AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#16 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 13 mei 2011, 12:54

Tjonge, wat een vertrouwen zeg? Eerst onderzoek gedaan naar in de beurt wonende farangs?
Jezus liijkt wel of men zich schaamt. Doe je dat ook als je in NL woont [|( [|(

Sorry allemaal maar jullie betalen allemaal mee aan het BV Nederland pensioen. Ik zowel als jullie en als de economy weer naar beneden donderd krijgen jullie nog minder.

In plaats van een goede discussie gaat het weer hard berg afwaarts op dit forum!
Tja.... het is genoeg geweest.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#17 Bericht door vleespet » vrijdag 13 mei 2011, 13:21

Gijs-CNX schreef:Tjonge, wat een vertrouwen zeg? Eerst onderzoek gedaan naar in de beurt wonende farangs?
Jezus liijkt wel of men zich schaamt. Doe je dat ook als je in NL woont [|( [|(

Sorry allemaal maar jullie betalen allemaal mee aan het BV Nederland pensioen. Ik zowel als jullie en als de economy weer naar beneden donderd krijgen jullie nog minder.

In plaats van een goede discussie gaat het weer hard berg afwaarts op dit forum!
Gijs,dat heeft niets met vertrouwen te maken,maar met ervaring.
Helaas is het zo dat er nogal wat rare vogels zitten onder onze landgenoten in Thailand.
Een aardig percentage kan zelfs niet eens terug naar Nederland zonder door de FIOD of justitie opgewacht te worden.
Als je elke landgenoot ziet als een vriend dan kom je vroeg of laat in de problemen.
Ik ben gewoon voorzichtig geworden.
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#18 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 13 mei 2011, 14:03

vleespet schreef:
Gijs-CNX schreef:Tjonge, wat een vertrouwen zeg? Eerst onderzoek gedaan naar in de beurt wonende farangs?
Jezus liijkt wel of men zich schaamt. Doe je dat ook als je in NL woont [|( [|(

Sorry allemaal maar jullie betalen allemaal mee aan het BV Nederland pensioen. Ik zowel als jullie en als de economy weer naar beneden donderd krijgen jullie nog minder.

In plaats van een goede discussie gaat het weer hard berg afwaarts op dit forum!
Gijs,dat heeft niets met vertrouwen te maken,maar met ervaring.
Helaas is het zo dat er nogal wat rare vogels zitten onder onze landgenoten in Thailand.
Een aardig percentage kan zelfs niet eens terug naar Nederland zonder door de FIOD of justitie opgewacht te worden.
Als je elke landgenoot ziet als een vriend dan kom je vroeg of laat in de problemen.
Ik ben gewoon voorzichtig geworden.

Dus had ik het bij het rechte eind:

CAT 1 financiele refugee's

Vriend is een wijds begrip en die leer je pas kennen als je omdraaid in bepaalde situaties. Als ze er dan nog staan zijn het echte vrienden.

Hier op het forum denk ik dat dat moeilijk in te schatten is.

In ieder geval heeft ieder zijn eigen reden om in Thailand te zijn maar of deze CAT 1 op dit forum zit.................!

Vandaar dat big brother dus ook lekker meeleest.
Tja.... het is genoeg geweest.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#19 Bericht door prajak » vrijdag 13 mei 2011, 15:28

"...Een aardig percentage kan zelfs niet eens terug naar Nederland zonder door de FIOD of justitie opgewacht te worden...."

Wat vind je een aardig percentage ? Een half procent ? Dan heb je het over 50 NL-ers hier. Dat lijkt me al bar veel.

En verder heb je wel erg veel vertrouwen in justitie in NL......... De mensen die het betreft gaan niet via Schiphol of Beek NL binnen maar blijven wachten op hun familie in Hoogstraten en regio........ Daar zit ook hun bank, snap je ?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#20 Bericht door Mart » vrijdag 13 mei 2011, 15:30

vleespet schreef: toen ik lid werd van dit forum ben ik een klein onderzoek gestart naar Nederlanders die bij mij in de buurt wonen,
Kennelijk heb ik iets gemist :?
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#21 Bericht door Gardensafari » vrijdag 13 mei 2011, 19:38

Even terug naar dat betalen.
TROS Radar èn Vleespet hebben wel degelijk gelijk!
Het systeem zit zo in elkaar dat mensen die een echte loopbaanontwikkeling hebben en steeds (iets) meer gaan verdienen eigenlijk te weinig pensioenpremie betalen.
Weliswaar betalen ze in hun latere jaren meer premie, maar die premie rendeert feitelijk te kort.
Degene die weinig tot geen carrière maakt (de laagstbetaalde dus) betaalt van begin tot eind ongeveer evenveel premie die dan ook precies goed rendeert
(Dit alles theoretisch, niet kijken naar de feitelijke rendementen over een jaar, want die zijn niet interessant).

Dit effect doet zich heel erg sterk voor bij pensioenen volgens de eindloonregeling (geldt nog voor 15% van de werknemers).
Maar ook bij de middelloonregeling doet het zich voor, zij het minder extreem.

Maar ach, al die laagbetaalden willen toch zo graag solidariteit?
Kunnen ze ook een keer solidair zijn Afbeelding
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gijs-CNX
Standaard Lid
Standaard Lid
Berichten: 465
Lid geworden op: dinsdag 10 november 2009, 19:50

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#22 Bericht door Gijs-CNX » vrijdag 13 mei 2011, 20:01

prajak schreef:"...Een aardig percentage kan zelfs niet eens terug naar Nederland zonder door de FIOD of justitie opgewacht te worden...."

Wat vind je een aardig percentage ? Een half procent ? Dan heb je het over 50 NL-ers hier. Dat lijkt me al bar veel.

En verder heb je wel erg veel vertrouwen in justitie in NL......... De mensen die het betreft gaan niet via Schiphol of Beek NL binnen maar blijven wachten op hun familie in Hoogstraten en regio........ Daar zit ook hun bank, snap je ?
Prajak, dat zijn er 50 te veel :mrgreen:

Ik hoop niet dat ze op het forum aanwezig zijn. Erg dubbel NL onvluchten en dan een mening daarover spuien op een nl forum.
Tja.... het is genoeg geweest.

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#23 Bericht door carpediem » vrijdag 13 mei 2011, 20:13

Gardensafari schreef:Even terug naar dat betalen.
TROS Radar èn Vleespet hebben wel degelijk gelijk!
Het systeem zit zo in elkaar dat mensen die een echte loopbaanontwikkeling hebben en steeds (iets) meer gaan verdienen eigenlijk te weinig pensioenpremie betalen.
Weliswaar betalen ze in hun latere jaren meer premie, maar die premie rendeert feitelijk te kort.
Degene die weinig tot geen carrière maakt (de laagstbetaalde dus) betaalt van begin tot eind ongeveer evenveel premie die dan ook precies goed rendeert
(Dit alles theoretisch, niet kijken naar de feitelijke rendementen over een jaar, want die zijn niet interessant).

Dit effect doet zich heel erg sterk voor bij pensioenen volgens de eindloonregeling (geldt nog voor 15% van de werknemers).
Maar ook bij de middelloonregeling doet het zich voor, zij het minder extreem.

Maar ach, al die laagbetaalden willen toch zo graag solidariteit?
Kunnen ze ook een keer solidair zijn Afbeelding
Daar heb je gelijk in.
Met die eindloonregeling gingen ze een paar jaar voor het pensioen even veel meer verdienen en dan een goed pensioen.
Middelloonregeling heeft dat voor een deel opgelost.

Maar het blijft gewoon zo en dat zal altijd wel zo blijven dat de gewone man zorgt voor de rijkdom der rijken.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#24 Bericht door Gardensafari » vrijdag 13 mei 2011, 21:30

carpediem schreef:
Maar het blijft gewoon zo en dat zal altijd wel zo blijven dat de gewone man zorgt voor de rijkdom der rijken.
Ja, dat is ook waar.
En dat is de natuurlijke gang van zaken, anders hadden we helemaal geen rijken [|(

Overigens doet dit fenomeen zich al voor bij beloningen die je echt niet "van de rijken" zou kunnen noemen [8) .
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#25 Bericht door prajak » zaterdag 14 mei 2011, 01:27

Heet die inhaal van rechten niet backservice ? Ja, dan kan het verhaal wel kloppen; de achtergrond is dat hotemetoten grotere sprongen in het inkomen maken dan Henk en Ingrid Snijbrander-Strijktafel en dus wordt een onevenredig groot deel van de rentepot naar de hogere pensioenen geboekt.

Nu, daarvan heb ik niet kunnen profiteren. Ik had binnen een collectieve regeling een eigen polis en naar gelang wat daar in zit heb ik nu pensioen. Wat me wel kan overkomen is dat ik ouder word dan gedacht en dat mogen de anderen dan ophoesten. maar dat is iets anders dan in Radar werd behandeld. En dan kan het ook nog zo zijn dat ik de 80+ niet haal en men feestelijk een fles opentrekt..... Het is ze gegund.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#26 Bericht door jumbo » maandag 16 mei 2011, 02:36

vleespet schreef:[
Een aardig percentage kan zelfs niet eens terug naar Nederland zonder door de FIOD of justitie opgewacht te worden.
Kijk daar komt de l*lkoek weer het hoofd om de hoed steken.
Indien FIOD en/of justitie iemand willen hebben dan hoeven ze alleen maar te wachten tot diegene zijn paspoort komt verlengen. Paspoortsignalering heeft dat..juist erg effectief buiten de EU..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#27 Bericht door jumbo » maandag 16 mei 2011, 02:42

vleespet schreef:
dutch schreef:
jumbo schreef:Maar eh, om maar effe bij Prajak en Vleespet te blijven; ik denk dat de laatste zijn keutel heeft ingetrokken???
Dat geloof ik niet.Ik weet nu zo langzamerhand wel hoe zijn vlag er bij hangt ;)
Weghalen bij een ander. :mrgreen: :mrgreen:
Mijn keutel intrekken? ik dacht het niet,en weghalen bij een ander al helemaal niet.
Op de eerste plaats kan ik al 38 jaar voor mijzelf zorgen en op de tweede plaats ben ik al 16 jaar getrouwd met een rijke thaise vrouw(ja dat bestaat ook)die mocht ik niet meer voor mijzelf kunnen zorgen die zorg graag op zich neemt.
Waar ik een bloedhekel aan heb zijn dat type managers,vergadertijgers die vertellen dat ze een leven lang hard hebben gewerkt,werkweken van 70 uur heb ik wel eens gehoord.
Zakenlunch en bordeel bezoek gelden dan ook als werken.
En als ik dan via een omgekeerde solidariteitsregeling mee moet betalen aan hun pensioen,dan heb ik daar inderdaad moeite mee.
En Dutch jij hoeft al helemaal niet bang te zijn dat ik iets bij jou kom weghalen,toen ik lid werd van dit forum ben ik een klein onderzoek gestart naar Nederlanders die bij mij in de buurt wonen.
Het is jammer voor je dat je rijke vrouw je niet heeft ingewijd in de internationale zakencriteria..
inderdaad vallen zakenlunch, werkdiners, bordeel bezoek onder zaken doen.
Ik denk als je die factoren achterwege laat dat het er allemaal minder goed had uitgezien als nu.
Een sprekend voorbeeld; de creditcard is ontstaan door een werklunch... had je die dus niet dan was er aanzienlijk minder werkgelegenheid en consumenten gebruik...

Is dat toevallig die ene rijke Thaise die zich tussen de red shirts beweegt als een soort omgekeerde solidariteit :lol: :lol:
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#28 Bericht door vleespet » maandag 16 mei 2011, 03:46

Het is jammer voor je dat je rijke vrouw je niet heeft ingewijd in de internationale zakencriteria..
inderdaad vallen zakenlunch, werkdiners, bordeel bezoek onder zaken doen.
Ik denk als je die factoren achterwege laat dat het er allemaal minder goed had uitgezien als nu.
Een sprekend voorbeeld; de creditcard is ontstaan door een werklunch... had je die dus niet dan was er aanzienlijk minder werkgelegenheid en consumenten gebruik...

Is dat toevallig die ene rijke Thaise die zich tussen de red shirts beweegt als een soort omgekeerde solidariteit :lol: :lol:
[/quote]

rss
Ma 16 mei 2011. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl Economie / Werk en Privé

‘Management is bullshit’
Uitgegeven: 15 mei 2011 17:04
Laatst gewijzigd: 15 mei 2011 17:04

AMSTERDAM – Organisaties moeten af van managers en organisatieadviseurs die alleen maar aan anderen vertellen wat ze moeten doen. "Bedrijven moeten terug naar de essentie van hun bestaan."
© ThinkstockDilemmatraining, heimweemarketing, lean six sigma black belt en management by walking around. Het is een greep uit de bullshit woordenlijst uit het boek ‘Bullshit management’ van bedrijfskundige en ondernemer Jos Verveen, dat afgelopen week is verschenen.

Volgens Verveen is management, dat precies 100 jaar geleden is ontstaan, namelijk flauwekul. "Management is niet natuurlijk gegroeid. Eén iemand, Frederick Winslow Taylor, heeft bedacht dat je een aparte laag nodig hebt met mensen die bedenken wat anderen moeten doen."



Hij stelt dat er nooit is bewezen is dat zo'n extra laag werkt. "Sterker nog: er is steeds meer wetenschappelijk bewijs dat management niet en zelfs averechts werkt."


Tsjakka-training

Hij neemt die tussenlaag op de korrel. "Ik heb niks tegen chefs en leidinggevenden die inhoudelijk bezig zijn. Nee, ik heb het over managers en adviseurs die zich alleen maar bezig houden met het vertellen wat andere mensen moeten doen."

"Die Tsjakka-trainingen, 360 graden feedback gesprekken, brainstormsessies in een hutje op de hei en jongleren voor leidinggevenden bedenken; allemaal lariekoek."


Miljardenindustrie

Er gaan miljarden euro’s om in de schil managers en organisatieadviesbureaus die daar omheen hangen, zegt Verveen. "Je ziet de overhead stijgen. Het is bijna zo dat de ene helft van Nederland adviseert wat de andere helft moet doen."

In Nederland zijn zo’n 15.000 managementboeken te koop. Wat moeten we met nog een boek over managers? "Al die boeken schrijven voor wat je als manager moet doen: zelfsturing, het Nieuwe Werken, coachend of dienend leiderschap. Allemaal in de lijn dat dat de waarheid is. Ik zeg: er bestaat geen enkele blauwdruk van hoe het moet. Organiseren is geen wetenschap."


Essentie

Wat moeten managers dan wel doen volgens hem? "Er bestaat niet één juist advies. Want wie durft tegen Steve Jobs en John de Mol te zeggen dat zij moeten delegeren en zich niet met de details mogen bemoeien als dat hun kracht is?"

Maar als Verveen dan toch één ding mag zeggen, zou het zijn: "We moeten terug naar de essentie. Logisch nadenken en doen waarvoor het bedrijf ooit is opgericht." Management is volgens hem “de nagel aan de doodskist” van innovatie en ondernemerschap.

Wat vindt hij de allergrootste bullshit? "Het ergste vind ik dat we nog steeds geloven in targets en bonussen. Ik vind het echt een belediging dat we denken dat mensen met hart voor de zaak een bonus nodig hebben om hun werk goed te doen."
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#29 Bericht door jumbo » maandag 16 mei 2011, 04:13

Volledig mee eens!!!
Maar iets heel anders als de insteek van het draadje, je mening daarover, de verwijzing naar je vrouw en het bekritiseren van werkwijze's. Niet ieder idee wordt handjes en voetjes gegeven aan de draaitafel..
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: AOW-leeftijd naar 67 in 2020 ?

#30 Bericht door dutch » maandag 16 mei 2011, 07:07

Er is meestal een duidelijk verschil tussen managers die "werken"bij bedrijven die het niet eerst hoeven te verdienen(Instanties-NGO's-Politiek etc) of zij die het eerst bij elkaar moeten zien te krijgen(wat ik dan noem:de normale bedrijven die eerst winst moeten maken!).
;)
Laatst gewijzigd door dutch op donderdag 19 mei 2011, 07:18, 1 keer totaal gewijzigd.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”