Medicijnen-pijnstillers in Thailand

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#16 Bericht door Jeanette » dinsdag 26 januari 2010, 16:13

HarryS schreef:Beste Jeanette,

Goed om te horen dat het nu beter gaat. Bij mij zijn de pijn klachten gekomen toen ze mijn rechterbeen boven mijn knie hebben door gezaagd en in een X-stand gezet, waarbij veel spieren zijn los gehaald en verplaatst en daarbij zijn ook nog eens mijn zenuwen verplaatst. Nooit geen pijn gehad en uit mijn narcose wakker geworden met verschrikkelijke pijnen die nooit meer weg zijn gegaan.
Hierna nog zeker 12 operaties gehad om te proberen dingen te verbeteren met steeds een slechter resultaat.

Ik begrijp dus dat ik nooit naar Thailand kan gaan omdat ik medicijnen gebruik, of ik zou ze zelf moeten betalen denk ik.
Ik ga eens met mijn verzekering praten over hoe en wat. Ik denk dat ze goedkoper af zijn met mij als ik in Thailand zit dan dat ik hier zit.

Voor 3 maanden lijkt mij de medicijnen geen probleem, behalve Cannabis dan, met brieven van artsen en de ambassade moet het toch wel veilig zijn met pillen (pijnstillers) op recept.

groetjes Harry
Je heb het wel voor je kiezen gekregen hè? Straks zijn mensen met een amputatie nog beter af, 12 keer opereren, jasses. Waren er medische fouten gemaakt? Ja, ik zou ook zeggen acupunctuur of de 'pulser'.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#17 Bericht door prajak » dinsdag 26 januari 2010, 16:24

Harry, het belangrijkste, geloof nu maar de middelouwe NL rotten in dit land, is jouw zorgpolis.

Die stopt als je naar TH gaat. En gezien jouw medisch verleden, sorry voor dit woord, heb je weinig kans op een andere polis in TH of een ander land. Veel van ons middelouwetjes hier (als ik me met 63 oud noem krijg ik een storm van kritiek over me heen.....) hebben dat probleem aan den lijve ondervonden. Mijn medisch verleden is lang niet zo erg als het jouwe maar ook ik krijg nergens een polis. Vaatproblemen, huidkanker, nu een versleten heup, het wordt allemaal uitgesloten. Ik moet alles zelf dokken. Gelukkig is TH goedkoop en is de zorg prima.

Tenzij je een vette "multi-tonner" bent en alle medische kosten met een glimlach kunt dokken zou ik alles in het werk stellen die zorgpolis te houden.

Wat staat er in die polis ? Hoe lang moet je minimaal in NL zijn om die te houden ? Drie maanden ? Dat is te doen. Zes maanden ? Dat wordt moeilijker. Heb je familie die je een kamer kan verhuren ? Dat spaart huisvestingskosten. Daar ben je dan zoveel maanden per jaar en je blijft in NL wonen, officieel. Je viert zoveel maanden feest in Thailand. Misschien worden in dit klimaat de klachten wel minder.

Visum ? Je krijgt geen retirement, je bent geen 50. Je krijgt geen marriage want je bent niet gehuwd. Je kunt het een paar jaar uitzingen met een ED visum maar de eeuwige student aanvaarden ze hier ook niet.

Geen jaarvisum dus geen verblijf hier. Koop een non im O en kom maximaal zes maanden. November tot en met april. De koudste tijd in NL. Zoek een goedkoop adres, een kamer bij familie, kost weinig.

En dat cannabis probleem lijkt me hier niet op te lossen. Op Phuket is een farang opgepakt omdat hij pillen kocht, "over de toonbank", die op de zwarte lijst staan. Ik weet niet meer of het om valium ging of over een amfetamineproduct, maar meneer had geen receptje en voor NEGEN pillen draait hij de bak in. Cannabis is in dit land een verboden drug.

Sorry, ik denk dat ik geen goed nieuws voor je heb.

Portugal ? De taal net zo moeilijk, maar een warm land EN je houdt jouw zorgpolis. Denk eens na over een ander land dan TH. En daar kun je dan toch lekker vacantie nemen.

En ik denk dat Marokko ook kan. Nog warmer. Is Marokko geen verdragsland sociale zekerheid ?

Succes.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#18 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 17:01

Beste Jeanette,

Ik heb echt om amputatie gesmeekt maar dat is geen oplossing i.v.m. fantoompijnen en hierbij is bij mij het probleem dat de pijn loopt vanaf halverwege mijn rechter bil, gehele achterkant van mijn rechterbeen, verkrampingen in mijn knieholte, tot pijn onder mijn rechtervoet naar mijn grote teen en die er naast. Dus bij een amputatie zou ook mijn gehele rechter bil geamputeerd moeten worden eveneens mijn gehele rechterbeen.

Beste Prajak,

Dankjewel voor alle info die je mij geef, ik neem het zeker van jullie aan en ben niet eigenwijs.
Ik ga zeker mijn verzekering bellen om te kijken hoelang ik weg mag, en misschien maken ze wel een uitzondering.
Ik ben meerdere malen in Portugal geweest en mijn schoonfamilie heeft er zelfs een huis, maar het trekt mij niet.
Zoals ik al aangaf ben ik vroeger ook in Thailand geweest en ik ben dat altijd blijven missen, ook al ben ik de hele wereld over geweest Thailand is altijd mijn favoriet gebleven, alleen het is al lang geleden sindsdien ik er was.

Eerlijk gezegd liever een half jaar in Thailand en dan terug naar Nederland dan b.v volledig in Marokko of Portugal.
Nogmaals wil ik iedereen bedanken voor de tips en adviezen en hoop die ook bij mijn volgende vragen weer te krijgen.

groetjes,

Harry ( nog niet uit Thailand :D )

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#19 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 17:25

Sorry mensen, nog even met mij,

Ik heb net mijn verzekering "Agis zorgverzekeringen" gebeld met de vraag hoelang ik in het buitenland mag verblijven, buiten Europa, in Thailand en na een aantal malen te zijn door verbonden verzekerde de Agis medewerkster mij dat het voor de Agis niets uitmaakt hoelang je in het buitenland bent als je maar in Nederland staat ingeschreven en natuurlijk de premie betaald.
Het enige advies was, neem een extra reisverzekering.

Dit zou dan kunnen inhouden dat ik b.v 9 maanden in Thailand zit en drie maanden in Nederland, toch. Alleen moet
ik dan elke 90 dagen Thailand verlaten.....klopt dit?

groetjes,

Harry

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#20 Bericht door Ben » dinsdag 26 januari 2010, 17:50

HarryS schreef:Sorry mensen, nog even met mij,

Ik heb net mijn verzekering "Agis zorgverzekeringen" gebeld met de vraag hoelang ik in het buitenland mag verblijven, buiten Europa, in Thailand en na een aantal malen te zijn door verbonden verzekerde de Agis medewerkster mij dat het voor de Agis niets uitmaakt hoelang je in het buitenland bent als je maar in Nederland staat ingeschreven en natuurlijk de premie betaald.
Het enige advies was, neem een extra reisverzekering.

Dit zou dan kunnen inhouden dat ik b.v 9 maanden in Thailand zit en drie maanden in Nederland, toch. Alleen moet
ik dan elke 90 dagen Thailand verlaten.....klopt dit?

groetjes,

Harry

Laat ze dat dan maar zwart wit op papier zetten met 100 goedkeuringsstempels erop.

En anders zal dutch je wel uit die droom helpen van het advies die die medewerkster je gaf
en om 17.00 uitklokt en naar huis gaat .

Die beslissing wordt ergens anders genomen .

Khon Neua
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: woensdag 09 mei 2007, 12:34
Locatie: Chiang Rai / 's-Hertogenbosch

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#21 Bericht door Khon Neua » dinsdag 26 januari 2010, 18:22

Uitschrijving bij vertrek uit Nederland
U moet zich uitschrijven als u verwacht dat u binnen een jaar minstens acht maanden in het buitenland zult verblijven. Deze periode hoeft niet aaneengesloten te zijn. U kunt zich vanaf vijf dagen voor uw vertrek uitschrijven, bij de gemeente waar u op dat moment woont. U kunt dit persoonlijk of schriftelijk doen. U ontvangt hierna een bewijs van uitschrijving. Dit bewijs kunt u nodig hebben bij het opzeggen van abonnementen of om u te kunnen inschrijven in het buitenland. De gemeente stelt instanties die zijn aangesloten op de GBA, zoals de Belastingdienst of een pensioenfonds, op de hoogte van uw nieuwe adres in het buitenland.
Bron : http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ijven.html

Dus als je meer dan 8 maanden in het buitenland verblijft moet je je uitschrijven en ben je dus ook niet meer verzekerd voor ziektekosten op je normale polis.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#22 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 19:24

Ik geloof jullie ook, maar ik heb het echt meerdere malen gevraagd en veel doorverbonden met "deskundige" personen.
Ik ga het de volgende maal ook zeker op papier vragen als ze weer een fout antwoord geven, maar ga ondertussen maar uit van 6 maanden. Dit is eigenlijk te weinig, zouden er negen moeten zijn :P.
Maar ik ga morgen maar weer bellen en kijken wat ze dan zeggen.

Maar dat ik nu voor 3 maanden ga is wel zeker, maar liever ga ik voor zes maanden of langer.

groetjes,

Harry

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#23 Bericht door Rene » dinsdag 26 januari 2010, 19:25

Harry, het is inderdaad maximaal 8 maanden weg en dus minimaal 4 maanden in NL.
Blijf zo lang mogelijk in NL ingeschreven ivm de ziektekostenverzekering en je AOW opbouw.
Hier nog een paar links als je die al niet bekeken hebt.

http://www.verzekeringeninhetbuitenland ... schrijven/

http://www.postbus51.nl/nl/home/themas/ ... ijven.html
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#24 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 19:50

Ok...TOP..met 8 maanden kan ik wel leven, dit nu ook alleen even van de Agis op papier hebben, iemand nog tips wat ik in de brief zou laten zetten?
Maar dat betekent wel als ik nu drie maanden zal gaan dan heb ik nog maar 5 maanden over? En hoe rekenen ze dit vanaf 1 januari tot 1 januari of....?
Wel spannend nu het steeds meer een vastere vorm aan het aannemen is, nu nog een beetje gaan kijken waar ik naar toe zal gaan, je hoort veel over de Isaan.

groetjes

Harry

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#25 Bericht door Jeanette » dinsdag 26 januari 2010, 20:40

De Isaan heeft toch geen zee? Heel even hebben wij onze ogen op rayong laten vallen. Misschien voor volgend jaar.

http://www.greenwoodtravel.nl/Thailand/ ... rayong.php

Gebruikersavatar
Soi 24
Expat
Expat
Berichten: 310
Lid geworden op: maandag 02 juni 2008, 20:53
Locatie: Nongprue, Banglamung

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#26 Bericht door Soi 24 » dinsdag 26 januari 2010, 20:41

Dat hoef je niet op papier te hebben want wanneer je tenminste 4 maanden in een kalenderjaar in feitelijk in NL verblijft, voldoe je aan de voorwaarden voor inschrijving in de GBA en heb je dus ook recht op een nederlandse zorgpolis. Slechts wanneer jij niet voldoet aan de vereiste inschrijving in de GBA kan een verzekeraar jou dekking ontzeggen, anders moeten ze je altijd verzekeren. Alles wat de verzekeraar zwart op wit moet zetten staat al in de polisvoorwaarden.
"There are no facts, only interpretations."
- Friedrich Nietzsche (1844-1900)

jomel17
Expat
Expat
Berichten: 1574
Lid geworden op: zondag 26 november 2006, 18:13
Locatie: Khon Kaen

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#27 Bericht door jomel17 » dinsdag 26 januari 2010, 21:04

In de Isaan heb je Pataya 2 (bij Khon kaen) maar ik durf daar niet te zwemmen.
Thai zwemmen er wel :lol:
หลงรัก

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#28 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 21:27

@ Jeanette - Inderdaad is daar geen zee, maar wel meren e.d. waar je kan zwemmen, de Rayong ziet er ook mooi uit.

@ Soi 24 - Inderdaad, daar heb je gelijk in, dat scheelt weer een belletje naar de Agis ;)

@ Jomel17 - Als jij er niet durft te zwemmen dan zal ik ook wel niet zo trek hebben om er in te duiken :P

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#29 Bericht door Jeanette » dinsdag 26 januari 2010, 21:32

Gut, ik dacht dat de Isaan in het noord/oosten lag. :oops:

Dat eiland in het zuid/oosten is ook niet mis hè? Schuin boven Koh Samui, vlak bij Cambodja?

Nog een paar weken en we gaan, heerlijk. Ik ben ook heel benieuwd naar de eilandjes onder Trang. Maar dat is een hele reis.

HarryS
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: zondag 24 januari 2010, 18:57

Re: Medicijnen-pijnstillers in Thailand

#30 Bericht door HarryS » dinsdag 26 januari 2010, 23:50

Heerlijk voor je dat je weer naar Thailand gaat binnen een paar weken, het zal zeker genieten worden.
Ook ik ben aan het kijken naar de eilanden van Thailand, ik kan ook niet kiezen, de eilanden het noorden, het noord oosten.
Als ik helemaal gezond was geweest had ik echt een hele rondreis gemaakt door het land maar nu zal ik liever een rondreis maken in een gebied ( niet zover en te vaak reizen )

In ieder geval een TOP vakantie toegewenst van mijn kant ;)

groetjes,

Hscarry

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”