Aanslag Parijs

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#46 Bericht door printen44 » donderdag 08 januari 2015, 17:58

jomel17 schreef:Jim,
er is niets mis met de bewaking van belangrijke plaatsen door militairen.
Jaren geleden is de omgeving van het CS in Rotterdam ook schoongeveegd door mariniers.
Dat wil niet zeggen dat er gelijk een dictatuur is.
Jomel, dat was de Dam in Amsterdam. Hippies hadden het Monument op de Dam hun slaapplaats gemaakt en de mariniers veegde de dam schoon.

De Mariniers werden later door hun meerderen bestraft.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van_de_Dam

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Aanslag Parijs

#47 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 09 januari 2015, 01:21

Allebei. De Dam is bekender.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Aanslag Parijs

#48 Bericht door joepattaya » vrijdag 09 januari 2015, 04:45

printen44 schreef:Ik vind het persoonlijk een schande dat jullie een paar uur nadat die moordpartij plaatsvond, zitten ruzie te maken over de achtergrond van de daders. Dat komt later wel. Nu hebben de slachtoffers onze aandacht en niet de daders.
Inderdaad Kees, maar dit verschijnsel komt wel vaker voor.
Voor de overige leden in de discussie.......net zoals ieder ander moeten wij het allemaal hebben van de weergave van de vrije nieuwsgaring. Als je dat bekijkt en je kunt een klein beetje rekenen, dan is het zeer waarschijnlijk dat er weer moslim-extremisten aan het werk zijn geweest, maar dat is inderdaad een discussie die we morgen moeten voeren en belangrijker nog.......wat doe je met de daders?

Denk daar eens over na en laten we daar eens een boom (topic) over opzetten; kan iedereen lekker zijn frustraties kwijt :cheesy:

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag Parijs

#49 Bericht door prajak » vrijdag 09 januari 2015, 06:43

Over Utøya bijvoorbeeld.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Aanslag Parijs

#50 Bericht door printen44 » vrijdag 09 januari 2015, 07:15

joepattaya schreef:
printen44 schreef:Ik vind het persoonlijk een schande dat jullie een paar uur nadat die moordpartij plaatsvond, zitten ruzie te maken over de achtergrond van de daders. Dat komt later wel. Nu hebben de slachtoffers onze aandacht en niet de daders.
Inderdaad Kees, maar dit verschijnsel komt wel vaker voor.
Voor de overige leden in de discussie.......net zoals ieder ander moeten wij het allemaal hebben van de weergave van de vrije nieuwsgaring. Als je dat bekijkt en je kunt een klein beetje rekenen, dan is het zeer waarschijnlijk dat er weer moslim-extremisten aan het werk zijn geweest, maar dat is inderdaad een discussie die we morgen moeten voeren en belangrijker nog.......wat doe je met de daders?

Denk daar eens over na en laten we daar eens een boom (topic) over opzetten; kan iedereen lekker zijn frustraties kwijt :cheesy:
Daar is dan ook een forum voor om je frustraties kwijt te raken. Oplossingen biedt het niet, want niemand kan die problemen oplossen. Vanaf Kain en Abel niet. Maar in een forum kan je wel die frustraties kwijt. :clap:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aanslag Parijs

#51 Bericht door elst99 » vrijdag 09 januari 2015, 10:51

Er is een klopjacht met gijzeling bezig, schietpartij met politie in een dorp ten noorden van Parijs.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanslag Parijs

#52 Bericht door Jim » vrijdag 09 januari 2015, 14:16

Gijzeling in Joodse supermarkt Parijs

Er is een schietpartij geweest in een Joodse supermarkt in Parijs. De schutter houdt op dit moment zeker vijf personen in de supermarkt gegijzeld. Het zou gaan om vrouwen en kinderen. Ook is er een gewonde gevallen. Tientallen zwaarbewapende politieagenten zijn in Parijs in stelling gebracht rondom de supermarkt.

De gijzelnemer is mogelijk dezelfde man die gisterochtend in Montrouge op twee agenten heeft geschoten, van wie een dodelijk is getroffen.

(..)

De schutter zou een kennis zijn van de terreurbroers die een bloedbad aanrichtten bij Charlie Hebdo. Ze zouden elkaar kennen van de groep ‘Buttes-Chaumont’.

http://www.telegraaf.nl/buitenland/2353 ... ijs__.html
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Aanslag Parijs

#53 Bericht door elst99 » vrijdag 09 januari 2015, 17:34

Beide gijzelingen voorbij. Gijzelnemers zouden gedood zijn.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Aanslag Parijs

#54 Bericht door torkom » vrijdag 09 januari 2015, 17:57

Alle gijzelnemers dood, alle gijzelaars vrij. Beter kan niet, chapeau ! :clap:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Aanslag Parijs

#55 Bericht door driver » vrijdag 09 januari 2015, 17:58

elst99 schreef:Beide gijzelingen voorbij. Gijzelnemers zouden gedood zijn.
Goed opgelost al dan niet noodgedwongen scheelt weer een hoop gedoe en dure rechtszaken.
Heb de ins en outs niet gehoord vandaag omdat we moesten werken en ben net thuis maar dat deze 2 hufters die in Parijs zo mens onterend te werk gingen er niet meer zijn kan ik niet rouwig om zijn.
De andere gijzeling weet ik weinig van eigenlijk maar ook daar de gijzelnemer dood begrijp ik dus dat vindt ik verder ook wel best .

gr driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Aanslag Parijs

#56 Bericht door Henk Korat » vrijdag 09 januari 2015, 18:02

driver schreef:
elst99 schreef:Beide gijzelingen voorbij. Gijzelnemers zouden gedood zijn.
Goed opgelost al dan niet noodgedwongen scheelt weer een hoop gedoe en dure rechtszaken.
Heb de ins en outs niet gehoord vandaag omdat we moesten werken en ben net thuis maar dat deze 2 hufters die in Parijs zo mens onterend te werk gingen er niet meer zijn kan ik niet rouwig om zijn.
De andere gijzeling weet ik weinig van eigenlijk maar ook daar de gijzelnemer dood begrijp ik dus dat vindt ik verder ook wel best .

gr driver
Via livestream France 24 en BBC de ontwikkeling van de gijzelingen gevolgd. Het is voorbij. Of alle gijzelingen het hebben overleefd is nog niet bekend, maar de gijzelnemers zijn dood. Jammer dat we het proces niet kunnen volgen.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: Aanslag Parijs

#57 Bericht door torkom » vrijdag 09 januari 2015, 18:05

torkom schreef:Alle gijzelnemers dood, alle gijzelaars vrij. Beter kan niet, chapeau ! :clap:

Helaas zie ik net dat er toch enkele gijzelaars zijn omgekomen...shit!
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Aanslag Parijs

#58 Bericht door Jim » vrijdag 09 januari 2015, 23:17

torkom schreef:Alle gijzelnemers dood, alle gijzelaars vrij. Beter kan niet, chapeau ! :clap:
ware het niet dat ze precies gekregen hebben wat ze wilden.. een glorieuze dood en martelaarschap.
ik had ze liever levenslang ergens zien wegkwijnen. dat schijnt geen pretje te zijn.

ipv water en brood, bier en varkensvlees.. oid.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Aanslag Parijs

#59 Bericht door bontje » zaterdag 10 januari 2015, 01:41

Volgens Hollande staat de terreur van deze week door enkele fanatiekelingen los van de islam.
Zelfs nu zijn er nog mensen die hun kop in het zand steken.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Aanslag Parijs

#60 Bericht door prajak » zaterdag 10 januari 2015, 01:48

Nou Bontje, als je het dan zo goed weet, vertel jij me dan eens of seksueel misbruik van kinderen door pastoors, paters en nonnen wel of niet los staat van het christendom.

Ik zeg: het staat er los van. Vetlappen heb je overal, ook onder heidenen. En dat geldt ook voor die terroristen van moslim signatuur.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”