 augustus 2022, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#747 Bericht door pjotter » woensdag 24 augustus 2022, 14:34

Bij BMAir v.a. 667€ maar verderop: 22,50€ weekend toeslag voor vertrek A'dam op een zaterdag en 220€ toeslag bij hoogseizoen, terugvlucht 1-10 januari. Samen dus ook 900 pietermannen.....

Oké, maar dat zijn dus NL Visa cards. De ANWB Visa card heb ik opgezegd toen ik hier naartoe kwam, maar mijn ING Credit/mastercard heb ik nog steeds. Nee, totaal geen problemen om hiermee in Thailand te betalen, maar is een stuk duurder dan als je alles in Thai Baht betaald met een echte Thaise credit/master card. Eigenlijk de enige reden dat ik dat ding wilde hebben voor tickets, hotels (In Thailand) etc.

driver schreef: woensdag 24 augustus 2022, 06:36 Prijzen Eva economy zijn aardig omhoog gegaan de laatste maanden blijkbaar.
820/950 euro PP de komende maanden wat ik zie bij Thailand Travel.
Dat vanaf 699 wat op hun site staat vindt ik nergens tot nu toe.
Nu ben ik niet van plan naar Thailand te gaan dit jaar maar het wordt er allemaal niet goedkoper op.
Altijd gevlogen voor 550/700 euro PP.

Creditcard lees ik ook eea over.
Ik heb tig jaar een Anwb Visa Card gehad werkte perfect overal.
Nooit rood staan alleen in de plus ➕.
Nu een SNS bank Visa Card en werkt ook prima.
Kost vlgs mij 18,50 per jaar maar is gewoon makkelijk vindt ik als een bankpas bijvoorbeeld niet functioneert.

Eventuele aankopen via de card zijn verzekerd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Actuele Ticketprijzen

#748 Bericht door driver » woensdag 24 augustus 2022, 14:53

pjotter.. Ja idd Nederlandse cards.
Wij wonen in Nederland.
Thaise kaarten weet ik niks van af verder hoe dat gaat.
In Nederland is het nu wel moeilijker geworden om een visa card te krijgen.
Bepaald inkomen moet je hebben maar ook nog een beetje vast inkomen zeg maar.
Ging voorheen veel makkelijker merkte ik bij de laatste Sns card aanvraag.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#749 Bericht door jumbo » donderdag 25 augustus 2022, 00:59

pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 01:58 Klopt. EVA vroeg altijd naar mijn creditcard waarmee ik het ticket had gekocht. Ook als mijn vriendin naar NL kwam, samen met een NL maat van me, vroeg men de creditcard. Vandaar dat ik hem dan het ticket liet betalen met ZIJN creditcard en ik het geld op zijn rekening stortte. Er was/is een mogelijkheid dit te vermijden door eoa formulier in te vullen en naar EVA te sturen enkele dagen voor vertrek.
Vreemd, ik vlieg regelmatig regionaal, en soms naar NL, maar er is nog nooit om mijn CC gevraagd.
Ik betaal ook voor mijn kinderen en vraagde mij altijd of de kaart meemoet omdat ik aangeef bij het boeken dat ik voor een derde partij betaal
maar nog nimmer gevraagd.
Ik boek wel nagenoeg altijd bij de maatschappij zelf...
En recentelijk betaal ik vaak via paypal, geen gezanik met terugbetaling om wat voor (Covid bijvoorbeeld) reden dan ook
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#750 Bericht door jumbo » donderdag 25 augustus 2022, 01:02

pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 02:10 Thaise Creditcard is niet ZO moeilijk, alleen het 'credit deel' is er dan eigenlijk niet. Amerikanen gebruiken dat creditdeel vrij veel heb ik begrepen maar ik heb dat eigenlijk nooit gebruikt. Ook niet in NL met 12-16% rente 🙄. Je moet een fixed deposit rekening openen en daar het bedrag opstorten wat je als limiet wilt. Het is dus eigenlijk een pre-paid mastercard. Vooral dat 'mastercard' wilde ik hebben. Gewoon tickets, hotels etc. boeken in Thaise Baht.

Ik weet dat er mensen zijn die dit soort zaken kunnen betalen met een reguliere debit card, maar het is mij nooit gelukt. (Kasikorn EN Bangkok) Bank alles na laten kijken, card geschikt gemaakt voor online aankopen etc.
maar helaas.

Paar maanden geleden Emirates naar NL geboekt en de MasterCard werkte perfect. Gewoon in THB. Geen relatief dure conversies meer via de NL creditcard.
Als je hier werkt, kan je een CC aanvragen, zonder deposito en indien gewenst 1 voor de vrouw..
Debitcard nooit gebruikt voor dat soort zaken tenzij het niet anders kan of goedkoper is
Hier is de rente CC ook 112%, maar als je binnen de termijn betaalt, einde maand bij afrekening, dan is het zonder kosten
IK heb een CC nodig voor de statement en kosten declaratie naar de werkgever
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”