Apple

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#46 Bericht door sunbird » vrijdag 20 januari 2012, 08:36

dutch schreef:Ik al eigenlijk geen zin meer om zo'n tablet te kopen.
Wat een drukte om niks :cheesy: :cheesy: :cheesy:
Oef Dutch niets van aantrekken , *die drukte* ;)
een biertje drinken in the Mall , even binnen lopen bij Istudio, even spelen met de Ipad en ja hoor de "zin" is weer terug :clap: :thumbsup:
Afbeelding

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Apple

#47 Bericht door printen44 » vrijdag 20 januari 2012, 11:23

Een kennis van mij kocht in Mae Sai het nieuwste van het nieuwste wat I-Pad betreft. Het zit in een etui met een losse toetsenbord met een stekkertje en een scherm. Helemaal uit China met een echte logo van Apple erop. Men vroeg eerst 4000 baht, maar na wat loven en bieden kreeg die kennis het voor 2800 baht. Dat alles erop en eraan kopieen zijn, echte Chinese kopieen, moet je op de koop toenemen. En het werkt nog ook. Tenminste dat hoopt hij. Garantie tot 4 meter van de kraam. [8) [8) [8) [8) [8)

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Apple

#48 Bericht door dutch » vrijdag 20 januari 2012, 11:27

printen44 schreef:Een kennis van mij kocht in Mae Sai het nieuwste van het nieuwste wat I-Pad betreft. Het zit in een etui met een losse toetsenbord met een stekkertje en een scherm. Helemaal uit China met een echte logo van Apple erop. Men vroeg eerst 4000 baht, maar na wat loven en bieden kreeg die kennis het voor 2800 baht. Dat alles erop en eraan kopieen zijn, echte Chinese kopieen, moet je op de koop toenemen. En het werkt nog ook. Tenminste dat hoopt hij. Garantie tot 4 meter van de kraam. [8) [8) [8) [8) [8)
Ik koop uitsluitend origineel en zeker wat betreft "technische" artikelen.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Apple

#49 Bericht door Jim » vrijdag 20 januari 2012, 12:39

elst99 schreef:Als je dan zo'n goed onderbouwde kritiek hebt, dan zou je weten wat er allemaal geüpdatet wordt, kennelijk ken je de iPad dus niet.
blijkbaar weet je zelf ook niet wat er allemaal geupdate wordt anders had je me het vast haarfijn uitgelegd :D
Maar je wil toch het laatste woord, dat mag!
jij mag dat ook hoor [|)
sunbird schreef:Proficiat hehe er is weer iemand gelukkig :lol:
Maar zeer velen zijn Happy met de Ipad , dat gun je ze toch wel ? ;)
natuurlijk.
ik geef alleen aan dat er goedkopere alternatieven zijn die kwa kwaliteit niet onderdoen of zelfs beter zijn, maar...
sunbird schreef:Het is al onzinnig met de ongelovigen :angel:
het wordt inderdaad een religieuze discussie als je kritiek levert op apple.
dat is zo'n beetje heiligschennis en wordt niet geduld.

het is of je in discussie gaat met jehova getuigen ;) :cheesy:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Apple

#50 Bericht door nbreeker » vrijdag 20 januari 2012, 12:56

Ik lees net in de krant dat de"baas van de Ipad fabriek zijn werknemers ziet als dieren"het is natuurlijk ook bekend waar de I-phones opgepoetst worden er veel zieke mensen zijn en ook in het ziekenhuis liggen,tevens ook veel zelfmoorden.
In amerika gebeurd dit niet dus gebruikt men chinezen daar is het nog mogelijk om ze onmenselijk werk te laten doen.
Maar daar willen we liever niet aandenken als we maar kunnen blitsen met een Iphone of Ipad dat daar mensen voor sterven daar denken we liever niet aan.
Achteraf gezien was die Steve Jobs toch niet zo'n aardige man want die heeft hier van geweten.
Die kon niet zeggen "Ich habe das nicht gewust"met alle communicatiemiddelen vandaag de dag maar gelukkig heeft hij ook een koekje van eigen deeg gehad dus toch nog rechtvaardigheid. Tevens hebben ze ontdekt dat er meisjes van 12 jaar werkzaam zijn in de fabriek waar ze de I-phone assembleren,misschein moet we in de plaats van de apple de hemel in te prijzen deze artikelen boycotten totdat er een eind is gekomen aan deze mensonterende toestanden.:neus:
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Apple

#51 Bericht door nbreeker » vrijdag 20 januari 2012, 13:58

Baas iPhone-fabriek ziet werknemers als dieren
20-01-2012 | Gepubliceerd 09:15
20-01-2012 | Laatst bijgewerkt 10:47

15
De baas van Foxconn, het Taiwanese bedrijf dat in China onder meer de iPhone en Ipad in elkaar zet, ziet zijn werknemers in de eerste plaats als dieren gemanaged moeten worden.

LEES MEER
'12-jarige meisjes werken in Chinese iPhonefabriek'
Het Taiwanese bedrijf Foxconn kwam eerder deze week in het nieuws vanwege een reportage van een Amerikaanse radiojournalist, die ontdekte dat in de Foxconnfabriek in de Chinese stad Shenzhen ook 12-jarige meisjes werken.

Dat was pijnlijk voor techgigant Apple, die de assemblage van de iPhone en iPad in China heeft uitbesteed aan Foxconn.

In China is kinderarbeid net als in Nederland en de Verenigde Staten verboden. Kinderen onder de zestien mogen geen betaalde arbeid verrichten. Maar die wet wordt, net als bijna alle wetten die arbeiders moeten beschermen, niet of nauwelijks nageleefd.

Managementfilosofie
Foxconn is zelf een dochter van het Taiwanese bedrijf Hon Hai. De topman van deze industriële gigant, met wereldwijd ruim één miljoen werknemers, blijkt er een opmerkelijke managementfilosofie op na te houden.

De Taiwanese site Wantchinatimes.com meldde donderdag dat topman Terry Gou van Hon Hai onlangs bij zijn nieuwjaarsrede opmerkte: "Hon Hai heeft wereldwijd één miljoen werknemers. En omdat mensen ook dieren zijn, krijg ik hoofdpijn van het managen van een miljoen dieren."

Vervolgens gaf Gou het woord aan de directeur van de dierentuin van Taipei, Chin Shih-chien. Die gaf een lezing over hoe je verschillende dieren moet aanpakken, al naar gelang het temperament van de soort.

Dierentuin
Daarna vroeg Hon Hai-voorzitter Gou aan de dierentuin-directeur, wat hij zou doen, als hij topman van de industriële gigant was. Dit ter lering en vermaak van de twaalf hoogste managers van het concern, aldus Wantchinatimes.

Foxconn heeft overigens wel enkele wijzigingen aangebracht in de arbeidsomstandigheden in China, nadat er in 2010 berichten naar buiten kwamen over het relatief grote aantal zelfmoorden onder werknemers van het bedrijf.

Lees ook:

'12-jarige meisjes werken in Chinese iPhonefabriek'

Apple-oprichter: Android deels beter dan iPhone

Z24
15
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Apple

#52 Bericht door weten » vrijdag 20 januari 2012, 15:20

Zoals regelmatig in de kranten is te lezen en onlangs nog op tv weer pedofielen gearresteerd.
Thailand het land van sex met minderjarige meisjes pedofielen homofielen met jonge jongetjes misbruik maken van jonge thaise vrouwen van alles beloven en dan in de steek laten, en nu we gaan niet meer naar thailand???
In deze maatschappij staan tegenover alle leuke dingen altijd weer iets wat veel minder is daar moeten we mee leren leven, ik zeg altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf. Maar neem van mij aan als niet iets is bewezen wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is, wat komt er eigenlijk niet uit china misschien zitten er nu wel kinderen jouw onderbroeken te naaien ook al staat er piere cardin of zeeman in juist bij goedkopere producten kun je je afvragen of het wel helemaal correct is.
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Apple

#53 Bericht door nbreeker » zaterdag 21 januari 2012, 02:20

weten schreef:Zoals regelmatig in de kranten is te lezen en onlangs nog op tv weer pedofielen gearresteerd.
Thailand het land van sex met minderjarige meisjes pedofielen homofielen met jonge jongetjes misbruik maken van jonge thaise vrouwen van alles beloven en dan in de steek laten, en nu we gaan niet meer naar thailand???
In deze maatschappij staan tegenover alle leuke dingen altijd weer iets wat veel minder is daar moeten we mee leren leven, ik zeg altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf. Maar neem van mij aan als niet iets is bewezen wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is, wat komt er eigenlijk niet uit china misschien zitten er nu wel kinderen jouw onderbroeken te naaien ook al staat er piere cardin of zeeman in juist bij goedkopere producten kun je je afvragen of het wel helemaal correct is.
Pedofielen hebben we overal de katholieke kerk loopt voorop,dus omdat er andere dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen staan we dit toe,en ja inderdaad verbeterde wereld en begin om deze excessen aan te pakken.
Als ik wist zoals we bij apple weten dat zeeman gebruik maakte van sweatchops waar kinderen werken in India kocht ik inderdaad mijn onderbroeken niet meer bij zeeman.
Doe ik toch al niet maar dit terzijde.
Niet het ene naar voren schuiven om het andere proberen goed te praten en je praat nu net of je alles al gezien heb over de wereld en dat betwijfel ik nu juist.
En ja de sex industrie floreerd in Thailand,"waarom" juist omdat er van die vieze mannetjes van de gehele wereld hier naar Thailand toe komen om daar misbruik van te maken.
En omdat de wet die een jaar of zes geleden is aangenomen die Thaise mannen verplicht dat als ze een kindje maken dat ze er financieel verantwoordelijk voor zijn,maar op een of andere wijze nog steeds niet van kracht is.
Dus is het oudse meisje of het jongetje nog steeds de pineut en moet voor de inkomsten zorgen van het gezinnetje waarvan de vader ervandoor is.
En daar maken veel zogenaamde toeristen gaarne gebruik van.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#54 Bericht door sunbird » zaterdag 21 januari 2012, 02:23

Nog een keer dan, ik ga op reis, oa China :P met mijn Ipad, mijn Iphone en Ipod :thumbsup:
Het lijkt mij dat een aantal posters de Nederlandse mentaliteit hebben , wij weten het beter [|(
Ga toch eens eerst kijken naar de wantoestanden in je eigen land voor dat je kritiek hebt op andere landen :evil:
( het lijkt wel of alles kan en mag :( )
Maar tja vele kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is :cheesy:

Zag ik nu dat the Pirate Bay wordt geblokkeerd in Nederland ? ;) in ieder geval nog wel te zien op deze site :Whistle:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Apple

#55 Bericht door Pieter » zaterdag 21 januari 2012, 02:24

nbreeker schreef:
weten schreef:Zoals regelmatig in de kranten is te lezen en onlangs nog op tv weer pedofielen gearresteerd.
Thailand het land van sex met minderjarige meisjes pedofielen homofielen met jonge jongetjes misbruik maken van jonge thaise vrouwen van alles beloven en dan in de steek laten, en nu we gaan niet meer naar thailand???
In deze maatschappij staan tegenover alle leuke dingen altijd weer iets wat veel minder is daar moeten we mee leren leven, ik zeg altijd maar verbeter de wereld en begin bij jezelf. Maar neem van mij aan als niet iets is bewezen wil dat nog niet zeggen dat het niet zo is, wat komt er eigenlijk niet uit china misschien zitten er nu wel kinderen jouw onderbroeken te naaien ook al staat er piere cardin of zeeman in juist bij goedkopere producten kun je je afvragen of het wel helemaal correct is.
Pedofielen hebben we overal de katholieke kerk loopt voorop,dus omdat er andere dingen gebeuren die niet door de beugel kunnen staan we dit toe,en ja inderdaad verbeterde wereld en begin om deze excessen aan te pakken.
Als ik wist zoals we bij apple weten dat zeeman gebruik maakte van sweatchops waar kinderen werken in India kocht ik inderdaad mijn onderbroeken niet meer bij zeeman.
Doe ik toch al niet maar dit terzijde.
Niet het ene naar voren schuiven om het andere proberen goed te praten en je praat nu net of je alles al gezien heb over de wereld en dat betwijfel ik nu juist.
En ja de sex industrie floreerd in Thailand,"waarom" juist omdat er van die vieze mannetjes van de gehele wereld hier naar Thailand toe komen om daar misbruik van te maken.
En omdat de wet die een jaar of zes geleden is aangenomen die Thaise mannen verplicht dat als ze een kindje maken dat ze er financieel verantwoordelijk voor zijn,maar op een of andere wijze nog steeds niet van kracht is.
Dus is het oudse meisje of het jongetje nog steeds de pineut en moet voor de inkomsten zorgen van het gezinnetje waarvan de vader ervandoor is.
En daar maken veel zogenaamde toeristen gaarne gebruik van.
Niet alle vrouwen alleen maar ook ouders zijn er die liever lui dan moe zijn echt waar. En de grootste hoerenlopers zijn de Thais zelf

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Apple

#56 Bericht door nbreeker » zaterdag 21 januari 2012, 05:20

sunbird schreef:Nog een keer dan, ik ga op reis, oa China :P met mijn Ipad, mijn Iphone en Ipod :thumbsup:
Het lijkt mij dat een aantal posters de Nederlandse mentaliteit hebben , wij weten het beter [|(
Ga toch eens eerst kijken naar de wantoestanden in je eigen land voor dat je kritiek hebt op andere landen :evil:
( het lijkt wel of alles kan en mag :( )
Maar tja vele kunnen niet verder kijken dan hun neus lang is :cheesy:

Zag ik nu dat the Pirate Bay wordt geblokkeerd in Nederland ? ;) in ieder geval nog wel te zien op deze site :Whistle:
Ja het komt jou niet uit als een apple liefhebber dat er terecht commentaar is op Apple,en voor jou informatie ik ben allang in China geweest en heb er ook nog gewerkt dus heb iets andere dingen gezien die jij als tourist niet te zien krijg.
Als jou kind in die ellende zou werken kijken of je dan nog zo'n thumbsup fan bent.Die kinderen en die mensen die daar werken hebben het zelfde gevoel als jij als je die schop geef doet het pijn net als bij jou maar je probeert je er met een van ik ga naar china met mijn apple attibuten vanaf te maken.Valt me eerlijk gezegt een beetje tegen.
Maar jij heb natuurlijk het recht om te kopen wat je wilt net als ik het recht heb die troep die door kinderarbeid is verkregen niet te kopen.En sunbird ik kan echt verder kijken als mijn neus lang is.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#57 Bericht door elst99 » zaterdag 21 januari 2012, 06:41

Een beetje hypocriet, dan moet je geen VW of Volvo, geen kleding van welke Nederlandse keten CA of Vroom en denk je dat er bij Motorola , Samsung of welke ook, niet met chips of batterijen uit China gemaakt worden?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Apple

#58 Bericht door Jim » zaterdag 21 januari 2012, 07:10

Zag ik nu dat the Pirate Bay wordt geblokkeerd in Nederland ? ;)
alleen door ziggo en xs4all.
hopelijk wordt dat in hoger beroep teruggedraaid.
het wordt een enge wereld als het hele sopa, pipa en acta verhaal doorgaat.
sunbird schreef:Nog een keer dan, ik ga op reis, oa China :P met mijn Ipad, mijn Iphone en Ipod :thumbsup:
waarom eigenlijk een iphone en een ipod?
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
nbreeker
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 1938
Lid geworden op: donderdag 07 oktober 2010, 03:16
Locatie: Udon Thani

Re: Apple

#59 Bericht door nbreeker » zaterdag 21 januari 2012, 07:48

elst99 schreef:Een beetje hypocriet, dan moet je geen VW of Volvo, geen kleding van welke Nederlandse keten CA of Vroom en denk je dat er bij Motorola , Samsung of welke ook, niet met chips of batterijen uit China gemaakt worden?
Nee Elst omdat een ander het ook doet is het goed,ik begrijp dat mensen het vaak niet weten maar als mensen het wel weten en we willen daar een eind aan maken dan moeten we dat boycotten als iedereen weigert een I-phone te kopen moet je eens kijken hoe snel ze bakzeil halen.
En ik heb ook niet gezegt dat iedereen kinderen of menselijk vee gebruiken in China maar waar we het van weten daar moeten we wat aan doen.Maar omdat veel mensen het niet willen weten want ze willen hun speeltje niet missen daarom gebeuren zulke dingen nog steeds in 2012 op grote schaal.
En die stakkers krijgen een jodefooi en mijnheer Jobs kreeg zoveel geld daar was Dagobert Duck een kleine jongen bij.
"De groote en de morele vooruitgang van een natie kunnen worden afgemeten aan de manier waarop men dieren behandelt"

Mahatma Gandhi.

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#60 Bericht door sunbird » zaterdag 21 januari 2012, 08:07

[quote="nbreeker"]
Ja het komt jou niet uit als een apple liefhebber dat er terecht commentaar is op Apple,en voor jou informatie ik ben allang in China geweest en heb er ook nog gewerkt dus heb iets andere dingen gezien die jij als tourist niet te zien krijg.

Dat is interessant :o waar staat dat ik als tourist ga ?
mmmm wat een verbeelding :giggle:
Hyprociet is het juiste woord,
Ach ja het zij hem vergeven :angel: de zogenaamde wereldhervormer, begin eens met jezelf :mrgreen:
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”