Toegangsprijs en nationaliteit

Informatie over cultuur en gebruiken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#31 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 14:55

Maakt mij allemaal niks uit wat betreft inkomstenpatroon.
Ik vindt het gewoon belachelijk dat ik als farang daar meer entree betaal dan de Thai.
Gewoon discriminatie en daar hou ik niet zo van.
En inkomens verschil ?...Genoeg Thai in bijv. de bovenlaag die meer dan mij binnen halen die betalen toch ook niks extra ?

gr driver

Gebruikersavatar
brake034
Expat
Expat
Berichten: 3527
Lid geworden op: maandag 20 augustus 2012, 11:51

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#32 Bericht door brake034 » vrijdag 09 oktober 2015, 15:02

Driver, ga je weleens winkelen in Zeeland, zo tussen juni en augustus?

Is het je nooit opgevallen dat de prijzen in de supermarkt of het restaurant in Zeeland veel hoger liggen dan de prijzen in de rest van Nederland?? Ik hoor die Duitsers nooit piepen in de rij van de Albert Heijn dat de boodschappen in Domburg veel duurder zijn als in Hoogvliet of Veendam??
Marcel

genesis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1120
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2012, 08:07
Locatie: Chiang Mai & Hoogvliet

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#33 Bericht door genesis » vrijdag 09 oktober 2015, 15:08

brake034 schreef:Driver, ga je weleens winkelen in Zeeland, zo tussen juni en augustus?

Is het je nooit opgevallen dat de prijzen in de supermarkt of het restaurant in Zeeland veel hoger liggen dan de prijzen in de rest van Nederland?? Ik hoor die Duitsers nooit piepen in de rij van de Albert Heijn dat de boodschappen in Domburg veel duurder zijn als in Hoogvliet of Veendam??
Boefjes die Zeeuwen! :lol:

En dat wist ik ook niet. :?

Genesis

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#34 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 15:11

brake034 schreef:Driver, ga je weleens winkelen in Zeeland, zo tussen juni en augustus?

Is het je nooit opgevallen dat de prijzen in de supermarkt of het restaurant in Zeeland veel hoger liggen dan de prijzen in de rest van Nederland?? Ik hoor die Duitsers nooit piepen in de rij van de Albert Heijn dat de boodschappen in Domburg veel duurder zijn als in Hoogvliet of Veendam??
Nee, daar winkel ik niet in die periode en daar buiten eigenlijk ook niet.
Maar dat is weer wat anders vindt ik dan verschillende prijzen voor bepaalde groeperingen zoals in Thailand.
In camping winkels betaal je ook meer dan bij de supermarkt maar dat geldt voor iedereen.

gr driver

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#35 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 15:33

genesis schreef:
brake034 schreef:Daar waar het gemiddelde salaris van een Thaise leraar/lerares zo rond de 850-900 euro per maand zweeft, een dag-arbeider zo een 200-250 euro per maand kan maken, wie zijn wij dan om te klagen dat de entree van het dino park voor ons geen 1 euro kost maar 5 euro?

Ik denk dat 90% van de expats op dit forum geen dubbeltje inkomsten belasting afdragen in Thailand en dan klagen als je een grijpstuiver meer moet betalen bij de entree van het dino park, ga je schamen zeg! Het is met Thais geld aangelegd toch?

Ik betaal het volle pond voor de buitenlander, zwaai niet met mijn Thaise rijbewijs of geel boekje om een paar euro uit te sparen, ik zou me werkelijk te pletter schamen zeg.......

En dan stennis maken en met een hoop theater weglopen omdat je je gediscrimineerd voelt? Werkelijk :giggle: ????
Je hebt een punt! :thumbsup:
Genis

Maarre ik dacht dat Lin me had verteld dat een leraar middelbare school tussen de 12 & 16 K Thb verdiende, dus € 300 tot 400, wat jij als bedragen noemt zijn voor Thaise begrippen enorme inkomens dacht ik.

Net zoals ambtenaren die verdienen ook zo rond de 12K was mij verteld.

Mijn zwager die als kok werkt, al meer dan 10 jaar, werkt alle dagen van de maand, 11 uur per dag en verdiend daar Thb 5.600 mee, dus zo'n € 140 p. Mnd

Genesis
Genesis, Mijn vrouw 47 jaar is verpleegster en gaat net over de 40,000 bath per maand....Een kennis van mij zijn vrouw 53 jaar is lerares op de middelbare school en verdiend 44,000 per maand....Ik heb zo het gevoel dat jou zwager flink uitgebuit word...Zelfs mijn schoonzusje krijgt bij true in het callcenter al 23,000 per maand (5dagen per week)

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#36 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 15:40

brake034 schreef:Driver, ga je weleens winkelen in Zeeland, zo tussen juni en augustus?

Is het je nooit opgevallen dat de prijzen in de supermarkt of het restaurant in Zeeland veel hoger liggen dan de prijzen in de rest van Nederland?? Ik hoor die Duitsers nooit piepen in de rij van de Albert Heijn dat de boodschappen in Domburg veel duurder zijn als in Hoogvliet of Veendam??
Laat mij nu uit het zeeuwse Renesse komen en daar nog nooit iets van gemerkt hebben.....Dus jij wilt me vertellen dat Albert Heijn me al die jaren dat ik daar was me bedondert heeft? Mooi niet hoor die prijzen liggen door heel Nederland gelijk!!!! Oei Oei Daar valt iemand eventjes door de mand. :happyno:
Laatst gewijzigd door bontje op vrijdag 09 oktober 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#37 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 15:49

bontje schreef:
genesis schreef:
brake034 schreef:Daar waar het gemiddelde salaris van een Thaise leraar/lerares zo rond de 850-900 euro per maand zweeft, een dag-arbeider zo een 200-250 euro per maand kan maken, wie zijn wij dan om te klagen dat de entree van het dino park voor ons geen 1 euro kost maar 5 euro?

Ik denk dat 90% van de expats op dit forum geen dubbeltje inkomsten belasting afdragen in Thailand en dan klagen als je een grijpstuiver meer moet betalen bij de entree van het dino park, ga je schamen zeg! Het is met Thais geld aangelegd toch?

Ik betaal het volle pond voor de buitenlander, zwaai niet met mijn Thaise rijbewijs of geel boekje om een paar euro uit te sparen, ik zou me werkelijk te pletter schamen zeg.......

En dan stennis maken en met een hoop theater weglopen omdat je je gediscrimineerd voelt? Werkelijk :giggle: ????
Je hebt een punt! :thumbsup:
Genis

Maarre ik dacht dat Lin me had verteld dat een leraar middelbare school tussen de 12 & 16 K Thb verdiende, dus € 300 tot 400, wat jij als bedragen noemt zijn voor Thaise begrippen enorme inkomens dacht ik.

Net zoals ambtenaren die verdienen ook zo rond de 12K was mij verteld.

Mijn zwager die als kok werkt, al meer dan 10 jaar, werkt alle dagen van de maand, 11 uur per dag en verdiend daar Thb 5.600 mee, dus zo'n € 140 p. Mnd

Genesis
Genesis, Mijn vrouw 47 jaar is verpleegster en gaat net over de 40,000 bath per maand....Een kennis van mij zijn vrouw 53 jaar is lerares op de middelbare school en verdiend 44,000 per maand....Ik heb zo het gevoel dat jou zwager flink uitgebuit word...Zelfs mijn schoonzusje krijgt bij true in het callcenter al 23,000 per maand (5dagen per week)
Dit soort bedragen voor dat werk zijn voor mij ook nieuw hoor...1000,1200 euro per maand afhankelijk van de koers dat verdienen ze hier in Nederland ook in diverse andere takken qua werk.
Met deze inkomens kunnen ze best wel de farang toegangs prijs betalen vindt ik :mrgreen:

bontje
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 537
Lid geworden op: zondag 11 november 2012, 02:44

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#38 Bericht door bontje » vrijdag 09 oktober 2015, 16:09

driver schreef:
bontje schreef: Genesis, Mijn vrouw 47 jaar is verpleegster en gaat net over de 40,000 bath per maand....Een kennis van mij zijn vrouw 53 jaar is lerares op de middelbare school en verdiend 44,000 per maand....Ik heb zo het gevoel dat jou zwager flink uitgebuit word...Zelfs mijn schoonzusje krijgt bij true in het callcenter al 23,000 per maand (5dagen per week)
Dit soort bedragen voor dat werk zijn voor mij ook nieuw hoor...1000,1200 euro per maand afhankelijk van de koers dat verdienen ze hier in Nederland ook in diverse andere takken qua werk.
Met deze inkomens kunnen ze best wel de farang toegangs prijs betalen vindt ik :mrgreen:
Driver, Ik heb gelogen....Ik heb het nog even aan mijn vrouw gevraagd haar salaris is 41,960 per maand....Met toeslag voor haar master komt ze op 44,000per maand....Ze heeft ook nog het geluk dat ze nooit in het weekend en snachts hoeft te werken....De verhalen dat in de isaan het gemiddeld maand inkomen 3000bath is...Dat was 15 jaar geleden misschien zo
Dat ik me erger aan het feit dat ik meer intree moet betalen gaat me niet om het geld.....Het gaat me om het principe

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#39 Bericht door serpay » vrijdag 09 oktober 2015, 16:24

we hebben het hier over 400 tbh of 40 tbh voor thai.
moet ik nog wat zeggen of uitleggen...
kom zeg als ik iets wil zien in thailand betaal ik de prijs voor falang
of ik er nu woon of verblijf dit is hoe het is.
jank niet en betaal die paar rotte euro pffffff.
zielig gewoon .......!!!
Alfisti rebeli

Borat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 760
Lid geworden op: zondag 03 juni 2007, 17:34
Locatie: nederland

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#40 Bericht door Borat » vrijdag 09 oktober 2015, 17:18

serpay schreef:we hebben het hier over 400 tbh of 40 tbh voor thai.
moet ik nog wat zeggen of uitleggen...
kom zeg als ik iets wil zien in thailand betaal ik de prijs voor falang
of ik er nu woon of verblijf dit is hoe het is.
jank niet en betaal die paar rotte euro pffffff.
zielig gewoon .......!!!
paar rotte euro?? ik vind het nogal hoor een prijs van 1 euro of 10 euro hanteren, zelfs in nederland kan een gezin van 10 euro een dag eten. Het gaat niet om het feit dat je het wel of niet kunt missen maar om het enorme verschil en de redenatie daarachter.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#41 Bericht door elst99 » vrijdag 09 oktober 2015, 17:34

Nou ja, ik kom uit Middelburg en ik weet zeker dat in het seizoen er andere prijzen gevraagd worden bij de locale supers.
En dan heb ik het niet over campingwinkels!
Maar goed!
Als je het er niet voor over hebt, blijf er weg! Maar jongens als ik zo op reis moet en ik val over een paar 100 Bht blijf dan thuis.
Je klaagt ook niet dat sommige 'vele dingen' veel goedkoper zijn betaal je dan bij?
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#42 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 18:02

Wat er ook gezegt en bijgehaald wordt wordt ...Het blijft gewoon farang discriminatie vindt ik .....
Laatst gewijzigd door driver op vrijdag 09 oktober 2015, 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#43 Bericht door driver » vrijdag 09 oktober 2015, 18:04

bontje schreef:
driver schreef:
bontje schreef: Genesis, Mijn vrouw 47 jaar is verpleegster en gaat net over de 40,000 bath per maand....Een kennis van mij zijn vrouw 53 jaar is lerares op de middelbare school en verdiend 44,000 per maand....Ik heb zo het gevoel dat jou zwager flink uitgebuit word...Zelfs mijn schoonzusje krijgt bij true in het callcenter al 23,000 per maand (5dagen per week)
Dit soort bedragen voor dat werk zijn voor mij ook nieuw hoor...1000,1200 euro per maand afhankelijk van de koers dat verdienen ze hier in Nederland ook in diverse andere takken qua werk.
Met deze inkomens kunnen ze best wel de farang toegangs prijs betalen vindt ik :mrgreen:
Driver, Ik heb gelogen....Ik heb het nog even aan mijn vrouw gevraagd haar salaris is 41,960 per maand....Met toeslag voor haar master komt ze op 44,000per maand....Ze heeft ook nog het geluk dat ze nooit in het weekend en snachts hoeft te werken....De verhalen dat in de isaan het gemiddeld maand inkomen 3000bath is...Dat was 15 jaar geleden misschien zo
Dat ik me erger aan het feit dat ik meer intree moet betalen gaat me niet om het geld.....Het gaat me om het principe
3000 thb geloof ik ook niet zo maar ik vindt zo,n 44000 thb best veel.Menig expat zou er blij mee zijn op bijv. Aow gerechtigde leeftijd.

En dat principe zo denk ik er ook over ...

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#44 Bericht door serpay » vrijdag 09 oktober 2015, 18:23

Borat schreef:
serpay schreef:we hebben het hier over 400 tbh of 40 tbh voor thai.
moet ik nog wat zeggen of uitleggen...
kom zeg als ik iets wil zien in thailand betaal ik de prijs voor falang
of ik er nu woon of verblijf dit is hoe het is.
jank niet en betaal die paar rotte euro pffffff.
zielig gewoon .......!!!
paar rotte euro?? ik vind het nogal hoor een prijs van 1 euro of 10 euro hanteren, zelfs in nederland kan een gezin van 10 euro een dag eten. Het gaat niet om het feit dat je het wel of niet kunt missen maar om het enorme verschil en de redenatie daarachter.
ach als duitser word ik in een taxi in nederland ook gepakt . lees genaaid dit vind men ook normaal....
Alfisti rebeli

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Toegangsprijs en nationaliteit

#45 Bericht door Gardensafari » vrijdag 09 oktober 2015, 18:48

Dit is geen discriminatie, maar aangepaste prijsstelling: progressieve toegangsprijzen.
Degenen met de hoogste inkomens dragen de zwaarste lasten. Puilt Nederland van uit.
En ik vind het zeuren om je er druk over te maken.
Maar ja, zal voor sommigen wel weer een "principekwestie" zijn.
Waar Nederlanders al niet groot in kunnen doen.
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Cultuur”