Wat is jullie favoriete Thaise restaurant in Bangkok?

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

Wat is jullie favoriete Thaise restaurant in Bangkok?

#1 Bericht door kaar » dinsdag 08 februari 2005, 10:29

Zie bovenstaande vraag.

Vraag 2: :?:

Ik kom op maandag aan en na een uurtje slaap heb ik geen zin om weer een beetje doelloos te slenteren door de winkelstraten. Iemand nog een goede suggestie? Geen tempels, paleizen, markten, etc. want die heb ik allemaal al een keertje gezien.

:?:

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Restaurant

#2 Bericht door Andre » dinsdag 08 februari 2005, 13:18

Een van mijn favoriete restaurants blijft tot nu toe Tawandang Beergarden op Rama 3 Road.
Heerlijk eten, een vers gebrouwen biertje maar daarnaast een hele avond live muziek/show die zijn weerga niet kent.
Echt een aanrader!!

Neem een kijkje op
http://www.tawandang1999.com/detail.asp


Groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#3 Bericht door kaar » dinsdag 08 februari 2005, 14:00

Nou een restaurant waar je bockworsten verkopen kan mij niet bekoren.
:D

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#4 Bericht door kaar » dinsdag 08 februari 2005, 15:52

Ik ben dol op winkelen, maar mijn wederhelft niet, dus zeker niet in een hal van 500.000 m2
Een week na aankomst zijn we weer een dagje in BKK en dan gaan we naar de weekend market en dat is voor hem genoeg.
Waarschijnlijk gaan we ons lekker laten masseren in Wat Pho en en tochtje over de klongs, daarna lekker eten en dan even naar Koh san road. Vroeg het mandje in i.v.m. jetlag en de volgende ochtend met de bus naar Samet.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Restaurant

#5 Bericht door Andre » dinsdag 08 februari 2005, 18:56

Nou Kaar,

nee Bockworsten heb ik daar nog nooit gegeten. Heb je al op hun website gekeken? Er wordt namelijk vermeldt dat ze een voortreffelijke Thai-cuisine hebben. Ja de site is natuurlijk wel in het engels of had je verwacht dat je in het Nederlands bediendt zou worden of bitterballen en kroketten kan bestellen. Wellicht is dan de Old Dutch iets voor je hoewel de Nederlandse eigenaar de tent net heeft overgedaan aan een Engelsman. Dacht dat je interesse uitging naar een typische thaise uitgaansgelegenheid met goed Thais voedsel en vermaak......

Zit ik er naast?

Groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Gast

Re: Restaurant

#6 Bericht door Gast » woensdag 09 februari 2005, 08:17

Andre schreef:Nou Kaar,

nee Bockworsten heb ik daar nog nooit gegeten. Heb je al op hun website gekeken? Er wordt namelijk vermeldt dat ze een voortreffelijke Thai-cuisine hebben. Ja de site is natuurlijk wel in het engels of had je verwacht dat je in het Nederlands bediendt zou worden of bitterballen en kroketten kan bestellen. Wellicht is dan de Old Dutch iets voor je hoewel de Nederlandse eigenaar de tent net heeft overgedaan aan een Engelsman. Dacht dat je interesse uitging naar een typische thaise uitgaansgelegenheid met goed Thais voedsel en vermaak......

Zit ik er naast?

Groet,

Andre
Je hebt het helemaal verkeerd begrepen, op hun site staat een foto van worsten en dat hoef ik echt niet :( , daarbij komt nog dat ik niet in zo´n groot restaurant met live muziek wil zitten, dit zijn doorgaans de toeristentraps.
Ik zoek inderdaad een goed Thais restaurant, maar zonder vermaak graag. :D

Gast

#7 Bericht door Gast » woensdag 09 februari 2005, 08:22

Nee Kwai, het is de eerste keer op Samet. We waren van plan om daar van dinsdags t/m vrijdags naar toe te gaan en daarna door te reizen naar Koh Chang. Is dat te saai? We houden van duiken en zijn van plan om veel te luieren de eerste dagen van de vakantie, na een jaar hard werken.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

#8 Bericht door Andre » woensdag 09 februari 2005, 08:59

Beste Kaar of "gast",

tawandang is alles behalve een tourist-trap en richt zich uitsluitend op de lokale markt. Het merendeel van de gasten zijn dan ook Thai en een enkele expat-farang.
Maar indien je liever geen live-muziek bij het eten wenst, heb ik nog wel een ander restaurantje voor je......

Wat dacht je van Ban Klang Nam
Soi 14, Rama 3 Road.
Gelegen aan de Chao Praya Rivier. Nostalgische setting en vreselijk lekker eten.

Wellicht iets dichterbij de Hotels het volgende :

Mahanaga Thai Fushion Restaurant
Sukhumvit Soi 29.

Heerlijk Thais eten en zeer correcte bediening.
http://www.mahanaga.com

Wellicht doe ik je hier meer plezier mee.

Met vr. gr.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#9 Bericht door kaar » woensdag 09 februari 2005, 10:20

Bedankt Andre, dat lijkt me wel wat.
Die Nederlandse tent waar je het over had zit toch op de hoek van Soi Cowboy? Aan de overkant zit ook een Thais restaurant, is dat ook van dezelfde Nederlandse eigenaar? Zit dat er überhaupt nog?

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Eten

#10 Bericht door Andre » woensdag 09 februari 2005, 11:16

Hoi Kaar,

The Old Dutch zit inderdaad op de hoek van Soi Cowboy/23. Is per 1 januari in engelse handen overgegaan. Schuin tegenover heb ik ook een keer gegeten, maar vond het eten niet echt geweldig. Aan dezelfde kant van de Old Dutch lopende richting Sukhumvit, zit Fish & Chips. Dit is een restaurant wat ook na 2 uur nog open is.( Naar achteren lopen) Ook smaakvol Thais voedsel al is de entourage en het publiek wel een stuk minder want je zit er tussen farangs die Cowboy platlopen met hun nieuwste aanwinst.

Wat ook wellicht een tip is (om de jetleg weg te werken) is tevens in Soi 23 tegenover het Taipan Hotel zit Elysium. Een spa die door een Nederlander gerund wordt. Je kan daar uit verschillende massages kiezen. Geen monkey business!! daar zijn andere adressen voor.
Ook een aanrader! en zeer schappelijke prijzen.

Groet,

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#11 Bericht door kaar » woensdag 09 februari 2005, 11:29

Ja dat had ik gelezen op de thailand prikpagina. Manuel is het niet?
Ik zit in het Tai-Pan hotel dus da´s wel handig.
Ook nog een tip misschien voor een leuk café. Vaak ga ik wel wat drinken bij de Irish Pub op Silom Road.

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Eten & drinken

#12 Bericht door Andre » woensdag 09 februari 2005, 12:48

Hoi Kaar,

Dat is inderdaad Manuel en als je in het Taipan hotel zit is het op een steenworp afstand.

Iets drinken in de buurt kan uiteraard bij 1 van de 2 Irish pubs die zich op Sukhumvit bevinden. Hoek Soi 33 of hoek Washington Square tussen 22 en 24 in. Een andere populaire bar/club is The Bed Superclub Soi 11, waar je liggend een maaltijd naar binnen kan schuiven, The Q-bar tevens in Soi 11 of Mistique Soi 29. Mistique is nu iets ouder dan een jaar heeft 3 verdiepingen en is zeer stylisch ingericht. Bedenk wel dat je je paspoort mee moet nemen om bij bovenvermelde clubs naar binnen te gaan.
The high-so van BKK tref je er aan.

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#13 Bericht door Manuel » woensdag 09 februari 2005, 14:51

Hi Andre..

Heb het gevonden!

Sorry om je te verbeteren maar Mystique is gelegen aan soi 31. Het is eigenlijk het makkelijkst te vinden via soi 23....

kaar
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 40
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 10:21

#14 Bericht door kaar » woensdag 09 februari 2005, 15:31

Nou Manuel dan zie ik je waarschijnlijk 7 maart wel :P

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Mystique

#15 Bericht door Andre » woensdag 09 februari 2005, 15:55

Hoi Manuel,

Leuk dat je de'r ook bent.
Kan me nog goed herinneren de eerste keer dat ik Mystique wilde opzoeken. Tussen Soi 33 en 23. Ben wel 4 keer op en neer gereden en ben vervolgens naar CM2 gegaan. Inmiddels weet ik wel waar Mystique zit, al is het me niet helemaal duidelijk welke soi het nou precies is, en dat blijkt maar weer. Wel een prachtige zaak!

Bedankt !

Andre
What's your name? I'm fine thank you.

Plaats reactie

Terug naar “Steden”