Levensbewijs Cha-am
Moderator: Loempia
- wpdl
- Volwaardig lid

Re: Levensbewijs Cha-am
Nou die dagen zijn wel over hier in korat, sjeng.
Ook wel eens aan het shoppen geweest met LB ten zij het familie of goede bekende zijn loop je tegen een muur aan .
SSO of instanties volgens opgave.
Rijbewijs pas gedaan diverse instanties afgelopen kleine ziekenhuizen spreken geen Engels halve dag bezig geweest uiteindelijk saint mary mijn vaste ziekenhuis correcte controle 250 baht. En ja klein lawyer kantoor 500 baht LB met eventueel wat vragen over andere zaken.
Isaan lawyers rekende vroeger ook 1000 baht met papieren uitvoering en pdf.
Beide kleingeld voor weer een jaar lb of vijf voor rijbewijs.
Ga dit jaar de QR code proberen via SVB en die kan je ook naar alle bedrijfsfondsen sturen.
Halve dag met je nummertje in een staatszieken huis wachten of langs de kant van de weg in een restaurant door een gepensioneerde zuster gezond worden verklaart, om een paar honderd baht uit te sparen is toch eigenlijk vol schaamte.
Ook wel eens aan het shoppen geweest met LB ten zij het familie of goede bekende zijn loop je tegen een muur aan .
Rijbewijs pas gedaan diverse instanties afgelopen kleine ziekenhuizen spreken geen Engels halve dag bezig geweest uiteindelijk saint mary mijn vaste ziekenhuis correcte controle 250 baht. En ja klein lawyer kantoor 500 baht LB met eventueel wat vragen over andere zaken.
Ga dit jaar de QR code proberen via SVB en die kan je ook naar alle bedrijfsfondsen sturen.
Halve dag met je nummertje in een staatszieken huis wachten of langs de kant van de weg in een restaurant door een gepensioneerde zuster gezond worden verklaart, om een paar honderd baht uit te sparen is toch eigenlijk vol schaamte.
- jodokus
- Volwaardig lid

SVB alleen is voldoende... alle andere fondsen en instellingen krijgen of halen de info bij het SVB.
Toch wel...
-
sjeng
- Volwaardig lid

Allemaal leuk en aardige argumenten maar je hoeft geen gezondheidsverklaring maar een bewijs dat je nog leeft en dat ziet zelfs een bijna blinde als je voor hem staat.wpdl schreef: ↑dinsdag 28 oktober 2025, 11:40 Nou die dagen zijn wel over hier in korat, sjeng.
Ik ga gewoon naar een lokale artsen clinic hier in de stad en de baliemedewerker tekent gewoon mijn LB af.
De opmerkingen dat Thai geen Engels beheersen is al minsten10 jaar achterhaald, zelfs hier diep in de Isan.
Ik weet ook dat mijn levensverzekering een kopie van de SVB accepteert, maar dat komt tijdmatig niet overeen, dus gewoon naar de clinic.
- wpdl
- Volwaardig lid

Dat behoort zo te zijn judokus dat men dat doorstuurt naar bedrijfsfondsen, de praktijk is anders, bij mij nog nooit gedaan en dan spreek ik over vijf jaar.
De gezondheidsverklaring was voor het rijbewijs sjeng, een verplicht document wat hier vroeger vlak naast het kantoor van de rijbewijzen verstrekt werd door een dame A 100 baht met een simpele vraag. Of je dacht wat te mankeren?
LB geeft je fonds of SVB aan bij wie te halen hier weigert dat men bij kleine locaties voor de Thai met zijn medische problemen. Ja zelfs de buitenlander met een ongelukje wordt naar een priveziekenhuis verwezen.
Engels spreken bedroevend marginal lezen kunnen ze wel spreken niet, of men heeft er geen behoefte aan, ja de gemengde relaties wel, voldoende onderwerpen op blog en forum onderaan de rangljst in zuidoost Azië .
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk zoals jou dorp.
Wat jou levensverzekering hier mee te maken heeft ontgaat mij volledig.
De gezondheidsverklaring was voor het rijbewijs sjeng, een verplicht document wat hier vroeger vlak naast het kantoor van de rijbewijzen verstrekt werd door een dame A 100 baht met een simpele vraag. Of je dacht wat te mankeren?
LB geeft je fonds of SVB aan bij wie te halen hier weigert dat men bij kleine locaties voor de Thai met zijn medische problemen. Ja zelfs de buitenlander met een ongelukje wordt naar een priveziekenhuis verwezen.
Engels spreken bedroevend marginal lezen kunnen ze wel spreken niet, of men heeft er geen behoefte aan, ja de gemengde relaties wel, voldoende onderwerpen op blog en forum onderaan de rangljst in zuidoost Azië .
Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk zoals jou dorp.
Wat jou levensverzekering hier mee te maken heeft ontgaat mij volledig.
- Piehans
- Volwaardig lid

Bedankt voor juliie uitgebreide reacties
Resteert een antwoord op mijn eerdere ondergesneeuwde vraag:
Is er sinds kort in Bluport naast het kleine Immigratiekantoor, ook een buro welke vertalingen (Thais- Engels) verzorgt en belangrijk, daarbij tevens legalizatie MFA kan realiseren zonder naar Bangkok te moeten...?

Is er sinds kort in Bluport naast het kleine Immigratiekantoor, ook een buro welke vertalingen (Thais- Engels) verzorgt en belangrijk, daarbij tevens legalizatie MFA kan realiseren zonder naar Bangkok te moeten...?
- Kees
- Volwaardig lid

Kreeg dit jaar voor het eerst een bericht van mijn pensioenfonds dat zij het levensbewijs van het SVB hadden ontvangen, en dus verder niets hoefde te doen.
Voorgaande jaren stuurde ik het "papieren" bewijs van het SVB naar mijn pensioenfonds.
Hopelijk gaat dat de komende jaren ook zo.
Niet klagen, maar dragen.
- Herbergier
- Volwaardig lid

Nou Sjeng ik woon ook midden in de Isan, in de stad Buriram en ik ga elke drie maanden hier in het staatsziekenhuis op controle, maar voordat je bij de dokter bent moet je eerst langs enkele bureautjes, met allerlei formulieren en vragen, waar ze echt vrijwel geen woord Engels spreken en ik spreek vrijwel geen woord Thais, na de dokter die wel een beetje Engels spreekt, weer langs een paar bureautjes en als laatste de apotheek voor de medicijnen, dus zonder begeleiding kan ik daar niet geholpen worden, ik heb daar vorig jaar door de dokter ook gelijk het levensbewijs voor mijn pensioenfonds laten ondertekenen, want de SVB had het levensbewijs niet doorgestuurd naar mijn pensioenfonds (PMT), maar het koste mij heel wat moeite om uit te leggen wat de dokter moest ondertekenen, ze ondertekenen hier zomaar niet alles.sjeng schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 05:03Allemaal leuk en aardige argumenten maar je hoeft geen gezondheidsverklaring maar een bewijs dat je nog leeft en dat ziet zelfs een bijna blinde als je voor hem staat.wpdl schreef: ↑dinsdag 28 oktober 2025, 11:40 Nou die dagen zijn wel over hier in korat, sjeng.
Ik ga gewoon naar een lokale artsen clinic hier in de stad en de baliemedewerker tekent gewoon mijn LB af.
De opmerkingen dat Thai geen Engels beheersen is al minsten10 jaar achterhaald, zelfs hier diep in de Isan.
Ik weet ook dat mijn levensverzekering een kopie van de SVB accepteert, maar dat komt tijdmatig niet overeen, dus gewoon naar de clinic.
Dit jaar ben ik weer gewoon, net als eerdere jaren, naar het SSO kantoor hier in Buriram gegaan om mijn SVB levensbewijs te laten ondertekenen en heb ik hiervan weer een kopie naar mijn pensioenfonds gestuurd.
Alles van waarde is weerloos.
-
sjeng
- Volwaardig lid

Ik heb het niet over een staatshospitaal waar ik overigens ook vaste kant ben maar over een clinic een dokterspost ergens in een winkelstraat. de meeste ziekenhuisartsen runnen zo een clinic in de ochtend, middagpauze of in de vroege avond als bijverdienste op hun ziekenhuis salaris.Herbergier schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 13:30Nou Sjeng ik woon ook midden in de Isan, in de stad Buriram en ik ga elke drie maanden hier in het staatsziekenhuis op controle, maar voordat je bij de dokter bent moet je eerst langs enkele bureautjes, met allerlei formulieren en vragen, waar ze echt vrijwel geen woord Engels spreken en ik spreek vrijwel geen woord Thais, na de dokter die wel een beetje Engels spreekt, weer langs een paar bureautjes en als laatste de apotheek voor de medicijnen, dus zonder begeleiding kan ik daar niet geholpen worden, ik heb daar vorig jaar door de dokter ook gelijk het levensbewijs voor mijn pensioenfonds laten ondertekenen, want de SVB had het levensbewijs niet doorgestuurd naar mijn pensioenfonds (PMT), maar het koste mij heel wat moeite om uit te leggen wat de dokter moest ondertekenen, ze ondertekenen hier zomaar niet alles.sjeng schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 05:03Allemaal leuk en aardige argumenten maar je hoeft geen gezondheidsverklaring maar een bewijs dat je nog leeft en dat ziet zelfs een bijna blinde als je voor hem staat.wpdl schreef: ↑dinsdag 28 oktober 2025, 11:40 Nou die dagen zijn wel over hier in korat, sjeng.
Dit jaar ben ik weer gewoon, net als eerdere jaren, naar het SSO kantoor hier in Buriram gegaan om mijn SVB levensbewijs te laten ondertekenen en heb ik hiervan weer een kopie naar mijn pensioenfonds gestuurd.
Overigens als ik het ziekenhuis bezoek toon ik mijn pappieren ponskaartje van het ziekenhuis en wordt er een ticket met volgnummer aangemaakt waarmee ik direct naar de poli kan, bloeddruk, bloedprikken, gewicht enz. alles in de poli.
Hoef dus niet langs andere buro's . En ja dan moet je wachten tot ome dokter zijn winkel in de stad heeft gesloten.
- wpdl
- Volwaardig lid

Misschien is dit wel een handig adres voor je Hans.
Onestophuahin.com +66(0)94-846-4039
Eerste praatje gratis.
Onestophuahin.com +66(0)94-846-4039
Eerste praatje gratis.
- Herbergier
- Volwaardig lid

Ik ga ook altijd hier in Buriram naar een kliniek van het staatshospitaal en heb ook een papieren ziekenhuis ID, maar vrijwel niemand van het personeel spreekt hier een beetje Engels, ik moet mij eerst aanmelden aan een bureau, daarna aan een ander bureau bloeddruk meten, lengte maat en gewicht opgeven, daarna wachten voor bezoek aan de dokter vanwege mijn te hoge bloeddruk, daarna mijn medicijnen briefje afgeven aan weer een ander bureau en betalen, daarna naar de apotheek om mijn medicijnen op te halen.sjeng schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 14:35Ik heb het niet over een staatshospitaal waar ik overigens ook vaste kant ben maar over een clinic een dokterspost ergens in een winkelstraat. de meeste ziekenhuisartsen runnen zo een clinic in de ochtend, middagpauze of in de vroege avond als bijverdienste op hun ziekenhuis salaris.Herbergier schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 13:30Nou Sjeng ik woon ook midden in de Isan, in de stad Buriram en ik ga elke drie maanden hier in het staatsziekenhuis op controle, maar voordat je bij de dokter bent moet je eerst langs enkele bureautjes, met allerlei formulieren en vragen, waar ze echt vrijwel geen woord Engels spreken en ik spreek vrijwel geen woord Thais, na de dokter die wel een beetje Engels spreekt, weer langs een paar bureautjes en als laatste de apotheek voor de medicijnen, dus zonder begeleiding kan ik daar niet geholpen worden, ik heb daar vorig jaar door de dokter ook gelijk het levensbewijs voor mijn pensioenfonds laten ondertekenen, want de SVB had het levensbewijs niet doorgestuurd naar mijn pensioenfonds (PMT), maar het koste mij heel wat moeite om uit te leggen wat de dokter moest ondertekenen, ze ondertekenen hier zomaar niet alles.sjeng schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 05:03
Allemaal leuk en aardige argumenten maar je hoeft geen gezondheidsverklaring maar een bewijs dat je nog leeft en dat ziet zelfs een bijna blinde als je voor hem staat.
Overigens als ik het ziekenhuis bezoek toon ik mijn pappieren ponskaartje van het ziekenhuis en wordt er een ticket met volgnummer aangemaakt waarmee ik direct naar de poli kan, bloeddruk, bloedprikken, gewicht enz. alles in de poli.
Hoef dus niet langs andere buro's . En ja dan moet je wachten tot ome dokter zijn winkel in de stad heeft gesloten.
Het doktersbezoek in de kliniek kost mij 50 baht en de medicijnen voor drie maanden om mijn bloeddruk te verlagen ongeveer 400 baht, dus dat is erg goedkoop, 10 jaar geleden ging ik nog rechtstreeks naar een dokterspraktijk en daar was ik elke maand 500 baht kwijt aan dezelfde medicijnen, zonder de dokter te zien, alleen mijn bloeddruk werd door zijn assistente opgemeten, wel een voordeel hier was dat de assistente van de dokter mijn levensbewijs voor mijn PMT pensioen zonder verdere vragen gratis ondertekende en stempelde.
Het grote voordeel van de kliniek is dat, als ik na 6 uur 's avonds ga, ik meestal weer binnen een uur buiten sta met mijn medicijnen voor 3 maanden, in het staatsziekenhuis ben ik hiervoor een halve dag kwijt.
Alles van waarde is weerloos.
- jumbo
- Expat

Google Annal visa center, daar of kantoor ernaast zit alles wat je nodig hebt inclusief een notarisPiehans schreef: ↑woensdag 29 oktober 2025, 07:06 Bedankt voor juliie uitgebreide reacties
![]()
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- wpdl
- Volwaardig lid

Bedoel je dit jumbo jouw opmerking is nergens te vinden op Google.
- jumbo
- Expat

Anna visa center... sticky fingers. Small phone
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum