Actuele Ticketprijzen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3376
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: Actuele Ticketprijzen

#721 Bericht door erik-kuijpers » zondag 08 december 2019, 15:18

Er gaan er maar twee rechtstreeks af Schiphol en dat zijn KLM en EVA en die zijn snel vol. Probeer anders eens Finnair en de Turk; ik heb Fin gevlogen en had normale overstaptijd (werd geduwd in rolstoel dus je hebt overal voorrang) en Helsinki is erg overzichtelijk.

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Actuele Ticketprijzen

#722 Bericht door robin33 » maandag 09 december 2019, 00:24

Net weer eva geboekt, voor feb. Twijfelde over 2*ticket economy 1280 of zelfde 2100 premium

Had de optie nooit eerder gehad. Maar kon gelijk mijn eerder verdiende punten in mindering brengen.

Volgens mij kan dat bij klm niet. Ja we l upgraden of eten..... Maar nu bij eva kreeg ik een schuifbalk hoeveel miles ik wilde inleveren tegen euro s.
Teven gratis gelijk stoel reserveren.. Bij klm wachten tot 24 uur van te voren om te weten waar je zit. Wisselen kost geld..

Vorig jaar bij emerates ook. *** plekken. Wil je wisselen betalen.. Aangezien je overstapt zijn het heen en weer 4 delen * 2 personen.... Was ook weer 200 extra....

Eva is goed

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#723 Bericht door jumbo » maandag 09 december 2019, 01:43

Heb in 2019 2 keer met Finnair gevlogen, prima prijzen, prima tijden en prima service...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: Actuele Ticketprijzen

#724 Bericht door robin33 » maandag 09 december 2019, 05:22

jumbo schreef:Heb in 2019 2 keer met Finnair gevlogen, prima prijzen, prima tijden en prima service...
Wat waren de prijzen dan, voor mij was met emerates ook prima prijzen.

Dan voor stoelen betalen.... Op heen eerste stuk vertraging dus stress of we de overstap gingen halen... Rennen. Dus niet kunnen genieten van overstap. Terug overstap vrij lang. Wat eten halen 2tosties en 1 water 21dollar..

Nu met eva rechtstreeks.. Uiteindelijk verschil in prijs minimaal, stress vrij vliegen met een van de beste Airlines.

Enige vind de tijden van Eva iets minder gunstig.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk


Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#725 Bericht door jumbo » maandag 09 december 2019, 06:08

robin33 schreef: maandag 09 december 2019, 05:22
jumbo schreef:Heb in 2019 2 keer met Finnair gevlogen, prima prijzen, prima tijden en prima service...
Wat waren de prijzen dan, voor mij was met emerates ook prima prijzen.

Dan voor stoelen betalen.... Op heen eerste stuk vertraging dus stress of we de overstap gingen halen... Rennen. Dus niet kunnen genieten van overstap. Terug overstap vrij lang. Wat eten halen 2tosties en 1 water 21dollar..

Nu met eva rechtstreeks.. Uiteindelijk verschil in prijs minimaal, stress vrij vliegen met een van de beste Airlines.

Enige vind de tijden van Eva iets minder gunstig.

Verstuurd vanaf mijn MI 9 met Tapatalk
Eva vind ik tijden ook wat minder en business scheelt een kleine 1,000 euro
Economy is rond de 850 euro, afhankelijk van koers en tijd vh jaar en vertrektijd, en voor een twee honderd meer zit je in wat comfortabelere stoelen
Tussenstop in Helsinki is 2-2.5 uur dus prima. prijzen zijn europees zullen we maar zeggen
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Actuele Ticketprijzen

#726 Bericht door genesis » zaterdag 20 augustus 2022, 15:22

Maar weer ff afstoffen dit topic.

Met Chinees nw jaar (3de week jan 2023) willen we, na 3 jaar niet te zijn geweest (o.a. Corona) de familie weer eens bezoeken

Ik ben een beetje geschrokken van de prijzen, normaal vliegen we met Thai Airways vanaf Brussel, maar dan komen we ruim boven de € 1000 per ticket uit voor een retour

Ook Fin Air lijkt qua prijs in die richting te komen

Als er forumleden zijn die tips voor een goede en vriendelijker geprijst retourticket dan hoor ik het graag

Non stop heeft de voorkeur, maar ook een overstap wat 2 a 3 uur duurt is niet bezwaarlijk

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#727 Bericht door Adrie » zaterdag 20 augustus 2022, 17:36

Eva vind ik tijden ook wat minder en business scheelt een kleine 1,000 euro
Economy is rond de 850 euro, afhankelijk van koers en tijd vh jaar en vertrektijd, en voor een twee honderd meer zit je in wat comfortabelere stoelen




Helaas is eva gestopt met premium economy.
Betaal voor in November rond de 850, en dit rechtstreeks
Via een bekend reisbureau waar ik voorheen ook wel eens boekte was het nog bijna 90 euro pp duurder.
Trouwens die 200 meer was voor corona ook al bijna 300 meer voor primium economy.

Voorheen seat selection gratis, maar daar betaal je ook tegenwoordig 35 euro pp voor en voor de retourvlucht
weer 35 euro pp.

Alles is gewoon duurder, b,v Schiphol parkeren P3 in de garage heb ik voorheen 4 weken geparkeerd
voor 112 euro en nu 165 euro

Heb bijna altijd met eva gevlogen en het enige alternatief om rechtstreek te vliegen vanaf Schiphol is dan de KLM.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#728 Bericht door jumbo » zaterdag 20 augustus 2022, 23:42

kijk naar skyscanner, die hebben meestal de beste keuze...overigens ook 'locaal en regionaal'
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2884
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Actuele Ticketprijzen

#729 Bericht door wpdl » zondag 21 augustus 2022, 01:07

Glazen bol kijken Genesis

Hoewel de voorspellingen negatief zijn.
Zou vooral op de secondaire puntjes proberen te scoren om je prijs voor een ticket gunstig te houden.
Ken het rijtje ook niet uit het hoofd, maar vroeg boeken, bepaalde dagen en tijden tussenstop of niet et cetera kunnen een groot verschil maken.
Wat nu duurkoop lijkt kan volgend voorjaar nog wel eens goedkoop kunnen zijn.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Actuele Ticketprijzen

#730 Bericht door johnny013 » zondag 21 augustus 2022, 03:53

Ik heb een 25x bij hun geboekt... misschien zit er wat bij.

https://www.bmair.nl/trip-types/vliegtickets/
Het is zoals het is...

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#731 Bericht door Adrie » zondag 21 augustus 2022, 08:51

johnny013 schreef: zondag 21 augustus 2022, 03:53 Ik heb een 25x bij hun geboekt... misschien zit er wat bij.

https://www.bmair.nl/trip-types/vliegtickets/
Ben jij toevallig de lange die vroeger in de Camel zat?? omdat 013 voor Tilburg staat.

Het nadeel is tegenwoordig dat je niet meer gelijk een ticket kan boeken en zodoende gelijk de prijs ziet op de site.
Dat is niet alleen bij bmair.
Heb de prijs aangevraagd bij een ander en die lag voor 2 tickets 175 hoger dan rechtstreeks bij Evaair boeken.

Gebruikersavatar
johnny013
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zaterdag 28 september 2019, 11:55
Locatie: Sattahip

Re: Actuele Ticketprijzen

#732 Bericht door johnny013 » zondag 21 augustus 2022, 10:28

Mijn ervaring was al die tijd, vul je gegevens in en vertrekdata e.d. en hun komen met een mooie oplossing, en terugkijkend altijd voor de laagste prijs... ik kwam meestal uit bij EVA-AIR omdat overstappen geen optie was voor mij... slechts een enkele keer met KLM en China-airlines...

Dat van die lange kan kloppen... ik ben al heel lang 200 cm en een 125 kg, maar heb absoluut niets met Tilburg... wel met Amsterdam en Groningen...
Het is zoals het is...

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#733 Bericht door Adrie » zondag 21 augustus 2022, 11:18

johnny013 schreef: zondag 21 augustus 2022, 10:28 Mijn ervaring was al die tijd, vul je gegevens in en vertrekdata e.d. en hun komen met een mooie oplossing, en terugkijkend altijd voor de laagste prijs... ik kwam meestal uit bij EVA-AIR omdat overstappen geen optie was voor mij... slechts een enkele keer met KLM en China-airlines...

Dat van die lange kan kloppen... ik ben al heel lang 200 cm en een 125 kg, maar heb absoluut niets met Tilburg... wel met Amsterdam en Groningen...
Oke, nee ik dacht ff ivm 013
China airlines is voor mij ook al ff geleden, die zijn toen gestopt met tussenstop BKK en nu
alleen via Taipei te boeken, maar vind dat niet een logische route.

Tot voor Corona eigenlijk altijd met Eva primium economy, maar dat prijsverschil van 200 is ook al ff verleden tijd,
en gaat meer naar de 300
Daar komt bij dat wanneer je zelf je plek wilt kiezen daar ook nog een 70 euro bij komt voor een retourvlucht
en dat voor mij maal 2 vind ik toch wel te gek worden

Trouwens dacht ik te hebben vernomen dat die classe vervalt en alleen economy en bussines te boeken is
op de route AMS>> BKK

Priminum economy kan nog wel met Eva dacht ik als je via London vliegt, maar ook weer niet logisch.

We gaan het in November wel weer mee maken, en die vlucht ben je ook weer snel vergeten wanneer je in de taxi
zit naar Pattaya 8-)

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#734 Bericht door Adrie » zondag 21 augustus 2022, 11:25

jumbo schreef: zaterdag 20 augustus 2022, 23:42 kijk naar skyscanner, die hebben meestal de beste keuze...overigens ook 'locaal en regionaal'
Heb ff de data ingevoerd van de vlucht die we in November hebben geboekt.

Het goedkoopste tarief rechtstreeks is ook precies het bedrag wat we betaald hebben met
het rechtstreeks boeken bij Evaair.

Nadeel vind ik dat ik mijn creditcard mee moet nemen en moet tonen bij check in.
Heb die card maar gebruik die eigenlijk nooit.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#735 Bericht door jumbo » maandag 22 augustus 2022, 02:05

Adrie schreef: zondag 21 augustus 2022, 11:25
Nadeel vind ik dat ik mijn creditcard mee moet nemen en moet tonen bij check in.
Heb die card maar gebruik die eigenlijk nooit.
Ik zou denken dat je een CC altijd bij je draagt, maar als frequent flyer is er daar geen vraag naar
en zeker niet als je rechtstreeks boekt en zelf reist
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”