NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#46 Bericht door jumbo » vrijdag 21 mei 2010, 15:07

isabel schreef:Wij zijn een nederlands stel, ja wij moesten er ook elke 90 dagen uit zoals IEDEREEN met een non O, Maar dat is gelukkig afgelopen, ik krijg een retirement visa want ik ben net 50 geworden en mijn vrouw mag meeliften en krijgt een dependent visa en hoeft er dan ok niet meer uit!!!
Het schreeuwen van de kip zonder kop mensen aangaande het niet kunnen krijgen van een Non-O onder de 50 zonder een Thaise partner te hebben is niet geheel onterecht.
Deze mensen zijn en waren op zoek naar een NON-O afgegeven hier in Thailand, zonder de 90 dagen trips en de jaarlijkse reis naar Nederland...... daar zat hem even de spraakverwarring neem ik aan. Dat is een ander Non -O visum als waar jullie voor naar het consulaat of de ambassade gaan.
Onder de 50 hier permanent, zonder uitreizen, verblijven kan normaliter alleen met een Thaise partner en een inkomen of met een business visa als werknemer of investeerder... dat eerste is volgens mij ook een NON-O dus niet iedereen zoals je stelt moet eruit....
Boven de 50 krijg je een retimerent visa wat weer inkomen gebonden is en waarmee je permanent kunt verblijven met jaarlijkse verlenging

Als het anders is dan lees ik dat graag
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

frans49
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 479
Lid geworden op: maandag 01 maart 2010, 14:04
Locatie: Lelystad

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#47 Bericht door frans49 » vrijdag 21 mei 2010, 18:03

greenthaiway schreef:
dutch schreef: Wij (de ouwe hap) proberen wel ideeen aan te dragen
Hee!
Zo oud zijn we nog niet :mrgreen:
Je bent hoogstens 4 maanden ouder en ik voel me met m'n 66, juni a.s. 67 nog een jonkie.
Ouwe hap zit achter de geraniums in Nederland ouder te worden, wij zijn de grijze tijgers.

Grijze tijgers met een kunstgebit?

:lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:
Bangkok diedeldiedeldie.
Bangkok is the place for me.
You can go ........

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#48 Bericht door Jeanette » vrijdag 21 mei 2010, 19:22

frans49 schreef:
greenthaiway schreef:
dutch schreef: Wij (de ouwe hap) proberen wel ideeen aan te dragen
Hee!
Zo oud zijn we nog niet :mrgreen:
Je bent hoogstens 4 maanden ouder en ik voel me met m'n 66, juni a.s. 67 nog een jonkie.
Ouwe hap zit achter de geraniums in Nederland ouder te worden, wij zijn de grijze tijgers.

Grijze tijgers met een kunstgebit?

:lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :lol:

Precies, en vergeet de tijgerinnen niet. :idea:

Ik voel me soms een echte ma (i) zene, een bindende factor tussen de generaties en nu zonder het 'in het zweet des aanschijns zult gij uw brood verdienen'.

(P.S. Garaniums zijn pc schermen tegenwoordig hè? ) :mrgreen:

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#49 Bericht door Khon Neua » vrijdag 21 mei 2010, 20:00

jumbo schreef:
isabel schreef:Wij zijn een nederlands stel, ja wij moesten er ook elke 90 dagen uit zoals IEDEREEN met een non O, Maar dat is gelukkig afgelopen, ik krijg een retirement visa want ik ben net 50 geworden en mijn vrouw mag meeliften en krijgt een dependent visa en hoeft er dan ok niet meer uit!!!
Het schreeuwen van de kip zonder kop mensen aangaande het niet kunnen krijgen van een Non-O onder de 50 zonder een Thaise partner te hebben is niet geheel onterecht.
Deze mensen zijn en waren op zoek naar een NON-O afgegeven hier in Thailand, zonder de 90 dagen trips en de jaarlijkse reis naar Nederland...... daar zat hem even de spraakverwarring neem ik aan. Dat is een ander Non -O visum als waar jullie voor naar het consulaat of de ambassade gaan.
Onder de 50 hier permanent, zonder uitreizen, verblijven kan normaliter alleen met een Thaise partner en een inkomen of met een business visa als werknemer of investeerder... dat eerste is volgens mij ook een NON-O dus niet iedereen zoals je stelt moet eruit....
Boven de 50 krijg je een retimerent visa wat weer inkomen gebonden is en waarmee je permanent kunt verblijven met jaarlijkse verlenging

Als het anders is dan lees ik dat graag
In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Je visa vraag je in het buitenland aan ( buiten Thailand op het thais consulaat of ambassade ) Als je dan in Thailand veblijft moet je er inderdaad elke 90 dagen uit.

Je kunt in Thailand verlenging van je visa aanvragen bij de immigratie als die dit afgeven moet je je elke 90 dagen melden ipv het land uit.

isabel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 35
Lid geworden op: maandag 30 november 2009, 06:36

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#50 Bericht door isabel » zaterdag 22 mei 2010, 04:06

MIJN VROUW KRIJGT EEN DEPENDENT VISA OP MIJN LOKALE IMIGRATION!!!!!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#51 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 04:30

In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Je visa vraag je in het buitenland aan ( buiten Thailand op het thais consulaat of ambassade ) Als je dan in Thailand veblijft moet je er inderdaad elke 90 dagen uit.

Je kunt in Thailand verlenging van je visa aanvragen bij de immigratie als die dit afgeven moet je je elke 90 dagen melden ipv het land uit.

Na je 50ste mag je een visa aanvragen in Thailand en het hier vernieuwen en'/of verlengen, ikzelf werk hier en vraag mijn visa hier aan dat kan zelfs nergens anders want het is in combinatie met mijn werkvergunning en dan heb je nog de groep die met een thai gehuwd zijn of thaise kinderen hebben en die mogen ook hier hun visa aanvragen, kan ook niet anders.
De non-0 die je in amsterdam aanvraagt is een surrogaat visa voor mensen die niet echt aan de voorwaarden voldaan en dat heeft lang niet altijd met inkomen te maken...

isabel schreef:MIJN VROUW KRIJGT EEN DEPENDENT VISA OP MIJN LOKALE IMIGRATION!!!!!
IK denk niet dat hoofdletters bijdragen aan je punt, maar je situatie is nu anders als voorheen
Je mag nu eindelijk ook hier je visa aanvragen en ja je vrouw lift mee.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#52 Bericht door Khon Neua » zaterdag 22 mei 2010, 12:59

jumbo schreef:
Na je 50ste mag je een visa aanvragen in Thailand en het hier vernieuwen en'/of verlengen, ikzelf werk hier en vraag mijn visa hier aan dat kan zelfs nergens anders want het is in combinatie met mijn werkvergunning en dan heb je nog de groep die met een thai gehuwd zijn of thaise kinderen hebben en die mogen ook hier hun visa aanvragen, kan ook niet anders.
De non-0 die je in amsterdam aanvraagt is een surrogaat visa voor mensen die niet echt aan de voorwaarden voldaan en dat heeft lang niet altijd met inkomen te maken...

Bij een Non Immigrant B kan dit inderdaad maar bij een O volgens mijn niet.
Normally, a 90 days non-immigrant visa can be applied for from a Royal Thai Embassy or Consulate in your own country.

However, if foreigners wish to stay in Thailand for one year, two options are available:

1. You (the foreigner) can submit an application for a non-immigrant visa at a Thai Embassy or Consulate outside Thailand then sent to the Immigration Bureau in Thailand.

2. Companies in Thailand wishing to employ a foreigner must submit an application to the Immigration Bureau.
An alien must apply for a non-immigrant visa "code O" at a Thai Embassy or Consulate abroad before entering the Kingdom. Duration of first permit: As warranted by this visa, permission is given for a period of 90 days. Duration of extension: The Immigration Office will grant him a maximum extension of one year at a time.
http://www.thaivisa.com/275.0.html

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#53 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 16:15

Non-Immigrant Visa “O-A” (Long Stay)
This type of visa may be issued to applicants aged 50 years and over who wish to stay in Thailand for a period of not exceeding 1 year without the intention of working.
Holder of this type of visa is allowed to stay in Thailand for 1 year. Employment of any kind is strictly prohibited.
1. Eligibility

1.1 Applicant must be aged 50 years and over (on the day of submitting application).

1.2 Applicant not prohibited from entering the Kingdom as provided by the Immigration Act B.E. 2522 (1979).

1.3 Having no criminal record in Thailand and the country of the applicant’s nationality or residence.

1.4 Having the nationality of or residence in the country where applicant’s application is submitted.

1.5 Not having prohibitive diseases ( Leprosy, Tuberculosis, drug addiction, Elephantiasis, third phase of Syphilis) as indicated in the Ministerial Regulation No. 14 B.E. 2535.

2. Required Documents

- Passport with validity of not less than 18 months.

- 3 copies of completed visa application forms.

- 3 passport-sized photos (4 x 6 cm) of the applicant taken within the past six

months.

- A personal data form.

- A copy of bank statement showing a deposit of the amount equal to and not less than 800,000 Baht or an income certificate (an original copy) with a monthly income of not less than 65,000 Baht, or a deposit account plus a monthly income totalling not less than 800,000 Baht.

- In the case of submitting a bank statement, a letter of guarantee from the bank (an original copy) is required.

- A letter of verification issued from the country of his or her nationality or residence stating that the applicant has no criminal record (verification shall be valid for not more than three months and should be notarised by notary organs or the applicant’s diplomatic or consular mission).

- A medical certificate issued from the country where the application is submitted, showing no prohibitive diseases as indicated in the Ministerial Regulation No.14 (B.E. 2535) (certificate shall be valid for not more than three months and should be notarised by notary organs or the applicant’s diplomatic or consular mission).

- In the case where the accompanying spouse is not eligible to apply for the Category ‘O-A’ (Long Stay) visa, he or she will be considered for temporary stay under Category ‘O’ visa. A marriage certificate must be provided as evidence and should be notarised by notary organs or by the applicant’s diplomatic or consular mission.



3. Channels to submit application

Applicant may submit their application at the Royal Thai embassy or Royal Thai Consulate-General in their home/residence country or at the Office of the Immigration Bureau in Thailand located on Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120. Tel 0-2287-4948 (direct) or 0-2287-3101 - 10 ext. 2236.

Zelfde met o.a. andere financiele criteria geldt voor een visa op basis van huwelijk, kan hier aangevraagd worden en is voor een jaar met 90 rapportage
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#54 Bericht door Khon Neua » zaterdag 22 mei 2010, 16:51

Ok dat is nieuw voor mij . waar heb je deze info gevonden ?


update : Heb de bron al gevonden :

http://www.mfa.go.th/web/2482.php?id=2493

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#55 Bericht door jumbo » zaterdag 22 mei 2010, 16:56

Khon Neua schreef:Ok dat is nieuw voor mij . waar heb je deze info gevonden ?
website van ministery van foreign affairs, http://www.mfa.go.th en er zijn tal van forumleden die op deze basis al jaren hier verblijven zonder Thailand ooit uit te moeten...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#56 Bericht door Khon Neua » zaterdag 22 mei 2010, 17:04

Het is mij nu duidelijk en ik hoop ieder ander ook. De verwarring is bij mij ontstaan omdat over dit Non imm O A long stay visa niks vermeld wordt op de website van het consulaat in Amsterdam.


Vaak hebben mensen het ook over een Non O visa van een jaar maar dit is dus een Non Imm O A long stay visa.

Alleen moet ik nog 20 jaar wachten voor ik in aanmerking kom voor dit visa. :cry:

isabel
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 35
Lid geworden op: maandag 30 november 2009, 06:36

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#57 Bericht door isabel » zaterdag 22 mei 2010, 17:27

In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Dit valt dus weer in de categorie "schreeuwers"!!!

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#58 Bericht door Ben » zaterdag 22 mei 2010, 17:37

isabel schreef:In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Dit valt dus weer in de categorie "schreeuwers"!!!
Niet iedereen :D :D :D en eenmaal in Thailand hoef je niet perse naar Nederland voor een visa , een visa kan je ook dichterbij en dus goedkoper krijgen .



Dit is het oude adres
Immigration Bureau in Thailand located on Soi Suan Plu, South Sathorn Road, Sathorn District, Bangkok 10120. Tel 0-2287-4948 (direct) or 0-2287-3101 - 10 ext. 2236.

En dit is het nieuwe adres
Government Center Chaeng Wattana Building B, Nr. 120
Moo 3, ChaengWattana Road Soi 7,
Tung Song Hong Subdistrict
Laksi, Bangkok 10210

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#59 Bericht door Khon Neua » zaterdag 22 mei 2010, 23:08

isabel schreef:In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Dit valt dus weer in de categorie "schreeuwers"!!!
Wie scheef zijn vorig post met hooftletters ?
isabel schreef:MIJN VROUW KRIJGT EEN DEPENDENT VISA OP MIJN LOKALE IMIGRATION!!!!!


Ik schreeuw zeker niet als een kip zonder kop heb uitgelegd waarom bij mij de verwarring ontstaan was en ben daarin niet de enige zeker weten .

Iedereen zit er wel eens naast als je nooit info deelt heeft een forum ook geen waarde. Info delen en met bron vermelding elkaar op de juiste info wijze is juist de kracht van een forum !!

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: NON O op je 47e en op weg naar langdurig verblijf

#60 Bericht door jumbo » zondag 23 mei 2010, 02:21

isabel schreef:In Thailand worden geen Visa afgegeven !!!! Waarom maakt iedereen elke keer weer deze fout.

Dit valt dus weer in de categorie "schreeuwers"!!!
Vind deze meer kip zonder kop.... :D
ivoorbeeld 1 Isabel schreef:
Wij zijn een nederlands stel, ja wij moesten er ook elke 90 dagen uit zoals IEDEREEN met een non O, Maar dat is gelukkig afgelopen, ik krijg een retirement visa want ik ben net 50 geworden en mijn vrouw mag meeliften en krijgt een dependent visa en hoeft er dan ok niet meer uit!!!
voorbeeld 2 Isabel schreef
MIJN VROUW KRIJGT EEN DEPENDENT VISA OP MIJN LOKALE IMIGRATION!!!!!
Persoonlijke ervaring; de laatste 10 jaar haal ik mijn visa hier af en zo zijn er tallozen
Heb een link gegeven waar dat in staat, je kunt ook zelf nu je visa afhalen in Thailand.
Dus of je trolt of je bent werkelijk zo kortzichtig...of je hebt een erg kort geheugen.
Jammer genoeg vermoed ik een van de twee eersten
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”