Treintijden in Thailand

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Chang
Site Admin
Site Admin
Berichten: 580
Lid geworden op: dinsdag 01 februari 2005, 19:45
Contacteer:

Treintijden in Thailand

#1 Bericht door Chang » zaterdag 05 februari 2005, 15:34

Hier een link naar de treintijden in Thailand.

http://travel-online.to/srt/index.htm

Chang

khonkaen

reizen

#2 Bericht door khonkaen » woensdag 09 februari 2005, 07:10

als het mogelijk was reisde ik per trein .. het is comfortabeler en veiliger dan met de bus.. voor lange afstanden nam ik de slaaptrein 1e kl..
aleen als ik van of naar bkk ging,vanaf samui, nam ik het vliegtuig .. omdat ik er dan met een uurtje was , en met trein ,bus ferry er 16 uur over doet..
de laatste jaren ga ik met de auto .. dat is goed te doen.. de thai zijn soepel in het verkeer, doen niet aan bumperkleven , of vingertjes opsteken , halen wel links en rechts in , maar als je 90 rijdt en oplet is dat ook geen probleem

willem

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Kwai

#3 Bericht door Manuel » woensdag 09 februari 2005, 13:22

Kwai schreef:Als je vanaf Bangkok naar plaatsen in Thailand wilt gaan per bus : je hebt 2 grote Busstations in Bangkok : Alkamei en Morchitt
Er zijn er eigenlijk 3. :mrgreen:
Morchit / Ekkemai / Pinklao

Pinklao is het busstation waar de meeste bussen naar het zuiden toe vandaan vertrekken.

pong

trein: tja, alleen voor erg lange afstand

#4 Bericht door pong » dinsdag 29 maart 2005, 14:37

als het niet zoveel uitmaakt of je om 7.30 of 7.55 aankomt. voor korte stukken is het een bezoeking (en ik heb tenminste 100 ritten gedaan) vaak erg te laat (uren) en erg lange rijtijden. bus bijna altijd vlotter en gemakkelijker, niet goedkoper. combo trein+bus is helemaal af te raen; ELKE Thaise provinciestad is direct vanaf BKK te bereiken met lange afstandsbus.
en Pinklao busst is al jaaaaaren dicht, het heet nu SAI THAI en ligt zo'n 4-5 km achter Pinklao, aan een weg met een haal lange naam (die toch niemand weet), net onder de brug vlakby alweer een weekendmarket, deze is drijvend=floating. toen het open ging (zon 10 jaar geleden) heette het nog sai Thai MAI=nieuw, maar dat nwe is er lang vanaf, grootse plannen om het alweer te verplaatsen naar TAKSIN Center, op een heel andere plek in BKk-west=Thonburi

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”