Apple

Voor als u iets in de verkoop heeft of op zoek naar iets bent (alleen voor particulieren!)
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Apple

#16 Bericht door dutch » woensdag 18 januari 2012, 08:02

quote
Hallo G..
unquote

? ? :?:

Ook al zou ik "G" zijn,dan zou je nog met Hallo "D" (Dutch)moeten beginnen ;)
Laatst gewijzigd door dutch op woensdag 18 januari 2012, 08:09, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Apple

#17 Bericht door Jim » woensdag 18 januari 2012, 08:06

ik snap de 'liefde' voor apple niet echt.

vergelijk het eens met alles van philips willen hebben.. of alles van sony.
dan ziet het er ineens een stuk absurder uit.

"Ik bel je met m'n iphone".. wat een rare uitspraak.
dat zal je iemand die met een concurrent merk belt nooit horen zeggen.. "ik bel je met m'n HTC/nokia,samsung".. nog nooit gehoord.

mensen met apple producten vallen bij mij dus in de categorie uberpatsers die veel te veel betalen alleen om te kunnen showen met een afgekloven appeltje op hun mobiel.. oh.. sorry.. iphone :giggle:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#18 Bericht door sunbird » woensdag 18 januari 2012, 08:15

[quote="printen44"][quote="sunbird"][quote="printen44"][


Ik weet als geen ander dat tijden veranderen, maar wat ik wel weet, is dat er een wat onpersoonlijke wereld ontstaan is aan het worden, waar apparaten de functie van persoonlijke contacten overnemen. En ik doe daar ook een deel aan mee, via schrijven in forums. Maar ik weiger een slaaf te worden van die onpersoonlijke (schijn)wereld.



Begrijp mij niet verkeerd "printen44"
Zie mijn reply en die van elst99
Ik ben trouwens al een heel stuk over de 67 :o

Over initiatief bij kinderen, mijn zoon studeert talen (in Thailand) gebruikt oa. Ipad voor zijn studie , en zie wat een cijfers hij haalt op school ,ik spreek over moeilijk talen, naast Thais ook Chinees en Japans
En daar naast heeft hij veel plezier met Ipod
De Modern Times heeft ook vele goede kanten :thumbsup:
Laatst gewijzigd door sunbird op woensdag 18 januari 2012, 08:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#19 Bericht door sunbird » woensdag 18 januari 2012, 08:18

dutch schreef:quote
Hallo G..
unquote

? ? :?:

Ook al zou ik "G" zijn,dan zou je nog met Hallo "D" (Dutch)moeten beginnen ;)
oeffff Dutch "dus Hallo "D", wat een mistake :Whistle: zal niet meer voorkomen ;)

Groetjes


Afbeelding
Laatst gewijzigd door sunbird op woensdag 18 januari 2012, 08:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Apple

#20 Bericht door dutch » woensdag 18 januari 2012, 08:21

elst99 schreef:Met alle respect beide heren, ik loop ook niet met de telefoon in de hand en aan sms-en alleen wanneer nodig, maar je blijft toch ook niet bij Windows 95 hangen? Je wilt toch ook graag een beetje snelheid? Leest toch ook graag, gaat toch niet met een koffer vol boeken opstap?
En of dat nu een Apple is of een ander tablet (Apple is verdomd makkelijk in gebruik) dat doet er weinig toe
Aan ieder toestel is een uitknop, als ik niet bereikbaar wil zijn, dan gaat hij gewoon uit,of dat nu de computer, de IPad , de iPod of de telefoon is.
Lees dus overal, strand, bij het zwembad of waar ik ook wil. Synchroniseer alles met de computer en alles is up to date.
Ik heb gewoon Windows Vista en de nieuwe computer zal wel Windows 8 worden (denk ik).
Jouw leven Elst,met dat regelmatig reizen,maakt het absoluut ideaal om zo'n tablet met boeken etc erop te hebben.
Over een paar weken zit ik weer in Hua Hin,maar daar loop ik echt niet rond met dergelijke zaken.
Jarenlang ben ik slaaf geweest van de e-mail en telefoon (mocht niet uit gezet worden van de top in USA omdat ik bereikbaar moest zijn!)
Nou....iedereen de boom in hoor.s'avonds om ca 18.00 gaat mijn mobieltje (simpele LG) uit en dan vergeet ik ook nog wel eens om hem s'morgens in te schakelen :giggle: ).
Omdat ik vroeger zo ontzettend veel in hotels/restaurants en vliegtuigen/velden heb geleefd,ben ik nu 4 van de 7 dagen thuis met 3 sateliet schotels en internetverbinding.Ik heb nog nooit een dag gekend waarbij ik niet voldaan in bed kroop en s'morgens met veel genoegen de dag weer begin (05.30 uur--elke dag !)
Op de andere 3 dagen praat ik met mensen (ik denk soms wel eens te veel :crazy: )

PS:Iemand al eens geprobeerd om een "originele" Nokkia batterij te kopen (in Thailand dus).Alleen van de Chinese rommel surrogaat ,die na 6 maanden weer op is en elke dag opgeladen moet worden.De officiele Nokkia dealer verwijst je zelfs naar die klonen winkel.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Apple

#21 Bericht door joepattaya » woensdag 18 januari 2012, 09:00

Ergens schreef iemand: "slaaf zijn van die rommel" ......tenminste, als ik al oud genoemd wordt, dan noem ik Apple rommel.

Er zijn in de diverse posten ook best wat rake opmerkingen geplaatst met betrekking tot het gebruik van de digitale nieuwigheden. Ik ga ze niet herhalen...........maar er was eens een succesvolle mobiele telefoonboer in het hoge Noorden die het nodig vond om met zijn produkten "Piepels te konnekten" en toen ging het alleen nog maar over bellen en op kleine schaal wat media versturen.

Nu legt men het hele leven bloot en wordt er verslag gedaan van iedere scheet die gelaten wordt. Dat men nooit te oud is om te leren klopt, mijn vader is goed en wel op zijn 82e begonnen met computeren en is er iedere dag wel een uurtje of wat achter te vinden.

Maar goed........nog steeds heeft niemand mij duidelijk kunnen maken wat mijn leven minder waard is zonder al die "rommel".

Ka2le
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 276
Lid geworden op: woensdag 08 september 2010, 13:53

Re: Apple

#22 Bericht door Ka2le » woensdag 18 januari 2012, 09:18

mensen met apple producten vallen bij mij dus in de categorie uberpatsers die veel te veel betalen alleen om te kunnen showen met een afgekloven appeltje op hun mobiel
Hoezo? Het zijn gewoon prima apparaten die goed werken, veel mogelijkheden hebben en er ook nog eens leuk uitzien. Om gebruikers dan 'uberpatsers' (mooi woord) te noemen...

Groet, een BlackBerry-gebruiker :cheesy:

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#23 Bericht door elst99 » woensdag 18 januari 2012, 11:59

Inderdaad Dutch, we reizen nog veel en het leven dat jij had, heeft mijn man idem dito gehad. Neemt niet weg dat hij het nut van een IPad toch wel inziet en er zijn tijdschriften, kranten en boeken op kan lezen.
Niet dat we thuiskomen en alles bij het oudpapier terechtkomt.
Ach dan maar "überpatsers" Jim, het is wel kwaliteit, wat je koopt!
En of het nu Apple, Samsung, Motorola of wat ook heet, doet me niets.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Apple

#24 Bericht door dutch » woensdag 18 januari 2012, 12:08

quote van mezelf.
Op de andere 3 dagen praat ik met mensen (ik denk soms wel eens te veel
unquote

Vroeger kon je echt wel met "vreemden" aan een praatje geraken als je bij de coffee shop iets zat te lurken.
Nu zit het gros gebogen over deze nieuwe apparatuur en hebben ternauwernood oog voor wat er om hen heen gebeurd.
Thuis zit ik behoorlijk veel op de computer (en er komt overigens volgende maand een I-pad :giggle: ),gewoon om thuis wat te friemelen ;)
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#25 Bericht door elst99 » woensdag 18 januari 2012, 12:46

Je zult zien, dat je er lol aan beleeft.
Je hebt gelijk, als je zegt dat het op sociaal gebied weinig toevoegd, kan me ook rot ergeren aan het "zinloze bellen" heb me wel is afgevraagd hoe de Thaien dat vroeger deden toen er nog geen mobiele telefoon was.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Apple

#26 Bericht door Jim » woensdag 18 januari 2012, 15:56

Ka2le schreef:
mensen met apple producten vallen bij mij dus in de categorie uberpatsers die veel te veel betalen alleen om te kunnen showen met een afgekloven appeltje op hun mobiel
Hoezo? Het zijn gewoon prima apparaten die goed werken, veel mogelijkheden hebben en er ook nog eens leuk uitzien. Om gebruikers dan 'uberpatsers' (mooi woord) te noemen...

Groet, een BlackBerry-gebruiker :cheesy:
was het maar waar dat ze goed werkten.

probeer 's een mp3tje naar je telefoon of ipod te kopieren.
ik sluit m'n telefoon aan op een willekeurige computer en die herkent minimaal het geheugen er op als usb stick en.. kopieren maar.
met een iDing kan je eerst een paar honderd MB aan itunes muk gaan downloaden en installeren.

probeer 's een bestandje (mp3 of foto) via bluetooth te versturen van je iphone naar een non-apple device.. kan niet! :giggle:

het werkt alleen als de rest van je apparatuur ook apple is.
dus als je er eenmaal 1 hebt moet je wel door blijven kopen.
je vrienden, kennissen en familie moet je dan ook verplicht overtuigen tot aankoop anders is het lang zo 'makkelijk' en 'handig' niet meer.
een beetje zoals een sekte.. zit je er eenmaal in, kan je er niet meer uit.

ik ken een stuk of 10 mensen met een iDing en het overgrote deel heeft hulp nodig van een techie om de simpelste dingen voor elkaar te krijgen.
een paar er van kunnen niet eens emailen of sms-en.

en er wordt zo'n beetje gedaan dat steve jobs alles heeft uitgevonden.
de tablet pc zat al in de film 2001 a space odessy (uit 1968)
en de trekkies uit the next generation liepen ook al de hele dag rond met epads (1987)

maar wel rechtszaken tegen samsung beginnen omdat hun tablet te veel lijkt op de heilige ipad.
hoe moet samsung ze dan maken? driehoekig? rond?
apple heeft het idee zelf gejat uit die films!

nee, een concurrent via patenten proberen uit te schakelen omdat de ipad duidelijk inferieur is tov de galaxy tab.
lekker goed voor de innovatie :thumbsup:

ik zie al dat motorola rechszaken gaat beginnen omdat andere bedrijven clamshell telefoons maken.
en dat terwijl james tiberius kirk al in 1969 'beam me up, scotty' blerde door zo'n dingetje.
elst99 schreef:Neemt niet weg dat hij het nut van een IPad toch wel inziet en er zijn tijdschriften, kranten en boeken op kan lezen.
het nut van een tablet pc, bedoel je.
en als je alleen dit met het ding doet + een beetje surfen dan had je beter voor veel minder geld een e-reader kunnen kopen.
hoef je maar ééns in de x weken op te laden ;)

/anti apple rant :mrgreen:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Apple

#27 Bericht door carpediem » woensdag 18 januari 2012, 16:19

Jim schreef:
Ka2le schreef:
mensen met apple producten vallen bij mij dus in de categorie uberpatsers die veel te veel betalen alleen om te kunnen showen met een afgekloven appeltje op hun mobiel
Hoezo? Het zijn gewoon prima apparaten die goed werken, veel mogelijkheden hebben en er ook nog eens leuk uitzien. Om gebruikers dan 'uberpatsers' (mooi woord) te noemen...

Groet, een BlackBerry-gebruiker :cheesy:
was het maar waar dat ze goed werkten.

probeer 's een mp3tje naar je telefoon of ipod te kopieren.
ik sluit m'n telefoon aan op een willekeurige computer en die herkent minimaal het geheugen er op als usb stick en.. kopieren maar.
met een iDing kan je eerst een paar honderd MB aan itunes muk gaan downloaden en installeren.

probeer 's een bestandje (mp3 of foto) via bluetooth te versturen van je iphone naar een non-apple device.. kan niet! :giggle:

het werkt alleen als de rest van je apparatuur ook apple is.
dus als je er eenmaal 1 hebt moet je wel door blijven kopen.
je vrienden, kennissen en familie moet je dan ook verplicht overtuigen tot aankoop anders is het lang zo 'makkelijk' en 'handig' niet meer.
een beetje zoals een sekte.. zit je er eenmaal in, kan je er niet meer uit.

ik ken een stuk of 10 mensen met een iDing en het overgrote deel heeft hulp nodig van een techie om de simpelste dingen voor elkaar te krijgen.
een paar er van kunnen niet eens emailen of sms-en.

en er wordt zo'n beetje gedaan dat steve jobs alles heeft uitgevonden.
de tablet pc zat al in de film 2001 a space odessy (uit 1968)
en de trekkies uit the next generation liepen ook al de hele dag rond met epads (1987)

maar wel rechtszaken tegen samsung beginnen omdat hun tablet te veel lijkt op de heilige ipad.
hoe moet samsung ze dan maken? driehoekig? rond?
apple heeft het idee zelf gejat uit die films!

nee, een concurrent via patenten proberen uit te schakelen omdat de ipad duidelijk inferieur is tov de galaxy tab.
lekker goed voor de innovatie :thumbsup:

ik zie al dat motorola rechszaken gaat beginnen omdat andere bedrijven clamshell telefoons maken.
en dat terwijl james tiberius kirk al in 1969 'beam me up, scotty' blerde door zo'n dingetje.
elst99 schreef:Neemt niet weg dat hij het nut van een IPad toch wel inziet en er zijn tijdschriften, kranten en boeken op kan lezen.
het nut van een tablet pc, bedoel je.
en als je alleen dit met het ding doet + een beetje surfen dan had je beter voor veel minder geld een e-reader kunnen kopen.
hoef je maar ééns in de x weken op te laden ;)

/anti apple rant :mrgreen:
Wat een jobstijding

(jobstijding 1 Onaangename tijding 2 Ongeluksbericht 3 Ongelukstijding 4 Onheilsbericht 5 Onheilsboodschap 6 Rampmare 7 Slecht bericht

ik wilde er net een aanschaffen om ook bij de club te horen.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: Apple

#28 Bericht door Jim » woensdag 18 januari 2012, 16:21

:D

hier is trouwens een manier om van je telefoon een sociaal dinerspel te maken ;)
wo 18 jan 2012, 13:20
Raak die telefoon niet aan!
AMSTERDAM - Tijdens een etentje zit je midden in een gesprek, totdat opeens de telefoon gaat. "Sorry, deze moet ik echt opnemen." Misschien is deze ergernis binnenkort wel verleden tijd.

Brian Perez, een hiphopdanser uit de Amerikaanse staat Californië, kwam op een idee dat een einde maakt aan deze irritatie, 'Phone Stacking' (telefoonstapelen). Het idee is simpel: nadat iedereen heeft besteld, legt iedereen zijn mobieltje op elkaar in het midden van de tafel, met het scherm naar beneden. Tijdens het eten is het niet toegestaan om je mobieltje te pakken.

Verliezer betaalt

Diegene die als eerste het rinkelen en trillen niet meer kan verdragen, betaalt de rekening. Iedereen die de verleiding kan weerstaan, heeft dus een gratis maaltijd.

Ongemanierd

Nadat hij het idee op zijn blog zette, kreeg hij al snel duizenden bezoekers en werd zijn idee overgenomen op Twitter en andere blogs. "Ik wilde niet iemand zijn die uitgaat en mensen ontmoet, en tegelijkertijd continue bezig is met zijn mobiele telefoon", verklaarde Perez.
telegraaf.nl
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

elst99
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5117
Lid geworden op: maandag 19 mei 2008, 12:30

Re: Apple

#29 Bericht door elst99 » donderdag 19 januari 2012, 01:29

En wat is jouw eigen ervaring met Apple, geen? Van Horen zeggen daar hebben we weinig aan.Ik heb geen Mac maar doe toch alles met mijn iPod en iPad . Gek hè?

Welk tablet kun je eens in de zoveel weken opladen? Geen onzin vertellen Jim!
De iPad had en heeft een batterij die 10 uur werkt. En als je een boek leest is dat ideaal, vooral tijdens vluchten
Heb gelezen dat de nieuwste iPad 3 waarschijnlijk een batterij krijgt die het dubbele zal hebben. Vermoedelijk komt hij in februari uit en in april in de verkoop, dus nog even geduld.
Dat hij duur is ben ik met je eens, maar als je er een koopt, koop dan de wifi/3G 64 GB.
Hij kost hier 25.500 Bht en in Nederland 798€
Laatst gewijzigd door elst99 op donderdag 19 januari 2012, 01:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Je moet niet alles geloven wat ze over me zeggen, het is allemaal veel erger!

Gebruikersavatar
sunbird
Expat
Expat
Berichten: 582
Lid geworden op: dinsdag 10 augustus 2010, 06:07
Locatie: Mahasarakham

Re: Apple

#30 Bericht door sunbird » donderdag 19 januari 2012, 01:37

/anti apple rant :mrgreen:[/quote]

Wat een jobstijding

(jobstijding 1 Onaangename tijding 2 Ongeluksbericht 3 Ongelukstijding 4 Onheilsbericht 5 Onheilsboodschap 6 Rampmare 7 Slecht bericht

ik wilde er net een aanschaffen om ook bij de club te horen.[/quote]

Gewoon doen je zult er veel plezier van hebben :lol: Lees de negatieve berichten maar ervaar zelf en zie dat Steve Jobs een briljant man was. :thumbsup:
Gisteren mijn Ipad nog gebruikt om met de familie te spreken ( ik was niet thuis) met skype, gewoon perfect

Don't worry Be happy with Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Te koop/Te koop gevraagd”