thaise ambasade Den Haag

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise ambasade Den Haag

#16 Bericht door prajak » zaterdag 02 oktober 2010, 06:46

Laten ze de criteria dan op hun website zetten. Maar het gaat met de Thaise slag.....

Akang
Expat
Expat
Berichten: 553
Lid geworden op: vrijdag 05 juni 2009, 06:28
Locatie: Trat

Re: thaise ambasade Den Haag

#17 Bericht door Akang » zaterdag 02 oktober 2010, 11:28

Als je aan de eisen voldoet moeten ze je gewoon een jaarvisum geven...ik ga ook met regel het in Amsterdam.

En jumbo ik heb altijd mijn Non imm. O in NL geregeld voor vertrek zodat ik ook gewoon met een enkele vlucht kon gaan zonder problemen omdat je visum al in paspoort hebt, mijn ervaring emt extension in Thailand zijn minder....ook dan afhankelijk van het humeur van betreffende officier.

Wat betreft nieuwe officier hier, vreemd dat het dna moeilijker zou worden, regels zijn regels vooral in bureaucrazy Nederland....Succes Weten!
Even the longest journey starts with the first step...

Wereldvreemd
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 15:15

Re: thaise ambasade Den Haag

#18 Bericht door Wereldvreemd » donderdag 07 oktober 2010, 15:39

Nu had ik in dit topic aangegeven dat we de nodige problemen ondervonden met de papieren bij de ambassade. Tja, dat was het begin van het probleem want de papieren (geboorteuitreksel + trouwakte) stuiten op bezwaar bij de Amphur. Aanvullende documenten waren nodig inclusief gelegaliseerd kopie van een paspoort (jawel, je gelooft het niet).

Tja, de trouwakte kon wel maar dan moest manlief opdraven, plus twee getuigen die wisten van de trouwerij (niet aanwezig geweest...). Zo gezegd, zo gedaan. Wereldvreemd op stap met vrouw en schoonouders naar de Amphur want dit moest en zou gebeuren. Ik was er al wel klaar mee, maar goed.

Gelukkig hadden we een troefkaart bij ons, zoonlief van zeven maanden oud. Paar grote bruine ogen, beetje blank en alle Thaise medewerksters waren hun werk in de Amphur vergeten. Eenmaal overgedragen aan een medewerkster heeft de jongen het hele Amphur gezien, waarna spontaan de geboorteakte geaccepteerd werd. Zo'n lief manneke dat moest toch ook als Thai door het leven kunnen. :lol:

En nu niet beginnen over diensplicht, want daar is hij nog lang niet aan toe. Wel is hij toe aan de eerste paar rai. ;)
- -

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11625
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: thaise ambasade Den Haag

#19 Bericht door jumbo » vrijdag 08 oktober 2010, 05:24

Akang schreef:Als je aan de eisen voldoet moeten ze je gewoon een jaarvisum geven...ik ga ook met regel het in Amsterdam.

En jumbo ik heb altijd mijn Non imm. O in NL geregeld voor vertrek zodat ik ook gewoon met een enkele vlucht kon gaan zonder problemen omdat je visum al in paspoort hebt, mijn ervaring emt extension in Thailand zijn minder....ook dan afhankelijk van het humeur van betreffende officier.

Wat betreft nieuwe officier hier, vreemd dat het dna moeilijker zou worden, regels zijn regels vooral in bureaucrazy Nederland....Succes Weten!
Ga je dan terug ook met een enkele vlucht?? Beetje dure hobby...
Als je aan de voorwaarden voldoet/kan voldoen is het handiger hier een visum aan te vragen
hoef je ook niet steeds een enkeltje heen en terug (ook wel genoemd een retourtje) te kopen.

en nogmaals niet elke ambassade verleent consulaire diensten (visa's en andere services) buiten de NON-B om, die kan je beter bij een consulaat ophalen indien aanwezig zoals in Amsterdam. Omgekeerd verleent is consulaat weer niet alle services van een ambassade.
Veelal werken op een ambassade Thaise medewerkers wiens plicht het lijkt om iedereen in principe af te wijzen.
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: thaise ambasade Den Haag

#20 Bericht door Mart » vrijdag 08 oktober 2010, 06:25

jumbo schreef:
Veelal werken op een ambassade Thaise medewerkers wiens plicht het lijkt om iedereen in principe af te wijzen.
Noemen ze dat dan nietgedoogbeleid :?: :lol:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: thaise ambasade Den Haag

#21 Bericht door prajak » vrijdag 08 oktober 2010, 16:30

In zijn algemeenheid mogen we niet klagen over het toelatingsbeleid van Thailand. Probeer als Thai eens op vakantie te gaan naar een van de Schengen landen. Dat loopt hem of haar dun door de broek !

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”