Actuele Ticketprijzen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Antwerpen

Prijzen der vluchten

#31 Bericht door Antwerpen » dinsdag 23 augustus 2005, 16:23

Vandaag geboekt voor A'dam - bkk rechtstreeks met EVA air.

Prijs 730 euro alles in taxen, dossierkosten en zelfs treinticket van A'pen naar schiphol dus best een goede deal als je weet dat een treinticketjs A'pen centraal - schiphol 50 euro retour is.

Trek dit af van 730 en de vlucht kost je 680.

Goedkoper zijn elal air, mahan air vanuit dusseldorf.

Qantas doet ook een actie maar dan wel A'dam - londen - bangkok ( via Joker reisbureau ) al is dit reisbureau niet aan te raden SHIT SERVICE.

Ik denk dat als je rechtstreeks wil EVA momenteel de beste deal heeft van de betere maatschappijen.

Als je in feb - april - mei wil gaan boek nu veel actie aan vroegboektarief.


:twisted:

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#32 Bericht door PaulV » dinsdag 23 augustus 2005, 16:58

Hallo,

Ik heb afgelopen vrijdag rechtstreeks geboekt op de site van China Airlines voor 589 euro. Komt 66 euro tax en toeslag bij, dus totaal 655 euro p.p. (periode 16/9-26/9). China adverteer hiermee voor de periode 18/8 tot 31/10, boekingsperiode t/m 31/8.
Geen treinkaartje of vervoer naar Amsterdam, dus dat kan natuurlijk het verschil maken. Mogelijk is ook belangrijk dat voor deze prijs geen annuleringsverzekering mogelijk is (om volledig te zijn, lijkt me dit wel even juist om te vermelden).

groet,
Paul

greatbay
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 20 augustus 2005, 20:03

Re: goedkope vliegtickets

#33 Bericht door greatbay » dinsdag 23 augustus 2005, 17:27

Edje schreef:
ans schreef:Wij willen in de maand juli met vieren naar thailand. We hadden gedacht om rond de 500 euro per ticket uit te geven. Bij wie kunnen we dan het beste boeken ?
Vergeet het maar voor € 500. Je zit in hoogseizoen dus ga maar rekenen op € 750. als het niet meer is. Probeer een Last Minute op de websides, maar ik geef je weinig kans gezien de problemen met Phuket Air. Alles zit vol. Probeer het bij Mahan Air of Bimanair, als een reistijd van +/- 20 tot 30 uur geen probleem voor je is. GEEN vertrek vanaf A'dam.
Ik kwam tickets tegen voor € 500-600 C.P. je moet goed zoeken. Bij de grotere sites is er maar weinig verschil. Echte hoogseizoen prijzen is aan het eind van het jaar bij ons. nov-dec kosten de tickets rond de € 1000,= maar het klopt wat Edje zegt als je in het hoogseizoen hier bij een reisbureau boekt betaal je de hoofdprijs.

Maar het ligt er natuurlijk aan wat je wil. Geen hotel van te voren boeken helpt. Je kan beter ter plekke wat regelen. iig dat doe ik altijd en kom met mijn vakantie op hetzelfde uit als wat je betaald georganiseerd voor vlucht en hotel.

succes

wassup

November heen--Maart Terug..

#34 Bericht door wassup » dinsdag 30 augustus 2005, 03:00

Yo gasten...
khad vraagje.. ik wil van november tot halverwege maart in thailand verblijven... wat is dan het goedkoopst qua ticket?? 2 enkeltjes.. of tog maar een retour..?

Gast

Re: November heen--Maart Terug..

#35 Bericht door Gast » dinsdag 30 augustus 2005, 09:47

wassup schreef:Yo gasten...
khad vraagje.. ik wil van november tot halverwege maart in thailand verblijven... wat is dan het goedkoopst qua ticket?? 2 enkeltjes.. of tog maar een retour..?
Ik denk persoonlijk dat het goedkoper is om enkeltjes te kopen daar de tickets in Thailand meestal wat goedkoper zijn. Zorgen dat je buiten de Thaise zomer boekt is wel aan te raden.

Misschien is er wel een goeie deal te maken hier in NL als je toch al weet dat je in maart zeker terug gaat komen. Hou je wel rekening met je visum?

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#36 Bericht door Bart » donderdag 08 september 2005, 18:54

Per 1 oktober luchthaven belasting verhoogt naar 98 euri per internationale retourticket van EVA air! Heb net bericht ontvangen van 333 travel!

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#37 Bericht door Kees » donderdag 08 september 2005, 19:26

Ja wij ook, dus voor ons dan maar vijf weken eerder betalen dan gepland.
Maar scheelt toch bijna €200 :lol:

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Alternatief

#38 Bericht door Edje » donderdag 08 september 2005, 19:39

Voor mensen die vanaf Dusseldorf (DE) willen vliegen. 2x per week rechtstreeks BKK. http://www.ltu.de Prijzen all inn.
Groetjes; Edje

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

#39 Bericht door SyBerk » donderdag 08 september 2005, 20:08

Eva air kan de luchthaven belasting niet verhogen. Dit doet Schiphol en geld voor alle maatschappijen. Waarschijnlijk hebben ze dus de brandstofteoslag omhoog gegooid zoals KLM dat ook gaat doen met € 20,00 de komende tijd.

Omdat dit onderwerp hier en op andere forums aan de orde komt heb ik Schiphol gevraagt hoe en wat met die "belastingen".
Als antwoord op de vraag kreeg ik het volgende antwoord binnen een paar uur terug:

Geachte heer SyBerK, > ff me nick name ingevuld :)

Naar aanleiding van uw vraag over
luchthavenbelasting/luchthaventarieven kan ik u mededelen dat Schiphol
luchthavengelden in rekening brengt voor diensten die de luchthaven
aanbiedt aan haar klanten: luchtvaartmaatschappijen
(vliegtuiggerelateerde gelden zoals start- en landingsgelden) en
passagiers (passagiersgerelateerde gelden zoals de Passenger Service
charge en de Security Service Charge). Deze luchthavengelden vormen een
vergoeding voor het gebruik van passagiersdiensten (incl.
security-activiteiten) en een vergoeding voor het gebruik van de
luchthaven infrastructuur. Het is daarbij de keuze van de
luchtvaartmaatschappijen om passagiersgerelateerde gelden rechtstreeks
aan de passagier door te belasten. Niet alle maatschappijen doen dat,
Easyjet bijvoorbeeld beschouwt deze kosten als deel van de totale
kosten.

Het woord belasting is een algemene term die wordt gehanteerd voor
gelden die de overheid in rekening brengt. De gelden die Schiphol in
rekening brengt, gebeuren niet op laste van de overheid. De overheid
ontvangt deze gelden niet. De term luchthavenbelasting is echter een
term die veelal door de media wordt gebruikt maar een verkeerde
voorstelling van zaken geeft. Wel is het zo dat de luchthaven
gereguleerd wordt (wetgeving) en verantwoording moet afleggen voor de
hoogte van de luchthavengelden.
Overigens brengt de overheid wel gelden in rekening bij
luchtvaartmaatschappijen die onder de noemer belasting vallen
(bijvoorbeeld noise charges). Deze charges int de luchthaven maar zij
draagt deze af aan de overheid.

De tarieven zijn voor elke luchtvaartmaatschappij gelijk. Voor een
overzicht van de huidige tarieven verwijs ik u naar onze website
http://www.schiphol.nl (Schiphol Group > Zaken doen met Schiphol >
Aviationmarketing).


Met vriendelijke groet,
Merel Blanken
Amsterdam Airport Schiphol

René
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 75
Lid geworden op: dinsdag 19 april 2005, 01:09
Locatie: Aalsmeer

+/- 700 incl.

#40 Bericht door René » vrijdag 09 september 2005, 17:53

Ik vlieg de 29e met China Air, via 333 travel voor +/- 700 euro incl. alles.
Dit bedrag ben ik altijd wel kwijt, ongeacht de jaargetijden, of reiswinkel. Wel kies ik altijd voor een rechtstreekse vlucht met Eva Air of China Air.

nog 2 weken en nog wat daagjes, ligt deze jongen weer in een hangmat op een of ander eiland....555

chok dee khrab :lol:

René

Bert the Diving Dutchman

Goedkoop???

#41 Bericht door Bert the Diving Dutchman » dinsdag 04 oktober 2005, 17:39

Goedkoop??? Of goed???

Zoals men kan zien op de sites van bijv. 333 en BMAir, kijk daar eens, is het niet zo interessant waar de laagste prijs staat, maar wat je ervoor krijgt. Dezelfde bestemming bij dezelfde maatschappij bij hetzelfde reisburo kan wel tot tien keer zo duur zijn. Hoe kan dat?

Vliegtuigticketsprijzen worden bepaald door een groot aantal faktoren, zo veel faktoren dat het niet te doen is om ze netjes en overzichtelijk op een site te zetten. Zelfs reisburo's hebben soms moeite met alle voorwaarden die de luchtvaartmaatschappijen bedenken. Sommige voorwaarden zijn dan ook onbegrijpelijk.
Het uiteindelijk enig zinvolle is om gewoon te bellen met o.a. genoemde reisburo's en na te gaan welke exacte condities er gelden bij een bepaald ticket en een bepaalde prijs.

Condities die het verschil kunnen uitmaken (te gebruiken als CHECKLIST) zijn:

1) is het een enkele reis of retour?
2) is er één eindpunt of is er sprake van een ander terugvluchtpunt (open jaw)?
3) welke klasse (bijv. economy, evergreen, first)?
4) hoe ver van tevoren moet er geboekt worden?
5) welke tijd van het jaar, het seizoen?

Nou ja denkt u, dat weet ik ook, maar er is meer:

6) hoe lang moet en mag je blijven (bijv. 1 of 3 of 6 maanden)?
7) vlieg je vaker bij die maatschappij (frequent flyer e.d.)?
8) is het een direkte vlucht of heb je tussenlandingen (veel, mag je eruit)?
9) hoe lang duurt de vlucht?
10) moet je overstappen (hoe vaak, mag je eruit, wachttijd, is dat leuk, is er iets te doen, waar, hoe, bagage, transit incheck, overnachting)?
11) komen er door tussenlandingen soms luchthavenbelastingen bij?
12) waarvandaan vlieg je en wat kosten daar al die belastingen en toeslagen (Schiphol richting Bangkok nu al meer dan 100 euro)?
13) is er soms verschil in brandstoftoeslag tussen de maatschappijen?
14) hoe lang duurt de vlucht/welke route ( bijv. direkt over de pool is soms sneller)?
15) wat kost een verandering (terugvlucht, naam, klasse, duur bijv.)?
16) wat voor vliegtuig krijg je (oud Russich of nieuw Boeing of..)?
17) hoeveel ruimte krijg je (zelfs verschillend tussen maatschappijen)?
18) krijg je een echt ticket toegestuurd of krijg je alleen een code?
19) wat krijg je te eten en te drinken en hoe vaak?
20) hoe ziet het vermaak eruit (bijv. eigen scherm, krant)?
21) is het een lijndienst of een charter en hoe druk is die route in die tijd van het jaar?
22) wat voor soort passagiers (bijv. feestende wintersportgangers)?
23) hoeveel cabinebagage proberen die mensen mee te nemen en is dat te voorzien?
24) wat zijn de bagagecondities (bijv. 20 kg en 5 kg cabine of 30 kg en 10 kg in de cabine), hoe zit dat met rolstoelen, camera's, surfboards, duikuitrusting enz.
25) wat kost overgewicht en hoe streng is men daarmee?
26) krijg je nog extra's zoals hotelovernachtingen; hoort de transfer daar dan ook bij?
27) hoe goed is de service bij onregelmatigheden, zoals vertraging, en is men lid van SGR, IATA etc.? Hoe goed lost men problemen op en wie weet dat te vertellen?
28) vliegt de maatschappij ook nog voordelig verder in het land van bestemming of moet je daar met een ander en betaal je ineens de hoofdprijs?
29) hoeveel kost het ticket andersom?
30) wat voor sfeer hangt er aan boord (Biman is niet KLM en is niet Kuwait Air is niet China Airlines)?
31) hoe veel cabinepersoneel is er, hoeveel tijd hebben ze, hoe zien ze eruit, hoe goed zijn ze, kortom hoe is hun service?


Als je dat leest ga je misschien liever met de fiets, maar het kan nog wel ingewikkelder, bijvoorbeeld als het om een hele reis gaat, dus inclusief onderdak, eten, vervoer. Want ook daarbij kunnen bovenstaande faktoren nog steeds een rol spelen.

Ooit boekte ik een duikreis naar de Filippijnen. We vlogen met Kuwait Air (vliegen niet meer op A'dam helaas), over Kuweit, tussenlanding, paar uur wachten, verder naar Manilla. Ik heb het gezelschap na afloop van de tweeweekse reis gedag gezegd en ben met hetzelfde vliegticket nog 5 weken gebleven, wat slechts twee maal bellen kostte. Ik mocht 30 kg meenemen plus 10 kg cabinebagage en ik geloof dat ik ook nog wel een half jaar had mogen blijven. Dat is extreem gunstig. Sommige datumveranderingen kosten 200 euro. Soms kost een kilo meer (meer dan de 20 kg gewoonlijk) wel 40 euro. Soms kost een halfjaarticket het dubbele.
De terugreis daarentegen duurde door technische en logistieke problemen meer dan een dag extra, met twee betaalde overnachtingen, één in Manilla, één in Kuweit. Voor de één is dat een grappige extra vakantie, voor de ander is dat een ramp! Het is maar wat je wilt.

Ik heb onlangs een maatschappij ontdekt die op de heenweg 10 kg extra aangemelde duikuitrusting kostenloos meeneemt, maar op de terugweg 32 euro per kilo wil. Dat scheelt dan 320 euro op een ticket van 700 als ik die 10 kg extra weer mee terug wil. Zeepost is dan wellicht goedkoper. Of je geeft 10 kg weg. Weinig souvenirs terug. Vreemd is het.

Vorig jaar ging een Antilliaanse maatschappij failliet. Ik had mijn retour- ticket bij D-reizen gekocht. Hoewel aangesloten bij de SGR kostte het mij 500 euro extra voor de terugreis met KLM, want die garantie bleek niet voor losse vliegticket te gelden. Dat riekt naar oplichting. of misleiding misschien?

Gebruikersavatar
max
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 250
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:27

#42 Bericht door max » dinsdag 04 oktober 2005, 21:22

Bert, The Flying Dutchman,

Reisorganisaties als BM en 333Travel hebben op hun site zeer duidelijk aangegeven om welke ticketvorm het gaat. Het is een kwestie van lezen. In principe zijn alle tickets welke je boekt retour tickets tenzij anders aangegeven, en dat is bij alle reisbureaus!
Daarnaast is het is duidelijk om welke klasse het gaat. Wel is inderdaad goed is om met het reisbureau te bellen over welke condities het gaat, maar dat is over het algemeen voor je eigen gemoedsrust.

De meeste mensen die naar Thailand reizen kopen geen open ticket, diegene die dat wel doen geven dit duidelijk door ten tijde van de boeking.

Maar toch maar even je checklist:
1) is het een enkele reis of retour?
Altijd retour tijdens anders aangegeven
2) is er één eindpunt of is er sprake van een ander terugvluchtpunt (open jaw)?
Hetzelfde begin en eindpunt
3) welke klasse (bijv. economy, evergreen, first)?
Dit hangt af van je eigen keuze van boeking, op de sites staat duidelijk om welke klasse het gaat.
4) hoe ver van tevoren moet er geboekt worden?
De regel is altijd om ruim van te voren te boeken, om teleurstellingen te voorkomen. Als je een reis naar Thailand boekt, dan boek je over het algemeen ruim van te voren. Of het moet bijvoorbeeld en zakenreis betreffen, en dan wordt over het algemeen je reis betaald.
5) welke tijd van het jaar, het seizoen?
Dit staat duidelijk aangegeven op de genoemde websites wanneer bepaalde tickest geldig zijn.
6) hoe lang moet en mag je blijven (bijv. 1 of 3 of 6 maanden)?
Ook dit staat duidelijk aangegeven.
7) vlieg je vaker bij die maatschappij (frequent flyer e.d.)?
Dit is niet van toepassing bij boeken bij een reisbureau of de prijs welke zij noemen, maar enkel voor je miles op je frequent flyer kaart, bij het reisbureau kun je aangeven dat je voldoende miles hebt gespaard voor een upgrade.
8) is het een direkte vlucht of heb je tussenlandingen (veel, mag je eruit)?
Dat hangt af van de luchvaartmaatschappij. Eventuele tussenlandingen/overstap word aangegeven.
9) hoe lang duurt de vlucht?
BM geeft zelfs de vertrek en aankomst tijden
10) moet je overstappen (hoe vaak, mag je eruit, wachttijd, is dat leuk, is er iets te doen, waar, hoe, bagage, transit incheck, overnachting)?
zie punt 8
11) komen er door tussenlandingen soms luchthavenbelastingen bij?
Dit vergeet men vaak (zeker bij budgetvluchten), bij een tussenlanding moet je luchthavenbelasting betalen, zowel op de heen als terugvlucht.
12) waarvandaan vlieg je en wat kosten daar al die belastingen en toeslagen (Schiphol richting Bangkok nu al meer dan 100 euro)?
Je vertrek staat aangegeven. De belastingen worden door de luchthaven bepaald, en niet door de maatshappij.
13) is er soms verschil in brandstoftoeslag tussen de maatschappijen?
Eventuele brandstoftoeslagen worden bepaald door de maatschappij. Het is zaak om zo snel mogelijk je ticket te laten uitprinten. Brandstoftoeslagen welke hierna worden geheven hoeven niet betaald te worden.
14) hoe lang duurt de vlucht/welke route ( bijv. direkt over de pool is soms sneller)?
De vlucht wordt niet willekeurig gekozen. Je hebt te maken met 'snelwegen' in de lucht. Er wordt door de maatschappij altijd de meest voordeligste route gekozen, en dus ook de snelste. Dit om voor hen de prijs te drukken. De heenvlucht naar Thailand is meestal zuidelijker dan de terugvlucht. Dit heeft te maken met de straalstroom.
15) wat kost een verandering (terugvlucht, naam, klasse, duur bijv.)?
Kosten van verandering kunnen verschillen per maatschappij, maar de meeste reizigers naar Thailand plannen hun reis.
16) wat voor vliegtuig krijg je (oud Russich of nieuw Boeing of..)?
Vlieg je met gerenormeerde maatschappijen, dan krijg je te maken met moderne vliegtuigen. Bij twijfel kun je altijd kijken op Airlinequality
17) hoeveel ruimte krijg je (zelfs verschillend tussen maatschappijen)?
Dit verschilt per maatschappij.
18) krijg je een echt ticket toegestuurd of krijg je alleen een code?
Je krijgt altijd een vorm van een ticket, of een 'echte' of een e-ticket.
19) wat krijg je te eten en te drinken en hoe vaak?
Laten we het niet hebben over de culinaire hoogstandjes in de lucht. Over het algemeen is de drank voorziening goed bij elke maatschappij.
20) hoe ziet het vermaak eruit (bijv. eigen scherm, krant)?
Dit verschilt per maatchappij en per klasse.
21) is het een lijndienst of een charter en hoe druk is die route in die tijd van het jaar?
Er vliegen geen charters naar Thailand vanuit Europa
22) wat voor soort passagiers (bijv. feestende wintersportgangers)?
Thailandgangers. Wintersport hebben ze niet in Thailand.
23) hoeveel cabinebagage proberen die mensen mee te nemen en is dat te voorzien?
feestende wintersportgangers gaan niet naar Thailand. Mensen die teveel handbagage meenemen moeten deze in het ruim laten vervoeren.
24) wat zijn de bagagecondities (bijv. 20 kg en 5 kg cabine of 30 kg en 10 kg in de cabine), hoe zit dat met rolstoelen, camera's, surfboards, duikuitrusting enz.
Bagagecondities staat duidelijk aangegeven op de site van reisbureau, vliegmaatschappij. Mensen met speciale bagage behoeften weten dat hiervoor speciale regels gelden, hier heeft de normale reiziger niet mee te maken.
25) wat kost overgewicht en hoe streng is men daarmee?
Je weet dat overgewicht (behoorlijk wat) geld kost. Probeer er dan onder te blijven. Over een kilo doet geen enkele maatschappij moeilijk. Maar als er een aantal kilo's in rekening wordt gebracht kan dit aardig oplopen.
26) krijg je nog extra's zoals hotelovernachtingen; hoort de transfer daar dan ook bij?
In principe krijg je er geen hotelovernachting bij je ticket, tenzij anders aangegeven op de sites. Voor de transfers geldt hetzelfde.
27) hoe goed is de service bij onregelmatigheden, zoals vertraging, en is men lid van SGR, IATA etc.? Hoe goed lost men problemen op en wie weet dat te vertellen?
Als men lid is van ANVR/SGR dan staat dit op de site van de reisbureaus duidelijk aangegeven. Hiermee heb je wel degelijk een garantie, lees hiervoor de reglementen van de ANVR/SGR. De service welke een vliegmaatschappij geeft bij vertragingen/overboekingen is zeer verschillend, vlieg je met een low budget maatschappij, dan is de service minder.
28) vliegt de maatschappij ook nog voordelig verder in het land van bestemming of moet je daar met een ander en betaal je ineens de hoofdprijs?
Binnenlandse vluchten in Thailand worden (eigenlijk) allen gedaan door Thaise maatschappijen.
29) hoeveel kost het ticket andersom?
Je vertrekt toch uit Nederland? Maar een ticket BKK-AMS-BKK is goedkoper.
30) wat voor sfeer hangt er aan boord (Biman is niet KLM en is niet Kuwait Air is niet China Airlines)?
Daarom is het belangrijk om met een betrouwbare maatschappij te kiezen, zie punt 16.
31) hoe veel cabinepersoneel is er, hoeveel tijd hebben ze, hoe zien ze eruit, hoe goed zijn ze, kortom hoe is hun service?
In principe om iedereen tot dienst te kunnen zijn. De verhouding steward(ess) op aantal passagiers hangt natuurlijk weer af in welke klasse je vliegt.

Normaal gesproken koop je bij een reisbureau altijd een 1 maand of 3 maanden ticket. Biman is hierin bijvoorbeeld een uitzondering, en geeft altijd een jaarticket uit.

Nog even over de Antilliaanse maatchappij. Dit jaar zijn vele reizigers welke bij diverse reisbureaus (aangesloten ANVR-SGR) een ticket hadden gekocht naar Thailand met Phuket Air een hoop geld verloren, of hebben een duurder ticket moeten kopen. Voor zover ik weet heeft BM en 333Travel dit wel netjes met hun klanten opgelost. Reisbureaus bij de TUI waaronder bijvoorbeeld Kras reizen heeft de klanten fors meer laten betalen.

Max

pjsmit
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 09 augustus 2005, 22:25

Vergelijking aanbieders tickets.

#43 Bericht door pjsmit » dinsdag 04 oktober 2005, 23:23

Leuk om te lezen wat er zoal voor verschillen zijn bij de tickets / maatschappijen.
Aangezien ik zelf bezig ben met een ticket naar Asie een paar wetenswaardigheden die ik tegenkwam:
* Ticket naar Bangkok goedkoper dan naar Kuala Lumpur of Singapore.
Dus als je Bangkok met Maleisie wil combineren vlieg dan eerst naar Bangkok en neem vandaar een extreem goedkoop ticket met Airasia.com naar KUL of SIN (vanaf €20 retour).
* Goedkoopste ticket met El-Al, maar de reistijd is enorm lang (minstens 20 uur per enkeltje als ik het mij goed herinner) als je alles bij elkaar optelt.
* Eva-air / China Arlines en KLM vliegen direct naar Bangkok.
KLM viel voor mij af omdat de prijs voor 3 maanden ticket veel te hoog, zeker in verhouding met slechte service/beenruimte.
China Airlines komt ook iets minder uit de testen, is wel goedkoper, maar retourdatum wijzigen kost te veel: nml. €200.
Eva-Air, wordt het beste beoordeeld en heeft goede prijs/kwaliteitverhouding. Via hun eigen website te boeken voor een gunstige prijs waarbij wijzigen retourdatum gratis is. Goedkoper te boeken bij BMair/333travel/Greenwoodtravel (allen ongeveer dezelfde prijs en wijzigen retourdatum voor €60-€75).
Bij 333 travel krijg je 1 nacht hotel gratis.
Bij BMAir krijg je er gratis 2 overnachtingen bij in Prince Palace Hotel (waarde +-€45) (waar ik al eerder verbleef en wat mij zeer beviel!!!)
Bij Greenwoodtravel krijg je 2 overnachtingen gratis in Prince Palace + gratis Transfer vanaf de luchthaven naar hotel (1 uur Taxi) + gratis lunch.
Enige nadeel is dat Greenwoodtravel niet is aangesloten bij ANVR/SGR (wel bij Thaise TAT), maar bij failliet gaan, zo begreep ik uit de voorwaarden van de SGR betaalt men toch niet omdat het gaat om een lijndienst.

Dus ik ga nu boeken bij Greenwoodtravel, tenzij er anderen zijn die hier negatieve ervaringen mee hebben................

wendyjol

prijzen aankomende zomer

#44 Bericht door wendyjol » zaterdag 08 oktober 2005, 17:43

Wij (pa en ma + 2 kids, waarvan 1 volw. tarief betaald) willen aankomende zomer voor de eerste keer naar Thailand. Zo langzaam aan wil ik me informeren over de mogelijkheden en onmogelijkheden.
Wat zijn volgens jullie de standaardtarieven voor een retourticket in de schoolvakantie (voor ons ongeveer 22 juli tot 20 aug.).
Moet ik rekenen op 700 euro of toch wel meer richting de 1000 euro??

Bedankt voor jullie info!!
Wendy

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#45 Bericht door Okie » zaterdag 08 oktober 2005, 19:52

Je zit in het hoog seizoen, wat ik mij van afgelopen zomer kan herrineren zat de ticket prijs rond de 850 euro met EVA air economy klasse.

Ik denk dat de tickets wel naar de 900 euro gaan in het hoog seizoen ook afhankelijk van de olie prijzen natuurlijk.

Voor de goedkoopste tickets zal je vroeg moeten boeken, houd de sites van 333 travel en BM air in de gaten.

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”