Phuket Air

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Phuket Air

#1 Bericht door Chang » zondag 06 februari 2005, 10:49

Vanaf 27 maart kun je vanuit Schiphol ook met Phuket Air vliegen naar Bangkok. Nu vliegen ze al vanuit Londen.

Heeft er al iemand ervaring met Phuket Air?

Chang

marianne
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 27 februari 2005, 10:43

#2 Bericht door marianne » zondag 27 februari 2005, 11:06

hallo,

Als ik het zo lees,heeft iedereen op en aanmerkingen over de vliegtuigmaatschappijen, neem nou phuket airlines,iemand vroeg in december op het forum informatie daar over omdat ze in maart daar mee ging vliegen,nou als je de antwoorden daar over hoorden,durf ik niet meer in te stappen.maar het gekke is dat de Tui en nog veel meer grote reisorganisaties daar wel mee in zee zijn gegaan,dus zal het allemaal wel mee vallen,nu lees ik weer nare berichten over china airlines,deze machines onderhouden ze ook niet (wordt gesuggereerd)terwijl ze al jaren naar thailand vliegen. ik kan mij voorstellen als mensen voor het eerst naar thailand vliegen,en ze al die reactie`s lezen ze daar goed onzeker van kunnen worden.daarom wil ik zeggen trek je er niet te veel van aan,het is erg overtrokken allemaal

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Vliegtuigmaatschappijen

#3 Bericht door Chang » zondag 27 februari 2005, 15:54



Wees niet te bang voor alle opmerkingen m.b.t. vliegtuigmaatschappijen. Als vliegtuigmaatschappijen willen vliegen op Schiphol dan moeten deze vliegtuigen goed onderhouden zijn, anders mogen ze niet landen op Schiphol. De eisen hiervoor zijn streng, en hier wordt streng op gecontroleerd.

Een aantal jaren geleden stond China Airlines als slecht bekend. Dit kwam door een aantal ongelukken kort na elkaar. Hierdoor staan zij op dit moment op de 46e plaats van veiligste luchtvaartmaatschappijen. KLM staat op de 24 plaats en EVA staat op de 8e plaats. kijk maar op: http://www.aerointernational.de/index.p ... stik01.php.

Phuket Air staat niet in deze lijst, het is een te kleine maatschappij.

Binnenkort gaat Phuket Air vliegen op amsterdam met 25 jaar oude KLM 747-200 vliegtuigen. Deze zijn motorisch prima (zo hebben ze een onderhoudscontract met KLM), maar het het interieur heeft deze prijsstunter waarschijnlijk nog niet vernieuwd. Daarnaast maken deze vliegtuigen ook meer herrie waar je tijdens de vlucht wel meer last van hebt dan bij de nieuwe 747-400 toetstellen.

De service aan boord zal prima zijn, maar dat is bij eigenlijk elke Aziatische maatschappij. Wel denk ik dat deze maatschappij heeft bezuinigd op de service aan de grond, bij vertragingen, omboekingen, e.d. (ze moeten immers ergens hun winst vandaan halen). Ga je met een groepsreis, dan zul je hier weinig last van hebben, maar ga je individueel naar Thailand dan is het belangrijk om een goede serviceverlenende maatschappij te hebben.

Chang

Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Vliegtuigmaatschappijen

#4 Bericht door Chang » zondag 27 februari 2005, 17:55

Kwai,

het gaat hier om de lijst van de 50 grootste luchtvaartmaatschappijen ter wereld. Er zijn tientallen maatschappijen die ik kan afraden. Zelf heb ik met China air gevlogen. Zoals je kunt lezen is deze reis prima verlopen. Je weet dat mijn voorkeur uitgaat naar EVA, maar dat heeft met name met de service te maken, maar met al deze in de lijst genoemde maatschappijen kun je prima vliegen.

Van het type b737 zijn er bijvoorbeeld meer dan 20.000 vliegbewegingen per dag! Hoe vaak lees je dat er eentje in een achtertuin landt?

Als je gaat vliegen loop je een risico, maar als je in je auto stapt loop je een nog veel groter risico, laat staan in een tuk tuk.

Dat KLM op de 24 plaats staat heeft te maken met de crash in 1977 op Tenerife. Dat EVA op de 8e plaats staat heeft te maken dat deze jonge maatsschappij (opgericht in 1991) en nog nooit een groot ongeluk heeft gehad.

Ik zou met alle maatschappijen die in deze lijst staan gewoon vliegen.

chang

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

AANDUWEN

#5 Bericht door Teun, DE ECHTE » zondag 27 februari 2005, 19:23

Nee wat een onzin. Allen is het vervelend dat ze af en toe aan de passagiers vragen of ze het vliegtuig even aan kunnen duwen
Watch the "backstabbers" they never relax.

Kaaltje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:26

Passenger opinions on Phuket Airlines.

#6 Bericht door Kaaltje » donderdag 03 maart 2005, 11:28

Passenger opinions on Phuket Airlines.
Duidelijk is wel dat er dus met afdankertjes van oa KLM wordt gevlogen. Een KLM zal dat niet voor niets hebben gedaan lijkt me;-)

http://www.airlinequality.com/Forum/phuket.htm

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#7 Bericht door Kroezez » woensdag 06 april 2005, 17:56

Inmiddels zijn de eerste vluchten vanuit nederland naar bangkok met Phuket-Air geweest.
Aan de engelse reacties te lezen zijn ze er niet al te positief over, ben benieuwd wat de nederlanders hebben ondervonden met de vluchten van phuket-air...

Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

Goede tweedehands

#8 Bericht door Teun, DE ECHTE » woensdag 06 april 2005, 19:02

Kaale daar is niets op tegen hoor. Kijk nun naar Willem , ook een wat ouder model zonder schroeven door tong, rood haar en rondjes draaien op een stuk glad linoleum. Nou geef mij Willem maar als het om betrouwbaar gaat, een bewezen exemplaar. Met heel hoge onderhouds manuren in een duur land en een dure airline, ja dan gaan die kisten er halverwege hun economische leven uit, nou en? Hier in Nigeria vliegen we van port harcourt naar Lagos in een oude poolse 737, niets verkeerd mee.
Watch the "backstabbers" they never relax.

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

#9 Bericht door Kees2 » donderdag 07 april 2005, 00:28

Kijk maar eens hier:
news.bbc.co.uk/1/hi/uk/4407767.stm

:(

Kees2
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 18
Lid geworden op: dinsdag 15 februari 2005, 23:30

#10 Bericht door Kees2 » donderdag 07 april 2005, 00:28


Teun, DE ECHTE
Waarschuwing!
Waarschuwing!
Berichten: 92
Lid geworden op: zondag 06 februari 2005, 11:02

wie?

#11 Bericht door Teun, DE ECHTE » donderdag 07 april 2005, 05:49

Denk dat dit niets te maken heeft met oudere kisten. Wel het "sloppy" zijn van de engelse grond staf.

Trouwens die passagier die paniek aan het stichten was, wordt hij vervolgt dan? Zou wel moeten denk ik
Watch the "backstabbers" they never relax.

Kroezez
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: dinsdag 05 april 2005, 19:31

#12 Bericht door Kroezez » vrijdag 08 april 2005, 11:58

De vluchten van vandaag van Bkk naar Ams zijn gecanceld en deze passagiers moeten nu met China en ?? vliegen.

De Phuket-air vlucht van vandaag naar BKK is omgezet naar morgen.
Ben benieuwd wat de redenen hiervan zijn...

Edit: zie teletext pagina 672

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Nooit

#13 Bericht door Edje » maandag 11 april 2005, 18:09

Na al deze berichten over Phuket Air denk ik er niet meer aan om zo'n "goedkope" reis te boeken. Dan maar enkele tientallen € meer betalen en zeker zijn van vertrek en aankomstdata.
Groetjes; Edje

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

Thai News Agency: Ministry launches probe into Phuket Air

#14 Bericht door frumau » maandag 11 april 2005, 18:58

Ministry launches probe into Phuket Air after 24-hour delay

BANGKOK: -- The Ministry of Transport today promised to launch a probe into a budget airline, Phuket Air, following a 24-hour delay in a flight from Bangkok to London which left over 400 passengers stranded this morning.

The seriousness with which the ministry is treating the matter was highlighted by the response this morning of Deputy Transport Minister Phumtham Vejjayachai, who immediately convened a meeting of Phuket Air executives and officials from the Department of Aviation.

Speaking after the meeting, Mr. Phumtham said that he had ordered the department to closely inspect all of the airline’s fleet this afternoon.

Over the past month, the airline’s planes have malfunctioned on three occasions.

This morning’s incident was blamed on a hydraulics failure.

Mr. Phumtham said that he had also ordered a meeting with representatives from all the nation’s airlines, including budget airlines, for tomorrow when the airlines will be told to rigorously follow safety procedures.

According to Phuket Air's deputy chief executive, Capt. Chawanit Jiemcharoenwut, four of the airline’s craft which had been sent for maintenance in Indonesia have not yet been returned for service on schedule, while the airline has another two aircraft which need repair work.

As a result, the airline has only two aircraft in working order.

--TNA 2005-04-11
Het gaat niet al te best met Phuket Air :!:
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

marion
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 17 april 2005, 17:39

#15 Bericht door marion » zondag 17 april 2005, 17:41

hoi hoi.

ik en mijn vriend vertrekken 4 emi ook naar thailand. ik hoop dat we wel gewoon goed kunnen vliegen en zonder problemen. hopen dat het dan opgelost is

groetejs marion

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”