SVB app
Moderator: Loempia
-
- Expat
SVB app
Gisteren post gekregen van de SVB.
Daarin 2 QR codes 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw die de eerste 16 jaar nog geen AOW krijgt.
Als je de QR codes leest met je smartphone krijg je een indentinity app ( weet niet of ik die naam goed schrijf) mijn engels is beperkt.
Het scannen van mijn paspoort ging na wat aanloop moeilijkheden redelijk en de upload is dus gelukt.
QR code voor mijn vrouw ingelezen krijg ik dezelfde app maar dan in het Engels....
bericht gestuurd naar dat bedrijf maar zij stellen dat als de telefoon niet op NL taal ingesteld staat de app alleen in het Engels komt.
De iPhone van mijn vrouw staat uiteraard in Thai.. dit kan je niet in de settings van deze app veranderen, het lijkt de belasting dienst wel, makkelijk kunnen we het niet maken......
Thaise idcard van mijn vrouw geprobeerd te scannen, lukt niet.
Paspoort opgezocht en probeer te scannen kan ik niet meer in het scan gedeelte van die app komen. Volgens mij heeft de SVB hier een flinke miskoop aan gedaan .
Daarin 2 QR codes 1 voor mij en 1 voor mijn vrouw die de eerste 16 jaar nog geen AOW krijgt.
Als je de QR codes leest met je smartphone krijg je een indentinity app ( weet niet of ik die naam goed schrijf) mijn engels is beperkt.
Het scannen van mijn paspoort ging na wat aanloop moeilijkheden redelijk en de upload is dus gelukt.
QR code voor mijn vrouw ingelezen krijg ik dezelfde app maar dan in het Engels....
bericht gestuurd naar dat bedrijf maar zij stellen dat als de telefoon niet op NL taal ingesteld staat de app alleen in het Engels komt.
De iPhone van mijn vrouw staat uiteraard in Thai.. dit kan je niet in de settings van deze app veranderen, het lijkt de belasting dienst wel, makkelijk kunnen we het niet maken......
Paspoort opgezocht en probeer te scannen kan ik niet meer in het scan gedeelte van die app komen. Volgens mij heeft de SVB hier een flinke miskoop aan gedaan .
หลงรัก
- pjotter
- Volwaardig lid
Re: SVB app
Wat ik.ergens gelezen heb (mss wel in de SVB brief
), dat je elke telefoon met die nfc chip kunt gebruiken. Weet niet zeker uit jouw verhaal, of je het met jouw telefoon hebt geprobeerd ? Het HOEFT dus niet de telefoon van je vrouw te zijn.
jomel17 schreef: ↑dinsdag 30 juli 2024, 14:11 Gisteren post gekregen van de SVB.
- wpdl
- Volwaardig lid
Herbergier heeft deze link ooit een bij 'bewijs van leven' geplaatst.
Alles kan dus op een telefoon.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/aow- ... vensbewijs
Alles kan dus op een telefoon.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/aow- ... vensbewijs
-
- Expat
Wat is het voordeel van de app tov online op de pc.
Ben nog niet aow gerechtigd.
Ben nog niet aow gerechtigd.
- wpdl
- Volwaardig lid
Met de app is het een op een zeg maar joep.
Thuis op de bank.
Paspoort videootje en versturen maar.
Anders papieren laten ondertekenen door het SSO Thailand of een andere bevoegde autoriteit. [gemeente Lawyer et cetera]
Daarna kan je het per post opsturen of per pdf verzenden.
Goedkoper en dus minder soelaas [hoopt men]
Wacht het zeer vermoedelijk nog even een jaartje af, alles is nog toegestaan en dat zal wel blijven ook.
Post pdf en deze nieuwe methode is gestart schijnbaar.
Mijn Pharmacy wist mij laatst te vertellen dat ze dat ook deed voor klanten ondertekenen [gratis], is dat een bevoegde autoriteit?
Thuis op de bank.
Paspoort videootje en versturen maar.
Anders papieren laten ondertekenen door het SSO Thailand of een andere bevoegde autoriteit. [gemeente Lawyer et cetera]
Daarna kan je het per post opsturen of per pdf verzenden.
Goedkoper en dus minder soelaas [hoopt men]
Wacht het zeer vermoedelijk nog even een jaartje af, alles is nog toegestaan en dat zal wel blijven ook.
Post pdf en deze nieuwe methode is gestart schijnbaar.
Mijn Pharmacy wist mij laatst te vertellen dat ze dat ook deed voor klanten ondertekenen [gratis], is dat een bevoegde autoriteit?
-
- Expat
Willem en Herbergier bedankt, ik zal het met een andere telefoon ook nog eens proberen.
Had trouwens ook een bericht gestuurd naar SVB dat ik het raar vind dat mijn 20 jaar jongere vrouw ook moet bewijzen dat ze nog leeft.
Als zij zou overlijden meld ik dat gelijk wel want dan word mijn AOW hoger..
Had trouwens ook een bericht gestuurd naar SVB dat ik het raar vind dat mijn 20 jaar jongere vrouw ook moet bewijzen dat ze nog leeft.
Als zij zou overlijden meld ik dat gelijk wel want dan word mijn AOW hoger..

หลงรัก
- wpdl
- Volwaardig lid
Heeft misschien te maken met het feit dat ze weer in haar thuisland woont?
Mijn vrouw heeft ook wat jaren gewoond in Nederland en recht op een kleine AOW-uitkering.
Nooit wat vernomen, ik trouwens ook niet tot nog toe.
Gaat het op geboorte, datum of zo deze post van jou?
Mijn vrouw heeft ook wat jaren gewoond in Nederland en recht op een kleine AOW-uitkering.
Nooit wat vernomen, ik trouwens ook niet tot nog toe.
Gaat het op geboorte, datum of zo deze post van jou?
-
- Expat
Willem , ik heb al AOW en jij nog niet dacht ik.
Omdat ik dus jaarlijks moet aantonen dat ik nog bier drink moet mijn vrouw ook mee tekenen.
Mijn vrouw heeft 10 jaar in NL gewoond en gewerkt dus ze krijgt over 15 jaar 20% ook heeft ze pensioen opgebouwd in die tijd
.
Als jij wil weten of jouw vrouw bekend is bij SVB even inloggen en je gegevens bekijken .
Groet, Jos
Omdat ik dus jaarlijks moet aantonen dat ik nog bier drink moet mijn vrouw ook mee tekenen.
Mijn vrouw heeft 10 jaar in NL gewoond en gewerkt dus ze krijgt over 15 jaar 20% ook heeft ze pensioen opgebouwd in die tijd
.
Als jij wil weten of jouw vrouw bekend is bij SVB even inloggen en je gegevens bekijken .
Groet, Jos
หลงรัก
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
Die van mij moest ook meetekenen op de SSO maar ik had voor haar partnertoeslag dus ik begreep wel dat ze haar ook wilden controleren.
-
- Expat
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
Jos, nee alweer terug, we zijn maar tien dagen weggeweest. Twee keer twee dagen rijden, zes dagen op een kleine privé-camping nabij Valence. Ik had een huisje, de twee vrienden sliepen in hun grote camper. Goed zitten bunkeren aan Frans eten en een glas wijn. Dertig graden en af en toe een onweersbui. Gewoon effe er uit en de dagelijkse sleur vergeten.
- wpdl
- Volwaardig lid
Ga eind dit jaar 70 worden Jos dus heb AOW.
Mijn vrouw heeft iets van 7 jaar in de BV.nl gewoond.
Is bekend bij het SVB.
Op het levensbewijs staan haar gegevens en vragen over de huidige status.
Laat haar ook altijd een 'kruisje' zetten.
Zij is nog niet op de leeftijd om haar AOW-aandeel te incasseren.
Over twee jaar.
Apart levensbewijs invullen voor haar of inscannen lijkt mij dus stevig overboden.
Heb de brief met informatie trouwens nog niet mogen ontvangen.
Mijn vrouw heeft iets van 7 jaar in de BV.nl gewoond.
Is bekend bij het SVB.
Op het levensbewijs staan haar gegevens en vragen over de huidige status.
Laat haar ook altijd een 'kruisje' zetten.
Zij is nog niet op de leeftijd om haar AOW-aandeel te incasseren.
Over twee jaar.
Apart levensbewijs invullen voor haar of inscannen lijkt mij dus stevig overboden.
Heb de brief met informatie trouwens nog niet mogen ontvangen.
- erik-kuijpers
- Volwaardig lid
Willem, is er dan wat veranderd? Mijn partner tekende mee op mijn levensbewijs en de SSO controleerde twee paspoorten/ID-kaarten en stempelde dat ding af. Zwitserleven aanvaardde dat ook als bewijs van leven.
- wpdl
- Volwaardig lid
Ik krijg al een paar jaar het SVB-levensbewijs papier opgestuurd en ook digitaal.
Zelf uitprinten op de Canon eventueel.
Daar staat in de hun bekende gegevens van mij naam, adres, geboorte, datum, nationaliteit.
Idem van mijn vrouw.
Eerste en enige vraag kloppen deze gegevens.
Tweede,
Onderteken dit formulier, ook met telefoonnummer
Handtekening partner
Als je vrouw een pensioen of uitkering van het SVB ontvangt.
Of als je een AOW-toeslag voor je partner ontvangt.
Derde,
Ondertekenen door een Bevoegde autoriteit iets wat ik altijd door een Lawyer laat doen.
Partner is daar nog nooit bij aanwezig geweest, dus geen verdere controle behalve de blauwe ogen.
Pdf van Lawyer zelfs doorsturen, aangezien je daar voor ingelogd moet zijn bij het SVB.
Origineel papier opsturen kan ook.
Zelf uitprinten op de Canon eventueel.
Daar staat in de hun bekende gegevens van mij naam, adres, geboorte, datum, nationaliteit.
Idem van mijn vrouw.
Eerste en enige vraag kloppen deze gegevens.
Tweede,
Onderteken dit formulier, ook met telefoonnummer
Handtekening partner
Als je vrouw een pensioen of uitkering van het SVB ontvangt.
Of als je een AOW-toeslag voor je partner ontvangt.
Derde,
Ondertekenen door een Bevoegde autoriteit iets wat ik altijd door een Lawyer laat doen.
Partner is daar nog nooit bij aanwezig geweest, dus geen verdere controle behalve de blauwe ogen.
Pdf van Lawyer zelfs doorsturen, aangezien je daar voor ingelogd moet zijn bij het SVB.
Origineel papier opsturen kan ook.
-
- Expat
Ah Willem ik dacht jij nog een jonkie was,...
Erik kan nog steeds bij SSO maar SVB gaat digitaal, of we daar blij mee moeten zijn betwijfel ik
Erik kan nog steeds bij SSO maar SVB gaat digitaal, of we daar blij mee moeten zijn betwijfel ik
หลงรัก