Nieuw paspoort aanvragen.

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Nieuw paspoort aanvragen.

#31 Bericht door wpdl » donderdag 17 oktober 2024, 12:06

Maar in mijn gedachte word je paspoort pas na het uitreiken van nieuwe paspoort ongeldig gemaakt
Nee, Jumbo als je 250 kilometer verder woont zoals ik kan je er voor kiezen om je nieuwe paspoort op te laten sturen.
Dan kies je er wel voor om je oude paspoort te laten ponsen drie gaten ter grootte van een centimeter.
Op zich is het dan nog steeds duidelijk dat je een visum hebt.
Je kan er niet meer mee over de grens tot het verkrijgen van je nieuwe paspoort.
Verwacht geen problemen en ja had de afspraak gemaakt en toen ik even beter keek, zag ik dat ik een week later 90 dagen had, Oeps.
Tenslotte duurt het enkele weken voor je het nieuwe paspoort krijgt, maar kan ook anderhalve maand zijn.
Dat zullen ze bij die immigratie toch wel begrijpen lijkt mij.

Joep
Expat
Expat

#32 Bericht door Joep » donderdag 17 oktober 2024, 12:58

Willem, we zoeken je wel een op in BKK Hilton :cheesy: :cheesy:

jumbo
Expat
Expat

#33 Bericht door jumbo » vrijdag 18 oktober 2024, 02:08

Herberg, alleen belangrijke mensen van 'kaliber' wonen in deze locaties
Ze hebben hun eigen reputabele hoerenduurt en de consulaire afvaardiging moet natuurlijk ook afleiding hebben :D :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

jumbo
Expat
Expat

#34 Bericht door jumbo » vrijdag 18 oktober 2024, 02:10

wpdl schreef: donderdag 17 oktober 2024, 12:06
Maar in mijn gedachte word je paspoort pas na het uitreiken van nieuwe paspoort ongeldig gemaakt
Nee, Jumbo als je 250 kilometer verder woont zoals ik kan je er voor kiezen om je nieuwe paspoort op te laten sturen.
Dan kies je er wel voor om je oude paspoort te laten ponsen drie gaten ter grootte van een centimeter.
Op zich is het dan nog steeds duidelijk dat je een visum hebt.
Je kan er niet meer mee over de grens tot het verkrijgen van je nieuwe paspoort.
Verwacht geen problemen en ja had de afspraak gemaakt en toen ik even beter keek, zag ik dat ik een week later 90 dagen had, Oeps.
Tenslotte duurt het enkele weken voor je het nieuwe paspoort krijgt, maar kan ook anderhalve maand zijn.
Dat zullen ze bij die immigratie toch wel begrijpen lijkt mij.
dus bad planning :D

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#35 Bericht door wpdl » vrijdag 18 oktober 2024, 02:42

Het schoot mij vannacht te binnen dat online invullen toch ook gaat zonder het tonen van volledig paspoort, dus het zal zo'n vaart niet lopen.
Wij hebben in Korat ook een bajes trouwens en helaas noemen ze dat geen Korat Hilton.
Ga de grens niet over en een nieuw visum heeft een geldig paspoort nodig.
Kan het zonder ponsgaten doen, maar om nu twee keer naar de big city Bangkok te tuffen zie ik niet zitten.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#36 Bericht door Herbergier » vrijdag 18 oktober 2024, 03:58

jumbo schreef: vrijdag 18 oktober 2024, 02:08 Herberg, alleen belangrijke mensen van 'kaliber' wonen in deze locaties
Ze hebben hun eigen reputabele hoerenduurt en de consulaire afvaardiging moet natuurlijk ook afleiding hebben :D :D
Ohhh, nu begrijp ik waarom jij in de buurt van Hua Hin ben gaan wonen. :thumbsup: :Whistle: :angel:

Ik heb het hier in Buriram zeer goed naar mijn zin, ik woon op loopafstand van het voetbalstadion en het international racecircuit, maar ik ben met de auto vanaf huis naar de Nederlandse Ambassade ongeveer zeven uur onderweg, dus moet ik daar minimaal een overnachting bij pakken, als ik met het openbaar vervoer ga moet ik daar twee overnachtingen voor uittrekken.
Alles van waarde is weerloos.

jumbo
Expat
Expat

#37 Bericht door jumbo » zaterdag 19 oktober 2024, 03:59

Paar keer doorheen gereden, Buriram, stadion ook gezien, niets mis mee daar
Das idd net effe teveel om het leuk te houden

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#38 Bericht door wpdl » zaterdag 19 oktober 2024, 04:20

Het lek is boven heren.
Heb toch eens even gekeken wat de precieze regels zijn met 'Notification of staying in the Kingdom over 90 days'.
En ik dacht dat het twee keer 7 dagen is, maar dat blijkt anders te liggen, 15 dagen voor en 7 dagen na.
Oftewel: ik kan mijn 90 dagen op het randje weliswaar vernieuwen.
Ook weer opgelost

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#39 Bericht door wpdl » maandag 11 november 2024, 08:55

Zo Heren het paspoort is aangevraagd in Bangkok.
Negen duizend Baht verder bijna 6 voor het paspoort en 3 voor het transport van af vijf uur in de ochtend tot twee uur in de middag.
Moet zeggen dat het deze keer erg netjes ging in behandeling.
45 minuten te vroeg op afspraak, maar een leeg gebouw hoewel men aangaf dat het druk was, ach ja, ze leren het nooit ambtenaren.
Controle bij de ingang op papier over de afspraak en met de Bieber op mijn doorgeladen riotgun.
Had ik al in de auto laten liggen dus ging goed.
Binnen gelijk aan de beurt door een dame wat volgens mijn vrouw [mocht ook mee verleden keer niet] geen Dame [lees vrouw] was.
Ze sprak zeer begrijpelijk Engels voor mijn doen.
Na vele vingers scannen en de controle papieren was het duidelijk voor haar, ik was het echt.
Mijn foto werd niet eens naar gekeken, diegene die het laatste was genomen, heb ze laten kiezen want ik had diverse setjes laten maken in dezelfde winkel.
10 jaar terug werd ik weggestuurd omdat er een pixel te zien was op mijn neus die die Dame toen niet zag in het echt.
Gat in het paspoort slaan mocht ik kiezen, later opsturen als ik het nieuwe had of gelijk.
Betalen kon op elke manier die ik maar wilde.
Een maand maximaal volgens Thaise Truus.
Op naar de tachtig.

Joep
Expat
Expat

#40 Bericht door Joep » maandag 11 november 2024, 10:34

Ben 7 jaar geleden voor het laatst bij de NL ambassade geweest omdat dochterlief een nieuw paspoort nodig had.
Wat mij toen verbaasde was dat mijn dochter en ik grondig gecontroleerd werden en paspoort grondig bestudeert en mijn vrouw die alleen haar Th Id-kaart bij zich had zo door mocht.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”