Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#1 Bericht door Korat » donderdag 24 november 2022, 04:49

We waren onlangs naar de Thaise ambassade in Den Haag voor een vers paspoort voor mijn echtgenote. Daar kan nu ALLEEN met PIN voor worden betaald. Geen contanten nodig dus. En als je, net als wij, het nieuwe paspoort met de post wilt laten opsturen moet je de retourenveloppe ZELF frankeren met een postzegel van 10 (tien) euro. Dit laatste is meer dan op de site van de ambassade vermeld staat en i.t.t. het verleden, toen je de ambassade betaalde voor het frankeren en zij het regelden. Overigens alleen nog bezoek op afspraak via de site. De aanvraag zelf was in 15 minuten geregeld.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#2 Bericht door wpdl » vrijdag 25 november 2022, 03:41

Het mag wat kosten zo'n aangetekend briefje mag ik van uitgaan, Korat.
Zelf het adres invullen zal ook wel de bedoeling zijn lijk mij.

En als je, net als wij, het nieuwe paspoort met de post wilt laten opsturen moet je de retourenveloppe ZELF frankeren met een postzegel van 10 (tien) euro.

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#3 Bericht door Korat » vrijdag 25 november 2022, 20:18

Dat staat allemaal duidelijk op de site. Echter, niet dat je et paspoort met PIN MOET betalen. En er staat ook dat de post 9,25 Euro kost. Dat is dus ook niet zo. dat is een tientje en zelf de zegel(s) plakken. Maar ja, dan kun je weer 10 jaar vooruit.
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#4 Bericht door driver » zaterdag 26 november 2022, 15:16

Korat schreef: vrijdag 25 november 2022, 20:18 Dat staat allemaal duidelijk op de site. Echter, niet dat je et paspoort met PIN MOET betalen. En er staat ook dat de post 9,25 Euro kost. Dat is dus ook niet zo. dat is een tientje en zelf de zegel(s) plakken. Maar ja, dan kun je weer 10 jaar vooruit.
Als jij ter plekke gemeldt hebt wat je nu hier post is het binnenkort misschien aangepast op hun website? 🤔

Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 228
Lid geworden op: zondag 07 januari 2007, 02:20
Locatie: Gelderland/Isaan

Re: Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#5 Bericht door Korat » donderdag 05 januari 2023, 06:25

Probleempje: De deur van het kantoor gaat open en de aanvrager wordt binnengeroepen. Alleen. Je mag niet mee. Sterker nog, je krijgt de ambassademedewerker helemaal niet te zien. Ik wilde nog meelopen, maar het mocht niet. Dus...prachtig plan, maar niet uitvoerbaar. :angel:
Pessimisme is verspilde moeite. Het gaat toch fout.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Thais paspoort met PIN betalen op ambassade in Den Haag.

#6 Bericht door driver » donderdag 05 januari 2023, 17:57

Korat schreef: donderdag 05 januari 2023, 06:25 Probleempje: De deur van het kantoor gaat open en de aanvrager wordt binnengeroepen. Alleen. Je mag niet mee. Sterker nog, je krijgt de ambassademedewerker helemaal niet te zien. Ik wilde nog meelopen, maar het mocht niet. Dus...prachtig plan, maar niet uitvoerbaar. :angel:
De aanvrager praat Thais neem ik aan dus dan kan die het toch zeggen binnen of ben ik nu echt blond 😂.
Ik ben overigens ook nog nooit binnen geweest daar omdat we altijd met de auto zijn. Dus mijn vrouw uit de auto en ik rij naar de sportvelden iets verderop en ga daar wat lopen 🚶 oid totdat mijn vrouw belt dat ze opgehaald kan worden.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”