Welk visa heb ik nodig?

Post hier al je vragen en opmerkingen voor het emigreren naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welk visa heb ik nodig?

#16 Bericht door jumbo » woensdag 06 juli 2022, 02:58

Duiker schreef: maandag 04 juli 2022, 14:12 Vandaag nam de Thaise Ambassade in Belgie eindelijk eens de telefoon op, Ik heb de vraag gesteld wat de mogelijkheden zijn voor iemand van 57 die geen pensioen inkomen kan aantonen. Alleen een toerist visa van 60 dagen dat te verlengen is is mogelijk. Nog expliciet gevraagd of het met een Non-O, of Non O-A kan. Dat kan niet volgens de juffrouw van de ambassade. Pensioen moet worden aangetoond.

Ben dan toch wel benieuwd wie van 57 jaar pensioen kan aantonen, en hoe dat die dat doet.
Die heeft spaargeld (800,000 thb) of een bron van inkomsten (legaal) van 65,000 thb, dat hoeft niet specifiek een 'pensioen/aow combi' te zijn
Of indien getrouwd de helft van de bovenstaande eisen plus nog wat extra bewijs van huwelijk

Als je geen pensioen, inkomsten of spaargeld hebt, waar wil je dan van leven?
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Welk visa heb ik nodig?

#17 Bericht door Herbergier » woensdag 06 juli 2022, 05:06

jumbo schreef: woensdag 06 juli 2022, 02:50
Joep schreef: dinsdag 05 juli 2022, 16:28 Heb je een prive bericht gestuurd
Is de oplossing van de kwestie zo een persoonlijke aangelegenheid dat anderen niet geinformeerd kunnen worden?
Ik had ook een oplossing maar die werd hier niet geplaatst, omdat het over een visumbureau in Bangkok ging, met een verwijzing naar facebook.
Alles van waarde is weerloos.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Welk visa heb ik nodig?

#18 Bericht door driver » woensdag 06 juli 2022, 05:06

Dat getrouwd zijn en bewijs ervan.
Getrouwd in Thailand dus daar geregistreerd of bijv getrouwd in Nederland of België (nu) ook voldoende?.

Inkomen en nog geen pensioen kan ook uitkering zijn toch die men mee kan nemen naar Thailand.
Eventueel aangevuld met spaargeld.
Dat doen of deden er veel bijvoorbeeld in het verleden met de Wao uitkering.

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Welk visa heb ik nodig?

#19 Bericht door Herbergier » woensdag 06 juli 2022, 05:09

Herbergier schreef: woensdag 06 juli 2022, 05:06
jumbo schreef: woensdag 06 juli 2022, 02:50
Joep schreef: dinsdag 05 juli 2022, 16:28 Heb je een prive bericht gestuurd
Is de oplossing van de kwestie zo een persoonlijke aangelegenheid dat anderen niet geinformeerd kunnen worden?
Ik had ook een oplossing maar die werd hier niet geplaatst, omdat het over een visumbureau in Bangkok ging, met een verwijzing naar facebook.
Sorry, is wel geplaatst in een andere topic (Tourist visa), over bijna het zelfde verhaal.
Alles van waarde is weerloos.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk visa heb ik nodig?

#20 Bericht door wpdl » woensdag 06 juli 2022, 06:08

Dat is het probleem op de vragen van duiker ,herbergier.
Twee overlappende vragen/onderwerpen over visum.

Het antwoord hier geldt ook net zo makkelijk voor daar en omgekeerd.
Gaat joep nog PBtjes bevestigen ?????????????????????
Duiker blijft de man uithangen die de meest simpele vragen en antwoorden niet begrijpt terwijl er al meerdere leden het antwoord hebben gegeven.
Kan je daar niet aan voldoen [geld eisen] moet je gewoon in Nederland blijven en af en toe eens op vakantie komen.
Geloof mij dat is beter voor je asie geen cash heb om aan de eisen te voldoen.
De eisen zijn makkelijk op te zoeken op de digitale snelweg vraagjes voor puntjes op de i kan altijd natuurlijk.
Dit forum in leven houden met dit soort 'koetje melken' werkt niet echt.


En nee Arie /driver geregistreerd in Thailand met je Nederlandse trouwboekje doet het hier niet.
Dus uittreksel halen van je trouwdatum vertalen in het Thais laten legaliseren bij BZ in Bangkok naar de gemeente in je woonstee en de imm.
Thais gel*l, maar goed zo willen ze het [hier en daar betalen dus geld]
Zo niet ben je niet getrouwd voor de IMM.
Bij diverse andere zaken ben je wel getrouwd met je boekje ongeacht taal Chinees-Engels Fries-Nederlands Vlaams of wat dan ook.
Kwestie van wie de ontvangende partij is.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Welk visa heb ik nodig?

#21 Bericht door Joep » woensdag 06 juli 2022, 06:56

wpdl schreef: woensdag 06 juli 2022, 06:08 Gaat joep nog PBtjes bevestigen ??????????????
@ WP

Heb sinds 5 feb geem Pb meer gehad van jou en naar mijn weten ook beantwoord op dezelfde dag.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk visa heb ik nodig?

#22 Bericht door wpdl » woensdag 06 juli 2022, 07:35

Je leest niet goed beste man of ben een beetje langzaam van begrip.
De PB naar duiker to die je even via het forum atend maakt op je PB.
Geloof mij alleen iemand die kleurenblind is kan er naast grijpen als je een PB in de box heb zitten.
Ik zou bijna zeggen ambtenaar zeker maar weet dat je beroepsmilitair ben.
.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Welk visa heb ik nodig?

#23 Bericht door Joep » woensdag 06 juli 2022, 07:46

Beste man,

Wat een reactie, zou bijna denken dat onze vriend W weer terug was, maar zag toen je naam staan.
Zoals je wellicht weet is een bericht nog niet gelezen zolang het in Postvak uit staat. Derhalve een reminder aan Duiker.

En voor alle duidelijkheid, een ontvanger bevestigd een bericht. Niet de verzender.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk visa heb ik nodig?

#24 Bericht door wpdl » woensdag 06 juli 2022, 08:13

Nogmaals als jij een PB verstuurd naar in dit geval Duiker is het volslagen kul om dat via het openbare gedeelte NOGMAALS aan duiker te vermelden.
Wie onze vriend W is is mij onbekend.
Onzin post [reminder] ik zou toch eens bijna een voorstander van voor moderatie gaan worden.

Joep
Expat
Expat
Berichten: 1432
Lid geworden op: woensdag 31 oktober 2007, 07:28

Re: Welk visa heb ik nodig?

#25 Bericht door Joep » woensdag 06 juli 2022, 08:21

wpdl schreef: Onzin post [reminder] ik zou toch eens bijna een voorstander van voor moderatie gaan worden.
Zeker gezien jou manier van reageren op dit moment.

En wat ik post is niet aan jou om daar over te oordelen. Of wil je deel gaan uitmaken van het voormoderatieteam.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Welk visa heb ik nodig?

#26 Bericht door wpdl » woensdag 06 juli 2022, 08:26

Je ben je reactie vergeten Joep of was het een reminder :cheesy: :cheesy:

O oeps stevige correctie zie ik en nee Joep die mogen hier geen naamsbekendheid hebben en daar ben ik geen voorstander van.

Nog een fijne dag ga eens even lekker in de zon zitten.

Duiker
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1767
Lid geworden op: maandag 23 juli 2007, 22:14
Locatie: Nederland / Belgie / Thailand

Re: Welk visa heb ik nodig?

#27 Bericht door Duiker » woensdag 14 december 2022, 09:17

Nou eindelijk heb ik mijn retirement visa.
Als ik de juiste informatie had gehad, dan zou ik e.e.a. anders aangepakt hebben. Maar het is zoals het is.

Hoe is het gegaan?
Voor de zekerheid heb ik een 60 dagen touristen visum aangevraagd bij de ambassade. Daar was een uitnodigingsbrief voor nodig. Die uitnodigingsbrief was tenminste een van de mogelijkheden, en mij leek dat het handigst. Maar zou je een huurcontract hebben, dan raad ik je aan om dat te gebruiken. Uiteindelijk krijg je een E-Visa. Sla dat maar elektronisch op, op je telefoon en computer, en print het maar een paar keer uit. Je zal dat nodig hebben. Die uitnodigingsbrief is eigenlijk best wel lastig. Je kan best zomaar iemand wat laten schrijven, maar de copie ID zal je ook nodig hebben. En copie huisregistratie, dat wil men ook zien. Al met al best lastig. Een andere mogelijkheid is om geen visum te hebben, maar je visa exempt te gebruiken. Ik koos voor een touristen visum met het idee dat ik dan in ieder geval een visum heb wat men kan omzetten

Dat touristen visum OF visa exempt kan omgezet worden naar een 3 maanden visum. Dit was de meest vervelende stap. De informatie op de website van de immigratie klopt gewoon niet. Je moet een tekening hebben die aangeeft waar je woont. Nou, even google maps uitprinten zou je denken. Niet dus. Een zelfgemaakte tekening, en anders is het niet goed. Natuurlijk weer de E-visa, uitmnodigingsbrief, copie ID eigenaar, huisregistratie, copie bankboek + passpoort. Het is helemaal niet nodig om 800K voor 3 maanden op de rekening te hebben staan. Wel moet je aantonen dat het geld uit het buitenland komt. Dit is een behoorlijke mis informatie die men mij gegeven heeft. Ik heb nu 3 maanden voor niets in Nederland gewacht.

Jaarvisa. Dat gaat allemaal heel makkelijk. Uiteraard weer copie van alles. Ook je E-visa wil men weer zien. Maar bijna ging het mis. Je moet voor je jaarvisa wel 800K 3 maanden op de bank hebben staan. Op de bank vroeg men of ik een statement, of een letter wilde. Om mijn vraag wat het verschil was kwam het antwoord dat het 100 baht was. Dat zegt dus niets. En eigenlijk weet ik het verschil nog niet precies. Vervelend was dit inmiddels een nieuw bankboekje heb. En dat gaat minder ver dan een jaar terug. Wat immigratie wil is dat men een jaar terug op dat bankboekje kan kijken. En kennelijk helpt een statement daarbij. Ik had alleen maar een paar maanden op mijn nieuwe boekje. Maar gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Een letter en copieen van je bankboek tot een jaar terug is wat men wil zien.

Vandaag kreeg ik mijn paspoort terug, Met jaarstempel he!

Bovenstaande is geen exacte en allesomvattende weergave. Maar wel hoe het zo ongeveer gegaan is. Met de kennis die ik nu heb zou ik op een visa exempt naat thailand gaan, dat laten omzetten naar een 3 maanden visa, en dat naar een jaar visa. De verblijfsperiode van dat jaarvisa kan dan steeds verlengt worden.

E.e.a. deed ik in Jomtien. Ik maakte wel gebruik van de dames en heren is de gele truitjes voor het laten invullen, maken van copie en pasfoto's. Dat was mij die paar honderd bahtjes wel waard.

Nou moet ik wel zeggen dat ik inmiddels veel mensen ben tegen gekomen die voor bedragen tussen de 600 en 800 Euro een agent hebben ingeschakeld. 600 euro was heel goedkoop wist men mij te vertellen, en 800K op de bank was dan ook niet nodig. Eigenlijk was men verbaasd dat ik dat toch allemaal zelf deed. Dat ik daar de tijd voor had!

Bij deze een dank voor iedereen die me geholpen heeft!



Duiker.
We leven in het midden van de ruimte, maar aan de rand van de tijd.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Welk visa heb ik nodig?

#28 Bericht door jumbo » donderdag 15 december 2022, 01:23

Heel gedoe dus, met links en rechts wat zaken waar je op het verkeerde been bent gezet, maar vergis je niet het ene immi kantoor is het andere niet
Onderling kunnen de regels verschillen
Je E-Visa was misschien wat overbodig....
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Welk visa heb ik nodig?

#29 Bericht door pjotter » vrijdag 16 december 2022, 00:11

Dus mijn verhaal van 15 juni klopte heel aardig. Om het incountry Non imm. O te kopen hoeft het geld idd. geen 2 of 3 maanden op je rekening te staan ! Daarna, voor de jaar verlenging 2 maanden op de Thaise bank bij aanvraag van de verlenging volgens het regelement. Maar zoals al eerder aangegeven, het verschilt hier nogal eens per imm. kantoor. Helaas lees ik regelmatig dat Jomtien nogal strikt en eigengereid is. Maar goed. "Eind goed al goed" zullen we maar zeggen. Fijn dat het toch gelukt is 👍

Duiker schreef: woensdag 14 december 2022, 09:17 Nou eindelijk heb ik mijn retirement visa.
Als ik de juiste informatie had gehad, dan zou ik e.e.a. anders aangepakt hebben. Maar het is zoals het is.

Hoe is het gegaan?
Voor de zekerheid heb ik een 60 dagen touristen visum aangevraagd bij de ambassade. Daar was een uitnodigingsbrief voor nodig. Die uitnodigingsbrief was tenminste een van de mogelijkheden, en mij leek dat het handigst. Maar zou je een huurcontract hebben, dan raad ik je aan om dat te gebruiken. Uiteindelijk krijg je een E-Visa. Sla dat maar elektronisch op, op je telefoon en computer, en print het maar een paar keer uit. Je zal dat nodig hebben. Die uitnodigingsbrief is eigenlijk best wel lastig. Je kan best zomaar iemand wat laten schrijven, maar de copie ID zal je ook nodig hebben. En copie huisregistratie, dat wil men ook zien. Al met al best lastig. Een andere mogelijkheid is om geen visum te hebben, maar je visa exempt te gebruiken. Ik koos voor een touristen visum met het idee dat ik dan in ieder geval een visum heb wat men kan omzetten

Dat touristen visum OF visa exempt kan omgezet worden naar een 3 maanden visum. Dit was de meest vervelende stap. De informatie op de website van de immigratie klopt gewoon niet. Je moet een tekening hebben die aangeeft waar je woont. Nou, even google maps uitprinten zou je denken. Niet dus. Een zelfgemaakte tekening, en anders is het niet goed. Natuurlijk weer de E-visa, uitmnodigingsbrief, copie ID eigenaar, huisregistratie, copie bankboek + passpoort. Het is helemaal niet nodig om 800K voor 3 maanden op de rekening te hebben staan. Wel moet je aantonen dat het geld uit het buitenland komt. Dit is een behoorlijke mis informatie die men mij gegeven heeft. Ik heb nu 3 maanden voor niets in Nederland gewacht.

Jaarvisa. Dat gaat allemaal heel makkelijk. Uiteraard weer copie van alles. Ook je E-visa wil men weer zien. Maar bijna ging het mis. Je moet voor je jaarvisa wel 800K 3 maanden op de bank hebben staan. Op de bank vroeg men of ik een statement, of een letter wilde. Om mijn vraag wat het verschil was kwam het antwoord dat het 100 baht was. Dat zegt dus niets. En eigenlijk weet ik het verschil nog niet precies. Vervelend was dit inmiddels een nieuw bankboekje heb. En dat gaat minder ver dan een jaar terug. Wat immigratie wil is dat men een jaar terug op dat bankboekje kan kijken. En kennelijk helpt een statement daarbij. Ik had alleen maar een paar maanden op mijn nieuwe boekje. Maar gelukkig is het allemaal nog goed gekomen. Een letter en copieen van je bankboek tot een jaar terug is wat men wil zien.

Vandaag kreeg ik mijn paspoort terug, Met jaarstempel he!

Bovenstaande is geen exacte en allesomvattende weergave. Maar wel hoe het zo ongeveer gegaan is. Met de kennis die ik nu heb zou ik op een visa exempt naat thailand gaan, dat laten omzetten naar een 3 maanden visa, en dat naar een jaar visa. De verblijfsperiode van dat jaarvisa kan dan steeds verlengt worden.

E.e.a. deed ik in Jomtien. Ik maakte wel gebruik van de dames en heren is de gele truitjes voor het laten invullen, maken van copie en pasfoto's. Dat was mij die paar honderd bahtjes wel waard.

Nou moet ik wel zeggen dat ik inmiddels veel mensen ben tegen gekomen die voor bedragen tussen de 600 en 800 Euro een agent hebben ingeschakeld. 600 euro was heel goedkoop wist men mij te vertellen, en 800K op de bank was dan ook niet nodig. Eigenlijk was men verbaasd dat ik dat toch allemaal zelf deed. Dat ik daar de tijd voor had!

Bij deze een dank voor iedereen die me geholpen heeft!



Duiker.

Plaats reactie

Terug naar “Emigreren naar Thailand”