PvdA loser?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: PvdA loser?

#406 Bericht door torkom » donderdag 12 juni 2014, 11:58

RuudThai schreef:
torkom schreef:Amsterdam eindelijk pvda en groenlinks vrij ! Zou het dan toch nog goed komen ?


http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
De SP is veel minder soepel dan GL en PvdA
Maar toch maar even een college gevormd... :crazy:

Meer van dit soort tactieken zou ik zeggen :clap:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: PvdA loser?

#407 Bericht door han wouters » donderdag 12 juni 2014, 12:58

RuudThai schreef: Over een jaar of zo loopt deze coalitie toch op de klippen en dan komt er gewoon een coalitie van PvdA, GroenLinks, SP en de Partij voor de Dieren, samen 23 zetels van de 45, dus een meerderheid van 1 zetel. :thumbsup:
:lol: :angel: Wishfull thinking? Je ziet wel vaker dat partijen die het in de kamer niet eens kunnen worden op plaatselijk niveau goed met elkaar kunnen werken. Dus ik geef ze het voordeel van de twijfel. En die 23 worden er zo maar 22 de komende periode.
Waar domheid begint eindigt de rede

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: PvdA loser?

#408 Bericht door RuudThai » donderdag 12 juni 2014, 13:27

Misschien wel wishful thinking maar het gebeurt toch regelmatig dat coalities in gemeenten uit elkaar spatten. Nu is het inderdaad zo dat in gemeenten het verschil in - landelijke - standpunten wat minder telt, maar Amsterdam is toch wel een geval apart.
Daar moet zo enorm veel gebeuren dat het met dit college wel op een vechtcollege moet uitdraaien.

Alleen al op het verschil in standpunten over de sociale woningbouw kan dit college struikelen. Misschien niet direct, maar de SP is een partij die echt iets doet voor mensen die in de sociale sector zitten dus zal zich dat op termijn gaan wreken, zeker als VVD en D66 ook op hun standpunt in deze blijven staan.

Maar goed, leuk geprobeerd, we wachten wel af hoe het zich daar ontwikkelt en of ze hun programma kunnen waarmaken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: Wilders loser?

#409 Bericht door RuudThai » donderdag 12 juni 2014, 14:30

RuudThai schreef:'De Vrienden Van Geert Wilders'

Anti-Europeanen stap dichter bij vorming fractie
Dit schreef ik gisteren maar inmiddels begint het erop te lijken dat het niet gaat lukken voor zowel de fractie Le Pen/Wilders c.s. als die van Nigel Farage van UKIP GB.

Eurosceptici dreigen slag om de macht te verliezen

Door: Marc Peeperkorn − 12/06/14, 06:35 De Volkskrant http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2800/Eur ... ezen.dhtml

De winnaars van de Europese verkiezingen verliezen de slag om de macht. Dat scenario wordt steeds waarschijnlijker voor Nigel Farage, leider van de Britse anti-Europese partij UKIP. Het lukt hem niet een Europese fractie te vormen. Ook PVV-leider Wilders en zijn Franse compagnon Marine le Pen (Front National) zijn nog niet zover. En zonder fractie staat een europarlementariër goeddeels buitenspel.

Europarlementariër staat zonder fractie goeddeels buitenspel

'Met dank aan hun ego's', concludeert een betrokkene in het parlement. 'Die zijn nog net iets groter dan hun zetelwinst. Ze weigeren samen te werken waardoor hun invloed verwatert.' Want ondanks de opmars van de anti-Europese en eurosceptische partijen, bezetten de pro-Europese partijen tweederde van de 751 zetels.

Vooral voor Farage zijn de druiven zuur. Zijn UKIP steeg van 13 naar 24 zetels, waarmee hij zowel de Tories (19 zetels) van premier Cameron als Labour (20 zetels) achter zich liet. De euforie was groot bij Farage die de verkiezingsuitslag beschouwde als het begin van het einde van de EU. De fractie waar UKIP eerder deel van uitmaakte (Europa van Vrijheid en Democratie) loopt echter leeg. Vooralsnog hebben parlementariërs uit vier andere lidstaten zich bij hem aangemeld. Om een fractie te kunnen vormen, moeten er leden uit zeven landen zijn.

De groep rond Le Pen (die van 3 naar 24 zetels ging) en Wilders (van 5 naar 4) komt eveneens niet verder dan vijf lidstaten. Wat de Alliantie voor Vrije Naties moet worden, omvat nu naast PVV en FN het Italiaanse Lega Nord, het Belgische Vlaams Belang en de Oostenrijkse FPÖ. Le Pen aast op Poolse en Litouwse europarlementariërs, waarmee ze de fractiedrempel net haalt. Opvallend is dat de Polen dan gebroederlijk naar hun PVV-collega's van het Polenmeldpunt komen te zitten. 'Het is gewoon koehandel', erkent een parlementsmedewerker.
---------------

Wilders heeft op de verkeerde partijen gegokt. Als hij niet met de anti-semieten van Front National en de FPÖ in zee was gegaan maar meteen met Nigel Farage en bijv. het Vlaams Belang had meegetrokken dan hadden ze een uiterst rechtse eurosceptische fractie kunnen vormen. En de fascisten van Le Pen, FPÖ en Lega Nord links laten liggen als een fractieloze groep samen met rechtsextremisten als Gouden Dageraad.
Als het Wilders niet lukt om over 10 dagen met 7 partijen uit 7 landen te komen is zijn missie mislukt: geen fractie. De consequenties staan verder in het aangehaalde artikel. [|)

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: PvdA loser?

#410 Bericht door vleespet » donderdag 12 juni 2014, 17:55

Als het Wilders niet lukt om over 10 dagen met 7 partijen uit 7 landen te komen is zijn missie mislukt: geen fractie. De consequenties staan verder in het aangehaalde artikel.
Ik gok er op dat het hem niet gaat lukken,of eigenlijk weet ik het wel zeker want in al die tijd dat hij al een rol speelt in de politiek is er nog niet één ding wat hem wel gelukt is.

Veel geschreeuw,weinig wol!

:giggle:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: PvdA loser?

#411 Bericht door Jos Flachs » vrijdag 13 juni 2014, 02:15

RuudThai schreef:Misschien wel wishful thinking maar het gebeurt toch regelmatig dat coalities in gemeenten uit elkaar spatten. Nu is het inderdaad zo dat in gemeenten het verschil in - landelijke - standpunten wat minder telt, maar Amsterdam is toch wel een geval apart.
Daar moet zo enorm veel gebeuren dat het met dit college wel op een vechtcollege moet uitdraaien.

Alleen al op het verschil in standpunten over de sociale woningbouw kan dit college struikelen. Misschien niet direct, maar de SP is een partij die echt iets doet voor mensen die in de sociale sector zitten dus zal zich dat op termijn gaan wreken, zeker als VVD en D66 ook op hun standpunt in deze blijven staan.

Maar goed, leuk geprobeerd, we wachten wel af hoe het zich daar ontwikkelt en of ze hun programma kunnen waarmaken.
Klopt, jij mag de champagne open trekken. De PvdA zit in de coalitie in Den Haag. Alwaar ze de wil van het volk vertegenwoordigen door dat monstrueuze muziek theater te bouwen. De bevolking wil dat absoluut niet, maar de PvdA bobo's verdienen veel te veel 'op de Thaise manier' om zich daar wat van aan te trekken.

Vraag jezelf eens af waarom de PvdA landelijk op 12-13 zetels staat.

Doe eigenlijk maar niet. Als de Bismarck gemaakt was van het bord voor je hoofd zouden we nu Duits spreken.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: PvdA loser?

#412 Bericht door RuudThai » vrijdag 13 juni 2014, 04:26

Ik ben niet van de PvdA, voor mijn part mogen GroenLinks en de SP groter worden dan hen. :neus:

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: PvdA loser?

#413 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 14 juni 2014, 01:55

Dat is al aan het gebeuren. Niet omdat ze het beter doen maar puur omdat de PvdA het zo beroerd doet. Dat je wappert met de rode vlag moet jij weten. Dat doen er meer. Vrouwen meestal een week per maand; jij iedere dag. Je zou er eens over moeten praten met je dokter.

Maar constant mensen afzijken en provoceren omdat ze niet achter je rode vlag willen lopen is nogal irritant.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: PvdA loser?

#414 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 03:10

Dat muziektheater is toch van de baan ? Dat zag ik tenminste op BVN.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: PvdA loser?

#415 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 14 juni 2014, 13:13

Ik denk het niet. We spreken toch over het zelfde rode koeltoer paleis dat op het Spui moet komen?
Dat was juist een stokpaardje van de PvdA. (Lees: PvdA wethouders en vriendjes worden hier op een Thaise manier welgesteld van). De PvdA blijft in de raad, dus kan je op de vingers van een slechte houthakker uitrekenen dat dit dus gewoon doorgaat.

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: PvdA loser?

#416 Bericht door RuudThai » zaterdag 14 juni 2014, 13:37

Jos Flachs schreef:Ik denk het niet. We spreken toch over het zelfde rode koeltoer paleis dat op het Spui moet komen?
Dat was juist een stokpaardje van de PvdA. (Lees: PvdA wethouders en vriendjes worden hier op een Thaise manier welgesteld van). De PvdA blijft in de raad, dus kan je op de vingers van een slechte houthakker uitrekenen dat dit dus gewoon doorgaat.
Wil je wel juiste informatie geven en niet de PvdA als schuldige aanwijzen voor dit megalomane project?
Lees dit deel van het artikel in De Volkskrant over de collegevorming aldaar:

Cultuurpaleis
De onderhandelingen tussen de vijf partijen verliepen erg moeilijk. Dat kwam doordat het vorige stadsbestuur besloot een omstreden cultuurpaleis te bouwen in het centrum van Den Haag. Dat Spuiforum-project was het geesteskind van D66, maar de grootste tegenstander was de HSP. Die wilde de stekker uit het project trekken, maar D66 hield er aan vast. Half mei bereikten onderhandelaars een compromis. Er komt een nieuw complex, maar het wordt opnieuw ontworpen. HSP-leider Joris Wijsmuller wordt naar verluidt als wethouder verantwoordelijk voor het project.

Bron: http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... itie.dhtml

Dus ook je geleuter over vermeende zakkenvullerij op z'n Thais is volkomen uit de lucht gegrepen.
Jij brengt met dit soort verdachtmakingen de in Nederland redelijk corruptievrije (behalve wat loze VVD'ers en een enkele andere) politiek in diskrediet. [|(

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: PvdA loser?

#417 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 15:07

Jos, ik zag de nieuwe coalitie op BVN en men vertelde dat 'het theater' van de baan was. Tja, welk dan ?

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: PvdA loser?

#418 Bericht door prajak » zaterdag 14 juni 2014, 16:50

Zag een reactie van Txxxxx maar die lees ik een paar jaar niet meer.

Aanvullend. Er zijn helaas mensen die van dit forum een 'geen stijl' rommeltje willen maken en het zwijgen van Chang en Broom en Patriot is storend.

Dit forum gaat net zo'n forum worden als TxxxPxxxxx waar de leiding geen controle meer had over de grootbekken en tenslotte de deur maar heeft dichtgegooid. Kxxxxxfarang, nog een forum waarin crapuul de leiding pakte en de deur op slot ging.

Wel, dan ben ik er voor de grootbekken er uit te rammen of op voormoderatie te zetten.

Hier begint het onfatsoen te overheersen. Maandenlang al. Dit forum is kapot aan het gaan door een paar mensen die geen fatsoen in hun donder hebben.

han wouters
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 520
Lid geworden op: donderdag 11 augustus 2011, 15:32

Re: PvdA loser?

#419 Bericht door han wouters » zaterdag 14 juni 2014, 22:05

prajak schreef:
Wel, dan ben ik er voor de grootbekken er uit te rammen of op voormoderatie te zetten.

Hier begint het onfatsoen te overheersen. Maandenlang al. Dit forum is kapot aan het gaan door een paar mensen die geen fatsoen in hun donder hebben.
Hi Prajak,
1 Je bent niet verplicht om dit te bekijken Prajak, maak je eigen keuzes.
2 Er zijn mensen op dit forum die, niet al maanden, maar al jaren de boel tiranniseren, die al diverse mensen hebben weg gejaagd met hun gedram en onverdraagzaamheid. Die in elk topic hun frustraties kwijt willen over politieke items, die constant andersdenkenden wegzetten met woorden die ik hier maar niet zal gebruiken want dat wordt gedelete. Die constant hun eigen waarheid er in willen rammen zonder rekening te houden met andersdenkenden. Die constant provocerende subscribts en uitspraken hebben om de boel op scherp te zetten. En sinds een paar maanden krijgen ze wat tegengas en nu ga jij reageren.? Had je al veel eerder moeten doen.
Ik ben het volkomen met je eens dat er strenger opgetreden moet worden tegen het onfatsoen op dit forum, maar dan wel consequent.
En nu maar afwachten wat ik weer over me heen krijg :giggle:
Waar domheid begint eindigt de rede

torkom
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1392
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 17:55

Re: PvdA loser?

#420 Bericht door torkom » zaterdag 14 juni 2014, 22:12

han wouters schreef:
prajak schreef:
Wel, dan ben ik er voor de grootbekken er uit te rammen of op voormoderatie te zetten.

Hier begint het onfatsoen te overheersen. Maandenlang al. Dit forum is kapot aan het gaan door een paar mensen die geen fatsoen in hun donder hebben.
Hi Prajak,
1 Je bent niet verplicht om dit te bekijken Prajak, maak je eigen keuzes.
2 Er zijn mensen op dit forum die, niet al maanden, maar al jaren de boel tiranniseren, die al diverse mensen hebben weg gejaagd met hun gedram en onverdraagzaamheid. Die in elk topic hun frustraties kwijt willen over politieke items, die constant andersdenkenden wegzetten met woorden die ik hier maar niet zal gebruiken want dat wordt gedelete. Die constant hun eigen waarheid er in willen rammen zonder rekening te houden met andersdenkenden. Die constant provocerende subscribts en uitspraken hebben om de boel op scherp te zetten. En sinds een paar maanden krijgen ze wat tegengas en nu ga jij reageren.? Had je al veel eerder moeten doen.
Ik ben het volkomen met je eens dat er strenger opgetreden moet worden tegen het onfatsoen op dit forum, maar dan wel consequent.
En nu maar afwachten wat ik weer over me heen krijg :giggle:

Helemaal eens ! :clap: :clap:

Oei, nou ben ik wel tegen mezelf aan het kletsen...volgens vleespet dan :giggle:
Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”