Één op de 10 gezinnen

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Één op de 10 gezinnen

#31 Bericht door prajak » vrijdag 19 december 2014, 17:21

Meneer Duncan,

" en dat knagen aan de soevereiniteit van ons land per direct strafbaar wordt gesteld..."

Mag ik je er op attent maken dat Europese verdragen geratificeerd zijn door de nationale parlementen? De macht van Europa is er alleen gekomen door de nationale regeringen en parlementen. En die parlementen hebben we er zelf neergezet...... :giggle2:

Duncan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1356
Lid geworden op: zondag 10 oktober 2010, 03:19

Re: Één op de 10 gezinnen

#32 Bericht door Duncan » vrijdag 19 december 2014, 22:57

Dat klopt Prajak, maar je weet ook dat je ze een mandaat-zonder-end geeft om te beslissen wat ze maar willen, zonder dat er een manier is om aan de noodrem te trekken. Je kunt bijvoorbeeld de VVD pas bij de komende verkiezingen laten voelen dat je je als huizenbezitter belazerd voelt vanwege de belofte om niet aan de hypotheekrenteaftrek te tornen, maar het besluit is dan al genomen en onherroepelijk, en de liegebeesten die daarvoor verantwoordelijk zijn zijn met geen mogelijkheid juridisch aan te pakken ( want meerderheid in het parlement, politieke besluitvorming, uitruil, en garanties die je alleen op nieuw stofzuigers krijgt etc.
Er is destijds massaal VVD gestemd om de PVDA buiten de deur te houden en omgekeerd. Netto resultaat, een Kabinet van deze 2. VVD'ers willen het niet, PVDA'ers willen het niet en de rest van het land zit er al helemaal niet op te wachten. En wat gebeurt, ze houden elkiaar noodgedwongen in een wurggreep, liegen alles bij elkaar om maar overeind te blijven en we kunnen er niets, maar dan ook niets aan veranderen, ze kunnen de rit gewoon blijven uitzitten en 1 van de 2 krijg je in het volgend Kabinet wel weer terug, want geen alternatief.
Kotsmisselijk word ik ervan...

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Één op de 10 gezinnen

#33 Bericht door Jos Flachs » zaterdag 20 december 2014, 01:37

prajak schreef:En die parlementen hebben we er zelf neergezet...... :giggle2:
We?

Ik mag 1x per 4 jaar een vakje rood kleuren. De clown die ik dan "gekozen" heb kan dan 3 jaar doen en laten wat hij wilt. Daarna gaat hij 1 jaar net doen alsof hij gaat doen wat ik wil. :neus:

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Één op de 10 gezinnen

#34 Bericht door dutch » zaterdag 20 december 2014, 01:38

Duncan schreef:Dat klopt Prajak, maar je weet ook dat je ze een mandaat-zonder-end geeft om te beslissen wat ze maar willen, zonder dat er een manier is om aan de noodrem te trekken. Je kunt bijvoorbeeld de VVD pas bij de komende verkiezingen laten voelen dat je je als huizenbezitter belazerd voelt vanwege de belofte om niet aan de hypotheekrenteaftrek te tornen, maar het besluit is dan al genomen en onherroepelijk, en de liegebeesten die daarvoor verantwoordelijk zijn zijn met geen mogelijkheid juridisch aan te pakken ( want meerderheid in het parlement, politieke besluitvorming, uitruil, en garanties die je alleen op nieuw stofzuigers krijgt etc.
Er is destijds massaal VVD gestemd om de PVDA buiten de deur te houden en omgekeerd. Netto resultaat, een Kabinet van deze 2. VVD'ers willen het niet, PVDA'ers willen het niet en de rest van het land zit er al helemaal niet op te wachten. En wat gebeurt, ze houden elkiaar noodgedwongen in een wurggreep, liegen alles bij elkaar om maar overeind te blijven en we kunnen er niets, maar dan ook niets aan veranderen, ze kunnen de rit gewoon blijven uitzitten en 1 van de 2 krijg je in het volgend Kabinet wel weer terug, want geen alternatief.
Kotsmisselijk word ik ervan...
ik voel met je mee,maar 3 woorden blijven bij; "noodgedwongen-alternatief en kotsmisselijk" :cry:
Het zou niet goed zijn als er slechts 1 partij als plus 50% er uit zou komen.
Echter coalitie betekent water bij de wijn en als men dan niet verder kijkt zal niemand ooit tevreden zijn.Er zijn te weinig kiezers ( kijk naar het opkomst percentage) en te veel klagers en dan ook nog vaak van een populistische klasse.(jou daar niet mee bedoelend).
Laat ons terugkeren naar de "armoede" in plaats van een puur politieke discussie te openen,want dat wordt een gebed zonder einde :thumbsup:
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Één op de 10 gezinnen

#35 Bericht door prajak » zaterdag 20 december 2014, 03:50

Duncan, een corrigerend referendum dan? Wel, dan stond de coalitie nu op straat en dan verkiezingen en dan nog niks want NL is verdeeld en de opkomst schandalig laag.

Terug naar armoede. Las ik nou laatst (van Elst99 aan Ruudthai denk ik) dat 'sociale huur' al 700 e/maand kost? Waar zijn we dan mee bezig met de laagste lonen, laagste inkomsten (denk aan zzp-ers) en bijstand?

Integrale herziening van het belastingstelsel, weg met al die toeslagen, wel een gezinstoeslag en de laagste schijven omlaag, voor mijn part een nulschijf. Dan gaan de andere schijven omhoog, kan niet anders. Vermogenswinsten belasten boven zeker bedrag, nu bij de Belgen een hot item, de Fransen hebben het al jaren, Spanje ook meen ik.

En geen kinderbijslag meer voor kind 3 en verder (dat levert me commentaar op van groot en klein christelijk...) want kleinere gezinnen kosten minder. China deed het ook maar om andere redenen als was EEN kind wel erg weinig.

Andere oplossingen heb ik ook niet. De kloof tussen arm en rijk die in Thailand heel normaal is komt er bij jullie in de EU ook aan. Of is er al en wordt groter.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Één op de 10 gezinnen

#36 Bericht door printen44 » zaterdag 20 december 2014, 06:28

Duncan schreef:Dat klopt Prajak, maar je weet ook dat je ze een mandaat-zonder-end geeft om te beslissen wat ze maar willen, zonder dat er een manier is om aan de noodrem te trekken. Je kunt bijvoorbeeld de VVD pas bij de komende verkiezingen laten voelen dat je je als huizenbezitter belazerd voelt vanwege de belofte om niet aan de hypotheekrenteaftrek te tornen, maar het besluit is dan al genomen en onherroepelijk, en de liegebeesten die daarvoor verantwoordelijk zijn zijn met geen mogelijkheid juridisch aan te pakken ( want meerderheid in het parlement, politieke besluitvorming, uitruil, en garanties die je alleen op nieuw stofzuigers krijgt etc.
Er is destijds massaal VVD gestemd om de PVDA buiten de deur te houden en omgekeerd. Netto resultaat, een Kabinet van deze 2. VVD'ers willen het niet, PVDA'ers willen het niet en de rest van het land zit er al helemaal niet op te wachten. En wat gebeurt, ze houden elkiaar noodgedwongen in een wurggreep, liegen alles bij elkaar om maar overeind te blijven en we kunnen er niets, maar dan ook niets aan veranderen, ze kunnen de rit gewoon blijven uitzitten en 1 van de 2 krijg je in het volgend Kabinet wel weer terug, want geen alternatief.
Kotsmisselijk word ik ervan...
Nederland is een van de meest politieke verdeeld land. Er zitten teveel partijen in de Tweede Kamer. Dus na elke verkiezing komt er een coalitie regering. Of het nu een rechtse of een linkse regering is. Coalitievorming betekend altijd water bij de wijn doen. Dus verkiezingsbeloften worden bij het oud vuil aan de kant gezet.

Beroemd of liever berucht is dat op de dag voor de verkiezing Wilders keihard vasthield dat men op zijn of haar 65ste met AOW kon gaan. De verkiezingen waren er de volgende dag en de dag daarna, wijzigde Wilders zijn standpunt 180 graden. Want hij had de kans om in een coalitieregering te stappen. Het werd een gedoog constructie en daar hebben sommige politici nog nachtmerries van.

Over is Wilders niet de enige politicus die voor de verkiezingen gouden bergen beloofd en als men op het pluche zit, die gouden bergen wat kleine bergjes "fools gold" is.

En Engeland of de VS is alles redelijk duidelijk. Er zijn twee grote partijen en die maken de dienst uit. Vrijwel altijd een meerderheidsregering van een partij. Heel af en toe, zoals nu is er in Engeland een coalitie, maar die coalitiegenoot heeft weinig in te brengen.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Één op de 10 gezinnen

#37 Bericht door Jos Flachs » maandag 22 december 2014, 01:44

Ja, in Amerika werkt het perfect. Vraag het Obama maar. Die zit te genieten van een meerderheid republikeinen in het Congres en de Seniel Senaat. :giggle:

Een perfect politiek systeem bestaat niet. Ook aan een kiesdrempel zitten nadelen.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Één op de 10 gezinnen

#38 Bericht door printen44 » maandag 22 december 2014, 04:58

Jos, ik schreef niet perfect, maar dat het duidelijk is. Je kan in principe kiezen tussen kandidaten van twee partijen. Alle andere kleine partijtjes doen nooit echt mee. Heel af en toe wint een onafhankelijke kandidaat, maar dat is redelijk zeldzaam.

Overigens is Obama niet de eerste President die met een volksvertegenwoordiging te maken heeft, waarvan de meerderheid een andere partij is dan die van Obama. Clinton had er ook mee te maken. Wat nu aan de hand is dat er tussen de Democraten en de Republikeinen een duidelijk verschil van politieke opvattingen zijn. Vroeger was het conservatieve Zuiden Democratisch, maar is nu Republikeins. Maar de Democraten krijgen nu de stemmen van de Spaanstaligen in de VS. Ik vind verkiezingen in de VS boeiend, met name de voorverkiezingen.

Hua Thale
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3851
Lid geworden op: maandag 17 december 2012, 12:22

Re: Één op de 10 gezinnen

#39 Bericht door Hua Thale » maandag 22 december 2014, 05:13

Ik vind verkiezingen in de VS boeiend,...................

Ja vooral het feit dat je toch gewonnen heb wat aantal stemmen betreft maar op basis van het aantal kiesmannen toch weer verloren heb. :Whistle:
Schijn democratie maar ja wel de grootste met niet alleen dat.
Bush drie komt er aan. :giggle:

Nederland is op zich een prima systeem alleen die drempel is veel te laag om 'kleine' partijen landelijk te dwingen met grote een eenheid te vormen.
Tenslotte passen vele 'ach wat zielig' wensen met het grootste gemak in vele kaders van grotere partijen dus in no time hoppa 5 a 6 partijen of minder op landelijk niveau.
Maar ja de stemgerechtigde klant is koning.
De revolutie eet haar eigen kinderen op.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Één op de 10 gezinnen

#40 Bericht door Jos Flachs » maandag 22 december 2014, 08:20

printen44 schreef:Jos, ik schreef niet perfect, maar dat het duidelijk is.
Volkomen. :worshippy:
Je kan in principe kiezen tussen kandidaten van twee partijen. Alle andere kleine partijtjes doen nooit echt mee. Heel af en toe wint een onafhankelijke kandidaat, maar dat is redelijk zeldzaam.
Klopt helemaal. Maar dat systeem heeft ook nadelen: het is heel gewoon dat de ene partij sloopt wat de andere partij heeft opgebouwd. Veel sterker dan bij ons, in ieder geval.
Overigens is Obama niet de eerste President die met een volksvertegenwoordiging te maken heeft, waarvan de meerderheid een andere partij is dan die van Obama. Clinton had er ook mee te maken. Wat nu aan de hand is dat er tussen de Democraten en de Republikeinen een duidelijk verschil van politieke opvattingen zijn. Vroeger was het conservatieve Zuiden Democratisch, maar is nu Republikeins. Maar de Democraten krijgen nu de stemmen van de Spaanstaligen in de VS. Ik vind verkiezingen in de VS boeiend, met name de voorverkiezingen.
Klopt ook, vandaar dat het vrij regelmatig voor komt dat het budget opeens 'op' is. Men kent het absurde systeem dat het parlement het budget moet toewijzen aan de uitvoerende macht (president), maar dat soms niet doet.

Geen enkel systeem is perfect, er zitten heel wat gaten in zowel ons eigen als het Amerikaanse systeem. Dat grappig genoeg gebaseerd is (in ieder geval voor een groot deel) op de Republiek der Verenigde Nederlanden.

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”