Permanent verblijf

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7567
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Permanent verblijf

#31 Bericht door driver » zondag 26 september 2010, 20:18

Waarom reageert de topicstarter niet ?

ipv allerlei meningen etc loslaten zou ik nu fijn wachten totdat de topicstarter zich opnieuw meldt om te reageren op de reeds wel of niet serieus gegeven antwoorden.


mvg driver

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Permanent verblijf

#32 Bericht door joepattaya » maandag 27 september 2010, 03:37

debeheerder schreef:Ik heb hier ook eens een mening over en dat is elke farang is een "geval apart"
en denk niet bij mij is het zo dus dat is de waarheid , zo werkt het niet!!
sorry maar elk imm office heeft zijn eigen regeltjes.
Iedere farang denkt inderdaad vaak, dat hij/zij een uitzondering op de bestaande regelgeving is en vreemd genoeg, weet ook iedere farang de regelgeving naar zijn/haar hand te interpreteren.

De regelgeving dateert van 1979 en daar is in al die jaren weinig in veranderd, dus de immigratie kantoren hebben niet allemaal hun eigen regels, maar ze hebben wel hun eigen manier om de bestaande regels te interpreteren.
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Permanent verblijf

#33 Bericht door Wouter_Udon » maandag 27 september 2010, 07:03

joepattaya schreef:
debeheerder schreef:Ik heb hier ook eens een mening over en dat is elke farang is een "geval apart"
en denk niet bij mij is het zo dus dat is de waarheid , zo werkt het niet!!
sorry maar elk imm office heeft zijn eigen regeltjes.
Iedere farang denkt inderdaad vaak, dat hij/zij een uitzondering op de bestaande regelgeving is en vreemd genoeg, weet ook iedere farang de regelgeving naar zijn/haar hand te interpreteren.

De regelgeving dateert van 1979 en daar is in al die jaren weinig in veranderd, dus de immigratie kantoren hebben niet allemaal hun eigen regels, maar ze hebben wel hun eigen manier om de bestaande regels te interpreteren.
Als wetgeving ruimte laat voor een bepaalde interpretatie zoals door de immigratiekantoren, dan is het logisch dat de farang dit ook doet. Alleen heb je aan dat laatste totaal niets omdat je afhankelijk bent van die immigratiekantoren.
Live your dream, don't dream your life.

Sert
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 749
Lid geworden op: woensdag 27 mei 2009, 21:06

Re: Permanent verblijf

#34 Bericht door Sert » maandag 27 september 2010, 08:32

prajak schreef:Nee, Sert, je vergelijkt appels met peren. Je kunt een 20-er niet vergelijken met een 50-er of plus. Een 50-er of plus haalt easy zijn ret verlenging of mar verlenging. Mensen van mijn leeftijd hebben nu eenmaal een NL-leven achter zich en hebben inkomen en/of poen. Wij kunnen in dit land wonen waar we willen.

Een 20-er kan niet aan een ret of mar verlenging komen en moet een andere doos opentrekken.
Prajak, de bedoeling van mijn eerdere opmerking was geheel anders: verder kijken dan je neus lang is. Met daarbij de ironische toevoeging dat je ogen slechter worden naarmate je ouder wordt.
Je hebt al eerder je ongenoegen geuit over jongeren die hier verblijven middels allerhande truken, met de ondertoon dat je ze kennelijk liever ziet vertrekken.

Feit is helaas dat Thailand niet slechts een pensioenbestemming is voor ouwelui. Het is in veel grotere mate een vakantie bestemming met daaraan gekoppeld de toeristen industrie. Thailand verdient aan het toerisme veel meer dan aan de ouwelui die hier hun pensioen komen spenderen.
prajak schreef:De optie die dan blijft is een onderneming starten. Dat moet je ook maar willen en kunnen.
En? Wat heb jij gedaan tot aan je pensioen? Gewerkt, om jezelf te voorzien van een inkomen. Niks mis mee dus om dat hier ook te doen.


Het overgrote deel van de actieve forumbezoekers hier zijn ouwelui. Dat blijkt met name uit de topics over AOW, retirement-visa, wisselkoersen en gezondheidsprobleempjes. Door opmerkingen zoals eerder gemaakt in dit topic, zal die populatie niet groeien richting een wat breder publiek, want het niveau van die opmerking is zeker niet oud en wijs.
En ja, dankzij die houding komt de term bejaarden snel op de proppen. Want daar begint het hier steeds meer op te lijken: een bejaarden forum. Wellicht wordt het eens tijd om dat verroeste denken om te zetten in het uiten van wijsheid die de oudere generatie hoegenaamd zou hebben. De eerste stap daarin is accepteren dat jongelui je soms terecht op de vingers tikken, zoals in dit geval.

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Permanent verblijf

#35 Bericht door printen44 » maandag 27 september 2010, 11:02

Ja, Prajak, Wij zijn het "grijze gevaar". :lol:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Permanent verblijf

#36 Bericht door Mart » maandag 27 september 2010, 11:16

Sert schreef:
Het overgrote deel van de actieve forumbezoekers hier zijn ouwelui.
Wijsheid komt met de jaren :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Permanent verblijf

#37 Bericht door Duiker » maandag 27 september 2010, 19:21

Hangouderen...eh...forumouderen. :mrgreen:
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Permanent verblijf

#38 Bericht door Wouter_Udon » maandag 27 september 2010, 20:57

Duiker schreef:Hangouderen...eh...forumouderen. :mrgreen:
forumhangers
forumvervuilers
:lol: :lol: :lol: :lol:
Live your dream, don't dream your life.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Permanent verblijf

#39 Bericht door Duiker » maandag 27 september 2010, 21:27

Nee, geen forum vervuilers, dat is niet aardig. Forumaanhangers dan maar. Maar zonder die oudjes zou dit forum nooit zover gekomen zijn. En wees blijk met de "jeugd". Zonder hen bloeit dit forum uiteindelijk dood, en dat kan niet de bedoeling zijn. Maar ik ben het wel grotendeels met sert eens.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

NieTan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 214
Lid geworden op: zondag 14 februari 2010, 17:19
Locatie: Utrecht- Koh Samui

Re: Permanent verblijf

#40 Bericht door NieTan » maandag 27 september 2010, 21:44

Sert schreef: Het overgrote deel van de actieve forumbezoekers hier zijn oudelui. Dat blijkt met name uit de topics over AOW, retirement-visa, wisselkoersen en gezondheidsprobleempjes. Door opmerkingen zoals eerder gemaakt in dit topic, zal die populatie niet groeien richting een wat breder publiek, want het niveau van die opmerking is zeker niet oud en wijs.
En ja, dankzij die houding komt de term bejaarden snel op de proppen. Want daar begint het hier steeds meer op te lijken: een bejaarden forum. Wellicht wordt het eens tijd om dat verroeste denken om te zetten in het uiten van wijsheid die de oudere generatie hoegenaamd zou hebben. De eerste stap daarin is accepteren dat jongelui je soms terecht op de vingers tikken, zoals in dit geval.


1 ding is jammer, dat er zo weinig jongelui hier te vinden zijn.
Ik lees heel veel hier op het forum maar plaats zelden een bericht.
Waarom?? Ik weet dat er dan weer reacties op komen waar ik niet echt op te wachten zit, dan doel ik met name de reacties van de ouderen. De meeste van jullie werken niet meer en leven van het pensioen/aow/spaargeld. Niks mis mee, maar wij zien ook andere kansen hier in Thailand maar in jullie ogen is dat snel onmogelijk ik moet Sert hier volkomen gelijk in geven!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Permanent verblijf

#41 Bericht door dutch » dinsdag 28 september 2010, 00:42

Heb me jarenlang voorbereid op emigratie naar Thailand.
Dit alles in tijden dat er geen fora bestonden ,waar je even aan wat "oudjes" kon vragen hoe een en ander te doen.
Mijn zaakjes waren uiteindelijk allemaal (op een onverwacht ziektekostenverzekering hobbeltje na) in orde.
Kan dus nu met redelijk plezier van mijn verblijf alhier genieten.
Wat ikzelf en vele collega "oudjes" hier wel weten is,dat er velen hier rondlopen op het randje van illegaliteit,met miniem inkomen en een nogal opportunistische kijk op de Thaise samenleving.Dat kunnen zowel jongeren als ouderen zijn.

Ben zeer benieuwd om een aantal succes verhalen en ervaringen te lezen van de jongeren op dit forum.Ook zij kunnen hun ervaringen (in hun ogen dan positieve) delen en wat tegen gas geven aan die negatieve "oudjes".Toch ?? ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Permanent verblijf

#42 Bericht door joepattaya » dinsdag 28 september 2010, 04:01

Ik zou ontzettend graag de termen "oudjes" en "jongelui" door de gebruikers gedefinieerd willen zien.
Dan weet ik tenminste in welke hoek ik sta.
Een definitie, onderbouwd met leeftijden is voldoende, ik zit niet te wachten op karakter-profielen. ;)
Ik discussieer niet met idioten. Ze zullen me verlagen tot hun niveau en vervolgens zullen ze winnen omdat ze meer ervaring hebben.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Permanent verblijf

#43 Bericht door dutch » dinsdag 28 september 2010, 05:41

Ik geloof dat Sert daar nogal een punt van maakte dus............??
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Permanent verblijf

#44 Bericht door Jim » dinsdag 28 september 2010, 06:25

joepattaya schreef:Ik zou ontzettend graag de termen "oudjes" en "jongelui" door de gebruikers gedefinieerd willen zien.
oudjes: 50+
jongelui: 35-

daar tussen de oudere jongeren (of jongere ouderen)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Permanent verblijf

#45 Bericht door Mart » dinsdag 28 september 2010, 06:45

joepattaya schreef:Ik zou ontzettend graag de termen "oudjes" en "jongelui" door de gebruikers gedefinieerd willen zien.
Dan weet ik tenminste in welke hoek ik sta.
Een definitie, onderbouwd met leeftijden is voldoende, ik zit niet te wachten op karakter-profielen. ;)
Tussen "oudjes" en "jongelui" is er ook nog een derde groep nl: midlife.

De midlifecrisis is een psychologisch begrip, dat weergeeft dat mensen in de periode tussen de 35 en 50 jaar geconfronteerd kunnen raken met zingevingsvraagstukken en daardoor uit balans kunnen worden gebracht. :lol: :lol: :lol:

zie: http://nl.wikipedia.org/wiki/Midlifecrisis

PS, deze senior is pas 72 :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”