Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#181 Bericht door Pieter » vrijdag 17 juli 2009, 09:00

marinusmali schreef: Wat is hoog??


Bedoel je status?

Bedoel je moraal?

Bedoel je kennis?

Bedoel je levens standaard?

enz. enz. enz.
Ik denk gewoon dat met hoog in dit geval grooot of lang wordt bedoeld. 8-) 8-) 8-)

(wat zijn die vrouwen groot)

de meeste NL vrouwen kunnen gewoon bij de paralympics meedoen met basketbal of volleybal

maar slim zijn ze wel die NL vrouwen anders zouden ze niet gemiddeld 7 jaar ouder worden dan de NL mannen
(gewoon minder hard werken dan wordt je vanzelf ouder 8-) 8-) )

kneusje Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :roll: :lol:

Gebruikersavatar
marinusmali
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 554
Lid geworden op: vrijdag 06 februari 2009, 06:09

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#182 Bericht door marinusmali » vrijdag 17 juli 2009, 11:41

René, ik sluit me helemaal bij je aan!!!

Marinus

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1574
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#183 Bericht door jomel17 » vrijdag 17 juli 2009, 20:03

Rene , heel mooi omschreven precies zoals ik het ook voel :D
หลงรัก

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#184 Bericht door Jim » vrijdag 17 juli 2009, 20:31

wat een bijval :lol:

ik ben er vrij zeker van dat er met hoog in dit geval status wordt bedoeld.

ga maar 's met je thaise schone naar een feestje op de ambassade....

iets niet willen zien betekent niet dat het niet bestaat ;)
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#185 Bericht door Wereldvreemd » vrijdag 17 juli 2009, 20:41

Pieter schreef:Alleen vragen al die nederlanders die aan de Birma spoorlijn gewerkt hebben waar die Thais toch allemaal waren
in de tweede wereldoorlog toen de jappen hier waren. :evil: :evil:

En geschiedenis en correctheid is iets tegenstrijdigs in thailand (zelf dargene wat minder dan 50 jaar geleden is gebeurd)

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Dit heeft dan weer niet zoveel met het topic te maken, maar als het dan toch gevraagd wordt. Volgens mij heb je het niet van een Nederlander die aan de spoorlijn werkte. Het merendeel van de dwangarbeiders was namelijk inheems...... Er stierven 100.000 Thai en Indonesiërs en 15.000 krijgsgevangenen.

Dat Thailand aan het begin van de Tweede Wereldoorlog aan de kant van de Japanners staat, is een andere discussie.
- -

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#186 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 18 juli 2009, 05:54

Rene schreef: Na 4 keer daar geweest te zijn en mylady 3 maanden hier is het voor mij duidelijk dat ik een lot uit de loterij heb. Ik accepteer de financieel slechte positie van haar moeder en zal zorgen voor de verbouwing van haar ouderhuis zodat ze niet meer op een houtvuurtje hoeft te koken, een keuken heeft, de was in een wasmachine kan doen, niet meer emmers in het huis hoeft te zetten voor de lekkage en ipv zand een harde vloer onder het huis heeft. Voor mij geen enkel probleem en ik maak iedereen daar gelukkig om dat feit alleen jammer dat haar vader het niet meer mee mag maken.

Groeten René
Wees niet verrast als straks zal blijken dat ze al die "moderne" verbeteringen zoals een wasmachine niet zullen gebruiken. Bij ons in de familie idem dito. De wasmachine wordt door de jonge mensen in de familie gebruikt maar de (wat) ouderen doen het met de hand zoals ze dat altijd hebben gedaan. Waarschijnlijk omdat ze hem niet durven te gebruiken, onbekendheid met de bediening, ze niet snappen hoe dat werkt, of ze vinden dat zo'n ding de was niet schoon kan krijgen etc. Het mooie is wel dat jouwlady (het is tenslotte niet mylady ;) ) en haar familie jou daardoor meer gaan respecteren.
Live your dream, don't dream your life.

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#187 Bericht door Rene » zaterdag 18 juli 2009, 07:35

Wouter_Udon schreef: Wees niet verrast als straks zal blijken dat ze al die "moderne" verbeteringen zoals een wasmachine niet zullen gebruiken. Bij ons in de familie idem dito. De wasmachine wordt door de jonge mensen in de familie gebruikt maar de (wat) ouderen doen het met de hand zoals ze dat altijd hebben gedaan. Waarschijnlijk omdat ze hem niet durven te gebruiken, onbekendheid met de bediening, ze niet snappen hoe dat werkt, of ze vinden dat zo'n ding de was niet schoon kan krijgen etc. Het mooie is wel dat jouwlady (het is tenslotte niet mylady ;) ) en haar familie jou daardoor meer gaan respecteren.
Heb ik ook aan gedacht maar zie in de shoppingmalls vrij eenvoudige machines staan voor weinig bahtjes. De kwaliteit weet ik niet maar als zo'n ding een paar jaar meegaat is het al goed. Er wordt regenwater gebruikt dus kalkaanslag is er nagenoeg niet en moeders zal zeker 2 knoppen op de juiste plek kunnen draaien. Fatsoenlijke aarding is een nog te ontwikkelen punt maar daar weet ik wel weg mee.
Voorlopig is het nog niet zo ver, komt tijd komt nieuw idee. 8-)

Ennehh... het respect moet niet te gek worden. Ik sta al aardig op de ladder na het trieste afscheid van haar vader.
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#188 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 18 juli 2009, 07:55

Wouter_Udon schreef: Wees niet verrast als straks zal blijken dat ze al die "moderne" verbeteringen zoals een wasmachine niet zullen gebruiken. Bij ons in de familie idem dito. De wasmachine wordt door de jonge mensen in de familie gebruikt maar de (wat) ouderen doen het met de hand zoals ze dat altijd hebben gedaan.
Ze gebruiken de wasmachine wel, je kunt zo'n bovenlader mooi vullen met water en dan de was laten weken. :D
- -

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#189 Bericht door Mart » zaterdag 18 juli 2009, 08:15

Off Topic,
Wout bij je volgende bezoek, gaan we even maar mijn schoonmoeder, en dan kan je met eigen ogen zien dat die "westerse " dingen beslist wel gebruikt worden - door schoonmama - :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#190 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 juli 2009, 08:40

Ook mijn schoonfamilie gebruikt de wasmachine intensief. Bepaalde zaken vallen daarbij op:

1 Het is Toshiba (geloof ik), een bovenlader die nog het meest wegheeft van de wasmachines in Nederland zo'n 30 jaar geleden. Er zit een soort "heen en weerschudding" onderin. Geen echte trommel dus
2 Het hele ding is van plastic, behalve de motor. In het Thaise klimaat heeft die het dan ook zwaar te verduren en gaat regelmatig kapot. Reparaties zijn voor Thaise begrippen verrassend duur
3 Water schep je vanuit de voorraadbakken met teiltjes in de machine
3 De was kan alleen koud worden gewassen, een verwarmingselement zit er niet in.
4 Na de was trek je een stop los en dan loopt het ding leeg

De resultaten vallen mij eerlijk gezegd nog wel mee. Helemaal schoon wordt de was vaak niet, maar dat kan ook komen omdat de kleding na de was met soms roestige wasknijpers aan niet al te schone draden wordt opgehangen. De draden hangen tussen bomen en als het plotseling gaat waaien komt de was nog wel eens tegen een stuk schors aan.... Wat mijn schoonfamilie wel heel goed doet is strijken. Ik krijg mijn kleding e.d. altijd strak gestreken weer terug. En omdat de meeste kleding redelijk bont is (ik vermijd wit), zie je er toch weer uit als het heertje.

En omdat ik een Nederlandse vrouw dat nog niet zo snel zie doen, heb ik gekozen voor een Thaise vrouw :lol: :lol: :lol:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#191 Bericht door elst99 » zaterdag 18 juli 2009, 11:19

Mijn "mannen" kunnen zelf zeer goed strijken en wassen, zijn dan ook vrij in hun keuze! ha ha
De een een chinese (kan niet strijken en koken) maar hebben een filipijnse ama, die alles en alles doet!
De andere een friezin, kan ook zeer goed het huishouden bestieren, maar doen dat gezamelijk!
Ik denk dat het ook met leeftijd te maken heeft, de wat oudere mannen hier, zijn gewend geweest, dat moeders (de huismoeders) alles voor hen deden en ze zelf dus niets in het huishouden moesten doen! Ja en dan moet je wat!!!!!!! De hollandse vrouwen moeten meewerken alleen al om de financiele situatie draaiende te houden. Ja en dan moet je ook samen het huishouden doen, zo gaat het!
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#192 Bericht door Corinne » zaterdag 18 juli 2009, 11:34

elst99 schreef:Mijn "mannen" kunnen zelf zeer goed strijken en wassen, zijn dan ook vrij in hun keuze! ha ha
De een een chinese (kan niet strijken en koken) maar hebben een filipijnse ama, die alles en alles doet!
De andere een friezin, kan ook zeer goed het huishouden bestieren, maar doen dat gezamelijk!
Ik denk dat het ook met leeftijd te maken heeft, de wat oudere mannen hier, zijn gewend geweest, dat moeders (de huismoeders) alles voor hen deden en ze zelf dus niets in het huishouden moesten doen! Ja en dan moet je wat!!!!!!! De hollandse vrouwen moeten meewerken alleen al om de financiele situatie draaiende te houden. Ja en dan moet je ook samen het huishouden doen, zo gaat het!
En zo is het maar net! Goed gezegd Elst99 :D :D

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#193 Bericht door Wereldvreemd » zaterdag 18 juli 2009, 11:45

Corinne schreef:
elst99 schreef:Mijn "mannen" kunnen zelf zeer goed strijken en wassen, zijn dan ook vrij in hun keuze! ha ha
De een een chinese (kan niet strijken en koken) maar hebben een filipijnse ama, die alles en alles doet!
De andere een friezin, kan ook zeer goed het huishouden bestieren, maar doen dat gezamelijk!
Ik denk dat het ook met leeftijd te maken heeft, de wat oudere mannen hier, zijn gewend geweest, dat moeders (de huismoeders) alles voor hen deden en ze zelf dus niets in het huishouden moesten doen! Ja en dan moet je wat!!!!!!! De hollandse vrouwen moeten meewerken alleen al om de financiele situatie draaiende te houden. Ja en dan moet je ook samen het huishouden doen, zo gaat het!
En zo is het maar net! Goed gezegd Elst99 :D :D
Ik wist niet dat ik met 34 jaar al oud was.

Het is best wel bijzonder dat iemand die een Thaise partner naar Nederland haalt, de vrouw niet perse nodig heeft om de financiële situatie draaiende te houden. Het wekt de suggestie dat Nederlandse gezinnen meer spilzucht kennen dan Thaise gezinnen. Toch wel raar, wat jullie twee nu weer bedenken......
Overigens werkt mijn partner graag en veel van dat geld geeft ze aan familieleden of Boeddha. Zij vindt het niet meer dan normaal om om 05h30 uit bed te komen om brood te smeren voor manlief. Later op de dag gaat ze zelf naar het werk..

Ach ja, de vrouwelijke reactie zegt voldoende over Nederlandse vrouwen. Een extra inspanning leveren om te komen tot een leuke gezonde relatie, is ze te veel.. De man moet het maar leuk houden en zelf gaan ze op de bank zitten
- -

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#194 Bericht door Gardensafari » zaterdag 18 juli 2009, 11:49

elst99 schreef:De andere een friezin, kan ook zeer goed het huishouden bestieren!
Ik denk erover om dan maar een friese huishoudster te nemen. Alleen, zijn die niet te eigenwijs? Ik ben er best wel goed in huishoudsters aan te sturen. Met mijn vinger glij ik altijd precies over dat enige nog stoffige plekje...
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Corinne
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 430
Lid geworden op: zondag 19 maart 2006, 12:53
Locatie: Oostvoorne

Re: Waarom kiezen NL mannen Thaise vrouwen

#195 Bericht door Corinne » zaterdag 18 juli 2009, 11:49

Ach ja, de vrouwelijke reactie zegt voldoende over Nederlandse vrouwen. Een extra inspanning leveren om te komen tot een leuke gezonde relatie, is ze te veel.. De man moet het maar leuk houden en zelf gaan ze op de bank zitten
Ach ja, de mannelijke reacties zeggen voldoende over de Nederlandse mannen. Een extra inspanning leveren om te komen tot een leuke gezonde relatie, is ze te veel. De vrouw moet het maar leuk houden en zelf gaan ze op de bank zitten. :mrgreen:

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”