Geldingsdrang na pensioenering?

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Bericht
Auteur
ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#16 Bericht door ron » zondag 22 juni 2014, 20:03

mai mi tang schreef:Ja, flinke tip… Geen enkel probleem :giggle3:

Dat kan wel hoor! ;) In Thailand :roll:
Yes,i know.............
Ik hou het wel bij mijn interesse in rondvaartboten,kan je ook een leuke combi van maken. :Whistle:
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#17 Bericht door Gardensafari » zondag 22 juni 2014, 21:17

"wat stond er nou ook alweer voor het woordje pindakaas ?........... "

Calvé?
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

mai mi tang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 772
Lid geworden op: donderdag 14 juli 2011, 20:03

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#18 Bericht door mai mi tang » zondag 22 juni 2014, 21:30

Ik ga niks zeggen over jouw onderschrift Hans :giggle3:

Afbeelding

Volgens mij, laten visueel gehandicapten… :shock: :lol:
Ik ga wat vaker op die lat zitten. In plaats van 'm steeds hoger te leggen…

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#19 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 13:15

Henk Korat schreef: (...) Deze groep Thaise Nederlanders geniet ervan elke morgen achter het toetsenbord te kruipen en met hun gedachten en meningen de andere forumleden te bestoken met als doel de beste van de groep te worden. (...)
En dan kennelijk zonder enige vorm van zelf reflectie.

Het is toch soms TE kinderachtig voor woorden dat volwassen kerels (meestal zijn het mannen) elkaar zo verbaal te lijf gaan zoals ook bevoorbeeld hier op dit forum.
Ik vraag me dan toch af wat zulke lui dan toch bezielt in vredesnaam.
Hoe zouden die mensen zich vroeger hebben kunnen handhaven in de maatschappij?
Zouden ze terwijl ze op het toetsenbord aan het schrijven zijn ooit nadenken bij wat ze doen, waar het over gaat en wat ze er mee willen bereiken?

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#20 Bericht door Jeanette » dinsdag 24 juni 2014, 14:10

Tja Foppo, soms heb ik het gevoel dat ik tegengas moet geven net als jij, dat is ook een doel hoor.

En eerlijk gezegd geniet ik ervan om dat dan goed onder woorden te brengen, dat was in het verbale tijdperk een stuk minder.
O ... een halve dag later wist ik dan wat ik had moeten zeggen.

Heb jij trouwens lang nagedacht over je onderschrift? ;)
foppo schreef:Zouden ze terwijl ze op het toetsenbord aan het schrijven zijn ooit nadenken bij wat ze doen, waar het over gaat en wat ze er mee willen bereiken?
:mrgreen:

Tenslotte zijn er meer politici die niet onder de noemer 'een zooitje incompetente staatsruifvreters' vallen dan die er wel onder vallen.


Mijn mening hoor. [8) 8-) [8)

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#21 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 14:53

Jeanette schreef: Heb jij trouwens lang nagedacht over je onderschrift? ;)
Ja, daar heb ik jaren over nagedacht.
En vooral heb ik nagedacht of ik dat ooit zo publiekelijk zou opschrijven.
Maar zonder daar nu inhoudelijk op in te gaan heb ik helaas alle aanleiding om het zo op te schrijven en die omschrijving beperkt zich helaas niet alleen (of juist niet) tot onze Vaderlandse politici.

Maar goed, meestal laat ik zo'n onderschrift maar een poosje staan en dan bedenk ik weer wat anders. :giggle:

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#22 Bericht door Jeanette » dinsdag 24 juni 2014, 15:59

Oké, ik wilde even heel voorzichtig aan je vertellen dat je aan het generaliseren bent. :mrgreen:

Want terwijl je het Henk Korat verwijt - en niet ten onrechte vind ik - is het moeilijk je daar zelf niet schuldig aan te maken. ;)


:?:

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#23 Bericht door foppo » dinsdag 24 juni 2014, 16:08

Jeanette schreef: Want terwijl je het Henk Korat verwijt
Ik verwijt hem helemaal niets, in tegendeel, ik ben het helemaal met hem eens.
Goed dat je me er op attent maakt dat het verkeerd zou kunnen worden begrepen, is dan bij deze gecorrigeerd.

Generaliseren doe je al gauw in zo'n kort onderschrift, helaas is daar weinig ruimte voor nuance want anders is het geen onderschrift meer....

ron
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7520
Lid geworden op: zondag 15 april 2007, 16:21
Locatie: Amsterdam

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#24 Bericht door ron » dinsdag 24 juni 2014, 16:28

Mijn boekhouder had tijdens mijn afwezigheid ook een gevoel van geldingsdrang blijkbaar,en ging er maar met de kleine kas vandoor..........
Yep,t,zijn net mensen........ [|(
"Zij die dansen
worden voor gek verklaard
door hen
die de muziek niet horen."

printen44
Expat
Expat
Berichten: 4681
Lid geworden op: zaterdag 06 september 2008, 17:41

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#25 Bericht door printen44 » woensdag 25 juni 2014, 16:23

Henk Korat schreef:Ik ben geen psycholoog, maar kan wel een beetje inschatten, hoe mensen in elkaar zitten. Je moet allereerst de combinatie pensionering en leven in Thailand zien. Mensen die gepensioneerd zijn, gaan in het algemeen het maatschappelijk leven missen, waarin zij een rol op de maatschappelijke ladder gespeeld hebben. Ik zie de pensionado in Nederland dat oplossen door door te gaan werken, zich aan te sluiten bij een club (kaarten, schaken, bridge, bowling, golven en wat meer van dat soort) of zich gewoon neer te leggen bij het lot en achter de geraniums te gaan zitten. De tweede groep, die zich aansluit bij een club, zijn uit op gezelligheid en geldingsdrang. Toch de beste willen zijn, zoals ze vroeger in het maatschappelijk leven waren.
De avonturiers uit de tweede categorie zien emigreren naar een leuk land - zoals Thailand - als een uitdaging. Je doet het beter dan je peers. Je hebt je onttrokken aan de sleur en de nattigheid van Nederland en nu ben je hier in dat zalige paradijs dat Thailand heet en daar kun je behoorlijk over opscheppen.
Maar je blijft een haantje. Je wilt de beste van de klas zijn. Maar hier in Thailand zijn wel uitdagingen, maar daar mag je niet aan deelnemen, want je visa zegt, dat je niet mag werken. Wat dan? Een club is er ook niet. Golven is nooit je sport geweest, dus gaat deze groep zich rot vervelen. Ze zijn opgesloten in een huis ver van de stad of in een moo ban. Komen daar slechts uit om de noodzakelijke boodschappen te doen. Weten nog wel beslag te leggen op Sudoka en koesteren de cryptogrammen die ze van vrienden uit Nederland toe gestuurd krijgen, maar vervelen zich rot.
Hoera, ze ontdekken het internet met de verschillende fora, waaronder Thailandforum en ontdekken dat ze nu hun haantjes gedrag een echte vorm kunnen geven. Deze groep Thaise Nederlanders geniet ervan elke morgen achter het toetsenbord te kruipen en met hun gedachten en meningen de andere forumleden te bestoken met als doel de beste van de groep te worden.
Daarom ontaarden fora, zoals Thailandforum, regelmatig in "bloedige" pennen gevechten en vallen er links en rechts slachtoffer. De superhaan geniet daarvan, want in het heetst van de strijd trekt hij zich met verwensingen van wangedrag terug om, nadat de mist is neder gedaald en iedereen zich afvraagt, wat er met de superhaan gebeurt is, op een glorieuze wijze terug op het forum te verschijnen.
Ik ben er weer, drie weken afwezigheid. Zus en zwager uit Namibia waren op bezoek, dus weinig tijd voor het schrijven.

Ik las de afgelopen twee dagen het Thailand Forum en kwam tot de conclusie dat er weinig, heel weinig over Thailand geschreven werd. Maar des te meer in de topics "Groen Links" en PvdA loser?". En uiteraard bovenstaande topic.

Ik discussieer graag, geef graag mijn mening, laat ik dat voorop stellen. maar wat er de afgelopen weken voor bagger in het Thailand Forum en met name in "off-topic" geschreven werd, is om onpasselijk van te worden.

Persoonlijke aanvallen, rechts-extremisme, waarvan Goebbels waarderend zou hebben geknikt. Ik las zelfs, en ik vertaal het, van "ausradieren" van mensen. De rioolratten komen nu echt tevoorschijn in dit forum en met hen de bekende geur.

En dan bovenstaande topic. "Geldingsdrang etc.". Hoe verzinnen ze het. Het Thailand Forum was altijd een forum waar veel kennis over Thailand was. Veel kennis over belastingzaken, waar emigranten uit Nederland hier wonende konden putten. Vakantiegangers konden in dit forum te raden gaan over hoe en waar hun vakantie te plannen. Kortom, dit forum was een vraagbaken en kennisoverdracht over Thailand die gewaardeerd werd.

Nu word deze kennisoverdracht en de kennis in dit forum als "geldingsdrang" omschreven. De waanzin ten top. Men schrijft in dit forum, omdat men plezier beleefd om te schrijven. En om kennis te delen met anderen. En om zelf kennis te vergaren.

En dat er dan in "off-topic" over andere zaken discussies ontstonden was altijd bijzaak. Thailand en de kennis erover was de hoofdzaak.

Nu zijn er weer enkele rioolratten bezig om dit forum naar de filistijnen te helpen. Zonder dat te beseffen. Men vindt het nodig om meningen te verkondigen die haaks staan op waar normale fatsoen de norm is.

Die rioolratten hebben geen enkel probleem dat leden, die kennis hebben en dit ook neerschrijven, dit forum verlaten en elders hun kennis delen.

Ik schrijf dit bericht als antwoord op Henk Korat, maar zeker op antwoord op al die anderen schrijvers die menen, dat uit een riool schrijven het hoogste goed is.

Ik verdwijn uit dit forum. Het staat mij tegen. Leden die onverbloemd hun rechts-extremistische mening verkondigen, daar wil ik niet bij horen. Graag discussieer ik, maar niet op de rioolwijze waarop enkele schrijvers zich begeven.

Gebruikersavatar
foppo
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 560
Lid geworden op: zondag 09 juni 2013, 13:24
Locatie: WarinChamrap

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#26 Bericht door foppo » woensdag 25 juni 2014, 17:00

printen44 schreef: Persoonlijke aanvallen, rechts-extremisme, waarvan Goebbels waarderend zou hebben geknikt. Ik las zelfs, en ik vertaal het, van "ausradieren" van mensen. De rioolratten komen nu echt tevoorschijn in dit forum en met hen de bekende geur.
Precies, en vandaar mijn stukje over geldingsdrang: lees nog eens heel goed de eerste alinea!

....dat sommige mensen die gepensioneerd zijn een enorme geldingsdrang ten toon spreiden.
Op zich niet zo erg maar deze lijkt soms gepaard te gaan met een hinderlijk fanatisme anderen van hun gelijk te overtuigen.
En dat niet alleen, het gaat verder met anderen de les te lezen.
(...) dat ze daarom als vanzelfsprekend altijd gelijk hebben en een andermans mening niet (lees weigeren) te respecteren?(...)
Laatst gewijzigd door foppo op woensdag 25 juni 2014, 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#27 Bericht door driver » woensdag 25 juni 2014, 17:02

Voor Printen : Tsja...weer een discussiepunt of gewoon zeggen het ga je goed en bedankt voor je input al die tijd dat je hier was.

Ik doe het laatste maar want heb eigenlijk weinig zin me druk te maken over iets waar ik bijzit vanwege mijn Thaise vriendin en wat zeker niet mijn levens behoefte is en wordt ga ik vanuit.
TF is voor mij zeker leuk en informatief ik ken inmiddels wat mensen maar me zo druk maken ergens om dat ik opstap gaat niet gebeuren verwacht ik dus ....

Het ga je goed Printen en misschien nog eens tot ziens in Thailand of elders op Thai fora.

gr driver

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#28 Bericht door Jeanette » woensdag 25 juni 2014, 17:44

Ik zeg het maar weer, nadat ik emotioneel reageerde toen Akang hier wegging heb ik me voorgenomen dat niet meer te doen.
Dus net als na Prajak's vertrek zeg ik ook nu tegen Printen 'het ga je goed, kom terug als je daar zin in hebt'.


En als er weer iemand probeert om de drempel voor terug komen te verhogen of bij voorbaat belachelijk te maken door over Heintje Davids te beginnen, schouders ophalen.
Als je teveel gegeten hebt roep je ook wel eens; "Ik eet nooit meer", en daar houdt ook niemand zich aan. [|(

Oké masterchef kijken. (staat op pauze, kan ik de reclame doorspoelen) 8-)
Die kijk ik van Australië (junior) en van de USA.
Het verschil is gigantisch, bij de eerste leer je hoe je gezellig met elkaar om moet gaan, die laatste met Gordon Ramsay is bagger.
Maar zo egotripperig dat het weer interessant wordt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2402
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#29 Bericht door serpay » woensdag 25 juni 2014, 18:08

het is jammer maar helaas.
selectief geheugen kijkt helaas de data niet na om tot een eerlijke conclusie te komen!
maar veel plezier in het noorden en het ga je goed in goede gezondheid.
Alfisti rebeli

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: Geldingsdrang na pensioenering?

#30 Bericht door jay » donderdag 26 juni 2014, 01:43

heb ik dat al niet eerder van jou gehoord Printen?
zonde van jouw kennis dat wel .

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”