Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#196 Bericht door Mart » zaterdag 18 juli 2009, 12:40

Gardensafari schreef:Ook mijn schoonfamilie gebruikt de wasmachine intensief. Bepaalde zaken vallen daarbij op:

1 Het is Toshiba (geloof ik), een bovenlader die nog het meest wegheeft van de wasmachines in Nederland zo'n 30 jaar geleden. Er zit een soort "heen en weerschudding" onderin. Geen echte trommel dus
2 Het hele ding is van plastic, behalve de motor. In het Thaise klimaat heeft die het dan ook zwaar te verduren en gaat regelmatig kapot. Reparaties zijn voor Thaise begrippen verrassend duur
3 Water schep je vanuit de voorraadbakken met teiltjes in de machine
3 De was kan alleen koud worden gewassen, een verwarmingselement zit er niet in.
4 Na de was trek je een stop los en dan loopt het ding leeg

Wat mijn schoonfamilie wel heel goed doet is strijken. Ik krijg mijn kleding e.d. altijd strak gestreken weer terug. En omdat de meeste kleding redelijk bont is (ik vermijd wit), zie je er toch weer uit als het heertje.
Geacht heertje
Wij hebben voor JAI een LG gekocht, ook zo'n bovenlader, ook van plastic, maar dan ook met een centrifuse ( ? niet goed geschreven ), die in de keuken staat, en het al jaren goed doet. Water komt uit de kraan.
Zelf hebben we ook zo'n ding voor sommige dingen, maar de was gaat bij ons in een echte wasautomaat, waarin wel een verwarmingselement in zit. Strijken, daar heeft mijn vrouw een hekel aan, dus de Nanny doet dat. En als ik een wit - !!!!!!! - overhemd wenst, komt dat best voor elkaar.
Men kan hier ook OMO - bleekwater - en geurmiddel kopen.
Maar voor de huishoudelijke dingen, ben ik NIET getrouwd met een Thaise. :lol: :lol: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#197 Bericht door Jim » zaterdag 18 juli 2009, 22:11

leuk.

het onderwerp is waarom kiezen nederlandse mannen een thaise vrouw en het gaat alweer een tijdje over huishouden en wasmachines..
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Nimnuan
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 652
Lid geworden op: maandag 31 juli 2006, 22:59
Locatie: Nieuwegein

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#198 Bericht door Nimnuan » zaterdag 18 juli 2009, 22:24

Jim schreef:leuk.

het onderwerp is waarom kiezen nederlandse mannen een thaise vrouw en het gaat alweer een tijdje over huishouden en wasmachines..
Dan weten we toch ook waarom? ;) :D :P
Johan

-- Happiness is a choice that requires effort at times --

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#199 Bericht door elst99 » zondag 19 juli 2009, 07:24

Wereldvreemd, je doet je naam wel eer aan! Stopt je aardige thaise vrouw, ook je boterham nog in je mond?
Dat de nederlandse vrouw hier meewerkt is het logische gevolg, omdat de huizen (koop of huur) het noodzakelijk maken dat ze mee "moeten" werken, in zeer veel gevallen! En dan is het heel normaal dat je met z'n tweeen het huishouden doet.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#200 Bericht door Wouter_Udon » zondag 19 juli 2009, 08:12

elst99 schreef:Wereldvreemd, je doet je naam wel eer aan! Stopt je aardige thaise vrouw, ook je boterham nog in je mond?
Dat de nederlandse vrouw hier meewerkt is het logische gevolg, omdat de huizen (koop of huur) het noodzakelijk maken dat ze mee "moeten" werken, in zeer veel gevallen! En dan is het heel normaal dat je met z'n tweeen het huishouden doet.
Is de conclusie dan dat de nederlandse vrouw te veeleisend is; te materialistisch is ingesteld?
Ik ben het met je eens dat als beiden werken dat de taken verdeeld moeten worden maar het is onzin dat je daar stelt dat een vrouw verplicht wordt om ook uit werken te gaan vanwege de dure huizen. Dan denk ik: het kan wel wat minder en toch goed. Het is maar waar je voor kiest.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#201 Bericht door Jim » zondag 19 juli 2009, 10:36

in nederland ben je wel verplicht om allebei te werken.
van 1 modaal salaris doe je niet veel.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#202 Bericht door Corinne » zondag 19 juli 2009, 10:53

Jim schreef:in nederland ben je wel verplicht om allebei te werken.
van 1 modaal salaris doe je niet veel.
Dat klopt helemaal!

Als je bepaalde dingen wilt samen zal je toch er samen wat van moeten maken.
Of men neemt genoegen met minder dat kan natuurlijk ook nog.
Of er is geld zat, dan kan het vrouwtje lekker thuis blijven en voor de man zorgen die keihard werkt.

En niet te vergeten: voor de kindertjes zorgen die er eventueel zijn.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#203 Bericht door Mart » zondag 19 juli 2009, 12:58

Corinne schreef: Dat klopt helemaal!

Als je bepaalde dingen wilt samen zal je toch er samen wat van moeten maken.
Of er is geld zat, dan kan het vrouwtje lekker thuis blijven en voor de man zorgen die keihard werkt.

En niet te vergeten: voor de kindertjes zorgen die er eventueel zijn.
Samen hebben we een kindje gemaakt :roll: Nanny zorgt voor het kind. :roll:
Mrs kan lekker thuis blijven, de werkster doet het :lol:
En ik werken ??????????????? wat is dat, er zijn er zoveel die wat willen verdienen :o

Er moet iets anders zijn, waarom je een Thaise vrouw vraagt om je echtgenote te worden.
Het moet niet zijn om je eenzaamheid probleem op te lossen. :mrgreen:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#204 Bericht door jodokus » zondag 19 juli 2009, 13:15

Mart schreef:
Corinne schreef: Dat klopt helemaal!

Als je bepaalde dingen wilt samen zal je toch er samen wat van moeten maken.
Of er is geld zat, dan kan het vrouwtje lekker thuis blijven en voor de man zorgen die keihard werkt.

En niet te vergeten: voor de kindertjes zorgen die er eventueel zijn.
Samen hebben we een kindje gemaakt :roll: Nanny zorgt voor het kind. :roll:
Mrs kan lekker thuis blijven, de werkster doet het :lol:
En ik werken ??????????????? wat is dat, er zijn er zoveel die wat willen verdienen :o

Er moet iets anders zijn, waarom je een Thaise vrouw vraagt om je echtgenote te worden.
Het moet niet zijn om je eenzaamheid probleem op te lossen. :mrgreen:
Krijg wel die indruk...
Nanny voor het kind...
Werkster voor het huis...
Mrs thuis...
Jij thuis...
Daar los je geen eenzaamheid mee op, daar wordt je eenzaam van.
Even uit nieuwsgierigheid, hoe vullen jullie de 16 uur per dag dat je wakker bent in?

J.
Toch wel...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#205 Bericht door Mart » zondag 19 juli 2009, 14:03

jodokus schreef: Even uit nieuwsgierigheid, hoe vullen jullie de 16 uur per dag dat je wakker bent in?

J.
WAKKER?????
A. Aan 8 uur slapen heeft mijn vrouw niet genoeg, dus ga regelmatig even " met haar ogen dicht " wat ze dan doet weet ik niet, want dan ben ik er ook niet. En als ze de ogen weer opent gaat ze in de tuin spelen totdat de zon onder gaat. Dan wordt er "af en toe "wat eten gekookt, want vaak gaan we uit eten.
Soms doet ze de afwas, vaak doe ik dat ( want een vent moet toch wat doen in de huishouding )
Overdag is er soms gelegenheid om voor mij een kopje koffie te maken ( DE ) en ander doe ik dat zelf.
Na de avond maaltijd gaan we lekker op de bank zitten. Als Jr naar bed is kijken we TV - we hebben een satelite, dus heeeeeeel veeeel keuze - kijken naar een DVD of luisteren naar een CD.
Dan moet madam natuurlijk ook nog even - uitvoerig - aab naam.
Op de tv reclame heeft ze allerlei - onderhouds middelen voor gezicht en huid gezien, en dus aangeschaft. Er moest zelfs een extra kast komen om al die troep in te kunnen opslaan. Dat duurt ongeveer ook wel een uur, en dan ga Mrs plat.
B. Nu ik.
Ik slaap soms veel langer dan 8 uur. Na het eerste bakkie koffie ga ik achter dat toetsenbord zitten en lees dan eerst alle onzin die er weer geschreven is, en dan schrijf ik de meest achterlijke dingen, waarop andere weer kunnen reageren. Dan ga ik de kranten lezen, Bangkok Post, The Nation, De Telegraaf, AD, NRC en sinds kort ook de Volkskrant. Inmiddels heef Mrs wel een ontbijt in elkaar gezet, en gaan we uitvoerig ontbijten.
Na het tweede kopje koffie verdwijn ik op de shopper met de noorder zon, tegen lunch tijd ben ik meestal terug, en na de lunch moet ik even een uiltje knappen. Soms ga ik even het bos in ( aan de overkant van de weg ) of ik stuur mijn vrouw het bos in, en ik neem de kuie latten. Vaak ga ik dan even naar een ATM, want ik moet natuurlijk wel een beetje zakgeld hebben. Ze vraagt nooit wat ik doe of waar ik ben geweest. :roll: :roll: :roll: :roll:

Het weekend is vaak anders, maar dat is voor de volgende vraagsteller. :o
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Harm
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1391
Lid geworden op: zondag 05 augustus 2007, 22:13
Locatie: Almere / Korat

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#206 Bericht door Harm » zondag 19 juli 2009, 14:47

[quote]
Het weekend is vaak anders, maar dat is voor de volgende vraagsteller.

[unquote]


Nou kom maar op dan me je weekend Mart
Laat ons niet langer in spanning wat jij dan zoal uitvreet :D :D :D :D
Volgens mij is het bij jou altijd weekend. :idea:
De wind in je leven kan je niet veranderen, maar hoe je je zeilen zet, bepaal jezelf
leef je leven zo intens als maar mogelijk is, hierna ben je o zo lang dood.

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#207 Bericht door Wouter_Udon » zondag 19 juli 2009, 15:11

Ik denk dat ze in het weekend de rollen omdraaien. ;) :shock:
Live your dream, don't dream your life.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#208 Bericht door elst99 » zondag 19 juli 2009, 18:14

Volgens mij Mart, worden jullie daar slapende rijk!!!
Zou zo graag willen en kunnen slapen als de aziaten! Ze stappen in het vliegtuig, dekentje over pitten de hele reis. In de bus naar Bangkok, slapen 3 uur! Op de markt, achter hun kraam liggen ze te pitten, heb je wat nodig moet je ze wakker maken.
Maar je bent met ons eens dat je dat in nederland niet kunt veroorloven. Een nanny en een werkster tegenwoordig zijn voor een jong gezin niet op te brengen. In Thailand heb ik ook iemand, die de boel schoonhoud, maar dan praten we toch over andere bedragen dan hier in Nederland. 20 € p.u. is nu het tarief!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
jodokus
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 921
Lid geworden op: zondag 09 juli 2006, 11:31
Locatie: Sattahip

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#209 Bericht door jodokus » zondag 19 juli 2009, 20:01

Mart schreef:
jodokus schreef: Even uit nieuwsgierigheid, hoe vullen jullie de 16 uur per dag dat je wakker bent in?

J.
WAKKER?????
A. Aan 8 uur slapen heeft mijn vrouw niet genoeg, dus ga regelmatig even " met haar ogen dicht " wat ze dan doet weet ik niet, want dan ben ik er ook niet. En als ze de ogen weer opent gaat ze in de tuin spelen totdat de zon onder gaat. Dan wordt er "af en toe "wat eten gekookt, want vaak gaan we uit eten.
Soms doet ze de afwas, vaak doe ik dat ( want een vent moet toch wat doen in de huishouding )
Overdag is er soms gelegenheid om voor mij een kopje koffie te maken ( DE ) en ander doe ik dat zelf.
Na de avond maaltijd gaan we lekker op de bank zitten. Als Jr naar bed is kijken we TV - we hebben een satelite, dus heeeeeeel veeeel keuze - kijken naar een DVD of luisteren naar een CD.
Dan moet madam natuurlijk ook nog even - uitvoerig - aab naam.
Op de tv reclame heeft ze allerlei - onderhouds middelen voor gezicht en huid gezien, en dus aangeschaft. Er moest zelfs een extra kast komen om al die troep in te kunnen opslaan. Dat duurt ongeveer ook wel een uur, en dan ga Mrs plat.
B. Nu ik.
Ik slaap soms veel langer dan 8 uur. Na het eerste bakkie koffie ga ik achter dat toetsenbord zitten en lees dan eerst alle onzin die er weer geschreven is, en dan schrijf ik de meest achterlijke dingen, waarop andere weer kunnen reageren. Dan ga ik de kranten lezen, Bangkok Post, The Nation, De Telegraaf, AD, NRC en sinds kort ook de Volkskrant. Inmiddels heef Mrs wel een ontbijt in elkaar gezet, en gaan we uitvoerig ontbijten.
Na het tweede kopje koffie verdwijn ik op de shopper met de noorder zon, tegen lunch tijd ben ik meestal terug, en na de lunch moet ik even een uiltje knappen. Soms ga ik even het bos in ( aan de overkant van de weg ) of ik stuur mijn vrouw het bos in, en ik neem de kuie latten. Vaak ga ik dan even naar een ATM, want ik moet natuurlijk wel een beetje zakgeld hebben. Ze vraagt nooit wat ik doe of waar ik ben geweest. :roll: :roll: :roll: :roll:

Het weekend is vaak anders, maar dat is voor de volgende vraagsteller. :o

Ik zou de werkster de deur uit sturen want jullie doen nog veel te veel zelf, ( zie blauw )

de andere kleur is reactie op reactie :o :o :o

J.
Toch wel...

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#210 Bericht door Gardensafari » zondag 19 juli 2009, 21:08

jodokus schreef:
Mart schreef:
jodokus schreef: Even uit nieuwsgierigheid, hoe vullen jullie de 16 uur per dag dat je wakker bent in?

J.
WAKKER?????
A. Aan 8 uur slapen heeft mijn vrouw niet genoeg, dus ga regelmatig even " met haar ogen dicht " wat ze dan doet weet ik niet, want dan ben ik er ook niet. En als ze de ogen weer opent gaat ze in de tuin spelen totdat de zon onder gaat. Dan wordt er "af en toe "wat eten gekookt, want vaak gaan we uit eten.
Soms doet ze de afwas, vaak doe ik dat ( want een vent moet toch wat doen in de huishouding )
Overdag is er soms gelegenheid om voor mij een kopje koffie te maken ( DE ) en ander doe ik dat zelf.
Na de avond maaltijd gaan we lekker op de bank zitten. Als Jr naar bed is kijken we TV - we hebben een satelite, dus heeeeeeel veeeel keuze - kijken naar een DVD of luisteren naar een CD.
Dan moet madam natuurlijk ook nog even - uitvoerig - aab naam.
Op de tv reclame heeft ze allerlei - onderhouds middelen voor gezicht en huid gezien, en dus aangeschaft. Er moest zelfs een extra kast komen om al die troep in te kunnen opslaan. Dat duurt ongeveer ook wel een uur, en dan ga Mrs plat.
B. Nu ik.
Ik slaap soms veel langer dan 8 uur. Na het eerste bakkie koffie ga ik achter dat toetsenbord zitten en lees dan eerst alle onzin die er weer geschreven is, en dan schrijf ik de meest achterlijke dingen, waarop andere weer kunnen reageren. Dan ga ik de kranten lezen, Bangkok Post, The Nation, De Telegraaf, AD, NRC en sinds kort ook de Volkskrant. Inmiddels heef Mrs wel een ontbijt in elkaar gezet, en gaan we uitvoerig ontbijten.
Na het tweede kopje koffie verdwijn ik op de shopper met de noorder zon, tegen lunch tijd ben ik meestal terug, en na de lunch moet ik even een uiltje knappen. Soms ga ik even het bos in ( aan de overkant van de weg ) of ik stuur mijn vrouw het bos in, en ik neem de kuie latten. Vaak ga ik dan even naar een ATM, want ik moet natuurlijk wel een beetje zakgeld hebben. Ze vraagt nooit wat ik doe of waar ik ben geweest. :roll: :roll: :roll: :roll:

Het weekend is vaak anders, maar dat is voor de volgende vraagsteller. :o

Ik zou de werkster de deur uit sturen want jullie doen nog veel te veel zelf, ( zie blauw )

de andere kleur is reactie op reactie :o :o :o

J.
Ik ben het daar mee eens, ze doen nog teveel zelf. Alleen zou ik een tweede werkster inhuren :P
Gevaar is dan wel, dat ze tijd genoeg krijgt om wel na te gaan wat'ie uitspookt....
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”