Prasat Khao Phra Viharn

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Delight

Prasat Khao Phra Viharn

#1 Bericht door Delight » woensdag 09 februari 2005, 16:00

Klein vraagje:

Kun je beter Ubon Ratchathani of Korat kiezen als uitvalbaisis om dit monument te gaan bezoeken?

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Prasat Khao Phra Viharn

#2 Bericht door Chang » woensdag 09 februari 2005, 18:00

Het lijkt mij het beste om van Ubon Ratchathani of Surin Prasat Khao Phra Viharn te bezoeken. Khorat ligt al snel een paar uur verder weg.

Chang

Delight

Prasat Phanom Rung

#3 Bericht door Delight » donderdag 10 februari 2005, 15:01

Ik denk dat het Prasat Phanom Rung is dat jij bedoelt.
Ik bedoel die tempel op de grens met Cambodia.

Delight

#4 Bericht door Delight » donderdag 10 februari 2005, 15:02

Alhoewel, ik dacht dat je vulkaan had geschrveen maart blijkbaar niet, er staat heuvel, dus ja dat kan het misschien zijn.
Heb gelezen dat het echt wel de moeite waard is!

Howlaan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: vrijdag 14 oktober 2005, 11:30

Bezoek paleistempel

#5 Bericht door Howlaan » vrijdag 14 oktober 2005, 11:42

Als je Prasat Phanom Rung bedoeld kun je het beste overnachten in Nang Rong. Vanuit hier kun je met openbaar vervoer of eigen vervoer naar deze paleisruïne.
Een goed overnachtingsadres is Honey Inn. De kamers kosten afhankelijk van de grootte tot ca. 350 Baht/nacht en zijn voorzien van ventilatoren en douche. Alles is erg schoon en rustig.
Je kunt er ook een bromfiets huren om de ruïnes te bezoeken of je met een pick-up er naar toe laten rijden.
Ik ben er verschillende malen geweest en ken de eigenaresse Panaa goed. Zij is een oud collega van mijn vrouw die in Nang Rong les heeft gegeven op school.
Mijn vrouw kent de ruïne en ook de andere tempels in de omgeving op haar duimpje, dus mocht je meer willen weten dan kan ik alle info geven. :)

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » vrijdag 14 oktober 2005, 21:47

prasat phra viharn ligt 150km ten zuiden van ubon aan het eind van weg
221... eigenlijk op cambodiaans grondgebied is de moeite waard om te bezoeken .. je kan een tour boeken
prasat phanom rung is geen paleis ruine , maar een geheel gerestaureerde khmer tempel . ligt 64 km ten zuiden van buriram en met openbaar vervoer te bereiken..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Ban Nam Yuen
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: zaterdag 05 november 2005, 10:26
Locatie: Ijmuiden
Contacteer:

Khao Pra Viharn

#7 Bericht door Ban Nam Yuen » vrijdag 18 november 2005, 12:18

Is een schitterend tempelcomplex die in een serie van 5 verschillende bouwwerken op een heuvel zijn neergezet. Vanuit Ubon rijden naar det Udom via Amphur Nam Yuen naar het 55 km verder gelegen tempelcomplex. Er ligt bv. ook nog een ooit neergeschoten helicopter en er staan overal bordjes met "niet buiten de paden gaan " . Ik heb zelf meegemaakt dat er net naast het pad een varken op een landmijn liep waarbij de stukken varkens saté in het rond vlogen. sins die tijd hou ik mij aan de borden en ga ik niet zoals de meeste toeristen ergens klakkenloos naartoe omdat ik dat zo gewend ben. Denk er aan dat er nog altijd veel oorlogstroep langs die grens ligt.
In deze buurt zijn nog andere leuke dingen ook te zien zoals Wat Phoe noi ( een grote boeddha op een klein bergje) de bakteew watervallen, de eeuwenoude rots schilderingen van "Phat Tem" , de grens overgang bij Chong Ang Maa en de sirithon dam om maar iets op te noemen.
Ik weet niet wanneer je die kant op gaat (laat even weten) maar je kunt altijd een bed bij ons (in Ban nam Yuen) krijgen en daarvandaan dingen gaan doen, of wij er nou wel of niet zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”