Weet niet of het in het goede onderwerp staat, anders verzoek aan de moderatie om het te verplaatsen.
Wij zijn momenteel ruim een week in Hatyai voor de 100 dagen ceremonie van schoonmoeder.
Docherlief ziet dat niet zitten om de hele periode mee te gaan, ivm werk. Dus zij kwam gisterenavond met het vliegtuig en wij zouden haar ophalen bij het vliegveld.
Omdat een neefje nog nooit op het vliegveld was geweest zijn we wat vroeger vertrokken zodat hij binnen wat kon kijken.
Nu zijn in het zuiden de veiligheidsmaatregelen wat strenger ivm verhoogde dreiging, die daar permanent aanwezig is.
Zo ook op het vliegveld. Daar moet je tas/bagage doir den scanner en zelf moet je ook door een poortje lopen. Ongeacht of je passagier bent of gewoon iemand komt ophalen/brengen.
So far so good.
Echter bij mij gingen alle bellen af toen ik door het poortje liep rn ik wist meteen dat ik mij dure zakmes (heb ik altijd bij me om een appeltje of iets te eten) kwijt zou zijn..
Wat schets mij verbazing, ik moest het afgeven(geen probleem mee, had ik maar moeten opletten) en moest nog een keer door het poortje. Ok nu.
Mij mes ging in een bakje en ging ook door de scanner.
Daarna kreeg ik het gewoon terug, terwijl het lemmet zo'n 10 cim is.
Was wel blij, is een duur mes maar moest wel lachen.
Stukje veiligheid
Moderator: Loempia
-
- Expat
- wpdl
- Volwaardig lid
Re: Stukje veiligheid
Het is met zo veel dingen Joep, het is altijd kleiner als dat men aangeeft.Kan je een zakmes meenemen in het vliegtuig?
Een pincet of zakmes mag je meenemen het vliegtuig in, als het scherpe gedeelte (het blad) niet langer is dan 6 cm.
Een scheermesje mag alleen mee als het een veiligheidsmesje of wegwerpscheermes in een vaste houder is.
Losse of open scheermesjes mogen niet mee in je handbagage.
- pjotter
- Volwaardig lid
Ha ha ha. Nu is het wel zo, als ik het verhaal goed begrijp, dat Joep niet IN het vliegtuig hoefde te zijn. Mss dat dat weer anders is
wpdl schreef: ↑woensdag 17 juli 2024, 09:26Het is met zo veel dingen Joep, het is altijd kleiner als dat men aangeeft.Kan je een zakmes meenemen in het vliegtuig?
Een pincet of zakmes mag je meenemen het vliegtuig in, als het scherpe gedeelte (het blad) niet langer is dan 6 cm.
Een scheermesje mag alleen mee als het een veiligheidsmesje of wegwerpscheermes in een vaste houder is.
Losse of open scheermesjes mogen niet mee in je handbagage.
-
- Expat
Dat klopt Pjotter, maar dat weten ze niet bij de security check.