wat als de $ valt..

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10298
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: wat als de $ valt..

#16 Bericht door RuudThai » vrijdag 01 januari 2010, 09:37

Jim schreef:
RuudThai schreef:Doemdenkerij opzij zetten verder a.u.b., kijk eens hier:

104 Teletekst do 31 dec
***************************************
Beurzen boeken forse jaarwinst
wel 's van de eindejaars rally gehoord, ruud? ;)
Ja, maar die was er vorig jaar om deze tijd ook Jim..... en in vergelijking daarmee is de beurs 36 % gestegen. 8-)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat als de $ valt..

#17 Bericht door Jim » zaterdag 02 januari 2010, 00:48

36% omhoog mocht ook wel weer een keer en het is nog altijd 150 punten lager dan 2 jaar geleden ;)
moet nog zien of het doorzet.
de klap voor de consumentjes moet nog komen.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: wat als de $ valt..

#18 Bericht door Pieter » maandag 04 januari 2010, 06:45

Jim schreef:36% omhoog mocht ook wel weer een keer en het is nog altijd 150 punten lager dan 2 jaar geleden ;)
moet nog zien of het doorzet.
de klap voor de consumentjes moet nog komen.

Het kan vriezen en het kan dooien 8-) 8-) 8-)

Als het regent in september wordt het kerst in december


Altijd nog mensen die denken dat economie een exacte wetenschap is het is gewoon een blabla wetenschap

(net als sociale geografie , homeopathie, weersvoorspellingen van Pelleboer enzo)

Pieter :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: wat als de $ valt..

#19 Bericht door Jim » maandag 04 januari 2010, 08:42

het is toch wel redelijk exact hoor.
als de consument oea reden stopt met consumeren, gaat het bergafwaarts met de economie.

dat het nu weer wat beter gaat (minder slecht?) komt alleen omdat overheden voor consumentje spelen en het geld flink laten rollen (en bij drukken :))

dit kan niet door blijven gaan.
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: wat als de $ valt..

#20 Bericht door Rene » maandag 04 januari 2010, 10:41

Pieter schreef: Altijd nog mensen die denken dat economie een exacte wetenschap is het is gewoon een blabla wetenschap

(net als sociale geografie , homeopathie, weersvoorspellingen van Pelleboer enzo)

Pieter :mrgreen:
Als jij denkt dat homeopathie een blablawetenschap is dan heb je het niet echt goed begrepen. Ik ga dit soort discussies te vaak aan maar kan het niet laten omdat ik weet dat het anders is. :geek:
Waarom dat men deze geneeskunst steeds maar weer in het verdomhoekje zet is mij een raadsel. Het zal wel te maken hebben met de indoctrinatie van de sensatiezuchtige media die er bovenop springt als er weer wat fout gaat net als het negatieve beeld wat er is over Thailand wat ook geschapen is door deze media.
Of weet je er meer van?
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: wat als de $ valt..

#21 Bericht door Pieter » maandag 04 januari 2010, 11:03

Rene schreef:
Pieter schreef: Altijd nog mensen die denken dat economie een exacte wetenschap is het is gewoon een blabla wetenschap

(net als sociale geografie , homeopathie, weersvoorspellingen van Pelleboer enzo)

Pieter :mrgreen:
Als jij denkt dat homeopathie een blablawetenschap is dan heb je het niet echt goed begrepen. Ik ga dit soort discussies te vaak aan maar kan het niet laten omdat ik weet dat het anders is. :geek:
Waarom dat men deze geneeskunst steeds maar weer in het verdomhoekje zet is mij een raadsel. Het zal wel te maken hebben met de indoctrinatie van de sensatiezuchtige media die er bovenop springt als er weer wat fout gaat net als het negatieve beeld wat er is over Thailand wat ook geschapen is door deze media.
Of weet je er meer van?
Ja :

http://www.kwakzalverij.nl/1050/A_total ... homeopathy

http://www.kwakzalverij.nl/235/Homeopat ... gelijkende
vroeger was er dan pek met veren
tegenwoordig zijn we toleranter

Thais geloven dit vast wel vandaar ook al die ghost houses in de tuinen

Ikke dus niet

Maar tegen een geloof kun je niet disscuseren

als het helpt mijn zegen maar probeer het a.u.b. niet te bewijzen dat is flauwekul

Pieter :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wat als de $ valt..

#22 Bericht door jumbo » dinsdag 05 januari 2010, 02:03

Jim schreef:het is toch wel redelijk exact hoor.
als de consument oea reden stopt met consumeren, gaat het bergafwaarts met de economie.

dat het nu weer wat beter gaat (minder slecht?) komt alleen omdat overheden voor consumentje spelen en het geld flink laten rollen (en bij drukken :))

dit kan niet door blijven gaan.
daarom is het dan ook een 'gedragswetenschap' :P
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wat als de $ valt..

#23 Bericht door prajak » dinsdag 05 januari 2010, 16:29

Er is niets mis met homeopathie. Maar het heeft zijn grenzen net als de allopathie, net als de Moerman therapie. Als kind had ik als huisarts een homeopathisch arts en ik leef nog. Bij lichte "griepjes" kwamen middelen als belladonna en gelsemium het huis in en ze hielpen. Maar toen mijn vader een longontsteking had kwam er antibiotica. Tegen een gebroken poot doet homeopathie niets, Moerman ook niet. Dan helpen alleen Gluton en aanverwante middelen. Homeopathie is erkend, Moerman ook.

Maar handopleggen en zweverige toestanden als, ben haar naam kwijt, woont nu in Canada, bekend van Silvia Millecam, werken niet. Maar als je opgegeven bent en steun zoekt bij die mensen, ga je gang. geestelijke rust is in die fase belangrijk. Maar als ik kanker krijg ga ik de allopathie raadplegen en neem Moerman er bij en een gezonde levensstijl. Kan geen kwaad !

Is de hele medische wetenschap niet gebaseerd op homeopathie ? Toen wij in NL ons nog terugtrokken op terpen tegen het wassende water en met pijl en boog dieren doodden werd in China en in Zuid-Am de geneeskunst bedreven op hoog niveau ! Waarvan ? Juist, van planten en wortels. Dat zit nu in de moderne pillen.

Kwakzalverij is iets anders dan homeopathie. De schrijver hier die homeopathie afkraakt haalt dingen door elkaar.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: wat als de $ valt..

#24 Bericht door prajak » dinsdag 05 januari 2010, 16:44

Dit lees ik hier.

" Thais geloven dit vast wel vandaar ook al die ghost houses in de tuinen..."

Het juiste woord is spirit house en is bijgeloof. Heeft niets met de levensstijl Buddhisme te maken. Er wonen goede geesten in die de mensen beschermen. Heeft niets met gezondheid te maken evenwel. Weet je dat op de drempel van de woning de drempelgeest woont ? Ga niet op hem/haar staan, het brengt ongeluk.

Lang niet alle Thais zijn gevoelig voor die geesten. Mijn dames, en het zijn er helaas al drie in acht jaar (ik ben zelf misschien niet zo'n goede geest...) schonken geen aandacht aan het godenhuisje in mijn tuin. Het was kompleet ingericht, maar totaal overwoekerd. Tot mensen uit Chonburi bij me kwamen logeren, mensen die geloven in boven- en onderwereld en een altaar thuis hebben met Ganesh, zoals bekend de Hindoe god die wordt afgebeeld met slurf, zittend op een rat. De vrouw van die NL meneer, zij een Thaise, werd in de nacht wakker van huilende geesten en de volgende morgen ging ze spontaan de overwoekering snoeien.

In mijn vorige huis stond het godenhuisje in de weg. Dat wilde ik dus verplaatsen. Ja, maar dat gaat niet zo maar ! Daar verzette de verhuurster van het huis zich tegen. Ik mocht het huisje er af halen, schilderen, hoger of lager op de paal zetten maar verplaatsen ho maar ! En toen ik volhield kwam er een man uit het dorp. Ongelooflijk. In de vodden. In zijn hand een zakje met kippenbotjes en die werden uitgestrooid als ware het Mikado. Een aantal deftige spreuken en de meneer wees de plek aan waar het huisje mocht worden opgebouwd zodat de goden rust hadden. 200 Baht was zijn loon. Dat is een serieuze zaak !

Nou ja, serieus, een paar dagen voor zijn officieel bezoek was zijn zoon gekomen om te vragen waar ik het huisje dan wel wilde...... Zo serieus neem ik het nou ook weer niet. Het is een boterham, zullen we maar zeggen......

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: wat als de $ valt..

#25 Bericht door muangthai » zaterdag 09 januari 2010, 08:55

Tegenwoordig heeft de beurskoers weinig te maken met de werkelijke stand van de economie. Dus kun je aan de hand van deze graadmeter geen serieuse conclusies meer trekken m.b.t. economische voortgang.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wat als de $ valt..

#26 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2010, 04:03

muangthai schreef:Tegenwoordig heeft de beurskoers weinig te maken met de werkelijke stand van de economie. Dus kun je aan de hand van deze graadmeter geen serieuse conclusies meer trekken m.b.t. economische voortgang.
Waarom noem je het dan een graadmeter??
De beurs samen met wat andere kernfactoren geven wel degelijk de stand van zaken rond de economie aan, maar om alleen de beurs als graadmeter te nemen zou niet verstandig zijn...
Dat is overigens zo gekomen door de factor 'beleggers/gokkers' waar men bij de opzet geen rekening hield...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: wat als de $ valt..

#27 Bericht door Pieter » maandag 11 januari 2010, 08:44

jumbo schreef: Dat is overigens zo gekomen door de factor 'beleggers/gokkers' waar men bij de opzet geen rekening hield...
Nou of juist wel..
In de tijd van de VOC werden de reizen van die schepen gefinancieerd door papiertjes..
de helft kwam niet terug ... geld dan kwijt

Kwam er wel een schip na 4 jaar terug kassa 8-) 8-) :mrgreen:

doe eens een gokje

trouwens als men in 1830 een aantal aandelen had gekocht dan had je in 1932 weer net zoveel

luchthandel

(wie wil er nog zwarte tulpen bollen)

Pieter :mrgreen: :mrgreen:

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11628
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: wat als de $ valt..

#28 Bericht door jumbo » maandag 11 januari 2010, 09:28

Beurzen zijn ooit opgezet om er vreemd kapitaal aan te trekken bij bedrijfs initiaties of vegrotingen, niet om er dagelijkse handel mee te plegen
'Slimmerikken' realiseerden zich plots dat er flinke mazen in het net van de kapitaalsvergaarders
zaten en dat er veel geld te verdienen maar dus ook te verliezen valt....
Nu bijvoorbeeld kan een simpel bericht een bedrijf ten gronde richten.. dat is nimmer de opzet geweest...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: wat als de $ valt..

#29 Bericht door muangthai » donderdag 14 januari 2010, 00:00

jumbo schreef:
muangthai schreef:Tegenwoordig heeft de beurskoers weinig te maken met de werkelijke stand van de economie. Dus kun je aan de hand van deze graadmeter geen serieuse conclusies meer trekken m.b.t. economische voortgang.
Waarom noem je het dan een graadmeter??
De beurs samen met wat andere kernfactoren geven wel degelijk de stand van zaken rond de economie aan, maar om alleen de beurs als graadmeter te nemen zou niet verstandig zijn...
Dat is overigens zo gekomen door de factor 'beleggers/gokkers' waar men bij de opzet geen rekening hield...
Omdat voor veel mensen de beurskoers nog steeds als graadmeter beschouwd wordt en deze mensen nog steeds denken dat het iets zegt over de economische voortgang van bedrijven, branches, sectoren, etc. Maar door georganiseerde manipulatie van (zeer) grote 'spelers' in deze markten, hebben de beurskoersen hun 'afspiegelingsfunctie' van de economie groetendeels verloren.

muangthai
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: woensdag 30 december 2009, 18:38

Re: wat als de $ valt..

#30 Bericht door muangthai » donderdag 14 januari 2010, 00:33

jumbo schreef:Beurzen zijn ooit opgezet om er vreemd kapitaal aan te trekken bij bedrijfs initiaties of vegrotingen, niet om er dagelijkse handel mee te plegen
'Slimmerikken' realiseerden zich plots dat er flinke mazen in het net van de kapitaalsvergaarders
zaten en dat er veel geld te verdienen maar dus ook te verliezen valt....
Nu bijvoorbeeld kan een simpel bericht een bedrijf ten gronde richten.. dat is nimmer de opzet geweest...

Het is onzinnig de beurzen uit de tijd, dat deze werden gesticht te vergelijken met de huidige beursen. De (financiele) wereld van toen en nu hebben een volkomen andere gang van zaken. Overigens zijn de beurzen in der tijd wel degelijk opgezet om een marktplaats te verschaffen voor (eventuele dagelijkse) aandelentransacties, waaronder ook uitgifte van nieuwe aandelen.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”