Actuele Ticketprijzen

Vragen en ervaringen voor reizen naar Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#751 Bericht door jumbo » donderdag 25 augustus 2022, 01:04

Herbergier schreef: woensdag 24 augustus 2022, 04:21 Ik kan met mijn debit card van de SCB, met het mastercard en promptcard logo, elke dag bij een SCB ATM max. 30.000 baht pinnen, normaal is dit 20.000 baht, ik heb dat wel zelf telefonisch met het hoofdkantoor van de SCB in Bangkok moeten regelen, ook heb ik via het hoofdkantoor moeten regelen dat ik online betalingen kan doen.
IK kan dit eigenlijk al jaren maar ik moest vorige maand een nieuwe debit card aanvragen, omdat de oude nu verlopen is en ik moest die limit van 30.000 baht en het online betalen wel opnieuw aanvragen, dat werd niet automatisch overgezet op mijn nieuwe debit card.
Dit alles heb ik natuurlijk wel allemaal geregeld via een vriendelijke medewerkster van de SCB bank hier in Buriram.
Herberg dat kan je zelf ook regelen met de SCB EASY app of website... en dat gaat sneller. Open en kijk bij settings
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11590
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Actuele Ticketprijzen

#752 Bericht door jumbo » donderdag 25 augustus 2022, 01:14

pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 14:28 Aha, ja dat mastercard logo heb ik alleen dus op die "Creditcard". "Union pay" op mijn Bangkok bank debitcard en "Visa" op mijn Kasikorn bank debit card. Heeft niets te maken met b.v. een NL echte visacard.

Dat maximaal pinnen is bij de Kasikorn automaat 30,000฿ en vele anderen 20,000฿ idd. Maar......(Was even wennen tov NL), dit is per keer !! Als je meer wilt, duw je je debitcard nogmaals in de ATM en kun je weer geld opnemen. (WEL weer 220฿ kosten🙄) Meestal is de standaard limiet 50k฿ per dag. In de Kasikorn app kan ik dit verhogen tot 200k฿ per dag. In mijn Bangkok bank app kan ik dat niet. Ook in het filiaal van de Bangkok bank EN een kantoor in Bangkok heb ik eens gevraagd om dit iets te verhogen maar het antwoord was "mee dai".
Kosten voor het pinnen met je Thai Debitcard?? Nog nooit gezien tenzij je in een ander provincie als die van de uitgevende bank opneemt. En ook dat hoeft niet meer door de Wireless ATM transactie... zonder extra kosten

OP de Bangkok Bank website kan je de limiet verhogen; Inloggen. settings, set transaction limit, maar je wel 'history' hebben met ontvangsten en betalingen en voornamelijk de eerste... :D
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Actuele Ticketprijzen

#753 Bericht door Herbergier » donderdag 25 augustus 2022, 01:57

jumbo schreef: donderdag 25 augustus 2022, 01:04
Herbergier schreef: woensdag 24 augustus 2022, 04:21 Ik kan met mijn debit card van de SCB, met het mastercard en promptcard logo, elke dag bij een SCB ATM max. 30.000 baht pinnen, normaal is dit 20.000 baht, ik heb dat wel zelf telefonisch met het hoofdkantoor van de SCB in Bangkok moeten regelen, ook heb ik via het hoofdkantoor moeten regelen dat ik online betalingen kan doen.
IK kan dit eigenlijk al jaren maar ik moest vorige maand een nieuwe debit card aanvragen, omdat de oude nu verlopen is en ik moest die limit van 30.000 baht en het online betalen wel opnieuw aanvragen, dat werd niet automatisch overgezet op mijn nieuwe debit card.
Dit alles heb ik natuurlijk wel allemaal geregeld via een vriendelijke medewerkster van de SCB bank hier in Buriram.
Herberg dat kan je zelf ook regelen met de SCB EASY app of website... en dat gaat sneller. Open en kijk bij settings
Bij mijn vorige SCB debit card kon ik dat inderdaad via de SCB EASY app makkelijk zelf regelen, maar bij deze nieuwe card was dat niet meer mogelijk, zelfs op de bank hier konden ze dat voor mij nu niet meer regelen, dat moest telefonisch en via internet in het hoofdkantoor van de SCB in Bangkok geregeld worden, er werd ook een kopie van mijn paspoort naar SCB Bangkok opgestuurd en zelfs dat was een paar weken geleden bij de eerste keer nog mislukt, vorige week wilde ik 30.000 baht van mijn bankrekening afhalen en dat lukte niet, dus ik gelijk weer bij de bank naar binnen en voor de tweede keer opnieuw met de SCB in Bangkok bellen en regelen is het uiteindelijk wel gelukt en kon ik in een keer 30.000 baht pinnen.
Alles van waarde is weerloos.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Actuele Ticketprijzen

#754 Bericht door sjeng » donderdag 25 augustus 2022, 03:03

Ik wacht nog steeds op de actuele ticketprijzen. :cheesy:

Gebruikersavatar
Herbergier
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1572
Lid geworden op: maandag 30 juni 2008, 12:38
Locatie: Mueang Buriram

Re: Actuele Ticketprijzen

#755 Bericht door Herbergier » donderdag 25 augustus 2022, 05:03

sjeng schreef: donderdag 25 augustus 2022, 03:03 Ik wacht nog steeds op de actuele ticketprijzen. :cheesy:
Ticketprijzen moet je echt zelf uitzoeken, want iedereen komt met een andere prijs en dat komt voornamelijk door, wanneer wil je gaan, hoelang wil je gaan, met welke maatschappij wil je vliegen, rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij of via een reisbureau boeken, vroeg boeken of lastminute boeken, welke klasse, welke zitplaats, hoeveel bagage, enz.
Alles van waarde is weerloos.

sjeng
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 187
Lid geworden op: vrijdag 01 februari 2008, 16:51

Re: Actuele Ticketprijzen

#756 Bericht door sjeng » donderdag 25 augustus 2022, 05:26

Herbergier schreef: donderdag 25 augustus 2022, 05:03
sjeng schreef: donderdag 25 augustus 2022, 03:03 Ik wacht nog steeds op de actuele ticketprijzen. :cheesy:
Ticketprijzen moet je echt zelf uitzoeken, want iedereen komt met een andere prijs en dat komt voornamelijk door, wanneer wil je gaan, hoelang wil je gaan, met welke maatschappij wil je vliegen, rechtstreeks bij de luchtvaartmaatschappij of via een reisbureau boeken, vroeg boeken of lastminute boeken, welke klasse, welke zitplaats, hoeveel bagage, enz.
Het was maar voor de leut, maar de titel van het onderwerp is actueele ticketprijzen en er wordt alleen gereageerd over bankzaken. :clap:

Gebruikersavatar
wpdl
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2885
Lid geworden op: zondag 05 maart 2017, 07:23
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Actuele Ticketprijzen

#757 Bericht door wpdl » donderdag 25 augustus 2022, 06:00

Correct sjeng de moderatie zou dat meer moeten verwijderen.
Het melden aan de moderatie als opsteller of doorstarter is natuurlijk optie een [rechts bovenin]
Een heel klein sprongetje zijwaarts moet kunnen, maar het moet geen discussie in een discussie worden.

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Actuele Ticketprijzen

#758 Bericht door driver » donderdag 25 augustus 2022, 07:49

wpdl schreef: donderdag 25 augustus 2022, 06:00 Correct sjeng de moderatie zou dat meer moeten verwijderen.
Het melden aan de moderatie als opsteller of doorstarter is natuurlijk optie een [rechts bovenin]
Een heel klein sprongetje zijwaarts moet kunnen, maar het moet geen discussie in een discussie worden.
Verplaatsen dan ipv verwijderen. Is er zowaar weer wat leven hier in de Thaise Brouwerij dan is berichten verwijderen geen goede optie vindt ik. Ander topic oid en herplaatsen? 🤔

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#759 Bericht door pjotter » donderdag 25 augustus 2022, 16:09

Klopt. Geen kosten natuurlijk !!! 🙄 Foutje..... :oops:
jumbo schreef: donderdag 25 augustus 2022, 01:14
pjotter schreef: woensdag 24 augustus 2022, 14:28 Aha, ja dat mastercard logo heb ik alleen dus op die "Creditcard". "Union pay" op mijn Bangkok bank debitcard en "Visa" op mijn Kasikorn bank debit card. Heeft niets te maken met b.v. een NL echte visacard.

Dat maximaal pinnen is bij de Kasikorn automaat 30,000฿ en vele anderen 20,000฿ idd. Maar......(Was even wennen tov NL), dit is per keer !! Als je meer wilt, duw je je debitcard nogmaals in de ATM en kun je weer geld opnemen. (WEL weer 220฿ kosten🙄) Meestal is de standaard limiet 50k฿ per dag. In de Kasikorn app kan ik dit verhogen tot 200k฿ per dag. In mijn Bangkok bank app kan ik dat niet. Ook in het filiaal van de Bangkok bank EN een kantoor in Bangkok heb ik eens gevraagd om dit iets te verhogen maar het antwoord was "mee dai".
Kosten voor het pinnen met je Thai Debitcard?? Nog nooit gezien tenzij je in een ander provincie als die van de uitgevende bank opneemt. En ook dat hoeft niet meer door de Wireless ATM transactie... zonder extra kosten

OP de Bangkok Bank website kan je de limiet verhogen; Inloggen. settings, set transaction limit, maar je wel 'history' hebben met ontvangsten en betalingen en voornamelijk de eerste... :D

Gebruikersavatar
pjotter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 759
Lid geworden op: donderdag 30 september 2010, 17:36
Locatie: Nakhon Ratchasima Sao Diao

Re: Actuele Ticketprijzen

#760 Bericht door pjotter » vrijdag 26 augustus 2022, 12:47

Gisteren heeft een maat in NL een ticket geboekt voor 27/10 2022 t/m 21/1 2023 bij EVA : 868 euro.

Adrie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 433
Lid geworden op: vrijdag 02 oktober 2009, 19:35

Re: Actuele Ticketprijzen

#761 Bericht door Adrie » vrijdag 19 mei 2023, 18:15

Waarom schommelen de prijzen bij bv Evaair dagelijks omhoog en naar beneden.

Zit te kijken bij Vertrek 9-12-2023 en retour 2-3-2024

Gisteren 18-5 was de prijs voor premium economy 1470 euro pp en economy 979 euro pp
Vandaag 19-5 is deze weer anders, nl premium economy 2166 euro pp en 1075 euro pp voor economy.
Premium economy was zelfs een paar weken terug 2310 euro pp

Voorheen vaak premium economy geboekt maar voor 2 personen 2166 euro pp word me iets te gortig.

Velen waren blij omdat na afwezigheid van een periode weer werd gevlogen met de Boeing 777 ipv de 787
waar geen premium economy aanwezig was, maar met deze prijzen slaan er veel over vrees ik.

Plaats reactie

Terug naar “Reizen naar Thailand”