Gecko's

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Gecko's

#16 Bericht door wpdl » zondag 15 september 2024, 02:48

Heb nog geen tijd en interesse gehad om eens een 'eigen middeltje' te maken, maar spuit met goedkope deodorant af en toe eens in de schuur en krijg de indruk dat men het minder gaat vinden.

RuudThai
Expat
Expat

#17 Bericht door RuudThai » maandag 16 september 2024, 06:43

Ik heb ooit eens zo'n tokeh in de slaapkamer gehad. Was waarschijnlijk door een open raam naar binnen gelopen.
Midden in de nacht begon hij keihard z'n naam te roepen, nou, dan zit je wel recht overeind in je bed. Het was een groot exemplaar, zeker wel 40 cm. lang. Kon hem na wat achtervolging in een hoekje krijgen en gooide vervolgens een deken over hem heen. Toen kon ik hem zo ingepakt naar buiten transporteren en een eindje verder loslaten.
Nooit beetpakken, ze hebben geen tanden maar wel scherpe kaakranden en ze bijten net zo hard als een pitbull.
En verder maakt het me niks uit of ze rond het huis zitten en af en toe hun liedje zingen. Ik vind het mooie beesten en we zitten nou eenmaal in een land waar ze voorkomen dus wen er maar aan. En in ieder geval beter dan de Spitting Isan Cobra die we ook een keertje tegenkwamen in onze keuken.... 😳

wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#18 Bericht door wpdl » maandag 16 september 2024, 09:24

Het schuurtje waar de Gecko familie woont staat pal achter onze slaapkamer gescheiden door looppad [buiten] en de douche [binnen] het ontluchtingsraampje voor stoom kan je niet volledig afsluiten.
Dus papa Gecko is wel eens op pad en zit heel soms wel eens aan de binnenzijde douche raam.
De ko*t spuiter van het toilet doet wonderen daar niet van, maar die hartkloppingen met het wakker schrikken zijn minder.
Wen er trouwens al 24/7 een jaartje of 15 À 16 aan, maar sommige dingen blijven irritant.
Ik lijk aan de winnende hand te zijn.

Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#19 Bericht door Herbergier » maandag 16 september 2024, 10:11

Volgens het Thaise bijgeloof kan je nadat hij 7x geroepen heeft een wens doen, dus ik tel ze dan soms maar bij 6x stopt hij meestal met roepen en roept hij een keer 7x komt mijn wens nooit uit.
Maar misschien kan jij bij 7x roepen wensen dat hij verder zijn kop houdt, ik weet bijna zeker dat dan jouw wens dan wel uitkomt, als hij maar 6x of minder roept werkt die wens niet. :thumbsup: :mrgreen:
Alles van waarde is weerloos.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”