Ticket met creditcard betalen voor een ander
Moderator: Loempia
- RuudThai
- Expat
Ticket met creditcard betalen voor een ander
Een Thaise in Nederland wonende vriendin van mijn vrouw wil volgende maand terugkeren naar Thailand. Zij heeft aan mij gevraagd een ticket voor haar te regelen. Ik kan de kosten in euro's voldoen met mijn ING creditcard en zij zorgt ervoor dat ik die kosten in baht terugkrijg.
Nu staat mij vaag een verhaal bij dat op enig moment, bijvoorbeeld tijdens het inchecken, deze creditcard getoond moet worden of dat zelfs de eigenaar er persoonlijk bij moet zijn.
Is dat waar of is het een fabeltje?
Overigens weten KLM en Eva wel schandalige prijzen voor een enkele reis te rekenen. Bij andere maatschappijen heb je daar een retour voor!
Nu staat mij vaag een verhaal bij dat op enig moment, bijvoorbeeld tijdens het inchecken, deze creditcard getoond moet worden of dat zelfs de eigenaar er persoonlijk bij moet zijn.
Is dat waar of is het een fabeltje?
Overigens weten KLM en Eva wel schandalige prijzen voor een enkele reis te rekenen. Bij andere maatschappijen heb je daar een retour voor!
- jodokus
- Volwaardig lid
Re: Ticket met creditcard betalen voor een ander
Ik heb in het verleden vaak met CC een ticket gekocht, en er is nergens om de card gevraagd.
Heb het vaak gezien dat een enkele reis slechts 10 of 15% goedkoper is dan een retour, het is een compensatie omdat er geen retour vlucht is.
Heb het vaak gezien dat een enkele reis slechts 10 of 15% goedkoper is dan een retour, het is een compensatie omdat er geen retour vlucht is.
Toch wel...
- brake0345
- Expat
Inderdaad wordt soms verzocht om de CC bij het inchecken, volgens mij kan er in plaats daarvan door de CC eigenaar een document opgemaakt worden als bewijs dat de CC eigenaar betaald voor de reiziger. Vraag dat voor alle zekerheid na bij de vliegmaatschappij.
Toen wij naar Thailand emigreerde hebben we retour tickets bij EVA gekocht, geen enkele reis.
Het is namelijk mogelijk om voor de retour datum het ticket te annuleren zonder kosten.
Dit annuleren moet wel ruim voor de vertrek datum gedaan worden, zonder annulering rekent de vliegmaatschappij No Show kosten!
Toen wij naar Thailand emigreerde hebben we retour tickets bij EVA gekocht, geen enkele reis.
Het is namelijk mogelijk om voor de retour datum het ticket te annuleren zonder kosten.
Dit annuleren moet wel ruim voor de vertrek datum gedaan worden, zonder annulering rekent de vliegmaatschappij No Show kosten!
- pjotter
- Volwaardig lid
Umm, ik heb het alleen gehad in BKK toen ik samen met mijn Thaise vriendin naar NL ging. Tja, dat was natuurlijk geen probleem. Maar idd, als je voor iemand anders betaalt, kan dit een probleempje zijn.
Diverse malen als mijn vriendin naar NL vloog met een van mijn 2 NL maten, heb ik met hun creditcard geboekt (en hun geld gegeven) daarvoor. En toen was er idd een document wat je in moest vullen als de creditcard/creditcard houder, niet aanwezig was. Hoe het nu is weet ik niet. Is al weer een jaar of acht geleden.
Dus wat brake zegt klopt idd. Qua enkele reis ticket, heb ik bij mijn emigratie TOCH een retourvlucht genomen. Scheelde 50€. Toen ik de terugreis annuleerde (vond ik wel netjes), vertelde de man van EVA, dat ik een refund kon vragen. Bleek 150€ te zijn, ha ha. Dus mijn enkele reis bleek nog 100€ goedkoper te zijn dan als ik vooraf al een enkele reis had geboekt
Diverse malen als mijn vriendin naar NL vloog met een van mijn 2 NL maten, heb ik met hun creditcard geboekt (en hun geld gegeven) daarvoor. En toen was er idd een document wat je in moest vullen als de creditcard/creditcard houder, niet aanwezig was. Hoe het nu is weet ik niet. Is al weer een jaar of acht geleden.
Dus wat brake zegt klopt idd. Qua enkele reis ticket, heb ik bij mijn emigratie TOCH een retourvlucht genomen. Scheelde 50€. Toen ik de terugreis annuleerde (vond ik wel netjes), vertelde de man van EVA, dat ik een refund kon vragen. Bleek 150€ te zijn, ha ha. Dus mijn enkele reis bleek nog 100€ goedkoper te zijn dan als ik vooraf al een enkele reis had geboekt
- serpay
- Volwaardig lid
laatste 6 jaar regelmatig schoonmoeder en tant en nichtje naar duitsland laten komen voor 3 maanden.
nog nooit een probleem gehad niet bij het vliegen naar Amsrerdam en ook niet naar Dusseldorf.
alleen moet de benaamstelling van het ticket correct zijn natuurlijk.
nog nooit een probleem gehad niet bij het vliegen naar Amsrerdam en ook niet naar Dusseldorf.
alleen moet de benaamstelling van het ticket correct zijn natuurlijk.
Alfisti rebeli
- jumbo
- Expat
Ze vragen nooit, kids vaak laten overkomen..
Maar ik gaf ze altijd een kopie ID/paspoort en CC
Voor het geval dat...
Maar ik gaf ze altijd een kopie ID/paspoort en CC
Voor het geval dat...
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
Heel lang geleden, net wat Ruud zegt. Heeft iets te maken met het kunnen terugboeken van de creditcard betaling. De een vraagt het wel, de ander niet.
- RuudThai
- Expat
Heb vandaag het betreffende ticket geboekt. En wel bij Eva want die had een merkwaardige verlaagde ticketprijs
. Eergisteren stond er een prijs van rond de € 1250 voor een enkele reis en vandaag was dat ineens € 581! En daarmee waren ze stukken goedkoper dan al die ticketverkopers als Agoda en zo.
Meteen geboekt dus met mijn creditcard (er waren nog maar 3 stoelen over) en bij de betaalvoorwaarden stond inderdaad iets over het moeten tonen van de creditcard bij het inchecken. Als je creditcardbetaling niet is geautoriseerd met Verified by Visa or Mastercard Secure Code, dan moet je bij het inchecken de creditcard kunnen tonen.
Ik denk dat dat bij de ING wel goed zit, ik moest die betaling daar zelf apart goedkeuren in hun app.
Mazzel gehad dus met de prijs van het ticket!
. Eergisteren stond er een prijs van rond de € 1250 voor een enkele reis en vandaag was dat ineens € 581! En daarmee waren ze stukken goedkoper dan al die ticketverkopers als Agoda en zo.
Meteen geboekt dus met mijn creditcard (er waren nog maar 3 stoelen over) en bij de betaalvoorwaarden stond inderdaad iets over het moeten tonen van de creditcard bij het inchecken. Als je creditcardbetaling niet is geautoriseerd met Verified by Visa or Mastercard Secure Code, dan moet je bij het inchecken de creditcard kunnen tonen.
Ik denk dat dat bij de ING wel goed zit, ik moest die betaling daar zelf apart goedkeuren in hun app.
Mazzel gehad dus met de prijs van het ticket!
-
- Expat
Zou ff deze link lezen, met name bij het punt:
"Kan ik mijn creditkaarr gebruiken om een ticket voor iemand anders te kopen"
https://www.evaair.com/nl-nl/customer-s ... or-someone
"Kan ik mijn creditkaarr gebruiken om een ticket voor iemand anders te kopen"
https://www.evaair.com/nl-nl/customer-s ... or-someone