Beste Airline

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie

Wat is de beste airline om mee te vliegen?

Mahan Airlines
4
2%
Cathay Pacific
11
4%
China Airlines
42
16%
Emirates
25
10%
EVA Air
78
30%
KLM
17
7%
LTU
5
2%
Thai Airways
30
12%
Singapore Airlines
34
13%
Anders, laat het ons dan weten!
14
5%
 
Totaal aantal stemmen: 260

Bericht
Auteur
Marco
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 27 augustus 2006, 13:54
Locatie: Kapellen / Hua Hin

#76 Bericht door Marco » zondag 19 augustus 2007, 11:19

Hey,
Thai airway vind ik eveneens zoals Ed vertelt zeer goed, behalve, de vliegtuigen zijn zo oud, zonder screen in de seat voor U, dus de oude tv's welke in feite versleten zijn, maar buiten dat is het inderdaad de beste maatschappij volgens mij.
Marco

Gebruikersavatar
Denhakke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 516
Lid geworden op: woensdag 04 januari 2006, 19:37
Locatie: Herselt
Contacteer:

#77 Bericht door Denhakke » zondag 19 augustus 2007, 12:45

Wij zijn sinds vrijdag terug in België met Thai Airways en hadden op de terugvlucht een splinternieuwe airbus met eigen screen. Nadeel is dat de beenruimte en stuk minder is dan de boeings van Thai.

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#78 Bericht door JohanS » zondag 19 augustus 2007, 15:02

Wij zijn van vandaag terug met Qantas. zeer goede vluchten met eigen schermen, maar op de terugvlucht was het videosysteem wel kapot waardoor de schermen alleen een vaste film steeds herhaalde.
Thai Blijft voor mij op gebied van service en beenruimte in economy boven alles uitsteken.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

voor de china airlines fans.

#79 Bericht door Jim » maandag 20 augustus 2007, 06:24

ik had al geen vertrouwen meer in china en het laatste beetje is nu helemaal verdwenen.

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid= ... efer=japan
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: voor de china airlines fans.

#80 Bericht door Mart » maandag 20 augustus 2007, 11:41

Jim schreef:ik had al geen vertrouwen meer in china en het laatste beetje is nu helemaal verdwenen.
Ik ook

Hier wordt gewaarschuwd voor: speelgoed, bedden, kleding, groente en fruit, tandpasta, omdat er gif in is geconstateerd. :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#81 Bericht door Jim » maandag 20 augustus 2007, 14:14

ja, ze nemen het niet zo nauw met dat soort dingen.
voornamelijk omdat wij in het westen voor een duppie op de eerste rang willen zitten.

maar ik doelde eigenlijk op dat ontplofte vliegtuig van china airlines ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#82 Bericht door Okie » maandag 20 augustus 2007, 16:00

Laten we wel wezen, China airlines is een maatschappij uit Taiwan en voorzover ik weet is dat nog steeds geen China.

Kleding, speelgoed en matrassen dat is weer een heel ander verhaal en al dat spul komt uit China en niet uit Taiwan.

Laten we eerst maar een afwachten wat de oorzaak is. De Boeing 737 wordt overigens wel vaak getroffen door ongelukken volgen de statistieken. Maar dat zal wel aan de aantallen ligen die er van rond vliegen.
Overigens een pluim voor de crew die iedereen binnen 5-10 minuten uit het vliegtuig heeft gekregen.

Okie

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#83 Bericht door Jim » maandag 20 augustus 2007, 16:26

Okie schreef:Laten we wel wezen, China airlines is een maatschappij uit Taiwan en voorzover ik weet is dat nog steeds geen China.
ach, zolang ze zichzelf 'republiek china' noemen... :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#84 Bericht door Mart » maandag 20 augustus 2007, 16:53

Okie schreef:
A. Kleding, speelgoed en matrassen dat is weer een heel ander verhaal

B. aten we eerst maar een afwachten wat de oorzaak is.

C. Overigens een pluim voor de crew die iedereen binnen 5-10 minuten uit het vliegtuig heeft gekregen.

Okie
A. Kleding enz, was een grapje naar Jim.
B. Volgens info hier blijven alle China Airline Boeings voorlopig aan de grond
C. We hebben hier de video gezien van het verlaten van het vliegtuig, hier wordt gemeld 90 sec. daarna de ontploffing.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

#85 Bericht door ron » dinsdag 21 augustus 2007, 12:25

Ik denk dat EVA-air het een stukje drukker gaat krijgen in de toekomst.
Als je de telegraaf van vandaag leest zijn er in het verleden met China-air grote ongelukken gebeurd waar veel doden bij waren te betreuren..........
Mischien dat China-air zijn landingsrechten op Amsterdam gaat verliezen????

Groet Ron. :roll:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

marceziani
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 860
Lid geworden op: maandag 20 februari 2006, 19:40
Locatie: Waalre
Contacteer:

#86 Bericht door marceziani » dinsdag 21 augustus 2007, 13:01

Aangezien angst inderdaad een slechte raadgever is, denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen.
When people lose everything and they have nothing left to lose, they lose it.

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

#87 Bericht door ron » dinsdag 21 augustus 2007, 17:24

marceziani schreef:Aangezien angst inderdaad een slechte raadgever is, denk ik niet dat het zo'n vaart zal lopen.
Goed opgemerkt.............
Daarom vlieg ik altijd met EVA!

Ron :lol:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

#88 Bericht door RuudThai » dinsdag 25 september 2007, 12:05

De 1e keer dat ik naar Thailand ging (2000) was met reisorganisatie Summum en we vlogen met Lufthansa. Nou ben ik 1.90 m. lang en het was een ramp voor mij. Ik zat opgevouwen tussen 2 stoelen: totaal geen beenruimte.
Daarna bijna altijd met Thai Airways, één keertje met China, wat een stuk minder qua service was.
Thai Airways is prima: flinke beenruimte, goede maaltijden (redelijk Thais!), prettige bediening. Er zit geen tv-screen in de stoel voor je, maar daar geef ik niet om.
De ticketprijs is meestal ongeveer gelijk aan China en Eva ondanks de overstap in Frankfurt, München, Kopenhagen of Londen.
In de zomer echter een stuk goedkoper: ze hebben maar 3 weken hoogseizoenprijzen, meestal tussen half juli en half augustus. Dus als je vlak voor die tijd weggaat met je gezin, spaar je honderden euro's uit. De andere maatschappijen hebben meestal de hele maanden juli en augustus hoogseizoenprijzen.
En verder hebben wij al een aantal gratis binnenlandse vluchten gehad met Thai dankzij de airmiles.
Maar nu moet ik de tickets hier regelen omdat we thans in Thailand wonen. En dan zie je vreemde prijzen op de website van Thai. Ga nog maar eens telefonisch informeren.

Groet,
Ruud

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#89 Bericht door JohanS » dinsdag 25 september 2007, 14:43

RuudThai schreef:De 1e keer dat ik naar Thailand ging (2000) was met reisorganisatie Summum en we vlogen met Lufthansa. Nou ben ik 1.90 m. lang en het was een ramp voor mij. Ik zat opgevouwen tussen 2 stoelen: totaal geen beenruimte.
Daarna bijna altijd met Thai Airways, één keertje met China, wat een stuk minder qua service was.
Thai Airways is prima: flinke beenruimte, goede maaltijden (redelijk Thais!), prettige bediening. Er zit geen tv-screen in de stoel voor je, maar daar geef ik niet om.
De ticketprijs is meestal ongeveer gelijk aan China en Eva ondanks de overstap in Frankfurt, München, Kopenhagen of Londen.
In de zomer echter een stuk goedkoper: ze hebben maar 3 weken hoogseizoenprijzen, meestal tussen half juli en half augustus. Dus als je vlak voor die tijd weggaat met je gezin, spaar je honderden euro's uit. De andere maatschappijen hebben meestal de hele maanden juli en augustus hoogseizoenprijzen.
En verder hebben wij al een aantal gratis binnenlandse vluchten gehad met Thai dankzij de airmiles.
Maar nu moet ik de tickets hier regelen omdat we thans in Thailand wonen. En dan zie je vreemde prijzen op de website van Thai. Ga nog maar eens telefonisch informeren.

Groet,
Ruud
Volledig mee eens. De beste maatschappijen om naar Bangkok te vliegen.
Waar boekte jij je ticket in Nederland ?

Denise
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 152
Lid geworden op: vrijdag 14 april 2006, 15:41
Locatie: Zeeuws Vlaanderen ( Breskens )

#90 Bericht door Denise » dinsdag 25 september 2007, 17:23

JohanS schreef:
RuudThai schreef:De 1e keer dat ik naar Thailand ging (2000) was met reisorganisatie Summum en we vlogen met Lufthansa. Nou ben ik 1.90 m. lang en het was een ramp voor mij. Ik zat opgevouwen tussen 2 stoelen: totaal geen beenruimte.
Daarna bijna altijd met Thai Airways, één keertje met China, wat een stuk minder qua service was.
Thai Airways is prima: flinke beenruimte, goede maaltijden (redelijk Thais!), prettige bediening. Er zit geen tv-screen in de stoel voor je, maar daar geef ik niet om.
De ticketprijs is meestal ongeveer gelijk aan China en Eva ondanks de overstap in Frankfurt, München, Kopenhagen of Londen.
In de zomer echter een stuk goedkoper: ze hebben maar 3 weken hoogseizoenprijzen, meestal tussen half juli en half augustus. Dus als je vlak voor die tijd weggaat met je gezin, spaar je honderden euro's uit. De andere maatschappijen hebben meestal de hele maanden juli en augustus hoogseizoenprijzen.
En verder hebben wij al een aantal gratis binnenlandse vluchten gehad met Thai dankzij de airmiles.
Maar nu moet ik de tickets hier regelen omdat we thans in Thailand wonen. En dan zie je vreemde prijzen op de website van Thai. Ga nog maar eens telefonisch informeren.

Groet,
Ruud
Volledig mee eens. De beste maatschappijen om naar Bangkok te vliegen.
Waar boekte jij je ticket in Nederland ?

Hallo; :D Ik heb net alleen vliegtickets geboekt, bij http://www.arke.nl: we vliegen met Thai Airways, naar Phuket; eind Maart 2008 en retour, eind April 2008.
Heen via, Munchen en retour via Frankfurt.
Ook door jou goede reactie, JohanS over Thai Airways!!
Voor ons is het de eerstemaal? dat we een lange vlucht met Thai Airways!gaan doen :? :?
Dit jaar en vorigjaar, wel tussen Bangkok en Phuket met Thai Airways gevlogen! :P :P :P
grt: Denise

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”