ING​ gekte

Alles wat niet in een andere rubriek thuishoort of wat niet met Thailand te maken heeft.
Moderators: Chang, Patriot, Broom, Loempia
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: ING​ gekte

#31 Bericht door jumbo » maandag 18 maart 2024, 06:44

Zodra ABN mij verzoekt te gaan en ik mijn expat status niet kan aantonen, kwa werk, dat vind ik dat prima
N26, Wise en Thai Bankrekeningen staan gereed om de boel op te vangen

Is er iemand die zijn uitkeringen direct naar Wise laat betalen....??
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ING​ gekte

#32 Bericht door wpdl » maandag 18 maart 2024, 09:09

Je goed recht om je geld er af te halen en elders te stallen, als je niet aan de vragenlijst wil voldoen.
Maar denk je nu echt dat je je druk moet maken over wat vragen van een bank [ongeacht welke] over je adres en herkomst van je [spaar]centen en uitkeringen :cheesy:
Rabobank vraagt niet meer als je fiscale land, [dacht ik], naast wat basis gegevens, maar mochten ze willen weten hoe het in het land van de glimlach met mij financieel gesteld is, no problemo.
Geheimen bestaan niet meer. https://ap.lc/Kyozq
Moest pas bij het aanvragen van een nieuw bankaccount [BB] ook een BSN OF Thais belastingnummer doorgeven.
Immigratie gaat ook steeds meer vragen over je uitkering van pensioenen.
Schouders ophalen en door gaan met leven.

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ING​ gekte

#33 Bericht door erik-kuijpers » maandag 18 maart 2024, 09:55

Willem, niet alleen feestboek. Denk aan de Common Reporting Standard (CRS) waar ook Thailand aan meedoet, vanaf september j.l. Big Bro is overal en almachtig. We moeten er mee leren leven dat je niet eens meer stiekem een wind kunt laten... :giggle:

Gebruikersavatar
brake0345
Expat
Expat
Berichten: 494
Lid geworden op: zaterdag 07 april 2018, 13:02

Re: ING​ gekte

#34 Bericht door brake0345 » maandag 18 maart 2024, 13:11

En ook hier, de belastingdienst leest misschien wel mee.

Het was geloof ik een gezegde tijdens de oorlog, "doe als de eendjes in het water, zwem rond en hou je snater?"....

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: ING​ gekte

#35 Bericht door jumbo » dinsdag 19 maart 2024, 01:50

wpdl schreef: maandag 18 maart 2024, 09:09 Je goed recht om je geld er af te halen en elders te stallen, als je niet aan de vragenlijst wil voldoen.
Maar denk je nu echt dat je je druk moet maken over wat vragen van een bank [ongeacht welke] over je adres en herkomst van je [spaar]centen en uitkeringen :cheesy:
Rabobank vraagt niet meer als je fiscale land, [dacht ik], naast wat basis gegevens, maar mochten ze willen weten hoe het in het land van de glimlach met mij financieel gesteld is, no problemo.
Geheimen bestaan niet meer. https://ap.lc/Kyozq
Moest pas bij het aanvragen van een nieuw bankaccount [BB] ook een BSN OF Thais belastingnummer doorgeven.
Immigratie gaat ook steeds meer vragen over je uitkering van pensioenen.
Schouders ophalen en door gaan met leven.
Maak me niet zo druk om vragenlijsten, meer om het feit dat ze de bankrekening willen sluiten omdat 'de kosten van onderhoud van een rekening in het buitenland' zoveel hoger zijn
Lulkoek met een sterretje, maar het is niet anders
Vragen zijn er om beantwoord te worden en er zijn geen domme vragen alleen domme antwoorden
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2900
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: ING​ gekte

#36 Bericht door wpdl » dinsdag 19 maart 2024, 01:58

Klinkt erg gespannen Brake.
Maar goed openbaar forum nietwaar en lidmaatschap stelt niets voor, dus ja, er lezen overal veel instanties mee.
Had vroeger al een maatje dat altijd zei je moet zorgen dat ze bij het minste of geringste over hun schouder kijken. :Whistle:

Mijn opmerking dat je goed recht heb om...................... was in het algemeen dacht dat je dat wel door had Jumbo, alleen jij kwam met dat voorstel, bij de opsteller is dat geen optie schijnbaar.
Voor de rest betaal ik ook twee euro extra dacht ik zie ten minste twee bedragen maandelijks voorbij komen aangaande kosten.
Onterecht ja, natuurlijk maar om je daar nu druk over te maken zoals ik al opmerkte [en jij] als je dat niet wil geef je toch een nummer op waar dat niet nodig is.
Voor de rest maak ik mij alleen zorgen [af en toe] wat de buren van mij weten en kan de rest van de wereld mij gestolen worden, dat stop je toch niet in deze digitale wereld.

En over domme vragen en antwoorden heb ik een andere mening. [|)

Gebruikersavatar
erik-kuijpers
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 3377
Lid geworden op: donderdag 11 oktober 2018, 14:32
Locatie: In volgend leven: Frankrijk.

Re: ING​ gekte

#37 Bericht door erik-kuijpers » dinsdag 19 maart 2024, 07:59

Willem, wij in NL betalen ook voor de ING rekening hoor! Alleen niet voor spaarrekeningen, dat compenseren ze wel met dat ietsiepietsie rente...

Gebruikersavatar
RuudThai
Expat
Expat
Berichten: 10296
Lid geworden op: dinsdag 05 juni 2007, 03:29
Locatie: Sakon Nakhon

Re: ING​ gekte

#38 Bericht door RuudThai » dinsdag 19 maart 2024, 12:27

ING​gekte en Thaise klucht.
Afgelopen vrijdag gingen we naar het SSO kantoor om die verificatie af te ronden.
Een uiterst bereidwillige mevrouw achter het loket stond ons (ik laat mijn vrouw altijd het woord in dit soort zaken doen, dat is haar wel toevertrouwd 😉) te woord. Ik gaf haar de kopie van het paspoort en het paspoort zelf.

Na enige minuten bekijken betrok haar gezicht. Ze vertelde mijn vrouw dat er een brief bij moest van de instantie die deze kopie nodig had maar voor alle zekerheid belde ze met het hoofdkantoor van de SSO in Bangkok. Dat duurde een tijdje maar helaas, ze kon deze kopie niet stempelen.

Dus stonden wij al op om het bij de Immigratiedienst te proberen of bij de Amphur toen ze plotseling op een idee kwam. Ze had inmiddels ook mijn dossier gelicht met daarin alle jaarlijkse aanvragen levensbewijs en kijk! daarin zat ook een kopie van mijn paspoort. En om één of andere onnavolgbare Thaise reden kon ze die wel waarmerken...
Dus nu krijgt de ING een slecht leesbare kopie van een kopie met het felbegeerde stempel van de SSO erop terwijl mijn nette kopie onbruikbaar was!
Thaise kronkels maar ik ben ermee geholpen!

Plaats reactie

Terug naar “Off Topic”