POSITIEF ADVIES AANVRAAG

Post hier al je vragen voor het immigreren naar Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#136 Bericht door driver » zaterdag 25 juni 2011, 17:31

Okee, dank voor jullie reacties allemaal altijd goed om te lezen vindt ik dat er wat mensen meedenken /leven ed ook al is het niet een wereldprobleem.
Speciaal dank aan die ene man uit Thailand uit de buurt van Kalasin die voor wat vertaalwerk heeft gezorgt tussen Suk en mij via hem en zijn vrouw door de telefoon en email en zeer snel en alert gereageerd echt top met hoofdletter T :thumbsup:
Ik kon Suk niet uitleggen wat er aan de hand was qua papierwerk dus dan zijn hulptroepen in Thailand meer dan welkom als je die kunt bellen en mailen.


Ter info : We hebben ook 14 dagen de tijd gekregen om de 2 ontbrekende stukken aan te leveren .
Als die van Suk dus een kopie mag zijn moet dat nu haast gaan lukken .
En zo niet vraag ik meer tijd want de ambassade in BKK behandelt vanaf 01-07 t/m 11-08 toch geen visa aanvragen wegens vakantie denk ik.

Echter Ervee....jij zegt een origineel uitreksel GBA ?

Die had ik al ingestuurd maar daar stond niet op hoe mijn gezinssituatie was alleen maar adres, naam en een S van gescheiden even uit mijn hoofd.
Wat ze me dan meegegeven hebben weet ik ook niet maar de IND lust deze blijkbaar niet.

Maandag eerst bij de IND de persoon trachten te bereiken die nu het dossier in behandeling heeft en horen wat hij of zij zegt .

mvg driver /Arie

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#137 Bericht door Henk Korat » zaterdag 25 juni 2011, 17:36

Succes Driver. Je hebt het verdiend. :clap: :worshippy: [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#138 Bericht door driver » zaterdag 25 juni 2011, 17:45

Henk Korat schreef:Succes Driver. Je hebt het verdiend. :clap: :worshippy: [|)
En anders Suk. wel die alles op heeft gezegt om naar Nederland te gaan dus voor haal baal ik nog het meeste mocht het niet lukken.
De meeste praten er nooit over en altijd is het de Thaise die er beter van wordt zeggen ze maar Suk heeft wel een jaartje of 18 Seagate aan de kant gezet om dit te kunnen realiseren en om eerst nog dat examen etc te moeten doen moest ze dus ontslag nemen en dat vindt ik heel knap dat ze dat aandurfde.
En nu geen werk en geen zekerheid zolang dit gedoe duurt.

Als ik nu dus zou denken ik kap ermee met al dat geklooi is Suk dus echt de dupe want op 44 jarige leeftijd nog aardig werk zoeken ?

Maar ik kap niet want als het niet lukt....zit ik in Oktober bij jouw op de koffie hoor :mrgreen:

mvg Arie

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#139 Bericht door Mart » zaterdag 25 juni 2011, 18:17

Arie, laten we maar niet geheimzinnig doen. Mijn vrouw en ik hebben kennis gemaakt met Suk, dus dan ligt het toch voor de hand dat we gehoor gaven aan jouw verzoek om het e.e.a in de juiste richting te sturen.
Jij - en ik - hebben nu jpeg's van de originele documenten.
De stempels heb ik gecontroleerd, alles ik voor 100% juist.
Ik heb je in een email geschreven hoe je het nu het beste kan doen.

Slaap vannacht rustig.

Ook Suk weet dat het nu echt wel goed komt en zei : Nu kan ik rustig gaan slapen.

Fijne zondag :clap:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Gebruikersavatar
Gardensafari
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 5592
Lid geworden op: zondag 01 maart 2009, 21:20
Locatie: Veel te weinig: Saraburi
Contacteer:

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#140 Bericht door Gardensafari » zaterdag 25 juni 2011, 18:21

En dat vind ik leuk.
Op dit forum jennen we elkaar wat, we mopperen collectief over van alles en nog wat.
Maar soms, als het kan, tref je behulpzame mensen.
Mart: driewerf :clap: :clap: :clap:
Knor, knor,

Hans

Steeds vaker wordt in Nederland Dr. Oetker uitgesproken als "Dr. Utker". Ik hoop dat ze dat met koetjesrepen niet gaan doen.

Gebruikersavatar
vleespet
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1295
Lid geworden op: maandag 03 augustus 2009, 16:28
Locatie: nijmegen/khorat

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#141 Bericht door vleespet » zondag 26 juni 2011, 00:37

Arie ik zie hier net op horoscoop tv dat het allemaal gaat goed komen. :thumbsup:
iedereen is van de wereld en de wereld is van iedereen.Thé Lau

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#142 Bericht door driver » zondag 26 juni 2011, 00:57

Mart ...De email ga ik zo lezen ben net thuis van een verjaardag .Suk was idd weer lekker vrolijk aan het skype apparaat en nogmaals dank voor jouw / jullie bemoeienissen omtrent het een en ander .
Mocht Suk idd fiat krijgen van de IND ga ik haar wslijk ophalen in Thailand en ga ik nog een kleine voorlopige afscheidsronde doen in Thailand langs Suks familie en wat bekenden en vrienden w.o jullie en iemand in Bandung .


Garden :Mijn idee dus ook .

Vleespet : Daar houden we je aan :mrgreen:

mvg Arie

darzing
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zondag 12 oktober 2008, 14:22

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#143 Bericht door darzing » zondag 10 juli 2011, 02:23

Nu voor mij ook hoera hoera: positief advies! :worshippy: Heeft uiteindelijk 9 weken geduurd en toen moest ik nog wat aanvullende vragen beantwoorden .
Gelijk maar 830 euri gestort (mijn schatje zegt "om mij te kopen", ze heeft humor :giggle: ).

Wanneer kan ik nu een afspraak voor haar maken bij de ambassade in BKK? Verwerking betaling duurt 2 weken schrijven ze.
Ik ga gelijk komende week maar afspraak maken denk.

Nou ja, het einde is in zicht en kunnen we nog een leuke zomer meepikken :thumbsup:

Wel gaaf dat ze nu kan blijven straks en niet na 3 maanden teruggedeporteerd wordt :lol:

Groetjes Darzing [|)

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#144 Bericht door Loe » zondag 10 juli 2011, 02:48

Driver,

Wanneer krijgen we (goed) nieuws van jouw, de veertien dagen zijn om. Hoe is het gegaan, heb je alles op tijd kunnen inleveren en al iets gehoord van de Ind.

Henk-Jan
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 27
Lid geworden op: maandag 21 februari 2011, 22:09

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#145 Bericht door Henk-Jan » zondag 10 juli 2011, 18:32

Gefeliciteerd Darzing!

Je krijgt geen betalingsbevestiging van de IND dus je kan zelf kontakt met ze opnemen.
Mijn vriendin werd na 3 dagen al gebeld door de ambassade in Bangkok dus alles werd heel snel geregeld.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#146 Bericht door driver » zondag 10 juli 2011, 18:49

Loe schreef:Driver,

Wanneer krijgen we (goed) nieuws van jouw, de veertien dagen zijn om. Hoe is het gegaan, heb je alles op tijd kunnen inleveren en al iets gehoord van de Ind.
Darzing gefeliciteerd vanuit Ede.

Loe : Ik wou nog even niks mailen totdat ik weet hoe of wat maar omdat er ook prive wat mensen interesse tonen nu een kort overzicht :

Hetgene wat ik moest aanleveren vlgs de IND lukte op 1 papier na niet in het begin omdat de Gemeente Ede dit niet wou of kon doen.
Details komen nog wel maar lang verhaal kort ; De IND behandelaarster heeft met de Gemeente gebeld en uiteindelijk heb ik toch de door de IND gevraagde papieren kunnen krijgen.
27 Juny is het eerste gedeelte bij de IND binnengekomen , de tweede een dag later.

Vervolgens weer in de wachtrij aansluiten totdat ik afg. Vrijdag een brief kreeg van de IND.
Mijn aanvraag was in behandeling genomen en kon 3 mnd duren etc.

Ik maar weer gebeld en kreeg te horen dat dit niet zo was maar het betrof een geautomatiseerd bericht dus niet via mijn behandelaarster verzonden werdt me gezegt en mijn aanvraag loopt nu gewoon door als de eerste aanvraag voorzover ik het nu begrijp.
De behandelaarster hoopt nog voor haar vakantie 18 July a.s uitsluitsel te geven .

Ik ben en denk heel simpel :Er werdt mij verzocht 2 papieren na te leveren .
Als onze aanvraag niet goed zou zijn had ik dit niet hoeven te doen vlgs mij, De IND dame neemt de moeite om zelf met de Gem.Ede in discussie te gaan omtrent het juiste papier wat ze verlangt en dus heb ik het idee dat het alsnog wel in orde komt want waarom zou deze dame anders haar tijd hier nog aan besteden ?

Al met al een hoop gedoe en onzekerheid en echt vrolijk wordt ik er niet van eerder ietswat opgefokt en onrustig de laatste dagen ,ik kan niks plannen qua vakantie naar Thailand o.a en daar baal ik stevig van.
Ben sinds 22 Maart niet meer naar Sukanya geweest en het wordt dus tijd om weer te gaan vindt ik dus hopelijk weet ik komende week meer en zoniet ....dan weet ik het ook niet wat ik moet doen qua planning e.d als ik niks hoor van de IND .

mvg driver

darzing
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 26
Lid geworden op: zondag 12 oktober 2008, 14:22

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#147 Bericht door darzing » zondag 10 juli 2011, 22:55

Henk-Jan schreef:Gefeliciteerd Darzing!

Je krijgt geen betalingsbevestiging van de IND dus je kan zelf kontakt met ze opnemen.
Mijn vriendin werd na 3 dagen al gebeld door de ambassade in Bangkok dus alles werd heel snel geregeld.
Hartelijk dank! Was het ook wel zat want ik ben ongeduldig van aard en dan zit je bij deze ambtelijke molens helemaal verkeerd :evil:
Maar ik moet wel zeggen dat de uiteindelijke "behandelaars" heel redelijk begripvolle mensen zijn :thumbsup:

Henk-Jan, je zegt dat de IND geen betalingsbevestiging stuurt en dat je een berichtje kreeg na 3 dagen van de ambassade in BKK..
Was dat berichtje 3 dagen na de betaling of nadat je alle gegevens had gestuurd naar de ambassade ? Want ze hebben volgens mij weer alle stukken - paspoort, salaris,werkgeversverklaring ed - nodig . Of weten ze nu genoeg al en gaat het nu alleen nog maar om de pegels :lol:

Groetjes Darzing

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#148 Bericht door driver » maandag 11 juli 2011, 16:53

Mijn behandelaarster is overigens ook heel vriendelijk en behulpzaam dus daar ligt het niet aan denk ik.
Ze gaat alleen 18 July op vakantie en ik denk dat de lopende zaken dan blijven liggen dat werdt me vandaag althans verteld door een andere medewerkster omdat mijn contactpersoon er niet was.

Ik ben ook ongeduldig dat werdt me vandaag ook gezegt bij de IND.
Ik zeg : Wat verwacht je dan ? dat ik rustig achterover leunend heel relaxt ga afwachten of jullie bereidt zijn om mijn dossier opnieuw te behandelen nadat ik ruim binnen de 2 weken de gevraagde papieren heb aangeleverd is dat wat jullie willen ?
Kreeg ik geen antwoord op dus ben er maar mee gestopt helpt toch niks wat je zegt.
Ik heb inmiddels besloten niet meer ri de IND te bellen omdat ik er toch niks wijzer van wordt , De een lult links, de ander weer rechts dus ik ga maar braaf in het afwachten hokje zitten en zie wel of ik nog een reactie krijg van de IND op korte termijn.

Zo niet ga ik in Augustus weer 4 weken naar Thailand denk ik want ik ga niet zitten wachten totdat de IND bereid is om mijn advies aanvraag wel of niet te honoreren binnen afzienbare tijd.

mvg driver

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#149 Bericht door Henk Korat » maandag 11 juli 2011, 17:33

Gewoon die 4 weken op vakantie gaan bij Suk. Komt er voor of in de vakantie antwoord van de IND, dan heb je een excuus om naar Bangkok te gaan. Zoek een goed hotel bij de Nederlandse Ambassade uit en ga genieten van de stad. Suk kan je dan mee terugnemen naar Nederland. :thumbsup: :worshippy:

Ik hoop wel dat je iemand thuis hebt die op de post kan letten. :angel: :lol:

Hou je haaks en ik duim voor je. :asian22: :worshippy: [|)
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7581
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: POSITIEF ADVIES AANVRAAG

#150 Bericht door driver » maandag 11 juli 2011, 18:17

Henk Korat schreef:Gewoon die 4 weken op vakantie gaan bij Suk. Komt er voor of in de vakantie antwoord van de IND, dan heb je een excuus om naar Bangkok te gaan. Zoek een goed hotel bij de Nederlandse Ambassade uit en ga genieten van de stad. Suk kan je dan mee terugnemen naar Nederland. :thumbsup: :worshippy:

Ik hoop wel dat je iemand thuis hebt die op de post kan letten. :angel: :lol:

Hou je haaks en ik duim voor je. :asian22: :worshippy: [|)
Ik heb goede buren die altijd alles checken en in de gaten houden voor me dus dat komt wel goed Henk.
Deze week zou mijn behandelaarster misschien nog wat aan ons dossier kunnen doen zei ze vorige week duszzz....next week bericht :angel:

En zoniet dan is het ongeveer 28 July dus dan maar eens zien of ik weer een goedkoop vliegticket kan scoren ri BKK voor 4 weekies.

In BKK heb ik een aardig Hotel gevonden 1 skytrain halte voor Moochid of hoe schrijf je dat ?
Ouderwets Hotel net achter de Big C aan een straat met veel leuke dames die vooral s,avonds en s,nachts werken ;)

Suk. vondt het prima de laatste keer dus nu weer daarheen denk ik.

En dat duimen ...blijven doen Henk dan moet het een keer gaan lukken en zoniet : Dan kan het wel eens gebeuren dat ik medio Nov /Dec bij jullie in Khorat op de koffie kom want als Suk niet naar Arie mag gaat Arie wel naar Suk :thumbsup:

mvg Arie

Plaats reactie

Terug naar “Immigreren naar Nederland”